lew Skrevet 10. juni #4281 Skrevet 10. juni jukkapalme skrev (23 minutter siden): De kler seg litt «kjerring», ja. Kler seg mye eldre enn hva de er. Tror aldri noensinne jeg har sett dem i jeans 😂 Ja kler seg veldig veldig trist til bare være 40åra,også drar dem genseren så langt ned,alt blir så flatt og rart.Fått inn litt farger og "nyere"klær.Alt skal handles så billig,dem kjøper det butikkene kansje egentlig ikke får solgt.Og Håret dems får jeg også nesten litt fnatt av,så tørt og slitt.Dem har vel slutta gå til frisøren. 3
Miss perfect Skrevet 10. juni #4282 Skrevet 10. juni NinaLisa skrev (3 timer siden): Hva synes dere om dagens video der jentene styler skjørt? Jeg synes bildene var tatt så langt unna at jeg ikke greide å se hvordan skjørtet egentlig så ut og det var litt synd. Jeg synes det var helt grusomt sammensatte antrekk. Men det er nå meg. 4 1
jukkapalme Skrevet 10. juni #4283 Skrevet 10. juni lew skrev (Akkurat nå): 😂 Ja kler seg veldig veldig trist til bare være 40åra,også drar dem genseren så langt ned,alt blir så flatt og rart.Fått inn litt farger og "nyere"klær.Alt skal handles så billig,dem kjøper det butikkene kansje egentlig ikke får solgt.Og Håret dems får jeg også nesten litt fnatt av,så tørt og slitt.Dem har vel slutta gå til frisøren. Ja, veldig trist og umoderne. Selv om jeg skjønner at ikke alle er like interessert i mote. Men de kjøper bare det billigste av det billige. Synd, for de er jo flotte damer begge to og de trenger ikke kle seg så trist og «kjerring» selv om de er plus size. Håret ja, men de bruker jo bare billige produkter og bruker ikke balsam. En god balsam gjør mye. Og frisørsjampo er drøy i bruk, så blir ikke så mye dyrere pr bruk enn en billig en. Frisør er jo dyrt, men de neglene hver måned blir enda dyrere. Jeg ville prioritert frisør, eller i det minste gode produkter som passer deres hårtype. 4
Tilia77 Skrevet 10. juni #4284 Skrevet 10. juni Jeg synes noe av kritikken her begynner å bli urimelig. Det er fullt mulig å diskutere innholdet de legger ut, men mange trekker svært bastante konklusjoner om både omsorgsevne og hva som foregår hjemme hos dem basert på noen få minutter med video i uka. Vi ser bare en liten del av livet deres. Ingen av oss kjenner hele situasjonen rundt sønnen, utfordringene han har eller rådene familien får fra fagpersoner. Derfor synes jeg det blir feil når folk nærmest konkluderer med at Guro er en dårlig forelder eller vet bedre enn henne om hva som er best for barnet hennes. Vi vet ingenting om den andre forelderen og dens omsorgsevner lenger- i fht vlogging/some- da denne ikke vises, men likevel menes det at denne forelderen bør overta foreldreansvaret. Man kan selvfølgelig være uenig i valg de tar eller hvordan de eksponerer livet sitt på sosiale medier, men det er stor forskjell på saklig kritikk og å tillegge folk motiver eller egenskaper man egentlig ikke har grunnlag for å vite noe om. Jeg tror også enkelte undervurderer hvor krevende det kan være å ha et barn med autismespekterforstyrrelser. Ting som kosthold, rutiner og utvikling er ikke nødvendigvis så enkle som mange her får det til å høres ut som. Dette kan jeg selv skrive under på da jeg selv har et barn på spekteret. 5 1 3
Mardina Skrevet 10. juni #4285 Skrevet 10. juni Tilia77 skrev (27 minutter siden): Jeg synes noe av kritikken her begynner å bli urimelig. Det er fullt mulig å diskutere innholdet de legger ut, men mange trekker svært bastante konklusjoner om både omsorgsevne og hva som foregår hjemme hos dem basert på noen få minutter med video i uka. Vi ser bare en liten del av livet deres. Ingen av oss kjenner hele situasjonen rundt sønnen, utfordringene han har eller rådene familien får fra fagpersoner. Derfor synes jeg det blir feil når folk nærmest konkluderer med at Guro er en dårlig forelder eller vet bedre enn henne om hva som er best for barnet hennes. Vi vet ingenting om den andre forelderen og dens omsorgsevner lenger- i fht vlogging/some- da denne ikke vises, men likevel menes det at denne forelderen bør overta foreldreansvaret. Man kan selvfølgelig være uenig i valg de tar eller hvordan de eksponerer livet sitt på sosiale medier, men det er stor forskjell på saklig kritikk og å tillegge folk motiver eller egenskaper man egentlig ikke har grunnlag for å vite noe om. Jeg tror også enkelte undervurderer hvor krevende det kan være å ha et barn med autismespekterforstyrrelser. Ting som kosthold, rutiner og utvikling er ikke nødvendigvis så enkle som mange her får det til å høres ut som. Dette kan jeg selv skrive under på da jeg selv har et barn på spekteret. Jeg står fortsatt for det jeg har skrevet. 1
Orly Skrevet 10. juni #4286 Skrevet 10. juni Tilia77 skrev (52 minutter siden): Jeg synes noe av kritikken her begynner å bli urimelig. Det er fullt mulig å diskutere innholdet de legger ut, men mange trekker svært bastante konklusjoner om både omsorgsevne og hva som foregår hjemme hos dem basert på noen få minutter med video i uka. Vi ser bare en liten del av livet deres. Ingen av oss kjenner hele situasjonen rundt sønnen, utfordringene han har eller rådene familien får fra fagpersoner. Derfor synes jeg det blir feil når folk nærmest konkluderer med at Guro er en dårlig forelder eller vet bedre enn henne om hva som er best for barnet hennes. Vi vet ingenting om den andre forelderen og dens omsorgsevner lenger- i fht vlogging/some- da denne ikke vises, men likevel menes det at denne forelderen bør overta foreldreansvaret. Man kan selvfølgelig være uenig i valg de tar eller hvordan de eksponerer livet sitt på sosiale medier, men det er stor forskjell på saklig kritikk og å tillegge folk motiver eller egenskaper man egentlig ikke har grunnlag for å vite noe om. Jeg tror også enkelte undervurderer hvor krevende det kan være å ha et barn med autismespekterforstyrrelser. Ting som kosthold, rutiner og utvikling er ikke nødvendigvis så enkle som mange her får det til å høres ut som. Dette kan jeg selv skrive under på da jeg selv har et barn på spekteret. Veldig godt innlegg 🙏 2
Tradegy Skrevet 10. juni #4287 Skrevet 10. juni (endret) Tilia77 skrev (22 timer siden): Jeg synes noe av kritikken her begynner å bli urimelig. Det er fullt mulig å diskutere innholdet de legger ut, men mange trekker svært bastante konklusjoner om både omsorgsevne og hva som foregår hjemme hos dem basert på noen få minutter med video i uka. Vi ser bare en liten del av livet deres. Ingen av oss kjenner hele situasjonen rundt sønnen, utfordringene han har eller rådene familien får fra fagpersoner. Derfor synes jeg det blir feil når folk nærmest konkluderer med at Guro er en dårlig forelder eller vet bedre enn henne om hva som er best for barnet hennes. Vi vet ingenting om den andre forelderen og dens omsorgsevner lenger- i fht vlogging/some- da denne ikke vises, men likevel menes det at denne forelderen bør overta foreldreansvaret. Man kan selvfølgelig være uenig i valg de tar eller hvordan de eksponerer livet sitt på sosiale medier, men det er stor forskjell på saklig kritikk og å tillegge folk motiver eller egenskaper man egentlig ikke har grunnlag for å vite noe om. Jeg tror også enkelte undervurderer hvor krevende det kan være å ha et barn med autismespekterforstyrrelser. Ting som kosthold, rutiner og utvikling er ikke nødvendigvis så enkle som mange her får det til å høres ut som. Dette kan jeg selv skrive under på da jeg selv har et barn på spekteret. Jeg synes du har flere gode poenger her . Det er helt riktig at ingen av oss ser hele bildet gjennom noen minutter på sosiale medier. Jeg er òg enig i at folk fort kan bli bastante om omsorgsevne og familieforhold de egentlig ikke kjenner til. Samtidig mener jeg at nettopp derfor må det være lov å diskutere hvor grensene bør gå for hva man deler om sårbare barn offentlig. Også når barnet har diagnoser eller ekstra utfordringer. Kanskje særlig da.. Og de er to voksne som repeterer. Igjen og igjen. Kvaliteten i hva de sprer, de begrensede minuttene tatt i betraktning, burde vært vektet. Det at man har et barn på spekteret betyr ikke nødvendigvis at detaljerte opplysninger om barnet hører hjemme på internett. Søvn, matvaner, favorittlek, klær. Barn har krav på privatliv, òg når det bare gjelder noen minutter. Jeg synes noen ganger det virker som den som skal "opplyse" og begrunne delingen, selv mangler grenser for hva som bør holdes privat. Jeg har personlig aldri sittet med inntrykk av manglende omsorg. Derimot reagerer jeg mer på hvordan ting fremstilles utad. Når det nærmest blir akutt strekmunn og tydelig negativ energi hver gang det nærmer seg barneuke, så kan det fort gi et ganske passiv-aggressivt inntrykk. Jeg tror man reagerer mer på den delen enn på at noen er åpne om utfordringer rundt det å ha barn på spekteret. Men man bør bevisstgjøre seg hvilke signaler man sender, være nysgjerrig og spre kunnskap for å opplyse generelt. Ikke kun blottlegge, uten å reflektere videre over valgene de tar. Endret 11. juni av Tradegy 6 2
lew Skrevet 10. juni #4288 Skrevet 10. juni Mardina skrev (18 timer siden): Barnet blir diskutert av flere, så det er ikke bare meg. Og det er vanskelig å la være, når Guro og Pia selv eksponerer han på SoMe. Tråden her er opprettet på et diskusjonsforum, så da må man forvente at folk faktisk diskuterer. Kritikk vil disse damene fortsette å få, så lenge de bretter ut livene sine på flere SoMe plattformer. Liker de ikke det, så får de slutte med vloggingen for godt da. Men det vil de jo ikke. Så da vil det fortsette å komme kommentarer og kritikk. Det er vanskelig å få gjort noe med. Enig dem burde ikke vist han sin matplan,når han sover ,hvordan han sover osv.Men dem forteller mye,Guro sitter sier hun gir han heller det han liker enn og lage noe han ikke vil ha.Fint det,men la han få smake på ting bør hun gjøre.Hun som deler mye av han sier aldri noe at han har smakt på noe.Dem skal jo også bli intodusert for annen mat også.Jobbe litt med forskjellige smaker og konsitenser. 3 1
tonebelinda Skrevet 10. juni #4289 Skrevet 10. juni (endret) Mardina skrev (5 timer siden): Og hva så? Noen ganger må man smøre litt tjukt på for å få fram poenget. Det kommer jeg til å fortsette med. Liker du ikke det, så får du la være å lese. Jeg er heller ikke den eneste som gjør det, så da må du "arrestere" andre også og ikke bare meg. Jeg lar meg uansett ikke affisere av det du skriver. Legger tvinsa ut livet sitt på SoMe, så må de også tåle kritikk og kommentarer. Kan ikke de få leve livet sitt som de vil? Det er da ikke ditt problem uansett hva. Uansett hva du lirer av deg av kritikk, så er det ingen som endrer livsstilen sin for det! Endret 10. juni av tonebelinda 2
Mardina Skrevet 10. juni #4290 Skrevet 10. juni tonebelinda skrev (Akkurat nå): Kan ikke de få leve livet sitt som de vil? Det er da ikke ditt problem uansett hva. Uansett hva du liker av deg av kritikk, så er det ingen som endrer livsstilen sin for det! Selvfølgelig. Men som jeg har sagt; når de utleverer seg selv og sønnen på SoMe, så må de regne med å få reaksjoner. 5 2
Zidji Skrevet 11. juni #4291 Skrevet 11. juni tonebelinda skrev (11 timer siden): Kan ikke de få leve livet sitt som de vil? Det er da ikke ditt problem uansett hva. Uansett hva du lirer av deg av kritikk, så er det ingen som endrer livsstilen sin for det! I utgangspunktet enig i at folk skal få leve som dem vil, men når de så opplagt snylter på seg uføretrygt på grunn av den ene og den andre mer eller mindre selvpåførte vondten, så har jeg null sympati og syntes de fortjener litt kritikk. Vi er mange som også heller vil slappe av og gjøre det vi vil! Og at de gjør det så åpenlyst foran kamera er bare provoserende. Og de få timene P og G eventuelt gidder å jobbe en gang i skuddåret er bare piss i havet. De kommer aldri til å orke fulltid og Nav har tydeligvis null problem med å sponse den late livsstilen deres! 2 4
NinaLisa Skrevet 11. juni #4292 Skrevet 11. juni Det jeg stusser på i denne sammenhengen er at Pia som jo har vondt i beina sine ikke får noe form for behandling. Hun bruker pinex brusetabletter når smertene blir for ille. Jeg tenker at ved skikkelige smerter hadde ikke det hjulpet og hun hadde fått skrevet ut noe mer virkningsfullt hos legen. Jeg lurer på om hun noen gang har prøvd noe annet. Det finnes jo mange typer smertestillende hun kunne ha prøvd og kanskje blitt tilnærmet smertefri. 2 4
Miss perfect Skrevet 11. juni #4293 Skrevet 11. juni (endret) Hehe, der kom termo koppen fra BY LIEN ja. Visste at den kom til å bli kjøpt. De har jo ingen sånne fra før av så 😂 pia da, der røpte du iallfall at dere er her inne å leser.. Endret 11. juni av Miss perfect 2
Miss perfect Skrevet 11. juni #4294 Skrevet 11. juni NinaLisa skrev (2 timer siden): Det jeg stusser på i denne sammenhengen er at Pia som jo har vondt i beina sine ikke får noe form for behandling. Hun bruker pinex brusetabletter når smertene blir for ille. Jeg tenker at ved skikkelige smerter hadde ikke det hjulpet og hun hadde fått skrevet ut noe mer virkningsfullt hos legen. Jeg lurer på om hun noen gang har prøvd noe annet. Det finnes jo mange typer smertestillende hun kunne ha prøvd og kanskje blitt tilnærmet smertefri. Seriøst, hun bruker pinex brusetabl for smerter som visst er så ille at hun våkner flere ganger om natta OG ikke kan stå i jobb?? 7
Orly Skrevet 11. juni #4295 Skrevet 11. juni Zidji skrev (3 timer siden): I utgangspunktet enig i at folk skal få leve som dem vil, men når de så opplagt snylter på seg uføretrygt på grunn av den ene og den andre mer eller mindre selvpåførte vondten, så har jeg null sympati og syntes de fortjener litt kritikk. Vi er mange som også heller vil slappe av og gjøre det vi vil! Og at de gjør det så åpenlyst foran kamera er bare provoserende. Og de få timene P og G eventuelt gidder å jobbe en gang i skuddåret er bare piss i havet. De kommer aldri til å orke fulltid og Nav har tydeligvis null problem med å sponse den late livsstilen deres! Du vet tydeligvis ikke hvor vanskelig det er å få uføretrygd.. Å spekulere i at de har snyltet seg til det er bare ufint 1
Iso1 Skrevet 11. juni #4296 Skrevet 11. juni Zidji skrev (4 timer siden): I utgangspunktet enig i at folk skal få leve som dem vil, men når de så opplagt snylter på seg uføretrygt på grunn av den ene og den andre mer eller mindre selvpåførte vondten, så har jeg null sympati og syntes de fortjener litt kritikk. Vi er mange som også heller vil slappe av og gjøre det vi vil! Og at de gjør det så åpenlyst foran kamera er bare provoserende. Og de få timene P og G eventuelt gidder å jobbe en gang i skuddåret er bare piss i havet. De kommer aldri til å orke fulltid og Nav har tydeligvis null problem med å sponse den late livsstilen deres! Er ikke så enkelt å få seg uføretrygd som du påstår. De er begge prøvd seg i jobb og hvis helsa sier at det ikke går så er det lege og nav som bestemmer hva som er riktig. Og de får det ikke automatisk, de må søke og svar tar måneder. Så lett er det ikke. 1
Iso1 Skrevet 11. juni #4297 Skrevet 11. juni NinaLisa skrev (3 timer siden): Det jeg stusser på i denne sammenhengen er at Pia som jo har vondt i beina sine ikke får noe form for behandling. Hun bruker pinex brusetabletter når smertene blir for ille. Jeg tenker at ved skikkelige smerter hadde ikke det hjulpet og hun hadde fått skrevet ut noe mer virkningsfullt hos legen. Jeg lurer på om hun noen gang har prøvd noe annet. Det finnes jo mange typer smertestillende hun kunne ha prøvd og kanskje blitt tilnærmet smertefri. Hun sier hun ikke klarer å svelge piller. Derfor brusetabletter. Hun tok også vitaminer på samme måte før.
Miss perfect Skrevet 11. juni #4298 Skrevet 11. juni Iso1 skrev (2 minutter siden): Hun sier hun ikke klarer å svelge piller. Derfor brusetabletter. Hun tok også vitaminer på samme måte før. Hun har klart å svelge vitamintabl i vloggen i det siste, så det går nok bare hun vil.
Petrine12 Skrevet 11. juni #4299 Skrevet 11. juni Pia mista følelsen i beina og var innlagt på sjukehus 1 dag i mars 2020. Etterpå brukte ho rullator og var på opptrening på eit rehabiliteringssenter. Der ho både svømte, klatra, sykla og jogga😅 Kan godt hende ho har nervesmerter i ben, men da er det normalt å bruke feks sarotex mot slike smerter. Og ellers normal mosjon og gode sko er viktig. Mange har slike utfordringer etter feks cellegift og stråling so ho må ikkje vimse rundt og trur ho har noke heilt unormalt som absolutt ingen kan noke om😅😅😅 1 4
Kvinneforkjemper1 Skrevet 11. juni #4300 Skrevet 11. juni Noe jeg ikke forstår, G jobbet jo fulltid etter operasjonen som hun sier nå gir hun så mye smerter? Så hun hadde ikke vondt 2 år etter operasjonen men heller 7 år senere? Eller tar jeg HELT feil nå, går litt i surr med de to og er for mange videoer ute til at jeg orker tanken på å dobbeltsjekke🤣
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå