Gå til innhold

Termin januar/februar 2021


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

1 time siden, Kaiaermeg skrev:

Ja, jordmor sendte søknad når jeg var hos henne første gang i uke 7 :) Ja, veldig glad det er så "tidlig", hadde ikke før i uke 20 sist gang 😂

 

Velkommen og gratulerer @Klougart! 🥰

 

Åh, føler med deg! Har ei mammajente selv, og er ganske dårlig fra morgen til kveld. Merker at hun merker at jeg ikke klarer å henge like godt med, og noen ganger bare må ligge i fosterstilling på sofaen... Pappaen er kjempeflink, og jeg også vil ho gjerne være i samme rom for å føle at jeg er sammen med henne! Håper formen blir bedre på oss begge snart, jeg kjenner vertfall at det er litt tungt å ikke kunne ver samme gamle mamma for jenta mi 😥

Ja det får vi håpe! Ja jeg føler meg litt trist over det å ikke kunne være så energisk som jeg pleier.. tror ikke hun blir "skadet" av det, men jeg har alltid vært opptatt av å være tilstede og engasjert sammen med barn og det føles litt trist nå som jeg ikke helt klarer det. Merker helga har vært bra, når jeg har fri har jeg en helt annen energi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo damer. Nå begynner jeg å bli veldig sliten av denne kvalmen, finnes det noe kvalmestillende gravide kan bruke ? 
har ikke time hos legen før om 2 uker. kvalmen er så ekstrem at jeg må bli liggende i sengen hele formiddagen før jeg føler meg OK, men så blir den verre om kvelden igjen. Jeg prøver å spise lite og ofte, men jeg klarer nesten ikke holde på noe uten at det kommer opp igjen. Ikke så enkelt når man har 2 barn som også trenger mammaen sin. 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Maleneaia skrev:

Ja det får vi håpe! Ja jeg føler meg litt trist over det å ikke kunne være så energisk som jeg pleier.. tror ikke hun blir "skadet" av det, men jeg har alltid vært opptatt av å være tilstede og engasjert sammen med barn og det føles litt trist nå som jeg ikke helt klarer det. Merker helga har vært bra, når jeg har fri har jeg en helt annen energi :)

Nei, og jenta vår har sikkert bare godt av ekstra tid med pappaen så de kommer nærmere - hun er som nevnt veeldig mammajente 😂 Men jeg er lik som deg, opptatt av å være tilstede og engasjert, så det er trist. Ååh, så deilig da! Forrige helg var det for meg, men denne har vært helt grusom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, linni. skrev:

Jeg er 11+0 i dag og er fortsatt mye trøtt og sliten 🙈 Håper det gir seg veldig snart.
Jeg har en del vondt i ryggen og har kjent på bekkenet i et par uker selv. Hadde ingen eller veldig lite plager med bekkenet forrige gang, men hadde litt vondt i korsryggen og litt isjas stråling nedover ene beinet på slutten forrige gang. Har kjent på dette allerede denne gangen 🙄

Åå du er det enda ja, vi får håpe det går litt over snart ja 😳🙈 føler jeg går å gjesper hele dagen😅 

så kjedelig 😕 jeg husker også at jeg hadde mindre plager sist med ryggen og bekken i starten. Eller de kom jo mye senere da. Men denne gangen er det liksom et problem allerede 😫 må nok begynne å si ifra mer på jobb også selv om det er tidlig enda. Siden det er en del løft osv i jobben min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ch2 skrev:

Åå du er det enda ja, vi får håpe det går litt over snart ja 😳🙈 føler jeg går å gjesper hele dagen😅 

så kjedelig 😕 jeg husker også at jeg hadde mindre plager sist med ryggen og bekken i starten. Eller de kom jo mye senere da. Men denne gangen er det liksom et problem allerede 😫 må nok begynne å si ifra mer på jobb også selv om det er tidlig enda. Siden det er en del løft osv i jobben min. 

Jeg har måttet si ifra på jobb da jeg jobber på en ganske tung sykehjemsavdeling. Begynner med litt tilrettelegging denne uken. Lurt å si fra så man kan få litt tilrettelagt før sommeren om man trenger det og det er mulig, spesielt i turnusjobb. Bedre å være føre var 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, linni. skrev:

Jeg har måttet si ifra på jobb da jeg jobber på en ganske tung sykehjemsavdeling. Begynner med litt tilrettelegging denne uken. Lurt å si fra så man kan få litt tilrettelagt før sommeren om man trenger det og det er mulig, spesielt i turnusjobb. Bedre å være føre var 😉

Ja jeg har bare sagt i fra til 1 annen ansatt på min avdeling, men tror jeg skal si det til de jeg jobber med + styrer kanskje. Som du sier, bedre å si i fra og få tilrettelegging 😊 har du hatt første legetime / svangerskapskontroll enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, ch2 skrev:

Ja jeg har bare sagt i fra til 1 annen ansatt på min avdeling, men tror jeg skal si det til de jeg jobber med + styrer kanskje. Som du sier, bedre å si i fra og få tilrettelegging 😊 har du hatt første legetime / svangerskapskontroll enda?

Ja, jeg var tidlig ute 😛 Var hos fastlegen i uke 6, tok blodprøver osv. Skal tilbake denne uken for å gå gjennom og føre på helsekortet. Ellers tenkte jeg å ta all oppfølging hos jordmor, skal dit første gang neste uke 👍🏻
hva med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, linni. skrev:

Ja, jeg var tidlig ute 😛 Var hos fastlegen i uke 6, tok blodprøver osv. Skal tilbake denne uken for å gå gjennom og føre på helsekortet. Ellers tenkte jeg å ta all oppfølging hos jordmor, skal dit første gang neste uke 👍🏻
hva med deg? 

Ok😊 jeg skal til legen for første gang nå når jeg er 8+1. På torsdag. Men vil gjerne til jordmor også i uke 12, er ikke det vanlig?😊 må kanskje ringe å bestille time jeg da😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, ch2 skrev:

Ok😊 jeg skal til legen for første gang nå når jeg er 8+1. På torsdag. Men vil gjerne til jordmor også i uke 12, er ikke det vanlig?😊 må kanskje ringe å bestille time jeg da😅

Ja, det burde du 😛 Kan være litt ventetid, spørs jo hvor mange jordmødre som er der du bor da 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, linni. skrev:

Ja, det burde du 😛 Kan være litt ventetid, spørs jo hvor mange jordmødre som er der du bor da 😉

Ja må få ringt denne uka! 😅 aner ikke men tror det går bra, bor i en by så satser på at det er nok😊👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg melde meg inn her? 

Var heldige å lykkes på første ivf forsøk. Og får dermed termin 21 februar. 

Positive strimmel tester og digital. 4 uker om 2 dager.

20200609_090203.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på tråden! Testet positivt i går😁 har termin rundt 15 februar🥰 Det begynte å ringe noen bjeller når jeg hinn dagen luktet sjømat og fisk hos ei venninne, men den dagen hadde de hatt pizza til middag😂 Dette blir nr 2 for oss. I forrige svangerskap var jeg utrolig kvalm og dårlig fra uke 5 og inn i 5mnd så jeg føler det er litt stille før stormen. Foreløpig har jeg bare hatt sensitiv luktesans, murringer og stikkinger i lysken, magen og korsryggen, trøtthet, oppblåst og litt kvalme når det går for lenge mellom måltider. 

Har bestilt tul 7 august så ser veldig fram til det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Juneasi skrev:

Kan jeg melde meg inn her? 

Var heldige å lykkes på første ivf forsøk. Og får dermed termin 21 februar. 

Positive strimmel tester og digital. 4 uker om 2 dager.

20200609_090203.jpg

Gratulerer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Rose2021 skrev:

Hiver meg på tråden! Testet positivt i går😁 har termin rundt 15 februar🥰 Det begynte å ringe noen bjeller når jeg hinn dagen luktet sjømat og fisk hos ei venninne, men den dagen hadde de hatt pizza til middag😂 Dette blir nr 2 for oss. I forrige svangerskap var jeg utrolig kvalm og dårlig fra uke 5 og inn i 5mnd så jeg føler det er litt stille før stormen. Foreløpig har jeg bare hatt sensitiv luktesans, murringer og stikkinger i lysken, magen og korsryggen, trøtthet, oppblåst og litt kvalme når det går for lenge mellom måltider. 

Har bestilt tul 7 august så ser veldig fram til det!

Gratulerer 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Juneasi skrev:

Kan jeg melde meg inn her? 

Var heldige å lykkes på første ivf forsøk. Og får dermed termin 21 februar. 

Positive strimmel tester og digital. 4 uker om 2 dager.

20200609_090203.jpg

Gratulerer så mye! 😊 kjekt å se andre med termin i februar!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2020 den 19.27, Mommywife skrev:

Hallo damer. Nå begynner jeg å bli veldig sliten av denne kvalmen, finnes det noe kvalmestillende gravide kan bruke ? 
har ikke time hos legen før om 2 uker. kvalmen er så ekstrem at jeg må bli liggende i sengen hele formiddagen før jeg føler meg OK, men så blir den verre om kvelden igjen. Jeg prøver å spise lite og ofte, men jeg klarer nesten ikke holde på noe uten at det kommer opp igjen. Ikke så enkelt når man har 2 barn som også trenger mammaen sin. 😞

Jeg har vært grisekvalm siden uke 6/7 og var hos legen forrige uke. Hun ga meg Prostafen, og det har fungert ganske ok. Det tar det verste i alle fall. Blir fortsatt småuggen på natten og frem til sånn 13-tiden, men mye bedre enn jeg var. Føler ikke jeg går og gulper hele dagen lenger i alle fall🙈

I følge internetten anbefaler man Prostafen eller Phenergan mot svangerskapskvalme, det er ikke bevist noen skader på barnet som følge av disse. Jeg tipper du trygt kan ta dette, men går jo an å slenge inn en onlinekonsultasjon hos legen din hvis de har en digital løsning? Vet ikke med Phenergan, men Prostafen får man i alle fall kjøpt en pakke med 10 piller på apotek uten resept. Man kan ta opptil 2 tabletter i døgnet. 

Kvalme er helt uutholdelig - så håper du finner noe som funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer, @Juneasi og @Rose2021! 🎉

 

Var nettopp med legen og fikk resept på Postafen og sykemelding ut uka. Klarer ikke mer av denne kvalmen 😔Har ikke overskudd til noe siden jeg ikke får i meg nok (næringsrik) mat, sover dårlig og er kvalm gjennom hele døgnet. Håpet er at jeg klarer å hente meg inn igjen på disse dagene, og at tablettene fungerer! 

Sjefen ringte selvsagt når sykmeldingen tikket inn, og var både bekymret og nysgjerrig... så da ble det til at jeg måtte fortelle om graviditeten. Tror han er glad han fikk vite det såpass tidlig, siden en kollega har termin tre uker før meg! Må litt planlegging til da 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare ta en test i dag også jeg. Sterk strek på cb+ så prøver å slappe av litt. Er så redd det skal gå galt. Hatt en del murring, som minner om mens smerter. Er det vanlig?

20200610_134419.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Juneasi skrev:

Måtte bare ta en test i dag også jeg. Sterk strek på cb+ så prøver å slappe av litt. Er så redd det skal gå galt. Hatt en del murring, som minner om mens smerter. Er det vanlig?

20200610_134419.jpg

Jeg hadde det med min forrige graviditet og jeg har det også nå så tror det er ganske vanlig😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med å bestille en tul 10 juli og, etter samboeren hadde et høyt ønske om dette. Da er jeg rundt 9 uker☺️Det har enda ikke gått helt opp for meg at jeg faktisk er gravid😅 Skal på første svangerskapskontroll 25 juni hos jordmor, kanskje det vil synke inn når jeg først ha vært hos henne🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...