Gå til innhold

Termin januar/februar 2021


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, ch2 said:

Hei dere. Jeg hadde time til privat tidlig ultralyd i dag. Hadde gledet meg veldig til dette. Fikk den sjokk beskjeden om at hun bare fant en fostersekk (og mulig noe antydning til foster, men husker ikke var helt satt ut) og at jeg har hatt en missed abortion 😭😞Var egentlig 10+0 i dag. så skal på sykehuset for å sette i gang en abort innen et par dagen 😕 har ikke hørt så mye om missed abortion før, bare spontan abort. Men dette var kjedelig... men allikevel veldig glad jeg valgte å ta tidlig ultralyd nå😱

Hei, så trist ❤️ Jeg hadde heller ikke hørt om det før første gang det skjedde med meg for 2 år siden. Fikk en MA i uke 12 hvor fosteret stoppet å utvikle seg i uke 6. Det var veldig tøft. Men gravid blir du igjen skal du se 🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Maja92 skrev:

Hei, så trist ❤️ Jeg hadde heller ikke hørt om det før første gang det skjedde med meg for 2 år siden. Fikk en MA i uke 12 hvor fosteret stoppet å utvikle seg i uke 6. Det var veldig tøft. Men gravid blir du igjen skal du se 🌺

Det er kjedelig ❤️😔 men skjønte at det egentlig er mer vanlig enn man tror. Ja det føles veldig tøft, og blir nok en litt kjedelig periode nå. Men håper og har troa på at jeg blir gravid igjen og at det går bra neste gang🙌🏼
måtte du få medisinsk abort med tabletter eller måtte du ha utskraping?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Mommywife said:

Når fortelle arbeidsgiver ? 
jeg er akkurat 12 uker i morgen, har fortsatt ikke fortalt det på jobb. Av en eller annen grunn vet jeg ikke hvordan jeg skal si det 😂 hvordan fortalte dere det ? 🙈

Jeg fortalte til arbeidsgiver ganske tidlig siden jeg var i dårlig form og fikk infeksjon og dvs 😅 Sendte en mail når jeg var syk. Eller så fortalte jeg til avd. på jobb. Jeg er akkurat 12 uker i morgen selv ❤️ Har også blitt spurt av flere om jeg er gravid siden jeg har fått mage 😅 Kan ikke akkurat si nei da. Hehe. Vi ville vente med å fortelle til ultralyd nr 2 som er til uka, men vanskelig å skjule nå 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ch2 said:

Det er kjedelig ❤️😔 men skjønte at det egentlig er mer vanlig enn man tror. Ja det føles veldig tøft, og blir nok en litt kjedelig periode nå. Men håper og har troa på at jeg blir gravid igjen og at det går bra neste gang🙌🏼
måtte du få medisinsk abort med tabletter eller måtte du ha utskraping?

Ja, det er det. Følte meg veldig alene og tenkte det var uvanlig, men ja er ikke så uvanlig som man tror. Jeg håper det går bra for deg til neste gang 🤞 Jeg måtte ta medisinsk abort. Verste jeg har vært igjennom.. Sorry meg. Piller er best for kroppen enn utskrapning. Men ikke gøy å se alt som kommer ut og rier lignende smerter "/ sånn sett er utskrapning mindre traumatisk. Ha naproxen og paracet tilgjengelig og varmepute og ha noen i nærheten som kan passe på deg ❤️ Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid i uke 7 (6+3). Termin 14 februar i følge Preglife😊 Venter vårt første barn og er veldig spent.. veldig rar følelse når ingen andre enn meg og samboer vet noe enda!🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Maja92 skrev:

Ja, det er det. Følte meg veldig alene og tenkte det var uvanlig, men ja er ikke så uvanlig som man tror. Jeg håper det går bra for deg til neste gang 🤞 Jeg måtte ta medisinsk abort. Verste jeg har vært igjennom.. Sorry meg. Piller er best for kroppen enn utskrapning. Men ikke gøy å se alt som kommer ut og rier lignende smerter "/ sånn sett er utskrapning mindre traumatisk. Ha naproxen og paracet tilgjengelig og varmepute og ha noen i nærheten som kan passe på deg ❤️ Klem

Håper jeg og🙌🏼 Har ett barn fra før, så er veldig takknemlig for å ha han❤️
Ja jeg og fikk beskjed at det er piller jeg skal få, og har også lest før at det er tøft. Takk for at du sa fra, greit å være litt forberedt 😓❤️ Blir man sengeliggende flere dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, ch2 said:

Håper jeg og🙌🏼 Har ett barn fra før, så er veldig takknemlig for å ha han❤️
Ja jeg og fikk beskjed at det er piller jeg skal få, og har også lest før at det er tøft. Takk for at du sa fra, greit å være litt forberedt 😓❤️ Blir man sengeliggende flere dager?

Åja, koselig at du har et barn fra før av da 😀 Da blir det sikkert ikke noe problem til neste gang. 

Og bare hyggelig. Jeg følte jeg ikke fikk så mye info fra sykehuset. Det tok en del timer før pillene satte igang. Plutselig kommer smertende. Noen sier d er like vondt som å føde 😅  lå en natt med smerte om jeg husker riktig. Tror jeg var oppblåst i mange dager og treg mage, men lurt å gå noen småturer. Blødde i flere uker etter det, men det er nok forskjellig fra person til person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, ch2 skrev:

Hei dere. Jeg hadde time til privat tidlig ultralyd i dag. Hadde gledet meg veldig til dette. Fikk den sjokk beskjeden om at hun bare fant en fostersekk (og mulig noe antydning til foster, men husker ikke var helt satt ut) og at jeg har hatt en missed abortion 😭😞Var egentlig 10+0 i dag. så skal på sykehuset for å sette i gang en abort innen et par dagen 😕 har ikke hørt så mye om missed abortion før, bare spontan abort. Men dette var kjedelig... men allikevel veldig glad jeg valgte å ta tidlig ultralyd nå😱

Så fryktelig trist💔

Hadde du noen symptomer/tegn på at noe var galt? Er 6+1 i dag og er kjemperedd for SA og MA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Maja92 skrev:

Åja, koselig at du har et barn fra før av da 😀 Da blir det sikkert ikke noe problem til neste gang. 

Og bare hyggelig. Jeg følte jeg ikke fikk så mye info fra sykehuset. Det tok en del timer før pillene satte igang. Plutselig kommer smertende. Noen sier d er like vondt som å føde 😅  lå en natt med smerte om jeg husker riktig. Tror jeg var oppblåst i mange dager og treg mage, men lurt å gå noen småturer. Blødde i flere uker etter det, men det er nok forskjellig fra person til person. 

Nå fikk jeg rask time til sykehuset, og fått satt igang prosessen. Men fikk nøye forklaring av en sykepleier så det var veldig bra! Hun forberedte på det som blir å skje, og sa jeg ikke kan være alene hjemme osv. Så greit å bli ferdig med det...😪💔 

ja det er veldig koselig at ikke dette var første svangerskapet mitt. At jeg har en fra før av og vet det sikkert går bra neste gang❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, EXIA skrev:

Så fryktelig trist💔

Hadde du noen symptomer/tegn på at noe var galt? Er 6+1 i dag og er kjemperedd for SA og MA. 

Ja 💔

hadde ingen symptomer, derfor dette kom som et sjokk på tidlig ultralyd😪 har vært helt vanlig gravid med typiske symptomer, og ingen blødning. Så den tidlige ultralyden var egentlig bare for gøy, men evig glad nå for at jeg tok den timen og at dette blir et tilbud for alle nå! 
 

gratulerer så mye ❤️ Det går bra, SA og MA er nok veldig uflaks, og MA er mindre vanlig en SA. Ville ikke bekymret meg for det ❤️ Men jeg kommer fremover til å ta tidlig ultralyd uansett om det blir gjennom det offentlige eller private. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, EXIA skrev:

Takk for fine ord🤗Får h

Ønsker deg masse lykke til videre. Ta vare på deg selv❤️

Tusen takk ❤️ Håper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.6.2020 den 14.44, Mommywife skrev:

Når fortelle arbeidsgiver ? 
jeg er akkurat 12 uker i morgen, har fortsatt ikke fortalt det på jobb. Av en eller annen grunn vet jeg ikke hvordan jeg skal si det 😂 hvordan fortalte dere det ? 🙈

Jeg fortalte det på jobben på mandag. Tok med meg tillitsvalgt og sa det bare rett ut «jeg er gravid, ca 11 uker på vei og har termin i januar. Så vet du det.» 😛 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, vegasus skrev:

Jeg fortalte det på jobben på mandag. Tok med meg tillitsvalgt og sa det bare rett ut «jeg er gravid, ca 11 uker på vei og har termin i januar. Så vet du det.» 😛 

 

Ja det var rett ut 😂👌🏼 Vet liksom ikke hvordan jeg skal si det 🙈 hvordan tok sjefen det da ? 
 

jeg har kun jobbet der i 1,5 år så tror kanskje det er derfor jeg syns det er litt vemmelig å fortelle det. Men samtidig så er det jo ganske så normalt at man får barn også 😂🙏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mommywife skrev:

Ja det var rett ut 😂👌🏼 Vet liksom ikke hvordan jeg skal si det 🙈 hvordan tok sjefen det da ? 
 

jeg har kun jobbet der i 1,5 år så tror kanskje det er derfor jeg syns det er litt vemmelig å fortelle det. Men samtidig så er det jo ganske så normalt at man får barn også 😂🙏🏼


Han tok det akkurat som jeg forventet. Ikke spesielt bra, men når det fikk sunket litt inn så var det greit liksom. 😋 

Men skal sies at min sjef er litt sær, det er nok mer vanlig at folk blir glad på dine vegne. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, vegasus skrev:


Han tok det akkurat som jeg forventet. Ikke spesielt bra, men når det fikk sunket litt inn så var det greit liksom. 😋 

Men skal sies at min sjef er litt sær, det er nok mer vanlig at folk blir glad på dine vegne. 😊

Oi, såpass! 🙈 jeg tror jeg døvver om det ikke blir tatt godt i mot, jeg er skikkelig redd for å fortelle det. Men kan ikke akkurat skjule det for alltid heller, så må kvinne meg opp litt å få gjort det til uka 😂👌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Mommywife skrev:

Oi, såpass! 🙈 jeg tror jeg døvver om det ikke blir tatt godt i mot, jeg er skikkelig redd for å fortelle det. Men kan ikke akkurat skjule det for alltid heller, så må kvinne meg opp litt å få gjort det til uka 😂👌🏼

Jeg synes det var veldig deilig å bare bli ferdig med det! 😊 Litt derfor jeg bare sa det rett ut også, for å bli ferdig med det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mommywife skrev:

Oi, såpass! 🙈 jeg tror jeg døvver om det ikke blir tatt godt i mot, jeg er skikkelig redd for å fortelle det. Men kan ikke akkurat skjule det for alltid heller, så må kvinne meg opp litt å få gjort det til uka 😂👌🏼

Er inne og smugleser i deres termingruppe igjen. Har selv termin i november. Må bare si at jeg har fire arbeidsgivere, fortalte det til dem mellom uke 10 og 13. Alle tok det kjempefint, gratulerte og var glade på mine vegne. Følger fortsatt opp med å spørre hvordan det går, og støtter oppunder at jeg er på en del ekstra timer på sykehuset pga. overvekt, selv om det ikke er "obligatorisk" og strengt tatt nødvendig og jeg er i god form. 

Poenget mitt er iaf at det ikke er noe å grue seg til😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer🤗 Går det fint i sommervarmen?

Jeg er 6+3 i dag, og har det stort sett bra. Men det er to ting jeg påvirkes litt ekstra av:

Jeg sliter tidvis med veldig luftsmerter i magen (kan vare flere timer). Det er muligens pga lutinus. Noen fler som har det slik? Noe som hjelper?

Ellers må jeg stå opp flere ganger om natten for å tisse😬 I natt var det 6 ganger...😴 fler som opplever dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...