Gå til innhold

Norwaytwins

Fremhevede innlegg

Skrevet
jukkapalme skrev (23 minutter siden):

:hoho: De kler seg litt «kjerring», ja. Kler seg mye eldre enn hva de er. Tror aldri noensinne jeg har sett dem i jeans 

😂 Ja kler seg veldig veldig trist til bare være 40åra,også drar dem genseren så langt ned,alt blir så flatt og rart.Fått inn litt farger og "nyere"klær.Alt skal handles så billig,dem kjøper det butikkene kansje egentlig ikke får solgt.Og Håret dems får jeg også nesten litt fnatt av,så tørt og slitt.Dem har vel slutta gå til frisøren.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
NinaLisa skrev (3 timer siden):

Hva synes dere om dagens video der jentene styler skjørt? Jeg synes bildene var tatt så langt unna at jeg ikke greide å se hvordan skjørtet egentlig så ut og det var litt synd.

Jeg synes det var helt grusomt sammensatte antrekk. Men det er nå meg.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
lew skrev (Akkurat nå):

😂 Ja kler seg veldig veldig trist til bare være 40åra,også drar dem genseren så langt ned,alt blir så flatt og rart.Fått inn litt farger og "nyere"klær.Alt skal handles så billig,dem kjøper det butikkene kansje egentlig ikke får solgt.Og Håret dems får jeg også nesten litt fnatt av,så tørt og slitt.Dem har vel slutta gå til frisøren.

Ja, veldig trist og umoderne. Selv om jeg skjønner at ikke alle er like interessert i mote. Men de kjøper bare det billigste av det billige. Synd, for de er jo flotte damer begge to og de trenger ikke kle seg så trist og «kjerring» selv om de er plus size.

Håret ja, men de bruker jo bare billige produkter og bruker ikke balsam. En god balsam gjør mye. Og frisørsjampo er drøy i bruk, så blir ikke så mye dyrere pr bruk enn en billig en. Frisør er jo dyrt, men de neglene hver måned blir enda dyrere. Jeg ville prioritert frisør, eller i det minste gode produkter som passer deres hårtype.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes noe av kritikken her begynner å bli urimelig. Det er fullt mulig å diskutere innholdet de legger ut, men mange trekker svært bastante konklusjoner om både omsorgsevne og hva som foregår hjemme hos dem basert på noen få minutter med video i uka.

Vi ser bare en liten del av livet deres. Ingen av oss kjenner hele situasjonen rundt sønnen, utfordringene han har eller rådene familien får fra fagpersoner. Derfor synes jeg det blir feil når folk nærmest konkluderer med at Guro er en dårlig forelder eller vet bedre enn henne om hva som er best for barnet hennes. Vi vet ingenting om den andre forelderen og dens omsorgsevner lenger- i fht vlogging/some- da denne ikke vises, men likevel menes det at denne forelderen bør overta foreldreansvaret. 

Man kan selvfølgelig være uenig i valg de tar eller hvordan de eksponerer livet sitt på sosiale medier, men det er stor forskjell på saklig kritikk og å tillegge folk motiver eller egenskaper man egentlig ikke har grunnlag for å vite noe om.

Jeg tror også enkelte undervurderer hvor krevende det kan være å ha et barn med autismespekterforstyrrelser. Ting som kosthold, rutiner og utvikling er ikke nødvendigvis så enkle som mange her får det til å høres ut som. Dette kan jeg selv skrive under på da jeg selv har et barn på spekteret.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Tilia77 skrev (27 minutter siden):

Jeg synes noe av kritikken her begynner å bli urimelig. Det er fullt mulig å diskutere innholdet de legger ut, men mange trekker svært bastante konklusjoner om både omsorgsevne og hva som foregår hjemme hos dem basert på noen få minutter med video i uka.

Vi ser bare en liten del av livet deres. Ingen av oss kjenner hele situasjonen rundt sønnen, utfordringene han har eller rådene familien får fra fagpersoner. Derfor synes jeg det blir feil når folk nærmest konkluderer med at Guro er en dårlig forelder eller vet bedre enn henne om hva som er best for barnet hennes. Vi vet ingenting om den andre forelderen og dens omsorgsevner lenger- i fht vlogging/some- da denne ikke vises, men likevel menes det at denne forelderen bør overta foreldreansvaret. 

Man kan selvfølgelig være uenig i valg de tar eller hvordan de eksponerer livet sitt på sosiale medier, men det er stor forskjell på saklig kritikk og å tillegge folk motiver eller egenskaper man egentlig ikke har grunnlag for å vite noe om.

Jeg tror også enkelte undervurderer hvor krevende det kan være å ha et barn med autismespekterforstyrrelser. Ting som kosthold, rutiner og utvikling er ikke nødvendigvis så enkle som mange her får det til å høres ut som. Dette kan jeg selv skrive under på da jeg selv har et barn på spekteret.

Jeg står fortsatt for det jeg har skrevet. 

Skrevet
Tilia77 skrev (52 minutter siden):

Veldig godt innlegg 🙏

Skrevet
Tilia77 skrev (2 timer siden):

Jeg synes du har flere gode poenger her :nikke:. Det er helt riktig at ingen av oss ser hele bildet gjennom noen minutter på sosiale medier, og jeg er enig i at folk fort kan bli bastante når de uttaler seg om omsorgsevne og familieforhold de egentlig ikke kjenner til.

Samtidig mener jeg at det også må være lov å diskutere hvor grensene bør gå for hva man deler om barn offentlig. Også når barnet har diagnoser eller ekstra utfordringer.

Det at man har et barn på spekteret betyr ikke nødvendigvis at detaljerte opplysninger om barnet hører hjemme på internett.

Døgnrytme, matvaner, hvilke klær de går med. Barn har også krav på privatliv, og jeg synes noen ganger det virker som den som skal "opplyse" og begrunne delingen selv mangler litt grenser for hva som bør holdes privat.

Jeg har personlig aldri sittet med inntrykk av manglende omsorg.

Derimot reagerer jeg mer på hvordan ting fremstilles utad. Når det nærmest blir akutt strekmunn og tydelig negativ energi hver gang det nærmer seg barneuke, så kan det fort gi et ganske passiv-aggressivt inntrykk.

Jeg tror man reagerer mer på den delen enn på at noen er åpne om utfordringer rundt det å ha barn på spekteret.

Men man bør bevisstgjøre seg hvilke signaler man sender, være nysgjerrig og spre kunnskap for å opplyse generelt.

Ikke kun blottlegge, uten å reflektere videre over valgene de tar.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...