Gå til innhold

Termin januar/februar 2021


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Carma skrev:

Får ikke sove!! Flere som plages med søvnen? Drikker ikke kaffe. Spiser 2-3 måltid om dagen å drikker mye. Soverommet er mørkt og kaldt. Er helt utslitt om dagen, men når natten endelig kommer så får jeg ikke sove... Å hvis jeg får sove, så våkner jeg midt på natten enten for at jeg må tisse eller at jeg bare våkner av ingenting å er lys våken. Å da er jeg våken i flere timer før jeg får sove igjen.
Har alltid sovet på magen, men det har jeg ikke fått til siden jeg var ca 4-5 uker, så har jo vant meg til å sove i annen stilling nå (på siden, bytter på hvilken).

Har dere peiling på hva grunnen kan være? Har dere noen tips?

Er 8+4 idag.

Mye som foregår i kroppen vet du, så ikke sikkert det er noen annen grunn enn det. Jeg er kjempe trøtt hele tiden selv og legger meg tidlig, for jeg vet jeg må opp om natta å tisse. Litt vanskelig å sove etter det, men kjøpte meg en sånn pute til gravide, som gjør at jeg får ligget godt. Og etter det så sovner jeg fint og sover hele natten minus dobesøkene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Juneasi skrev:

Mye som foregår i kroppen vet du, så ikke sikkert det er noen annen grunn enn det. Jeg er kjempe trøtt hele tiden selv og legger meg tidlig, for jeg vet jeg må opp om natta å tisse. Litt vanskelig å sove etter det, men kjøpte meg en sånn pute til gravide, som gjør at jeg får ligget godt. Og etter det så sovner jeg fint og sover hele natten minus dobesøkene. 

 

Må vel kanskje gå til innkjøp av en sånn en jeg også da😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carma skrev:

Må vel kanskje gå til innkjøp av en sånn en jeg også da😬

Gjorde underverker for meg hvertfall. Mulig å nesten ligge på magen med den mellom bena. Så gull verdt. Kostet 500 kr på barnas hus. Kan brukes som amme pute etter barnet er kommet også. Så ikke noe sløsing med pengene 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på en ny Tul.  Og sett at den ene tvillingen er død. Den andre var helt perfekt. Og vi håper på at jeg slipper noen blødning pga den døde. Den lå heldigvis nederst, så hun mente den ikke ville påvirke den friske.

Fikk høre hjertelyden til lille bamsemums også, både jeg og far. Var hos privat ul, så der fikk mannen min være med inn❤

8+4 i dag.

20200713_090117.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/13/2020 at 10:44 AM, Juneasi said:

Da har vi vært på en ny Tul.  Og sett at den ene tvillingen er død. Den andre var helt perfekt. Og vi håper på at jeg slipper noen blødning pga den døde. Den lå heldigvis nederst, så hun mente den ikke ville påvirke den friske.

Fikk høre hjertelyden til lille bamsemums også, både jeg og far. Var hos privat ul, så der fikk mannen min være med inn❤

8+4 i dag.

20200713_090117.jpg

Leit at det ene ikke utviklet seg videre ❤️ Men herlig at du fikk høre hjertelyd på den andre 🙂 Det er så koselig å høre hjertelyden til babyen 🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Juneasi veldig trist med den ene, men utrolig godt å høre at den andre har det fint!! Utrolig fint å få den opplevelsen sammen! Jeg var alene på tidlig ultralyd, men tenker vi prioriterer at mannen får være med på den ordinære! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Maleneaia skrev:

@Juneasi veldig trist med den ene, men utrolig godt å høre at den andre har det fint!! Utrolig fint å få den opplevelsen sammen! Jeg var alene på tidlig ultralyd, men tenker vi prioriterer at mannen får være med på den ordinære! 

Ja, det vsr trist. Men vi er så takknemlige for at det er en frisk inni der 😍

Var på tidlig ul 6+4 uten mannen min. Så var godt å få ha han med nå. Neste ul er 3 aug. Så da tenker jeg det blir alene siden det er på sykehuset.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Juneasi Godt å se❤️ Hvordan er det med deg nå da? 
Forresten, sto det noen plass i tilkallingsbrevet eller fikk du vite på plass at partner ikke fikk være med inn? Skal på TUL nå på fredag, men står ingen plass at partner ikke kan bli med inn, står bare at barn ikke skal bli med på undersøkelsen. (krysser fingrene😅)

Ellers så var vi hos legen (vikarlege pga ferie) idag å tok utvendig UL. Fikk se lille babyen og hjertet som dunka sterkt. Det var godt å se, spesielt for mannen 😅 Han ble derimot skuffet over at hun sa at hun ikke trodde det var tvillinger 😂 Men føler meg ikke helt sikker på den UL undersøkelsen, syntes hun stressa sånn å virka ikke helt i humør for å være på jobb den dagen🤨😅

 

Hvordan er det med dere andre her inne? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid kjekt å se hjertet❤️ Hvor langt er du på vei @Carma (siden du hadde utvendig UL)? 
 

Selv er jeg 10+0 i dag. Endelig tosifret😁 Formen har vært generelt dårlig den siste tiden, med kvalme, hodepine, forsøyelsesproblemer og veldig sliten🥴 Leste at dårlig form peaker i uke 9, så håper nå at det roer seg🙏🏼😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2020 den 0.17, Carma skrev:

@Juneasi Godt å se❤️ Hvordan er det med deg nå da? 
Forresten, sto det noen plass i tilkallingsbrevet eller fikk du vite på plass at partner ikke fikk være med inn? Skal på TUL nå på fredag, men står ingen plass at partner ikke kan bli med inn, står bare at barn ikke skal bli med på undersøkelsen. (krysser fingrene😅)

Ellers så var vi hos legen (vikarlege pga ferie) idag å tok utvendig UL. Fikk se lille babyen og hjertet som dunka sterkt. Det var godt å se, spesielt for mannen 😅 Han ble derimot skuffet over at hun sa at hun ikke trodde det var tvillinger 😂 Men føler meg ikke helt sikker på den UL undersøkelsen, syntes hun stressa sånn å virka ikke helt i humør for å være på jobb den dagen🤨😅

 

Hvordan er det med dere andre her inne? ☺️

Her er alt bra, vi har kommet til uke 11 i morgen😍 vært mye dårlig form. Og bekkenet mitt har slått seg helt vrang. Men kan ikke klage, det kunne vært værre☺.

Vi har oppfølging på st.olavs. dvs sykehuset. Og derfor får ikke mannen min være med inn. Om det er privat eller utenfor sykehus, regner jeg med at partner får bli med inn uten problemer.

 

Håper alt er bra med deg også😍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pillowtalk skrev:

Alltid kjekt å se hjertet❤️ Hvor langt er du på vei @Carma (siden du hadde utvendig UL)? 
 

Selv er jeg 10+0 i dag. Endelig tosifret😁 Formen har vært generelt dårlig den siste tiden, med kvalme, hodepine, forsøyelsesproblemer og veldig sliten🥴 Leste at dårlig form peaker i uke 9, så håper nå at det roer seg🙏🏼😀

 

Jeg var 9+5 da jeg tok utvendig UL:) Er 10+0 idag jeg også 🥳 Vil bare det skal gå kjempefort fram til halvveis, lei av å vente allerede 🤪

Æsjda! Litt samme her, men jeg TROR at det begynner å bli litt bedre nå. Ikke like sterk kvalme som tidligere! Har ikke tatt kvalmestillende tabletter på flere dager, å klarer å spise uten de nå😁🥳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Juneasi skrev:

Her er alt bra, vi har kommet til uke 11 i morgen😍 vært mye dårlig form. Og bekkenet mitt har slått seg helt vrang. Men kan ikke klage, det kunne vært værre☺.

Vi har oppfølging på st.olavs. dvs sykehuset. Og derfor får ikke mannen min være med inn. Om det er privat eller utenfor sykehus, regner jeg med at partner får bli med inn uten problemer.

 

Håper alt er bra med deg også😍

 

Håper det går fort🙊😁 (ukene altså!)

Oi, bekkenet også? Uffda:( Håper du kjenner deg bedre snart ❤️ Jobber du noe da? 
 

Ringte sykehuset igår å fikk streng beskjed om at mannen ikke fikk være med inn nei 😒 Så sykt kjedelig, vi var jo 2 om å lage dette barnet 😬 Synes de kan begynne å slippe opp nå, værtfall i slike saker. Det meste annet har jo normalisert seg ellers🙄
 

Formen min er opp å ned, men som jeg skrev over tror jeg at det begynner å kjennes bedre. Har ikke tatt kvalmestillende på flere dager, og jeg får i meg mat. Men derimot så har jeg mer smerter i kroppen. Ofte har jeg vondt på innsiden av hoften på høyresiden, er det bekkensmerter? Spesielt vondt hvis jeg har sittet/ligget en stund i sofaen å så skal opp å gå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør dere knipeøvelser alle sammen?? 😅 Jeg gjør de innimellom, men kjenner ærlig talt at jeg som regel ikke gidder 🙈 Blir sliten av det også tydeligvis 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Juneasi skrev:

@Carma fikk du kjøpt deg sånn pute? Sover du bedre om natta nå?

Så ikke denne med det samme! Blir mange innlegg på meg her nå ser jeg men🙈

Nei har ikke fått kjøpt enda. Synes de er så dyre (jeg skal ha bbhugme sin store😂), så venter på at det kommer ut en til en ok pris på Finn. Har funnet 2-3 ganger men da har jeg vært for sen med å kontakte de, noen kommer meg alltid i forkjøpet. Så nå har jeg på varsel når det kommer ut en ny 🤪
Så nei, sover ikke bedre om natta😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carma skrev:

Gjør dere knipeøvelser alle sammen?? 😅 Jeg gjør de innimellom, men kjenner ærlig talt at jeg som regel ikke gidder 🙈 Blir sliten av det også tydeligvis 😂

Dette lurer jeg også på😅 Jeg gjør dem i blant.. burde prøve å få gjort det hver dag🙈 Bruker appen «Helseoversikt» sin bekkentrening-klokke👍🏼👍🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flere som har kjent noe liv?☺️ Jeg er 15+1 i dag og har i noen dager nå kjent den berømte "fiskehalen" mot innsiden av magen. Det må være liv jeg kjenner, kan ikke skjønne noe annet🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Zannathe skrev:

Flere som har kjent noe liv?☺️ Jeg er 15+1 i dag og har i noen dager nå kjent den berømte "fiskehalen" mot innsiden av magen. Det må være liv jeg kjenner, kan ikke skjønne noe annet🥰

Ja, jeg har også kjent det i en ukes tid nå! Er 16+0 i dag 😊❤️ Skikkelig koselig følelse 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mommywife skrev:

Ja, jeg har også kjent det i en ukes tid nå! Er 16+0 i dag 😊❤️ Skikkelig koselig følelse 😍

Ja det er veldig koselig 🥰❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2020 den 13.11, Carma skrev:

Håper det går fort🙊😁 (ukene altså!)

Oi, bekkenet også? Uffda:( Håper du kjenner deg bedre snart ❤️ Jobber du noe da? 
 

Ringte sykehuset igår å fikk streng beskjed om at mannen ikke fikk være med inn nei 😒 Så sykt kjedelig, vi var jo 2 om å lage dette barnet 😬 Synes de kan begynne å slippe opp nå, værtfall i slike saker. Det meste annet har jo normalisert seg ellers🙄
 

Formen min er opp å ned, men som jeg skrev over tror jeg at det begynner å kjennes bedre. Har ikke tatt kvalmestillende på flere dager, og jeg får i meg mat. Men derimot så har jeg mer smerter i kroppen. Ofte har jeg vondt på innsiden av hoften på høyresiden, er det bekkensmerter? Spesielt vondt hvis jeg har sittet/ligget en stund i sofaen å så skal opp å gå.

Kan høres ut som bekken smerter ja. Det værste er å sitte lenge. 

 

Ja, de kunne latt partnere bli med inn på ul syns jeg også, vi bor jo sammen. Så tenker vi begge er like risiko å slippe inn. Vi har ivf. Og jeg måtte gjennom alt alene fordi mannen min ikke fikk bli med inn. Noe som gjorde hele greia kjip og unødvendig tung.

 

Jeg er ikke i jobb nei. Heldigvis. Da hadde jeg nok blitt sykemeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...