Mardina Skrevet 8. juni #4241 Skrevet 8. juni (endret) lllll skrev (7 minutter siden): Mer kjent enn meg og deg da, og mange som følger de ser på de pga at de er snåle Ja, jeg har nå ikke noe behov for å være "kjent" jeg da... 😂 Fatter ikke at folk vil betale for å være medlem på siden deres jeg da... 😂 Innholdet de legger ut er jo ikke akkurat superspennende..... Endret 8. juni av Mardina 2
lew Skrevet 8. juni #4242 Skrevet 8. juni Eva-Lena skrev (10 timer siden): Jeg gir meg ende over av denne matplanen til damene. De selv har variert mat hver dag, mens guttungen skal ha fiskeboller 3 ganger på en uke. Jeg håper Petter er flinkere til å variere maten for guttens skyld. La også merke til at Pia sa hun skulle gjøre både det ene og det andre i heimen. Fikk ikke med meg om Guro skulle gjøre noe husarbeid. Ja den matplanen er triste greier.Hvorfor kan dem ikke spise fiskeboller sammen med han,koke poteter og litt grønnsaker.Så alle kunne hatt det samme en dag i værtfall.Dem har jo bare kosemat hele uka,aldri poteter,bare pasta og ris😅for ikke glemme nudler😅 2
Eva-Lena Skrevet mandag kl. 17:00 #4243 Skrevet mandag kl. 17:00 lew skrev (50 minutter siden): Ja den matplanen er triste greier.Hvorfor kan dem ikke spise fiskeboller sammen med han,koke poteter og litt grønnsaker.Så alle kunne hatt det samme en dag i værtfall.Dem har jo bare kosemat hele uka,aldri poteter,bare pasta og ris😅for ikke glemme nudler😅 Jeg synes synd på den gutten. Med så lite variasjon, så kan senile forvente at han plutselig en dag spør om noe helt annet til middag. Jeg trur mottoet til damene er at de skal kose seg HELE tiden. Slappe av, hvile, kose seg, sove, hobbyer og deretter kanskje husarbeid hvis formen tilsier det. 4
Mickan Skrevet mandag kl. 17:44 #4244 Skrevet mandag kl. 17:44 Kommentarene til Pia spesielt tyder på at hun mangler stimuli og innhold i dagene sine når hun må understreke at Guro må stå opp før hun kan sette på vask fordi sengetøyet til Guro må med i maskinen, og at pølseholderne fra dollarstore kjøpte hun FØR hun startet i praksis der, ikke mens hun var i praksis...🫠 2 6
lew Skrevet mandag kl. 18:09 #4245 Skrevet mandag kl. 18:09 Mickan skrev (22 minutter siden): Kommentarene til Pia spesielt tyder på at hun mangler stimuli og innhold i dagene sine når hun må understreke at Guro må stå opp før hun kan sette på vask fordi sengetøyet til Guro må med i maskinen, og at pølseholderne fra dollarstore kjøpte hun FØR hun startet i praksis der, ikke mens hun var i praksis...🫠 Virker ikke som dem har noe særlig med venner igjen.Var ganske mange før,husker ikke navnet på alle.Er vel en sjelden gang sammen med Maria.Dem bor jo i byen så burde være litt dem kunne ha funnet på om dagen. 2
Orillsen7 Skrevet mandag kl. 18:35 #4246 Skrevet mandag kl. 18:35 Lurer på om Pia er ufør? Har fått med meg at Guro har en delvis uførgrad, men hva med Pia? 2
jukkapalme Skrevet mandag kl. 19:08 #4247 Skrevet mandag kl. 19:08 Mardina skrev (5 timer siden): Det er ikke lett å bli 100% ufør nei. Og jeg stusser over at NAV ikke setter flere krav til både Guro OG Pia.... 🤔 Det virker som de får lov å drive med sine greier og at NAV sier "greit det, da tar vi kontakt igjen om et par mnd!" Guro er garantert ikke syk "nok" til å få 100% ufør. Eller at fastlegen ikke reagerer på vektoppgangen til Guro.... 🤔 Jeg reagerer på den middagsplanen til guttungen 🤨 Greit nok at han er kresen i matveien, men han må jo bli lei av fiskeboller etterhvert han også. Guro er da ikke spesielt godt "kjent" da 😂 Mulig de tror det selv, men de har altfor få følgene til å være "kjent" blant folk... 😂 Trodde Guro gikk på aap jeg, men husket visst feil der. Hørt om mange som går på aap i mange år før de blir uføre eller får avslag på uføretrygd. Men hun blir nok ikke 100% ufør om hun ikke anses av nav som syk nok. Vet de er strenge. Rart de ikke stiller flere krav til dem, ja, men kanskje de ser på youtubingen som aktivitet? Jeg aner ikke… men Guro er jo i praksis, så det er jo greit sånn sett. Verre med Pia der, men håper hun snart får en ny praksisplass hun og. Håper de begge kan klare en deltidsjobb på sikt. Ja, herregud, den matplanen til gutten, jeg blir drittlei fiskeboller bare av å se den, selv om jeg ikke har spist det på mange år Hva med å la han smake på det de spiser? Kan jo hende han liker i hvert fall noe av det. Greit han er selektiv i matveien pga diagnosen og jeg forstår at det er utfordrende, men virker jo ikke som de prøver en gang. 3
Mardina Skrevet mandag kl. 19:57 #4248 Skrevet mandag kl. 19:57 jukkapalme skrev (45 minutter siden): Trodde Guro gikk på aap jeg, men husket visst feil der. Hørt om mange som går på aap i mange år før de blir uføre eller får avslag på uføretrygd. Men hun blir nok ikke 100% ufør om hun ikke anses av nav som syk nok. Vet de er strenge. Rart de ikke stiller flere krav til dem, ja, men kanskje de ser på youtubingen som aktivitet? Jeg aner ikke… men Guro er jo i praksis, så det er jo greit sånn sett. Verre med Pia der, men håper hun snart får en ny praksisplass hun og. Håper de begge kan klare en deltidsjobb på sikt. Ja, herregud, den matplanen til gutten, jeg blir drittlei fiskeboller bare av å se den, selv om jeg ikke har spist det på mange år Hva med å la han smake på det de spiser? Kan jo hende han liker i hvert fall noe av det. Greit han er selektiv i matveien pga diagnosen og jeg forstår at det er utfordrende, men virker jo ikke som de prøver en gang. Hun har nok aldri gått ut med offentlig om hun er ufør eller er på AAP. Å drive med Youtube tviler jeg på at NAV ser på som en skikkelig jobb. Kommenterte dette med matvanene til gutten på Youtube, spent på om de gir noe konkret og bra svar tilbake. 1
Eva-Lena Skrevet mandag kl. 20:10 #4249 Skrevet mandag kl. 20:10 Mardina skrev (8 minutter siden): Hun har nok aldri gått ut med offentlig om hun er ufør eller er på AAP. Å drive med Youtube tviler jeg på at NAV ser på som en skikkelig jobb. Kommenterte dette med matvanene til gutten på Youtube, spent på om de gir noe konkret og bra svar tilbake. Må man i praksis om man er uføre da? Er hun under utredning for siste prosentene før 100% ufør kanskje? Jeg vet ikke helt hvordan dette fungerer🤷♀️
Mardina Skrevet mandag kl. 21:16 #4250 Skrevet mandag kl. 21:16 Eva-Lena skrev (1 time siden): Må man i praksis om man er uføre da? Er hun under utredning for siste prosentene før 100% ufør kanskje? Jeg vet ikke helt hvordan dette fungerer🤷♀️ Ofte må man det ja. Meg inkludert. Jeg måtte også gjennom noen "tester" for å konkludere med at jeg har kognitiv svikt. Som er en av grunnene til at jeg ble ufør. Men hva slags planer Nav i Moss har for Pia og Guro er ikke godt å si Det kan ikke være mye i hvert fall. De blir jo knapt nok satt krav til, verken fra Nav eller familien rundt. 1
jukkapalme Skrevet mandag kl. 21:35 #4251 Skrevet mandag kl. 21:35 Mardina skrev (1 time siden): Hun har nok aldri gått ut med offentlig om hun er ufør eller er på AAP. Å drive med Youtube tviler jeg på at NAV ser på som en skikkelig jobb. Kommenterte dette med matvanene til gutten på Youtube, spent på om de gir noe konkret og bra svar tilbake. Ikke ordentlig jobb, nei, men mulig de ser på det som aktivitet under aap om de er det de går på. Siden de ikke stiller flere krav, mener jeg. Jeg har hørt de har godkjent mye rart. Så kult, blir spennende å se hva de svarer.
Mardina Skrevet mandag kl. 21:42 #4252 Skrevet mandag kl. 21:42 jukkapalme skrev (2 minutter siden): Ikke ordentlig jobb, nei, men mulig de ser på det som aktivitet under aap om de er det de går på. Siden de ikke stiller flere krav, mener jeg. Jeg har hørt de har godkjent mye rart. Så kult, blir spennende å se hva de svarer. Jeg kjenner ikke til Nav i Moss, så jeg vet ikke hva slags krav de har. Men før jeg ble ufør, så tror jeg ikke mitt Nav kontor hadde godtatt at jeg hadde Youtube, som delvis inntekskilde. Man tjener også svært lite på å være Youtuber, med mindre man er veldig kjent og har mange følgere. Noe tvinsa ikke har eller neppe kommer til å få. De har ikke svart meg enda. Tror nok de er litt lei av at akkurat jeg legger igjen kommentarer, fordi de innerst inne VET at jeg har rett i det jeg skriver. Men det vil de selvfølgelig ikke innrømme 😂 1
Miss perfect Skrevet tirsdag kl. 06:14 #4253 Skrevet tirsdag kl. 06:14 Guro kommenterer på matplanen i dagens vlog. Fått kommentar på det på YT ( hei mardina 😂) og GARANTERT lest her inne. Hun mener som vanlig at folk bare er ute etter å være frekke. Sier til og med at man ikke trenger være frekk mot et barn! Unnskyld meg , har noen vært frekke mot mini ved å stille spm om en matplan? 5
Eva-Lena Skrevet tirsdag kl. 07:31 #4254 Skrevet tirsdag kl. 07:31 La merke til det jeg også. Det er ingen som er frekk mot gutten, ikke her på KG i alle fall. Vi stiller ett stort spørsmålstegn til hvorfor han ikke har mer variasjon i matveien. La gutten være med å lage mat, kanskje han får mer lyst til å smake på forskjellige ting. Jeg lurer oppriktig på hva Guro har gjort all tid før hun er i Sarpsborg. Først da dukker hun opp i videoen. Hun har vel sikkert vært litt tregt oppe siden gutten er god Petter. Jeg mener de bytte på mandagene etter bhg? Pia skulle gjøre husarbeid, høre ferdig bok og dette «kryssord» greiene sine. Tenk å ha så lite å filme at vi får se at hun fyller inn noen bokstaver, samt alt dette snakket om bøker, filmer og musikk. Få deg ett liv Pia. Be Guro flytte, så skal du se livet blir bedre. Kanskje en kjæreste også etter hvert. 4
jukkapalme Skrevet tirsdag kl. 08:54 #4255 Skrevet tirsdag kl. 08:54 (endret) Miss perfect skrev (2 timer siden): Guro kommenterer på matplanen i dagens vlog. Fått kommentar på det på YT ( hei mardina 😂) og GARANTERT lest her inne. Hun mener som vanlig at folk bare er ute etter å være frekke. Sier til og med at man ikke trenger være frekk mot et barn! Unnskyld meg , har noen vært frekke mot mini ved å stille spm om en matplan? Haha, absolutt all konstruktiv kritikk og at folk stiller spørsmål ved hva de gjør er SELVFØLGELIG å være frekk 😂 Er det muuuulig? Er da ingen som er frekke mot gutten! I hvert fall ikke her inne. De kunne jo spist fiskeboller selv nesten hver dag og sett hvor digg det er. Jeg skjønner at det er utfordrende at han er så selektiv i matveien, men virker ikke som de prøver en gang. Vil han ikke ha er det selvfølgelig greit, men da har de i det minste prøvd. Gutten vet vel knapt om noe annet enn fiskeboller og kjøttkaker. Endret tirsdag kl. 09:01 av jukkapalme 1 5
Kkkkaru Skrevet tirsdag kl. 09:02 #4256 Skrevet tirsdag kl. 09:02 Syntes det er så spesielt at moren skal si hvilke dager hun skal komme etter hva som er til middag😅 og hvorfor klarer hun ikke sende post selv 4
jukkapalme Skrevet tirsdag kl. 09:30 #4257 Skrevet tirsdag kl. 09:30 Kkkkaru skrev (24 minutter siden): Syntes det er så spesielt at moren skal si hvilke dager hun skal komme etter hva som er til middag😅 og hvorfor klarer hun ikke sende post selv De vil nok at hun skal velge det hun har mest lyst på og det er jo greit 😊 Ja, merkelig det der at de sender for henne. Hadde forstått det om hun bodde langt unna butikken, men tror ikke hun gjør det? Gjør hun det skjønner jeg det jo. Hun har jo ingen egen bil og kjedelig om hun må ta bussen til og fra butikken 1
Tradegy Skrevet tirsdag kl. 10:35 #4258 Skrevet tirsdag kl. 10:35 (endret) Er hun som f.eks bretter ut detaljer om folk i husstanden som spiser opp klærne sine. (Dét er å være både frekk og grenseløs.) De som filmer ukesmeny. Og spør noen Guro et "hvorfor?" på livesending, er svaret (oftere enn ikke) et surt "hvorfor ikke?". Så hun får bestemme seg og være konsekvent når hun deler Endret tirsdag kl. 12:48 av Tradegy 2 2
Mardina Skrevet tirsdag kl. 13:51 #4259 Skrevet tirsdag kl. 13:51 Miss perfect skrev (7 timer siden): Guro kommenterer på matplanen i dagens vlog. Fått kommentar på det på YT ( hei mardina 😂) og GARANTERT lest her inne. Hun mener som vanlig at folk bare er ute etter å være frekke. Sier til og med at man ikke trenger være frekk mot et barn! Unnskyld meg , har noen vært frekke mot mini ved å stille spm om en matplan? Heeei! 😁 Frekk var jeg ikke ihvertfall. Men som vanlig er det rett i forsvar og ikke noe konstruktivt svar tilbake. Det er nok fordi de VET at jeg (og andre her inne) har rett, men å innrømme feil er "fali' fali' !" 😂 Tradegy skrev (3 timer siden): Er hun som f.eks bretter ut detaljer om folk i husstanden som spiser opp klærne sine. (Dét er å være både frekk og grenseløs.) De som filmer ukesmeny. Og spør noen Guro et "hvorfor?" på livesending, er svaret (oftere enn ikke) et surt "hvorfor ikke?". Så hun får bestemme seg og være konsekvent når hun deler Nettopp! 👍 1
Petrine12 Skrevet tirsdag kl. 15:30 #4260 Skrevet tirsdag kl. 15:30 Guro hata kritikk og mas… men godt at Mikkel får mat hvertfall Men ellers? Bleieslutt? Seng? Bokstaver? Snart skule….. bhg skal ikkje lære han alt her på jorda. I helgene flyr dei på butikk so når skal han lære seg noke? Han var jo so glad i maling før. Får han sjansen til å male, tegne, pusle eller perle? 4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå