Gå til innhold

Termin januar/februar 2021


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

Det blir spennende, @Skoliss! Jeg har tenkt å bestille tul, men er så usikker på når jeg vurde gjøre det. Men du skal altså når du er ca. 7 uker? Tro om samboer kan bli med? Virker jo som om ting har roet seg litt ift. smittetiltak og Korona, så jeg håper det!

Ellers er formen god. Er ikke kvalm, men har mistet matlysten noe, og er veldig kveldstrøtt. Psyken er litt vanskelig, små filleting føles plutselig veldig ille om dagen! Føler meg generelt litt mer nedstemt, håper virkelig det går over om noen uker 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Mamma_3 gratulerer 😍

Og så bra at formen er bra enda! Jeg kjenner også at jeg er hissig, eller, spydig er kanskje ordet. Så hormonene harmmet i gang, ja 😂 + trøtt! Ellers er jeg litt uggen/småkvalm innimellom. Hadde mange ulike plager i forrige svangerskap, så håper at jeg slipper unna med litt denne gangen 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2020 den 7.10, hurrabasten skrev:

Det blir spennende, @Skoliss! Jeg har tenkt å bestille tul, men er så usikker på når jeg vurde gjøre det. Men du skal altså når du er ca. 7 uker? Tro om samboer kan bli med? Virker jo som om ting har roet seg litt ift. smittetiltak og Korona, så jeg håper det!

Ellers er formen god. Er ikke kvalm, men har mistet matlysten noe, og er veldig kveldstrøtt. Psyken er litt vanskelig, små filleting føles plutselig veldig ille om dagen! Føler meg generelt litt mer nedstemt, håper virkelig det går over om noen uker 😅

Tror man kan høre hjerteslag i uke 7,så vi tenker å ha ul da. Venter på innkalling 😊 håper far kan bli med! Veldig kveldstrøtt her og, rart man merker det så godt så fort 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da drar jeg nok ut fra denne gruppa, om det ikke tilfeldigvis klaffer fort. Helt sikker på SA i dag. Lykke til alle sammen ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei😢 Det var veldig trist å høre, men mtp at du har hatt komplikasjoner og blødninger tidligere også, kanskje det fortsatt er et lite håp @PepsiFlax💙 



Jeg tenkte å spørre dere om råd, jeg hadde en exu som endte med sprukket eggleder for tre år siden. Da ble jeg gravid med spiral og ble fulgt opp på ahus. Lang historie men de mente jeg hadde hatt SA men så endte det jo ganske dramatisk. Jeg er litt redd for at det samme kan skje, selv om det er liten sjans. Ringe rett til sykehuset og be om tidlig UL, bestille UL privat, eller gå via fastlege (som jeg antar tar lengre tid..) Jeg fyller også 40år om en måned så er vel også sånn sett i en slags risiko gruppe👵🏼🙈 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, PepsiFlax skrev:

Da drar jeg nok ut fra denne gruppa, om det ikke tilfeldigvis klaffer fort. Helt sikker på SA i dag. Lykke til alle sammen ❤️

Så trist PepsiFlax! Håper det ordner seg fort for dere ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uugh, for en natt.

Våken fra ca 00-03. Fant ikke roen. Og så plutselig: jo, nå må vi tisse! Prøver å finne roen etterpå. SÅ SULTEN! Spiser litt mat, drikker litt vann. Lopper i blodet, hele kroppen kribler og skal ikke sove. Umulig å sovne, ligger bare å vrir meg. Haha, dette tar meg rett tilbake til forrige svangerskap! 😂

Noen som kjenner seg igjen? 😂

 

@Mamma_3

Dersom du ringer rett til sykehuset antar jeg at du får det gratis, men kanskje må vente litt? Med privat koster det litt, men her jeg bor kan man i hvert fall få time på dagen... Jeg har bestilt privat TUL pga. tidligere MA/SA + mye blødning i forrige svangerskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk time til tidlig ul 15.05 (da er jeg 7+2), gikk via fastlege. Ventetid varierer sikkert noe etter hvor man er i landet. Man må betale egenandel på 350,- hos det offentlige, men det blir uansett mindre enn privat 😊 veldig spent på timen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du gratis ul så fort? Heldig da! Jeg fikk første legetime 14.mai, og bestilte nå en privat ul 15 mai jeg også😊

@Kaiaermeg, problemer m lopper i blodet på natta?😂😂 Høres ut som en interessant natt du har hatt🤪 Jeg kjenner meg merkelig ør jeg, akkurat som et slør av trøtthet og litt treig i nøtta😴 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 4+6 nå og foreløpig termin 8.januar 😊 Vårt første barn. Vi holdt egentlig på med IVF, men så ble vi gravide på egenhånd mellom forsøk ❤️ Har bestilt TUL til uke 7 for det ble vi anbefalt av sykehuset. Tror det blir en TUL rundt uke 12 også, hvis spira fortsatt klamrer seg fast. 

Kjenner på trøtthet, ømme bryst, blir raskere sliten og er litt småkvalm tidlig på dagen. Kjenner også svake menslignende murringer av og på. I tillegg har jeg hatt migrene to dager på rad nå, og det skremmer meg litt siden jeg har hatt betydelig færre migreneanfall etter jeg sluttet på prevensjon. Nå har jeg kun paracet å hjelpe meg med og den hjelper jo ingenting 😔

Endret av Dovendyr1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mamma_3 haha, ja jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det ellers 😂 ubehagelig vertfall! Håper den kommende natta blir bedre 😊

Ja, skjønner hva du mener 😴

Gratulerer, @Dovendyr1! 😍 Så fantastisk at det klaffet for dere mellom forsøk 💕 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mamma_3 skrev:

Fikk du gratis ul så fort? Heldig da! Jeg fikk første legetime 14.mai, og bestilte nå en privat ul 15 mai jeg også😊

@Kaiaermeg, problemer m lopper i blodet på natta?😂😂 Høres ut som en interessant natt du har hatt🤪 Jeg kjenner meg merkelig ør jeg, akkurat som et slør av trøtthet og litt treig i nøtta😴 

Ja, var nok heldig, men er på et mindre sykehus. Sikkert derfor. Får Ikke ha med mannen da, det var jo litt kjipt. Blir uansett godt å få sjekka og hørt hjertelyd❤️lykke til den 15 til deg og! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Er 4+6 nå og foreløpig termin 8.januar 😊 Vårt første barn. Vi holdt egentlig på med IVF, men så ble vi gravide på egenhånd mellom forsøk ❤️ Har bestilt TUL til uke 7 for det ble vi anbefalt av sykehuset. Tror det blir en TUL rundt uke 12 også, hvis spira fortsatt klamrer seg fast. 

Kjenner på trøtthet, ømme bryst, blir raskere sliten og er litt småkvalm tidlig på dagen. Kjenner også svake menslignende murringer av og på. I tillegg har jeg hatt migrene to dager på rad nå, og det skremmer meg litt siden jeg har hatt betydelig færre migreneanfall etter jeg sluttet på prevensjon. Nå har jeg kun paracet å hjelpe meg med og den hjelper jo ingenting 😔

Gratulerer ❤️ akkurat samme her, gravid mellom forsøk! Veeldig gøy 🥰 Håper formen bedrer seg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drister meg til å melde meg inn her😊 

Fikk positiv test i morges, både strimmel og digital🥳 Vi mistet i fjor i april, så dette var veldig etterlengtet. Tør nesten ikke tro på det 🙈 

Dette er mitt 2 barn men samboer sitt første, foreløpig termin 16 januar ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Zannathe skrev:

Drister meg til å melde meg inn her😊 

Fikk positiv test i morges, både strimmel og digital🥳 Vi mistet i fjor i april, så dette var veldig etterlengtet. Tør nesten ikke tro på det 🙈 

Dette er mitt 2 barn men samboer sitt første, foreløpig termin 16 januar ☺️

Gratulerer! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Skoliss skrev:

Gratulerer! 😊

Tusen takk☺️ Spennende tid det her!

Fint å kunne dele litt tanker å følelser her med dere, når man enda holder det hemmelig for alle kjente her hjemme😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Zannathe skrev:

Tusen takk☺️ Spennende tid det her!

Fint å kunne dele litt tanker å følelser her med dere, når man enda holder det hemmelig for alle kjente her hjemme😊 

Helt enig! :) tenker du å vente til etter uke 12 med å dele det? :) jeg tror jeg gjør det, føles litt tryggere. Måtte disse ukene gå fort og fint 😊 veldig spent på hvordan koronasituasjonen er rundt termin, håper ting er litt mer som normalen da! 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skoliss skrev:

Helt enig! :) tenker du å vente til etter uke 12 med å dele det? :) jeg tror jeg gjør det, føles litt tryggere. Måtte disse ukene gå fort og fint 😊 veldig spent på hvordan koronasituasjonen er rundt termin, håper ting er litt mer som normalen da! 🙏

Ja vi skal nok vente til uke 12 hvis vi klarer. Hadde litt lyst på tidlig UL i ca uke 8 for å se om det var et bankende hjerte, men vi må nesten se ann situasjonen i fht korona😊 Fastlegen min har et ultralyd apparat på kontoret, men de tar foreløpig ikke imot timebestillinger. 
Satser på at koronasituasjonen er bedre til januar ja!☺️
 

Hvordan er formen?😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg også inn her. Positiv test i dag, med termin 8.januar. Blir mitt andre barn, men samboeren min sitt tredje. Han har ei på fem år fra før, og sammen har vi ei jente på 17 måneder, født desember 2018 💖 liten overraskelse, men allerede høyt ønsket 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...