Gå til innhold

Norwaytwins

Fremhevede innlegg

Skrevet
Anonymus6 skrev (2 timer siden):

Jeg syns juliusbrød er skikkelig sånn deigete når man tygger på det😅 skjønner ikke at det er favoritten..🙈 De kunne feks hørt med barnehagen hVa slags brød han spiser der

Fysj. Høres ikke godt ut. Liker ikke deigete brød. Kanskje de krever at han skal få Juliusbrød i barnehagen? Men håper han får noe bedre der. 

Mardina skrev (1 time siden):

Da blir det nok fullstendig krise i heimen 😆

Haha, ja 😂 Skjønner at han er selektiv i matveien og at det sikkert er utfordrende, men de må jo prøve å introdusere ham for litt annet enn bare Juliusbrød, fiskeboller og julepølse. Vil han ikke ha det så vil han ikke, men da har de i hvert fall prøvd. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter vi har snakket om brød her så nevner Guro et annet brød minsten liker, og i tillegg nevner hun at han ikke får juliusbrød i barnehagen, akkurat som jeg skrev her😅 det kan vel ikke være tilfeldig?🙈

• Nyttig 6
Skrevet
Anonymus6 skrev (24 minutter siden):

Etter vi har snakket om brød her så nevner Guro et annet brød minsten liker, og i tillegg nevner hun at han ikke får juliusbrød i barnehagen, akkurat som jeg skrev her😅 det kan vel ikke være tilfeldig?🙈

Hehe akkurat den la jeg merke til også😅

Skrevet
lew skrev (34 minutter siden):

Hehe akkurat den la jeg merke til også😅

Jeg også :ler: De leser garantert her inne. Selv om de neppe vil innrømme det.

Syns det er så koselig at Pia bruker jeansjakka etter bestefaren så mye :hjerte: Vet jo hvor glad de var i ham.

Flere enn meg som spoler over oppramsingen av låter på favoritt-videoene? For det første syns jeg det er kjedelig å høre på og for det andre har jeg nesten ikke hørt noen av låtene de nevner. For nytt for meg det meste av det de hører på :ler: Og er det noe litt eldre er det alltid Westlife. Ikke deler vi musikksmak heller. Så spoler pent over musikkoppramsingen.

Hehe, jeg tenker på Olsenbanden hver gang de snakker om polllltiseriene de ser på. «Å nei, der er polllllti! Vi må stikke!»:hoho: 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
jukkapalme skrev (2 timer siden):

Syns det er så koselig at Pia bruker jeansjakka etter bestefaren så mye :hjerte: Vet jo hvor glad de var i ham.

Flere enn meg som spoler over oppramsingen av låter på favoritt-videoene? For det første syns jeg det er kjedelig å høre på og for det andre har jeg nesten ikke hørt noen av låtene de nevner. For nytt for meg det meste av det de hører på :ler: Og er det noe litt eldre er det alltid Westlife. Ikke deler vi musikksmak heller. Så spoler pent over musikkoppramsingen.

Hehe, jeg tenker på Olsenbanden hver gang de snakker om polllltiseriene de ser på. «Å nei, der er polllllti! Vi må stikke!»:hoho: 

Jeg spoler også mye over musikk og bøker dem leser.😅Selv liker jeg best lese noe krim eller ting som har skjedd.Mens Pia snakker om forfattere og bøker jeg aldri har hørt om eller kommer til lese.

Skrevet
lew skrev (Akkurat nå):

Jeg spoler også mye over musikk og bøker dem leser.😅Selv liker jeg best lese noe krim eller ting som har skjedd.Mens Pia snakker om forfattere og bøker jeg aldri har hørt om eller kommer til lese.

Jeg tror nok dem leser her inne eller får oppdatering av noen.

Skrevet
jukkapalme skrev (3 timer siden):

Jeg spoler også over det.. De ramser jo opp hele spillelister, mitt forslag til dem er å ha 3 favorittlåter hver 🤷🏻‍♀️ 

• Liker 1
Skrevet
lew skrev (39 minutter siden):

Jeg tror nok dem leser her inne eller får oppdatering av noen.

Det er nok stor sannsynlighet at de leser her inne ja 😄 Men å innrømme det? DET skjer nok ikke! 😄

• Nyttig 1
Skrevet

Er det bare meg som synes det er litt merkelig at middagen lages og tilberedes mange timer før mat slik at det skal være lettvint å bare varme opp? Poteter kokes og fisk stekes, likeså kylling og diverse. Det må da bli litt tørt og følelsen av- ja nettopp oppvarmet. Det tar jo ingen tid å koke potetene mens man gjør noe annet. Jeg vil nesten si at det blir dobbelt arbeid å lage mat for så å varme den senere. Og den laksen som ble stekt på morgenen, ble den avkjølt og satt i kjøleskapet til det var tid for middag? Eller står den halvlunken på benken? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
NinaLisa skrev (36 minutter siden):

Er det bare meg som synes det er litt merkelig at middagen lages og tilberedes mange timer før mat slik at det skal være lettvint å bare varme opp? Poteter kokes og fisk stekes, likeså kylling og diverse. Det må da bli litt tørt og følelsen av- ja nettopp oppvarmet. Det tar jo ingen tid å koke potetene mens man gjør noe annet. Jeg vil nesten si at det blir dobbelt arbeid å lage mat for så å varme den senere. Og den laksen som ble stekt på morgenen, ble den avkjølt og satt i kjøleskapet til det var tid for middag? Eller står den halvlunken på benken? 

Det reagerte jeg på også. Spesielt fisk og kylling hadde jeg aldri gjort det med. Sleng begge rett i ovnen og la potetene koke, det tar toppen 30 min. De lager mer jobb til seg selv sånn de holder på. Veldig rart de ikke skjønner det selv.

Jeg så videoen om favorittene deres i Mai. De ramser opp flere titler på låter de har hørt, det kaller jeg skikkelig fyllstoff for å drøye videoen. Spoler elegant over når de snakker om låter, filmer og bøker. 

De har så uendelig lite spennende å videoene sine, men herlighet så fascinert jeg er av at de gidder dette hver dag.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Én ting er matinteresse. Men kunnskapen, er jo hèlt spinnvillt lav. Selv elever på skolekjøkkenet, skjønner at man ikke steker laks på forhånd.

Da er man desperat etter å slappe av, om man må lage en risrett i økter......

(Forberedelser som å skrelle poteter, grønnsaker, osv er selvfølgelig noe annet..).

La også merke til Julius :ler: 

Endret av Tradegy
  • Liker 4
Skrevet

Virker som om maten blir laget flere timer før bare for at Pia skal ha noe å ta seg til synes jeg.. SÅ travelt har de det ikke med to( ofte 3) voksne og et barn når ettermiddagen kommer og det er middagstid at den ikke kan lages da. Blir imponert over hvor overraska Guro alltid blir når mini har spist noe hun overhodet ikke trodde han ville noen gang komme til å spise.. kanskje ta et hint snart eller? Kanskje han vil ha no annet enn juliusbrød, fiskeboller og kjøttkaker..

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
NinaLisa skrev (3 timer siden):

Det reagerer jeg også på. Spesielt når de skal ha moren eller andre på middag, men ellers også. Herregud, fisken/kyllingen må jo bli knusktørr og potetene likeså. Og maten bærer preg av å være oppvarmet og ikke ordentlig fersk/nylaget. Hvorfor kan ikke Pia ordne maten mens Guro henter moren og/eller guttungen? Håper virkelig laksen ble avkjølt og satt i kjøleskapet. Blir jo lett bedervet på benken og så tjukke i hodet er de nok ikke. Men gud bedre, de gjør mye rart og jeg slutter aldri å undres. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
jukkapalme skrev (1 time siden):

Det reagerer jeg også på. Spesielt når de skal ha moren eller andre på middag, men ellers også. Herregud, fisken/kyllingen må jo bli knusktørr og potetene likeså. Og maten bærer preg av å være oppvarmet og ikke ordentlig fersk/nylaget. Hvorfor kan ikke Pia ordne maten mens Guro henter moren og/eller guttungen? Håper virkelig laksen ble avkjølt og satt i kjøleskapet. Blir jo lett bedervet på benken og så tjukke i hodet er de nok ikke. Men gud bedre, de gjør mye rart og jeg slutter aldri å undres. 

Tenk om Guro var åleine med sonen😅 Middag, klesvask etc😅

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Petrine12 skrev (1 time siden):

Det hadde aldri fungert til tross for at guttungen går i bhg mesteparten av barnehagens åpningstid. Da hadde hun knelet rimelig kjapt og bedt Pia eller mamma komme og hjelpe til. 

Tipper Guro hadde sovet/hvilt veldig mye på dagtid.

Om den dagen kommer at Guro sier at hun skal flytte, så håper jeg at jeg sitter da det blir sagt. Da blir jeg sjokkert. Hun har det svært behagelig ved å bo hos Pia og det skal nok nytes i mange år til. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Petrine12 skrev (1 time siden):

Det kommer aldri til å skje! Vil tro at å ha et barn med autisme ikke blir lettere dess større de blir. ( beklager hvis jeg tar feil)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
NinaLisa skrev (6 timer siden):

Skrev en kommentar på det, på Youtube jeg. Spennende om jeg får svar eller om de bare sletter kommentaren min 😄

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Mardina skrev (54 minutter siden):

Skrev en kommentar på det, på Youtube jeg. Spennende om jeg får svar eller om de bare sletter kommentaren min 😄

si ifra om de svarer, gjerne send det her til og med🤣 får ikke sjekket youtube idag men vil få det med meg hihi🫣

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette betyr jo en veldig låst fremtid for Pia. Men Pia snakker jo som om hun er en av foreldrene likevel. Om de ikke hadde vært så like utseendemessig så hadde jeg trodd de var et lesbisk par. 

• Liker 6
Skrevet
Kvinneforkjemper1 skrev (4 timer siden):

si ifra om de svarer, gjerne send det her til og med🤣 får ikke sjekket youtube idag men vil få det med meg hihi🫣

Fikk bare et kjedelig svar om at det var ikke farlig å varme opp laks. 

Noen som nevnte at de var late? 😂

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...