lew Skrevet 18 timer siden #4301 Skrevet 18 timer siden Når man bare har smerter hjemme så er det noe som skurrer,aldri i london eller Kiel.Når det er fri og ferie da er alt av smerter borte vekk😅Aldri tenk om vi ikke orker reise,kjenner folk som lever med smerte i bein/kropp ikke alltid dem orker det som er gøy eller nødvendig.Noen må holde seg hjemme pga smerter,selv om dem skal i dåp bryllup eller reise.Og dem tar som regel Paragin forte,sterkere smertestillende.Rart ikke lege/nav reagerer 3 4
Petrine12 Skrevet 18 timer siden #4302 Skrevet 18 timer siden Kvinneforkjemper1 skrev (24 minutter siden): Noe jeg ikke forstår, G jobbet jo fulltid etter operasjonen som hun sier nå gir hun så mye smerter? Så hun hadde ikke vondt 2 år etter operasjonen men heller 7 år senere? Eller tar jeg HELT feil nå, går litt i surr med de to og er for mange videoer ute til at jeg orker tanken på å dobbeltsjekke🤣 Nei, ho jobba ikkje fulltid, men jobba meir. Og jobba veldig fysisk 😅😅 2 3
Mardina Skrevet 15 timer siden #4303 Skrevet 15 timer siden (endret) Zidji skrev (9 timer siden): I utgangspunktet enig i at folk skal få leve som dem vil, men når de så opplagt snylter på seg uføretrygt på grunn av den ene og den andre mer eller mindre selvpåførte vondten, så har jeg null sympati og syntes de fortjener litt kritikk. Vi er mange som også heller vil slappe av og gjøre det vi vil! Og at de gjør det så åpenlyst foran kamera er bare provoserende. Og de få timene P og G eventuelt gidder å jobbe en gang i skuddåret er bare piss i havet. De kommer aldri til å orke fulltid og Nav har tydeligvis null problem med å sponse den late livsstilen deres! Jeg skjønner bare ikke hvordan Nav ikke setter flere krav til dem. De aller fleste i Nav-systemet har visse krav på seg som de må oppfylle, før det i det hele tatt engang blir vurdert AAP eller uføretrygd. Men så lenge de ikke vil snakke om den delen av livet sitt, så blir det jo bare spekulasjoner. No way at verken Guro eller Pia orker en fulltidsjobb. Viktigere å slappe av, spise usunn mat og klage over såkalte smerter. Som de hevder er fra operasjoner, men som vi "alle" vet er p.g.a vekten hovedsakelig. NinaLisa skrev (9 timer siden): Det jeg stusser på i denne sammenhengen er at Pia som jo har vondt i beina sine ikke får noe form for behandling. Hun bruker pinex brusetabletter når smertene blir for ille. Jeg tenker at ved skikkelige smerter hadde ikke det hjulpet og hun hadde fått skrevet ut noe mer virkningsfullt hos legen. Jeg lurer på om hun noen gang har prøvd noe annet. Det finnes jo mange typer smertestillende hun kunne ha prøvd og kanskje blitt tilnærmet smertefri. Ja, jeg stusser på det også 🤔 Man skulle jo tro at hun var interessert i å bli bedre i beina, sånn at hun kan jobbe og tjene penger. Orly skrev (6 timer siden): Du vet tydeligvis ikke hvor vanskelig det er å få uføretrygd.. Å spekulere i at de har snyltet seg til det er bare ufint De fleste oppegående folk VET hvor vanskelig det er å få innvilget uføretrygd. Det er heller ikke poenget her. Kvinneforkjemper1 skrev (3 timer siden): Noe jeg ikke forstår, G jobbet jo fulltid etter operasjonen som hun sier nå gir hun så mye smerter? Så hun hadde ikke vondt 2 år etter operasjonen men heller 7 år senere? Eller tar jeg HELT feil nå, går litt i surr med de to og er for mange videoer ute til at jeg orker tanken på å dobbeltsjekke🤣 Tror ikke Guro jobbet fulltid på Meny-butikken. Mener hun sa det et par ganger. Det jeg ikke skjønner er hvorfor hun sluttet å jobbe der, når hun så opplagt trivdes godt. Eller er det det at hun kanskje fikk sparken og ikke vil innrømme det på SoMe? Disse vondtene hun påstår å ha sier hun kommer fra operasjonen. Men det er jo årevis siden! Man skulle tro at smertelindring i 2026 har kommet så langt at det var mulig å få noe for disse smertene. Men jeg holder fast på at smertene er hovedsaklig p.g.a overvekten. Virker som smerter blir mer vanlig hos Pia også, siden hun nå er i ferd med å gå opp i vekt også. Det jeg ikke skjønner er at ikke foreldrene deres og ikke minst fastlegen sier noe på dette med vekten dere. Mulig at foreldrene ikke tør, i "frykt" for å miste det gode forholdet de har med tvinsa. Men fastlegen BØR jo setter foten ned! Den vektoppgangen går jo over stokk og stein og det virker ikke som de er interessert i å gjøre noe med det 🤔 Guro prøver kanskje en ukes tid og så gir hun bare opp. Pia var jo flink til å gå regelmessige tur og gjorde en innsats med matinntak FØR Guro flyttet inn. De to der har IKKE godt av å bo sammen! Det er helt tydelig. Endret 15 timer siden av Mardina 5 1 1
Anonymus6 Skrevet 15 timer siden #4304 Skrevet 15 timer siden (endret) NinaLisa skrev (9 timer siden): Det jeg stusser på i denne sammenhengen er at Pia som jo har vondt i beina sine ikke får noe form for behandling. Hun bruker pinex brusetabletter når smertene blir for ille. Jeg tenker at ved skikkelige smerter hadde ikke det hjulpet og hun hadde fått skrevet ut noe mer virkningsfullt hos legen. Jeg lurer på om hun noen gang har prøvd noe annet. Det finnes jo mange typer smertestillende hun kunne ha prøvd og kanskje blitt tilnærmet smertefri. Hadde nok hjulpet med en ordentlig seng også. Får vondt i kroppen bare av tanken av å ligge på sofaen i flere år :s Endret 15 timer siden av Anonymus6 2 2
Petrine12 Skrevet 14 timer siden #4305 Skrevet 14 timer siden Anonymus6 skrev (3 minutter siden): Hadde nok hjulpet med en ordentlig seng også. Får vondt i kroppen bare av tanken av å ligge på sofaen i flere år :s Og dei flate billige skoa 🤦🏽♀️ 4 2
Mardina Skrevet 14 timer siden #4306 Skrevet 14 timer siden Petrine12 skrev (2 minutter siden): Og dei flate billige skoa 🤦🏽♀️ Jeg har hatt et par av de skoene som Pia bruker. Jeg husker ikke merket. Men de var helt forferdelig å gå med. De var smale midt under. Jeg er også overvektig og merket at de skoene gjorde at jeg fikk vondt i rygg og bein. En skikkelig seng og skikkelige sko til Pia hadde også gjort underverker, tror jeg. 1 3
Petrine12 Skrevet 14 timer siden #4307 Skrevet 14 timer siden Gruo og acutie la ut ny video der Guro har dissa veldig skitne skoa 🫢 Dei lyse opp flekka😔 Kvifor ikkje bruke penga på slikt istadenfor negler 🤷🏽♀️ 4 2
Mardina Skrevet 13 timer siden #4308 Skrevet 13 timer siden Petrine12 skrev (46 minutter siden): Gruo og acutie la ut ny video der Guro har dissa veldig skitne skoa 🫢 Dei lyse opp flekka😔 Kvifor ikkje bruke penga på slikt istadenfor negler 🤷🏽♀️ Ja, så det nå. Er vel ikke like lett å finne sko og klær som passer. Negler er dyyyrt, så jeg skjønner ikke at de prioriterer det. Bruk heller penger på god mat, vektnedgang, skikkelige sko og klær til guttungen. 4
Kvinneforkjemper1 Skrevet 10 timer siden #4309 Skrevet 10 timer siden Petrine12 skrev (4 timer siden): Gruo og acutie la ut ny video der Guro har dissa veldig skitne skoa 🫢 Dei lyse opp flekka😔 Kvifor ikkje bruke penga på slikt istadenfor negler 🤷🏽♀️ de skal være beige sant? eller er de seriøst så skitne at de har blitt det? 1
Mardina Skrevet 8 timer siden #4310 Skrevet 8 timer siden Kvinneforkjemper1 skrev (1 time siden): de skal være beige sant? eller er de seriøst så skitne at de har blitt det? Tror ikke Guro prioriterer å kjøpe sko til seg selv. Nye freshe negler hver mnd (type 1000,- hver gang) er sååå mye viktigere 😄 2
lew Skrevet 7 timer siden #4311 Skrevet 7 timer siden Moren har vel gått ned i vekt virker det som og faren er jo ganske så stor han også.Så kansje dem ikke vil blande seg inn/tør si noe om helsa dems.Legen kan jo ha sagt noe,men det er jo opp til dem hva dem vil gjøre.Selv har min lege vært mye til hjelp,jeg blir veid hos legen innemellom og da er det flaut og ikke ha gått ned.Med hjelp av lege er jeg på vei ned i vekt.
jukkapalme Skrevet 6 timer siden #4312 Skrevet 6 timer siden Mardina skrev (1 time siden): Tror ikke Guro prioriterer å kjøpe sko til seg selv. Nye freshe negler hver mnd (type 1000,- hver gang) er sååå mye viktigere 😄 Haha, ja er så rart det der, samtidig som de begge har smerter og i tillegg er overvektige. Gode sko er ekstremt viktig, spesielt om man har smerter, men er jo viktig uansett. Jeg er ikke overvektig, men skadet meg stygt for halvannet år siden (brakk ankelen komplisert på 3 steder) Fikk nerveskade og har fortsatt sterke nervesmerter og jeg kunne aldri gått med de 99-kroners-skoene som de bruker. Og jeg tror ikke en dritt på at de paddeflate billigskoa er såååå utrooolig gode å gå i som Pia sier. Hadde de droppet ÉN negletime kunne de kjøpt seg et par gode sko. Neglene er fine de, men går jo an å fikse de selv også. Pia er jo flink med neglelakk. Syns det er rart å prioritere negler over både sko og frisør, og ikke minst gode, nye sko og seng til gutten. Nye sko og ny seng til han burde vært aller viktigst. Det er fint at de handler mye brukt, men akkurat sko ville jeg aldri kjøpt brukt. Spesielt ikke til et barn, men ikke til meg selv heller. 1 1
jukkapalme Skrevet 6 timer siden #4313 Skrevet 6 timer siden Petrine12 skrev (7 timer siden): Gruo og acutie la ut ny video der Guro har dissa veldig skitne skoa 🫢 Dei lyse opp flekka😔 Kvifor ikkje bruke penga på slikt istadenfor negler 🤷🏽♀️ Hvor? Instagram? Eller tiktok? Har ikke tiktok. Skitne sko på jobb tar seg ikke spesielt godt ut. Hun burde slenge dem i vaskemaskinen i det minste.
Mardina Skrevet 6 timer siden #4314 Skrevet 6 timer siden jukkapalme skrev (8 minutter siden): Haha, ja er så rart det der, samtidig som de begge har smerter og i tillegg er overvektige. Gode sko er ekstremt viktig, spesielt om man har smerter, men er jo viktig uansett. Jeg er ikke overvektig, men skadet meg stygt for halvannet år siden (brakk ankelen komplisert på 3 steder) Fikk nerveskade og har fortsatt sterke nervesmerter og jeg kunne aldri gått med de 99-kroners-skoene som de bruker. Og jeg tror ikke en dritt på at de paddeflate billigskoa er såååå utrooolig gode å gå i som Pia sier. Hadde de droppet ÉN negletime kunne de kjøpt seg et par gode sko. Neglene er fine de, men går jo an å fikse de selv også. Pia er jo flink med neglelakk. Syns det er rart å prioritere negler over både sko og frisør, og ikke minst gode, nye sko og seng til gutten. Nye sko og ny seng til han burde vært aller viktigst. Det er fint at de handler mye brukt, men akkurat sko ville jeg aldri kjøpt brukt. Spesielt ikke til et barn, men ikke til meg selv heller. Prioritering er et fremmedord der i gården 😄 Håper det går bedre med ankelen din nå da ❤️ Og at du får noe for smertene ❤️ Jeg er glad i fine negler også, men nå måtte jeg rett og slett ta pauser fra det i et par mnd. Når neglene mine er lange nok, skal jeg lakkere de selv. Det gjorde jeg mye før 😊 Har lyst til å begynne med det igjen. Sko bør absolutt ikke kjøpes brukt, men tvinsa hører dessverre ikke på det øret 😄 jukkapalme skrev (5 minutter siden): Hvor? Instagram? Eller tiktok? Har ikke tiktok. Skitne sko på jobb tar seg ikke spesielt godt ut. Hun burde slenge dem i vaskemaskinen i det minste. Så det på siden til Acutie på Facebook. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå