Gå til innhold

Termin januar/februar 2021


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

Jeg melder meg inn her også, termin 14.februar 😊 godt å ha noen å snakke litt med, siden mannen (jeg) ikke ønsker å fortelle noen om det enda. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye @Gåsemor! Er det første barnet deres? :)

@Kaiaermeghvordan går det med deg? Fortsatt like kvalm? Jeg har også blitt 100% sykemeldt nå pga kvalme, det er ikke så lett å bruke seg selv til noe særlig nyttig når kvalmen tar så mye fokus. Gav seg rundt uke 12 sist gang, så jeg prøver å tenke positivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er egentlig fortsatt like ille, @Maleneaia😣

Jeg fikk jo Postafen mot kvalmen, men dagen etter at jeg begynte å ta det, hadde jeg intens hodepine hele dagen, og hver dag siden. Så sluttet å ta Postafen frem til jeg får snakket med lege i morgen, i tilfelle det er bivirkning eller noe... Så nå er det både kvalme og hodepine 😂 og utrolig sliten generelt. 

Huff, så kjedelig! Nei, det har du helt rett i. Håper det gir seg snart for deg da ❤️ sist gang varte det til uke 16-17, men jeg prøver å ikke bli pessimistisk 😅 jeg skal avklare veien videre med lege i morgen, men usikker på hva jeg har behov for. Mulig jeg kan jobbe feks 1-2 dager i uka, jeg vet liksom ikke. Men slik det har vært idag har jeg kun ligget på sofaen og såvidt fått i meg noe i det hele 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ble testen positiv etter vårt andre innsett i Porsgrunn😀👏🏼💕 Dette blir vårt første barn.

I dag er jeg 4+5 og termin er 20. februar.

Håper å få TUL før norgesferien i uke 7🤞🏼 Skal prøve å bestille i morgen☺️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleneaia skrev:

Gratulerer så mye @Gåsemor! Er det første barnet deres? :)

@Kaiaermeghvordan går det med deg? Fortsatt like kvalm? Jeg har også blitt 100% sykemeldt nå pga kvalme, det er ikke så lett å bruke seg selv til noe særlig nyttig når kvalmen tar så mye fokus. Gav seg rundt uke 12 sist gang, så jeg prøver å tenke positivt :)

Takk, ja, det er første barnet 😊 

Hvor langt er du på vei? God bedring med kvalmen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei 😃 Vi venter vår første og jeg er i dag 5+6 - termin 12 februar 2021. Veldig spennende og rart! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gåsemor skrev:

Takk, ja, det er første barnet 😊 

Hvor langt er du på vei? God bedring med kvalmen! 

Så utrolig stas! Jeg misunner dere litt som skal oppleve det for første gang 😍 jeg er 9+2 i dag, fordelen med å ha et lite barn allerede er at ukene flyr 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleneaia skrev:

Så utrolig stas! Jeg misunner dere litt som skal oppleve det for første gang 😍 jeg er 9+2 i dag, fordelen med å ha et lite barn allerede er at ukene flyr 😄

Det er veldig stas, og mannen er glad også 😊 vi hadde prøvd i 2 år, så absolutt planlagt i hvert fall 😅 dagene går sakte, så prøver å fylle dagene med ting å gjøre, i hvert fall så lenge formen er fin foreløpig, bare en del trøttere enn vanlig til tross for den lyse fine årstiden! 

Har du tenkt å bestille tidlig ultralyd? Jeg tror det er noe alle gjør, men vet ikke. For tiden føler jeg at jeg vil ha en tidlig ultralyd før vi forteller det til noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Gåsemor skrev:

Det er veldig stas, og mannen er glad også 😊 vi hadde prøvd i 2 år, så absolutt planlagt i hvert fall 😅 dagene går sakte, så prøver å fylle dagene med ting å gjøre, i hvert fall så lenge formen er fin foreløpig, bare en del trøttere enn vanlig til tross for den lyse fine årstiden! 

Har du tenkt å bestille tidlig ultralyd? Jeg tror det er noe alle gjør, men vet ikke. For tiden føler jeg at jeg vil ha en tidlig ultralyd før vi forteller det til noen. 

Ååå da var det virkelig fortjent at det endelig klaffet! Så utrolig fantastisk! Ja den der trøttheten er ikke god.. det er så irriterende at det liksom ikke hjelper å hvile!! Liker ikke særlig den ventetiden fra positiv test til 12 uker/evt det tidspunktet man ønsker å fortelle det..

Ja vi har bestilt time til tidlig ultralyd til jeg er like før 12 uker. Gjorde det sist også og det var virkelig verdt pengene å få se et lite aktivt miniatyrmenneske der inne og få vite at alt som da kunne ses (nakkefold osv) så fint ut. Han kunne da også se at babyen hadde 10 fingre + en hel del andre ting, så det var utrolig betryggende og godt. Håper virkelig vi er like heldige og får like gode nyheter denne gangen ❤ tror det er ganske vanlig med tidlig ultralyd, men jeg har en god venninne som rett og slett ville spare de pengene og ventet på den offentlige i uke 18, syns det er godt gjort å klare å vente så lenge!! Ikke for meg 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleneaia skrev:

Ååå da var det virkelig fortjent at det endelig klaffet! Så utrolig fantastisk! Ja den der trøttheten er ikke god.. det er så irriterende at det liksom ikke hjelper å hvile!! Liker ikke særlig den ventetiden fra positiv test til 12 uker/evt det tidspunktet man ønsker å fortelle det..

Ja vi har bestilt time til tidlig ultralyd til jeg er like før 12 uker. Gjorde det sist også og det var virkelig verdt pengene å få se et lite aktivt miniatyrmenneske der inne og få vite at alt som da kunne ses (nakkefold osv) så fint ut. Han kunne da også se at babyen hadde 10 fingre + en hel del andre ting, så det var utrolig betryggende og godt. Håper virkelig vi er like heldige og får like gode nyheter denne gangen ❤ tror det er ganske vanlig med tidlig ultralyd, men jeg har en god venninne som rett og slett ville spare de pengene og ventet på den offentlige i uke 18, syns det er godt gjort å klare å vente så lenge!! Ikke for meg 😂

Det er godt gjort å være så tålmodig og avslappet og vente til uke 18! Jeg klarer ikke det 😂 godt tips med tidlig ultralyd like før uke 12, for da føles det tryggere å dele nyheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg hos legen for å få bekreftet svangerskap. Siden vi hadde testedato fra st.olavs i dag. Tok en digital på morgenen også for å kunne sende bilde til klinikken.

For de som ikke vet, så satt vi inn et 5 dagers embryo den 2 juni. 

4+5 i dag. Positiv hos legen. Og tok blodprøve som vi får svar på, på torsdag. Vi har fått time til første ul den 29 juni.

Håper vi ser et lite hjerte dunke da😍

20200616_200911.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når skal dere fortelle familie/venner? ☺️ Og har dere planer om hvordan? 

Vi hadde lyst å vente til etter neste UL, men den blir ikke før uke 13. Ville liksom ha bilde av baby å vise... Blir ikke å klare å vente lenger enn uke 12. 😅 Blir nok å finne en måte å fortelle det i et familiespil/lek i løpet av de neste ukene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Juneasi skrev:

I dag var jeg hos legen for å få bekreftet svangerskap. Siden vi hadde testedato fra st.olavs i dag. Tok en digital på morgenen også for å kunne sende bilde til klinikken.

For de som ikke vet, så satt vi inn et 5 dagers embryo den 2 juni. 

4+5 i dag. Positiv hos legen. Og tok blodprøve som vi får svar på, på torsdag. Vi har fått time til første ul den 29 juni.

Håper vi ser et lite hjerte dunke da😍

20200616_200911.jpg

Vi er veldig likt i løpet vi da😀 Jeg satt inn blasto 1. juni og er 4+6. TUL 3. juli her🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pillowtalk skrev:

Vi er veldig likt i løpet vi da😀 Jeg satt inn blasto 1. juni og er 4+6. TUL 3. juli her🤩

Så gøy😍

Vi fikk tidlig ul så tidlig på grunn av stengt gynpol her i byen den uken vi egentlig skulle ha, så må dra til Trondheim før de stenger for sommeren i stedet.

Jeg er veldig spent.

Vårt første ivf forsøk. Etter en laaang reise.

Moro at vi er omtrent like langt😊 kjekt å kunne sammenligne osv fremover 🤩 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, c0ffebe4n skrev:

Når skal dere fortelle familie/venner? ☺️ Og har dere planer om hvordan? 

Vi hadde lyst å vente til etter neste UL, men den blir ikke før uke 13. Ville liksom ha bilde av baby å vise... Blir ikke å klare å vente lenger enn uke 12. 😅 Blir nok å finne en måte å fortelle det i et familiespil/lek i løpet av de neste ukene. 

De aller nærmeste får nok vite det etter første tul, da er jeg rundt uke 9😊 "alle" andre får vite etter oul tenker vi. Vi har kjøpt en body der det står storebror på som storebror skal gå med og på den måten få dele nyheten med de nærmeste ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Juneasi skrev:

Så gøy😍

Vi fikk tidlig ul så tidlig på grunn av stengt gynpol her i byen den uken vi egentlig skulle ha, så må dra til Trondheim før de stenger for sommeren i stedet.

Jeg er veldig spent.

Vårt første ivf forsøk. Etter en laaang reise.

Moro at vi er omtrent like langt😊 kjekt å kunne sammenligne osv fremover 🤩 

Ja, fikk med meg litt av din reise i tråden Prøverør 2020😊 Det er derfor litt ekstra gøy, nå som det endelig har gått.. trodde ikke kroppen min kunne bli gravid jeg😅 

Jeg har ingen plagsomme symptomer enda. De neste ukene har jeg hørt at mange får kvalme..😬 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Rose2021 said:

De aller nærmeste får nok vite det etter første tul, da er jeg rundt uke 9😊 "alle" andre får vite etter oul tenker vi. Vi har kjøpt en body der det står storebror på som storebror skal gå med og på den måten få dele nyheten med de nærmeste ☺️

Åå jeg skulle ønske jeg kunne fortelle nå! Er 9+3 i dag, men vi fikk ikke bilde forrige ultralyd. Lille var bare en klump på den dårlige UL-maskinen. 😂 Får se hvor lenge vi klarer oss. Familien kommer over til helga for å hjelpe med flytting... haaaar så lyst å si det nå! 😳 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, c0ffebe4n skrev:

Når skal dere fortelle familie/venner? ☺️ Og har dere planer om hvordan? 

Vi hadde lyst å vente til etter neste UL, men den blir ikke før uke 13. Ville liksom ha bilde av baby å vise... Blir ikke å klare å vente lenger enn uke 12. 😅 Blir nok å finne en måte å fortelle det i et familiespil/lek i løpet av de neste ukene. 

Vi skal fortelle nærmeste familie etter TUL i uke 12 :) Gleder meg veldig til å fortelle det og se reaksjonene deres. Leter litt rundt etter morsomme/kreative måter å si det på, synes det liksom blir litt kleint å bare si det rett ut 🙈

Gratulerer til deg @Juneasi :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...