Gå til innhold

Norwaytwins

Fremhevede innlegg

Skrevet
lew skrev (2 timer siden):

Tror dem har satt opp vindu eller døra i dag,hører mye måkeskrik😅Dem har mye fritid når dem sitter og fyller inn bøker med hva dem har lest.Livet dems handler om lister😅

De har sikkert lest her inne, nok en gang 😂 Og lukker opp vinduet siden vi skrev om manglende lufting. Ja, merkelig den listedillaen deres. Jeg liker å ha oversikt selv, men gidder ikke akkurat fylle inn bøker jeg har lest i en bok. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Også hører man aldri Guro si jeg må sette på klær,brette tøy,støvsuge osv.Bare Pia som sier.Pia fikk det ryddig når hun bodde alene,nå flyter det over i alle kanter.Kaffe stasjonen er også bare en rote haug.

• Liker 4
Skrevet
lew skrev (9 minutter siden):

Også hører man aldri Guro si jeg må sette på klær,brette tøy,støvsuge osv.Bare Pia som sier.Pia fikk det ryddig når hun bodde alene,nå flyter det over i alle kanter.Kaffe stasjonen er også bare en rote haug.

Jeg husker Guro sa hun skulle prøve å rydde ut av oppvaskmaskinen i løpet av dagen. Om det ble gjort av henne eller Pia vites ikke.

Guro er så lat at jeg får mark. Å høre hun si hun gleder seg til jobb skurrer i mine ører. Hadde hun fått tilbud om fast stilling der, så tviler jeg på at hun hadde takket ja. Da MÅ hun jo virkelig yte noe. Det er nok varig 100% ufør som lokker mest for henne.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror på Guro når hun sier hun trives i jobben sin og gleder seg til jobb. Syns hun har en helt annen glød når hun skal på jobb. Tror hun gleder seg over litt fri fra Pia også. Stygt å si, men…

• Liker 6
Skrevet

Guro trivast godt i jobb! Det trur eg. Ho er heldig med at ho får levere guten i bhg og kan stelle seg etterpå. Ellers hadde ho ikkje klart det trur eg. Pia rydda kanskje, men er heilt ute av stand å finne på noke som helst  sjølv iløpet av dagane. 

• Liker 4
Skrevet
Eva-Lena skrev (40 minutter siden):

Jeg husker Guro sa hun skulle prøve å rydde ut av oppvaskmaskinen i løpet av dagen. Om det ble gjort av henne eller Pia vites ikke.

Guro er så lat at jeg får mark. Å høre hun si hun gleder seg til jobb skurrer i mine ører. Hadde hun fått tilbud om fast stilling der, så tviler jeg på at hun hadde takket ja. Da MÅ hun jo virkelig yte noe. Det er nok varig 100% ufør som lokker mest for henne.

Ja, lat er å si det mildt. Hadde hun ikke hatt nettverket rundt seg, så hadde hun slitt veldig....🤔 Jeg er heller ikke sikker på om hun hadde takket ja til en full stilling hos den butikken i Sarpsborg. Som du sier, da må hun jo yte mer enn hun egentlig gidder. At hun trives der nå er en annen ting, nå jobber hun jo knapt noen timer i uken liksom. Skal ikke se bort fra at hun setter seg fullstendig på bakbeina, om hun f.eks må jobbe 4-5 dager i uken.

At hun blir 100% ufør etter hvert er nok veldig sannsynlig 🤔 Da kan hun fortsette å være lat, få hjelp til guttungen for hver minste lille ting og hun kommer nok til å legge enda mer på seg....

jukkapalme skrev (21 minutter siden):

Jeg tror på Guro når hun sier hun trives i jobben sin og gleder seg til jobb. Syns hun har en helt annen glød når hun skal på jobb. Tror hun gleder seg over litt fri fra Pia også. Stygt å si, men…

Tror nok det er gjensidig fra begge sin side.

• Liker 1
Skrevet

Det går bra så lenge G bare jobber noen timer i uka. Og hun har en veldig stillestående jobb da .. sitter vel ofte og når det pakkes ordre. Den jobben der hadde de aller fleste klart.

• Liker 3
Skrevet
lew skrev (9 timer siden):

Tror dem har satt opp vindu eller døra i dag,hører mye måkeskrik😅Dem har mye fritid når dem sitter og fyller inn bøker med hva dem har lest.Livet dems handler om lister😅

På samme måte som at de her inne har mye fritid da siden de skriver masse innlegg her? Det er mange som skriver ned hva de leser for å ha oversikt over antall bøker lest f.eks., meg inkludert. 

• Liker 2
Skrevet
Eva-Lena skrev (4 timer siden):

Jeg husker Guro fortalte at hun kansje skulle få jobb der,mitt intrykk da var litt at som det ikke var helt tipp topp,hun sa vi får se hva jeg klarer.Men så ble det snakk om lørdager alene og da virka det som hu syntes det var greit.Kansje det er ok med litt jobb,men ikke 100%,det tror jeg ikke hu vil ha.

• Liker 1
Skrevet
Mardina skrev (5 timer siden):

Ja, lat er å si det mildt. Hadde hun ikke hatt nettverket rundt seg, så hadde hun slitt veldig....🤔 Jeg er heller ikke sikker på om hun hadde takket ja til en full stilling hos den butikken i Sarpsborg. Som du sier, da må hun jo yte mer enn hun egentlig gidder. At hun trives der nå er en annen ting, nå jobber hun jo knapt noen timer i uken liksom. Skal ikke se bort fra at hun setter seg fullstendig på bakbeina, om hun f.eks må jobbe 4-5 dager i uken.

At hun blir 100% ufør etter hvert er nok veldig sannsynlig 🤔 Da kan hun fortsette å være lat, få hjelp til guttungen for hver minste lille ting og hun kommer nok til å legge enda mer på seg....

Tror nok det er gjensidig fra begge sin side.

Men er vel ganske vanskelig å bli ufør? Hun kan vel ikke bare bli 100% ufør om hun ikke er/vurderes som syk nok? Tror ikke hun orker eller klarer 100% jeg heller, men håper hun klarer 30-50%, i hvert fall.

Er nok gjensidig, ja. De må jo bli lei av å bo sånn, selv om de ikke innrømmer det. Hadde blitt gal om jeg var Pia og var vant med å bo alene. Syns fortsatt Pia er altfor snill. Guro burde funnet seg noe eget. Men da må hun jo være alene med gutten og det er «fali» det 

• Liker 2
Skrevet
lew skrev (20 timer siden):

Å skrive lister er jo gøy da! Ganske tilfredsstillende å Krysse av det man har gjort og se at det er gjort! Eller lest i dette tilfellet. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg gir meg ende over av denne matplanen til damene. De selv har variert mat hver dag, mens guttungen skal ha fiskeboller 3 ganger på en uke. Jeg håper Petter er flinkere til å variere maten for guttens skyld.

La også merke til at Pia sa hun skulle gjøre både det ene og det andre i heimen. Fikk ikke med meg om Guro skulle gjøre noe husarbeid.

• Nyttig 5
Skrevet
Eva-Lena skrev (3 timer siden):

Jeg gir meg ende over av denne matplanen til damene. De selv har variert mat hver dag, mens guttungen skal ha fiskeboller 3 ganger på en uke. Jeg håper Petter er flinkere til å variere maten for guttens skyld.

La også merke til at Pia sa hun skulle gjøre både det ene og det andre i heimen. Fikk ikke med meg om Guro skulle gjøre noe husarbeid.

Jeg la også merke til dette når matplanen ble vist frem. Ikke veldig mye variasjon i kosten. Men vi har jo hørt og forstått at gutten er litt sær i matveien og derfor velger de mat som han liker. Julepølsa er heldigvis et tilbakelagt kapittel. Det er tomt i fryseren forstår jeg.

• Liker 2
Skrevet
Miss perfect skrev (17 timer siden):

Det går bra så lenge G bare jobber noen timer i uka. Og hun har en veldig stillestående jobb da .. sitter vel ofte og når det pakkes ordre. Den jobben der hadde de aller fleste klart.

Tror nok mye av grunnen til at disse damene tok henne inn er fordi Guro er en "kjent" figur for mange og at det drar inn folk både fysisk i butikk og i nettbutikken. Ser jo det på andre plattformer hvor twinsa diskuteres, flere som har vært innom butikken for å treffe på Guro og flere har handlet i nettbutikken. Selvfølgelig er Acutie-damene klar over det. 

Ja jeg vet Guro sa at de fikk øynene opp for den butikken fordi de har hatt folk i praksis der før. Men de får jo tydeligvis ikke jobb all den tid det kun er de to jentene der, og de har det ikke akkurat travelt virker det som. Så tipper de har valgt å beholde Guro fordi de vet det skaper engasjement og klirr i kassa

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
lllll skrev (22 minutter siden):

Tror nok mye av grunnen til at disse damene tok henne inn er fordi Guro er en "kjent" figur for mange og at det drar inn folk både fysisk i butikk og i nettbutikken. Ser jo det på andre plattformer hvor twinsa diskuteres, flere som har vært innom butikken for å treffe på Guro og flere har handlet i nettbutikken. Selvfølgelig er Acutie-damene klar over det. 

Ja jeg vet Guro sa at de fikk øynene opp for den butikken fordi de har hatt folk i praksis der før. Men de får jo tydeligvis ikke jobb all den tid det kun er de to jentene der, og de har det ikke akkurat travelt virker det som. Så tipper de har valgt å beholde Guro fordi de vet det skaper engasjement og klirr i kassa

Ja er nok dessverre mye derfor ja..

• Liker 2
Skrevet
jukkapalme skrev (12 timer siden):

Men er vel ganske vanskelig å bli ufør? Hun kan vel ikke bare bli 100% ufør om hun ikke er/vurderes som syk nok? Tror ikke hun orker eller klarer 100% jeg heller, men håper hun klarer 30-50%, i hvert fall.

Er nok gjensidig, ja. De må jo bli lei av å bo sånn, selv om de ikke innrømmer det. Hadde blitt gal om jeg var Pia og var vant med å bo alene. Syns fortsatt Pia er altfor snill. Guro burde funnet seg noe eget. Men da må hun jo være alene med gutten og det er «fali» det 

Hun har jo allerede en uførgrad da.. så er nok ikke snakk om mange prosent uansett. Jeg tror nok de kan bli lei av hverandre sånn innimellom, men til syvende og sist så kan ikke G bo alene m ungen og Pia vil ikke bo alene. Så da går no dagan sånn her.

• Liker 2
Skrevet
Iso1 skrev (9 timer siden):

Å skrive lister er jo gøy da! Ganske tilfredsstillende å Krysse av det man har gjort og se at det er gjort! Eller lest i dette tilfellet. 

Skal være enig i det,trenger sånne lister litt selv å i blandt.Men skrive dusje,ta ut av oppvaskmaskin,det går jo av seg selv.

• Liker 2
Skrevet

Guro er allerede 70 prosent ufør so ho er vel fornøyd med den arbeidsmengda ho har no.Blir litt oppgitt over Pia som aldri planlegge noke med andre eller går ut sjølv. Ho har virkelig gitt opp når Guro kom i hus. 

• Liker 3
Skrevet
jukkapalme skrev (15 timer siden):

Det er ikke lett å bli 100% ufør nei. Og jeg stusser over at NAV ikke setter flere krav til både Guro OG Pia.... 🤔 Det virker som de får lov å drive med sine greier og at NAV sier "greit det, da tar vi kontakt igjen om et par mnd!" Guro er garantert ikke syk "nok" til å få 100% ufør. 

Eller at fastlegen ikke reagerer på vektoppgangen til Guro.... 🤔

Eva-Lena skrev (7 timer siden):

Jeg reagerer på den middagsplanen til guttungen 🤨 Greit nok at han er kresen i matveien, men han må jo bli lei av fiskeboller etterhvert han også. 

lllll skrev (3 timer siden):

Guro er da ikke spesielt godt "kjent" da 😂 Mulig de tror det selv, men de har altfor få følgene til å være "kjent" blant folk... 😂

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Mardina skrev (2 timer siden):

Det er ikke lett å bli 100% ufør nei. Og jeg stusser over at NAV ikke setter flere krav til både Guro OG Pia.... 🤔 Det virker som de får lov å drive med sine greier og at NAV sier "greit det, da tar vi kontakt igjen om et par mnd!" Guro er garantert ikke syk "nok" til å få 100% ufør. 

Eller at fastlegen ikke reagerer på vektoppgangen til Guro.... 🤔

Jeg reagerer på den middagsplanen til guttungen 🤨 Greit nok at han er kresen i matveien, men han må jo bli lei av fiskeboller etterhvert han også. 

Guro er da ikke spesielt godt "kjent" da 😂 Mulig de tror det selv, men dde har altfor få følgene til å være "kjent" blant folk... 😂

Mer kjent enn meg og deg da, og mange som følger de ser på de pga at de er snåle 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...