Gå til innhold

Termin januar/februar 2021


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Pillowtalk skrev:

Hei damer🤗 Går det fint i sommervarmen?

Jeg er 6+3 i dag, og har det stort sett bra. Men det er to ting jeg påvirkes litt ekstra av:

Jeg sliter tidvis med veldig luftsmerter i magen (kan vare flere timer). Det er muligens pga lutinus. Noen fler som har det slik? Noe som hjelper?

Ellers må jeg stå opp flere ganger om natten for å tisse😬 I natt var det 6 ganger...😴 fler som opplever dette?

Hei! Jeg er også 6+3 i dag om beregningene mine stemmer😊

Jeg hadde også slike smerter som du beskriver i uke 4 flere ganger om dagen.Anfallene gikk fort over hos meg da, varte kanskje 10-15 minutter, men det var helt grusomt. Det ser ut til å ha gitt seg nå. Har i deg hele tatt knapt kjent symptomer. Ikke kvalm, ikke spesielt trøtt heller. Bare ømme pupper. Veldig spent på tidlig ultralyd, men fikk ikke time før ut i juli😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, EXIA skrev:

Hei! Jeg er også 6+3 i dag om beregningene mine stemmer😊

Jeg hadde også slike smerter som du beskriver i uke 4 flere ganger om dagen.Anfallene gikk fort over hos meg da, varte kanskje 10-15 minutter, men det var helt grusomt. Det ser ut til å ha gitt seg nå. Har i deg hele tatt knapt kjent symptomer. Ikke kvalm, ikke spesielt trøtt heller. Bare ømme pupper. Veldig spent på tidlig ultralyd, men fikk ikke time før ut i juli😒

Så gøy at vi er like langt🤗

så godt at det har gitt seg! Jeg lurer på om lutinus + graviditet til sammen påvirker tarmene en del🤔 

Vi skal på TUL neste uke (7+2). Veeeeeldig spent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Pillowtalk skrev:

Så gøy at vi er like langt🤗

så godt at det har gitt seg! Jeg lurer på om lutinus + graviditet til sammen påvirker tarmene en del🤔 

Vi skal på TUL neste uke (7+2). Veeeeeldig spent!!

🤗Masse lykke til med TUL😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Pillowtalk said:

Hei damer🤗 Går det fint i sommervarmen?

Jeg er 6+3 i dag, og har det stort sett bra. Men det er to ting jeg påvirkes litt ekstra av:

Jeg sliter tidvis med veldig luftsmerter i magen (kan vare flere timer). Det er muligens pga lutinus. Noen fler som har det slik? Noe som hjelper?

Ellers må jeg stå opp flere ganger om natten for å tisse😬 I natt var det 6 ganger...😴 fler som opplever dette?

Hei, gratulerer med graviditeten! 😀 ikke så uvanlig med mye luft i magen. Jeg pleier å bruke idoform 🙂 Det hjelper når jeg er oppblåst og merker ubehag i magen. Eller så er det greit å gå noen turer. 

Jeg tisser ekstremt mye 😅 må opp flere ganger om natta. Er nok livmor som presser på urinblæren og hormoner. 

Ellers synes jeg det er slitsomt med denne varmen 😅 føttene blir så fort hovne, sikkert mye pga. graviditeten å. Jeg er mye ute på jobb og er mye aktivitet. Kan være tungt til tider. Men har heldigvis snart ferie 😍☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har fått innkalling til oul ? Vet man som regel får brevet et par uker før timen ☺️ Var hos legen for litt over 2 uker siden, og han skulle sende inn slik at jeg blir innkalt. Jeg er så spent, ser i postkassen hver dag men ikke fått noe enda. Kanskje fortsatt tidlig å få brevet.

uke 12+3 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Mommywife skrev:

Noen her som har fått innkalling til oul ? Vet man som regel får brevet et par uker før timen ☺️ Var hos legen for litt over 2 uker siden, og han skulle sende inn slik at jeg blir innkalt. Jeg er så spent, ser i postkassen hver dag men ikke fått noe enda. Kanskje fortsatt tidlig å få brevet.

uke 12+3 i dag

Vil tro det er forskjellig fra sted til sted. Jeg fikk nemlig innkalling ganske raskt etter første legebesøk i uke 6 😛 Kanskje 1-2 uker etter 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Maja92 skrev:

Hei, gratulerer med graviditeten! 😀 ikke så uvanlig med mye luft i magen. Jeg pleier å bruke idoform 🙂 Det hjelper når jeg er oppblåst og merker ubehag i magen. Eller så er det greit å gå noen turer. 

Jeg tisser ekstremt mye 😅 må opp flere ganger om natta. Er nok livmor som presser på urinblæren og hormoner. 

Ellers synes jeg det er slitsomt med denne varmen 😅 føttene blir så fort hovne, sikkert mye pga. graviditeten å. Jeg er mye ute på jobb og er mye aktivitet. Kan være tungt til tider. Men har heldigvis snart ferie 😍☀️

Takk🥰 Dette er så spennende!

Godt å høre at det ikke bare er jeg som tisser så utrolig mye om natten..😅 

Idoform ja, det kan jeg teste dersom magen slår seg vrang igjen😊 Takk for tips👍🏼

Håper føttene er bedre nå som temperaturen har gått litt ned☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, linni. skrev:

Vil tro det er forskjellig fra sted til sted. Jeg fikk nemlig innkalling ganske raskt etter første legebesøk i uke 6 😛 Kanskje 1-2 uker etter 😉

Okei spennende da! ☺️ Hvor langt er du på vei nå og hvilken uke har du oul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mommywife skrev:

Okei spennende da! ☺️ Hvor langt er du på vei nå og hvilken uke har du oul?

Nå er jeg 14+2 og har OUL 18+3 😊 Har vært på TUL, men gleder meg veldig til ordinær fordet 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mommywife

Jeg fikk sms fra helsenorge om OUL-time samme dag som jordmor søkte (da var jeg 8 uker på vei), og brevet kom ca en uke etterpå :) Har time 3. august, da 17+6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første ul i dag. 6+4 og jammen er det tvillinger. Må tilbake på ny ul om 2 uker for å se igjen, fordi hun ikke fant hjerte banke på begge.

Helt i sjokk her!

20200629_125115.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/28/2020 at 6:18 PM, Pillowtalk said:

Takk🥰 Dette er så spennende!

Godt å høre at det ikke bare er jeg som tisser så utrolig mye om natten..😅 

Idoform ja, det kan jeg teste dersom magen slår seg vrang igjen😊 Takk for tips👍🏼

Håper føttene er bedre nå som temperaturen har gått litt ned☺️

Bare hyggelig 😀 Takk, ja litt bedre nå🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Juneasi skrev:

Første ul i dag. 6+4 og jammen er det tvillinger. Må tilbake på ny ul om 2 uker for å se igjen, fordi hun ikke fant hjerte banke på begge.

Helt i sjokk her!

20200629_125115.jpg

😀🙌🏼

satt du inn én blastocyst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Pillowtalk skrev:

😀🙌🏼

satt du inn én blastocyst?

Ja😁🤘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Juneasi skrev:

Ja😁🤘

Oioi! Da er det eneggede👼🏻👼🏻 Spennende da! Hadde du noen barn fra før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Pillowtalk skrev:

Oioi! Da er det eneggede👼🏻👼🏻 Spennende da! Hadde du noen barn fra før? 

Har ei jente på 15 år fra før...😁 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går hadde jeg time hos fastlegen min, hun har UL apparat på kontoret sitt. Da fikk vi tatt en titt på mageboern🥰 Det var en sprell levende liten baby med to armen og to bein. Var så herlig å se ❤️ Er 11+6 i dag og nå vet de fleste det, mangler bare å si det på jobben 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2020 den 7.07, Kaiaermeg skrev:

@Mommywife

Jeg fikk sms fra helsenorge om OUL-time samme dag som jordmor søkte (da var jeg 8 uker på vei), og brevet kom ca en uke etterpå :) Har time 3. august, da 17+6.

Ja fikk brevet mitt i går ☺️🙏🏼 Time 17. August, er såååå lenge til 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om man kan bestille tidlig ultralyd som er dekket av det offentlige nå? Leser så mye forskjellig. Og hvor bør man utføre TUL? Lege eller jordmor? Er 6+6 i dag.🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Bibby skrev:

Noen som vet om man kan bestille tidlig ultralyd som er dekket av det offentlige nå? Leser så mye forskjellig. Og hvor bør man utføre TUL? Lege eller jordmor? Er 6+6 i dag.🤗

Hvis du har hatt tidligere spontanaborter eller har risikosvangerskap kan du få henvisning til tidlig ul. Evt hvis du er over 35 år. Men ellers så må du no betale hos privat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...