Høstfjellet Skrevet tirsdag kl. 16:59 #4261 Skrevet tirsdag kl. 16:59 " Ikke mye variert kosthold på M stakkar..." Enig med Guro jeg og synes det spørsmålet kunne blitt stilt på en mye hyggeligere måte. Skjønner ikke hva det er med å absolutt skulle få Gu og Pi til å bli lei seg og irritert. Gu har jo vært ærlig om at livet med et barn med utfordringer ER utfordrende. 6
Mardina Skrevet tirsdag kl. 17:13 #4262 Skrevet tirsdag kl. 17:13 Høstfjellet skrev (8 minutter siden): " Ikke mye variert kosthold på M stakkar..." Enig med Guro jeg og synes det spørsmålet kunne blitt stilt på en mye hyggeligere måte. Skjønner ikke hva det er med å absolutt skulle få Gu og Pi til å bli lei seg og irritert. Gu har jo vært ærlig om at livet med et barn med utfordringer ER utfordrende. Ingenting galt med måten spørsmålet ble stilt på. Fokuset her ikke å få Guro og Pia til å bli lei seg og irritert. Det er heller det å få dem til å våkne og se hva de gjør galt. Men de takler ikke kritikk av noe slag og det har vært sånn i mange år. Også før guttungen ble født. Guro gjør også svært lite sammen med sønnen sin og overlater mye av ansvaret for han over på andre. For det er viktigere å slappe av, sove og spise. Hvor brutalt det enn høres ut, så står jeg for det at Guro ikke burde hatt barn. Hun finnes jo knapt nok engasjert i guttungen. Det ER bekymringsverdig 🤔 9 3
Miss perfect Skrevet tirsdag kl. 17:48 #4263 Skrevet tirsdag kl. 17:48 Siden du tydelig leser her inne Guro, du blir stadig veldig overrasket over hva gutten din spiser andre steder. Hvorfor er du så bastant på hva han liker og ikke liker da? Du prøver ikke engang! Sikker på at far har et mye mer variert kosthold hos seg. Pluss at han gjør mye mer sammen med han. Du har 1-2 som alltid er med deg.. skjerpings! Sånn, nå kan du kalle meg frekk. 3 6
Mardina Skrevet tirsdag kl. 18:19 #4264 Skrevet tirsdag kl. 18:19 Miss perfect skrev (27 minutter siden): Siden du tydelig leser her inne Guro, du blir stadig veldig overrasket over hva gutten din spiser andre steder. Hvorfor er du så bastant på hva han liker og ikke liker da? Du prøver ikke engang! Sikker på at far har et mye mer variert kosthold hos seg. Pluss at han gjør mye mer sammen med han. Du har 1-2 som alltid er med deg.. skjerpings! Sånn, nå kan du kalle meg frekk. A.M.E.N!! 👏 👏 Guro, du burde la far få hovedomsorgen. Jeg er 100% sikker på at han spiser bedre der og ikke lever på fiskeboller, kjøttkaker og skinkeost. Som sagt, du prøver ikke engang, Guro! Sånn, kall meg gjerne frekk også. Det lever jeg helt fint med 😁 4 2
Mammabamma Skrevet tirsdag kl. 19:43 #4265 Skrevet tirsdag kl. 19:43 Det er så åpenbart at flere her er fullstendig kunnskapsløse når det kommer til Autisme. Veldig mange autister er sære på mat, sære på konsistens. Det er ikke uvanlig å spise en type brød, 1-2 middagsretter. Det er også ikke alltid enkelt å introdusere ny mat. Om dere skal kritisere ting så i det minste ha litt kunnskap om diagnoser før dere kritiserer. Autisme er også et spektrum så det er ikke mulig å sammenligne barn med samme diagnose og så er det noen som har tilleggsdiagnoser, ofte ADHD og utviklingshemming. Mange har angst for noe nytt og noen har mindre angst. Utviklingshemming er også komplisert for den kan være gjennomgripende eller bare påvirke enkelte deler. Kort sagt: Ikke kritiser noe dere ikke har peiling om. 6
Mardina Skrevet tirsdag kl. 20:01 #4266 Skrevet tirsdag kl. 20:01 Mammabamma skrev (15 minutter siden): Det er så åpenbart at flere her er fullstendig kunnskapsløse når det kommer til Autisme. Veldig mange autister er sære på mat, sære på konsistens. Det er ikke uvanlig å spise en type brød, 1-2 middagsretter. Det er også ikke alltid enkelt å introdusere ny mat. Om dere skal kritisere ting så i det minste ha litt kunnskap om diagnoser før dere kritiserer. Autisme er også et spektrum så det er ikke mulig å sammenligne barn med samme diagnose og så er det noen som har tilleggsdiagnoser, ofte ADHD og utviklingshemming. Mange har angst for noe nytt og noen har mindre angst. Utviklingshemming er også komplisert for den kan være gjennomgripende eller bare påvirke enkelte deler. Kort sagt: Ikke kritiser noe dere ikke har peiling om. Kort sagt da; så lenge de eksponerer seg selv OG sønnen, så må man faktisk tåle å få kommentarer. Liker de ikke det, så får de slutte med SoMe. Så enkelt er det. Har du sett mye på Norwaytwins? 4
Mammabamma Skrevet tirsdag kl. 20:10 #4267 Skrevet tirsdag kl. 20:10 Mardina skrev (2 minutter siden): Kort sagt da; så lenge de eksponerer seg selv OG sønnen, så må man faktisk tåle å få kommentarer. Liker de ikke det, så får de slutte med SoMe. Så enkelt er det. Har du sett mye på Norwaytwins? Jeg har sett på Norwaytwins men fokuset mitt har ikke vært å finne noe å kritisere dem på. Folk lever ulike liv og tar ulike valg osv. Men kommentarene rundt sønnen blir så latterlige når de er basert på null kunnskap eller begrenset kunnskap om autisme. 6
Mardina Skrevet tirsdag kl. 20:19 #4268 Skrevet tirsdag kl. 20:19 Mammabamma skrev (6 minutter siden): Jeg har sett på Norwaytwins men fokuset mitt har ikke vært å finne noe å kritisere dem på. Folk lever ulike liv og tar ulike valg osv. Men kommentarene rundt sønnen blir så latterlige når de er basert på null kunnskap eller begrenset kunnskap om autisme. Det står du i din fulle rett til å mene. Jeg står for alt jeg har skrevet i denne tråden. Om du ikke har sett så mye på Norwaytwins, så synes jeg det er litt rart at du uttaler deg så bastant. Kritikk mener jeg at man må tåle, når man legger ut livet sitt på SoMe. 3
Mammabamma Skrevet tirsdag kl. 20:54 #4269 Skrevet tirsdag kl. 20:54 Mardina skrev (22 minutter siden): Det står du i din fulle rett til å mene. Jeg står for alt jeg har skrevet i denne tråden. Om du ikke har sett så mye på Norwaytwins, så synes jeg det er litt rart at du uttaler deg så bastant. Kritikk mener jeg at man må tåle, når man legger ut livet sitt på SoMe. Nå skal ikke barn diskuteres her inne så jeg må snakke i generelle vendinger. Bleieslutt er ofte vanskelig hos barn som har autisme og mange bruker bleie også etter skolestart. Det har blitt kritisert her i tråden at et barn fremdeles bruker bleie. Det er skrevet om ensidig kosthold. Kjent problematikk med en autismediagnose. Det er flere ting i tråden rundt samme tema. Du kan ikke kritisere ting rundt et barn som har en diagnose du har begrenset kjennskap til. Du vet heller ikke hvordan diagnosen påvirker et barn du ikke kjenner personlig. Hva du kritiserer Guro og Pia på mener jeg ingen ting om for de er voksne og velger selv å eksponere seg. 6
Mardina Skrevet tirsdag kl. 21:11 #4270 Skrevet tirsdag kl. 21:11 Mammabamma skrev (11 minutter siden): Nå skal ikke barn diskuteres her inne så jeg må snakke i generelle vendinger. Bleieslutt er ofte vanskelig hos barn som har autisme og mange bruker bleie også etter skolestart. Det har blitt kritisert her i tråden at et barn fremdeles bruker bleie. Det er skrevet om ensidig kosthold. Kjent problematikk med en autismediagnose. Det er flere ting i tråden rundt samme tema. Du kan ikke kritisere ting rundt et barn som har en diagnose du har begrenset kjennskap til. Du vet heller ikke hvordan diagnosen påvirker et barn du ikke kjenner personlig. Hva du kritiserer Guro og Pia på mener jeg ingen ting om for de er voksne og velger selv å eksponere seg. Barnet blir diskutert av flere, så det er ikke bare meg. Og det er vanskelig å la være, når Guro og Pia selv eksponerer han på SoMe. Tråden her er opprettet på et diskusjonsforum, så da må man forvente at folk faktisk diskuterer. Kritikk vil disse damene fortsette å få, så lenge de bretter ut livene sine på flere SoMe plattformer. Liker de ikke det, så får de slutte med vloggingen for godt da. Men det vil de jo ikke. Så da vil det fortsette å komme kommentarer og kritikk. Det er vanskelig å få gjort noe med. 1
Orly Skrevet tirsdag kl. 21:46 #4271 Skrevet tirsdag kl. 21:46 Mammabamma skrev (2 timer siden): Det er så åpenbart at flere her er fullstendig kunnskapsløse når det kommer til Autisme. Veldig mange autister er sære på mat, sære på konsistens. Det er ikke uvanlig å spise en type brød, 1-2 middagsretter. Det er også ikke alltid enkelt å introdusere ny mat. Om dere skal kritisere ting så i det minste ha litt kunnskap om diagnoser før dere kritiserer. Autisme er også et spektrum så det er ikke mulig å sammenligne barn med samme diagnose og så er det noen som har tilleggsdiagnoser, ofte ADHD og utviklingshemming. Mange har angst for noe nytt og noen har mindre angst. Utviklingshemming er også komplisert for den kan være gjennomgripende eller bare påvirke enkelte deler. Kort sagt: Ikke kritiser noe dere ikke har peiling om. 👏 1
Miss perfect Skrevet onsdag kl. 02:12 #4272 Skrevet onsdag kl. 02:12 Mammabamma skrev (6 timer siden): Det er så åpenbart at flere her er fullstendig kunnskapsløse når det kommer til Autisme. Veldig mange autister er sære på mat, sære på konsistens. Det er ikke uvanlig å spise en type brød, 1-2 middagsretter. Det er også ikke alltid enkelt å introdusere ny mat. Om dere skal kritisere ting så i det minste ha litt kunnskap om diagnoser før dere kritiserer. Autisme er også et spektrum så det er ikke mulig å sammenligne barn med samme diagnose og så er det noen som har tilleggsdiagnoser, ofte ADHD og utviklingshemming. Mange har angst for noe nytt og noen har mindre angst. Utviklingshemming er også komplisert for den kan være gjennomgripende eller bare påvirke enkelte deler. Kort sagt: Ikke kritiser noe dere ikke har peiling om. Det er åpenbart at du ikke helt forstår hva som blir kritisert også. 2
shower harvey Skrevet onsdag kl. 03:12 #4273 Skrevet onsdag kl. 03:12 Mardina skrev (9 timer siden): Ingenting galt med måten spørsmålet ble stilt på. Fokuset her ikke å få Guro og Pia til å bli lei seg og irritert. Det er heller det å få dem til å våkne og se hva de gjør galt. Men de takler ikke kritikk av noe slag og det har vært sånn i mange år. Også før guttungen ble født. Guro gjør også svært lite sammen med sønnen sin og overlater mye av ansvaret for han over på andre. For det er viktigere å slappe av, sove og spise. Hvor brutalt det enn høres ut, så står jeg for det at Guro ikke burde hatt barn. Hun finnes jo knapt nok engasjert i guttungen. Det ER bekymringsverdig 🤔 Har irritert meg lenge over deg nå på hvordan du kommenterer både her og på youtube. Synes du er veldig ofte krass og slem i kommentarene dine. Greit å diskutere twinsa, men du er ofte frekk i måten du skriver på. Mulig du ikke selv mener å fremstå på den måten, men det er alltid slik jeg har tolket det du skriver. 8 1
mereo Skrevet onsdag kl. 06:11 #4274 Skrevet onsdag kl. 06:11 Sagt det før, sier det igjen. De to bør avslutte sitt forsøk på influenserkarrieren! De bør logge av! 4 1
Iso1 Skrevet onsdag kl. 06:42 #4275 Skrevet onsdag kl. 06:42 lew skrev (På 8.6.2026 den 14.59): Skal være enig i det,trenger sånne lister litt selv å i blandt.Men skrive dusje,ta ut av oppvaskmaskin,det går jo av seg selv. Ja, for de fleste gjør det nok det. Men kan jo være greit å notere i tilfelle det skulle glemmes. Vet jo aldri.. 1
NinaLisa Skrevet onsdag kl. 07:31 #4276 Skrevet onsdag kl. 07:31 Hva synes dere om dagens video der jentene styler skjørt? Jeg synes bildene var tatt så langt unna at jeg ikke greide å se hvordan skjørtet egentlig så ut og det var litt synd. 1
Snusmumrikk1 Skrevet onsdag kl. 08:39 #4277 Skrevet onsdag kl. 08:39 NinaLisa skrev (1 time siden): Hva synes dere om dagens video der jentene styler skjørt? Jeg synes bildene var tatt så langt unna at jeg ikke greide å se hvordan skjørtet egentlig så ut og det var litt synd. Syns de kunne filmet litt fra ulike vinkler også. Når det er sagt fikk jeg litt karneval-vibes/assosiasjoner.. men det får jeg stadig vekk når de skal style noe 1 3
Tradegy Skrevet onsdag kl. 09:38 #4278 Skrevet onsdag kl. 09:38 (endret) Snusmumrikk1 skrev (1 time siden): Syns de kunne filmet litt fra ulike vinkler også. Når det er sagt fikk jeg litt karneval-vibes/assosiasjoner.. men det får jeg stadig vekk når de skal style noe Tutta (61) & Vigdis (61) på vift . En gitar over skuldra der, så kunne de finansiert både måleskjeer og kopper 😎❤️ Endret onsdag kl. 10:37 av Tradegy 3 2
Mardina Skrevet onsdag kl. 10:08 #4279 Skrevet onsdag kl. 10:08 shower harvey skrev (6 timer siden): Har irritert meg lenge over deg nå på hvordan du kommenterer både her og på youtube. Synes du er veldig ofte krass og slem i kommentarene dine. Greit å diskutere twinsa, men du er ofte frekk i måten du skriver på. Mulig du ikke selv mener å fremstå på den måten, men det er alltid slik jeg har tolket det du skriver. Og hva så? Noen ganger må man smøre litt tjukt på for å få fram poenget. Det kommer jeg til å fortsette med. Liker du ikke det, så får du la være å lese. Jeg er heller ikke den eneste som gjør det, så da må du "arrestere" andre også og ikke bare meg. Jeg lar meg uansett ikke affisere av det du skriver. Legger tvinsa ut livet sitt på SoMe, så må de også tåle kritikk og kommentarer. 1 3
jukkapalme Skrevet onsdag kl. 10:11 #4280 Skrevet onsdag kl. 10:11 Tradegy skrev (18 minutter siden): Tutta (61) & Vigdis (61) på vift . En gitar over skuldra der, så kunne de finansiert både måleskjeer og kopper 😎❤️ De kler seg litt «kjerring», ja. Kler seg mye eldre enn hva de er. Tror aldri noensinne jeg har sett dem i jeans 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå