Gå til innhold

Norwaytwins

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mardina skrev (8 timer siden):

Hvor har jeg påstått at jeg har rett i absolutt alt? 

Man må ofte bli litt ufin for å få fram et poeng. 

Hvis du må det så er vel de poengene lite verdt. Et poeng har mer mening hvis man kan være saklig og hyggelig. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Iso1 skrev (6 timer siden):

Hvis du må det så er vel de poengene lite verdt. Et poeng har mer mening hvis man kan være saklig og hyggelig. 

Det har jeg prøvd. Like nytteløst. 

• Nyttig 1
Skrevet
Mardina skrev (7 minutter siden):

Det har jeg prøvd. Like nytteløst. 

Hva får deg til å tro at det er din rolle å endre livsstilen til disse jentene?

Livsstilsendringer skjer ikke fordi andre påpeker det – de skjer når man selv er klar for det.

Slike kommentarer virker ofte mot sin hensikt.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
tonebelinda skrev (5 minutter siden):

Hva får deg til å tro at det er din rolle å endre livsstilen til disse jentene?

Livsstilsendringer skjer ikke fordi andre påpeker det – de skjer når man selv er klar for det.

Slike kommentarer virker ofte mot sin hensikt.

Har jeg sagt at det er min rolle? 

Og som jeg har sagt tusenvis av ganger før, så lenge de eksponerer seg på SoMe, så må de også regne med å få reaksjoner. Liker de ikke det, så får de slutte med SoMe. 

Og det der er sikkert noe jeg må gjenta til det kjedsommelige. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Mardina skrev (5 timer siden):

Har jeg sagt at det er min rolle? 

Og som jeg har sagt tusenvis av ganger før, så lenge de eksponerer seg på SoMe, så må de også regne med å få reaksjoner. Liker de ikke det, så får de slutte med SoMe. 

Og det der er sikkert noe jeg må gjenta til det kjedsommelige. 

Ingen som sier at du MÅ skrive noe heller. Kan jo ta en pause til du kan diskutere saklig og hyggelig. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Iso1 skrev (21 minutter siden):

Ingen som sier at du MÅ skrive noe heller. Kan jo ta en pause til du kan diskutere saklig og hyggelig. 

Det bestemmer ikke du. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Guro kom med en rant i dagens video ang det å kjøpe brukte klær til sønnen.

Nå snakker jeg for hva jeg reagerer på ang bruktkjøp til guttungen. Kjøp brukte klær så mye du vil Guro, det er greit det. Han fortjener noe nytt innimellom han også og det virker som det er Pia og foreldrene dine som gir han en gang i blandt.

Selv sløser du enormt med penger på Goodybox som ofte inneholder ting du selv sier at du ikke kommer til å bruke. Du bruker jo knapt nok sminke, så dropp denne Goodyboxen. Penger du heller kunne brukt til mer fornuftige ting til f.eks. guttungen din. Negler hver eneste mnd, gudene vet hva det koster men si 1000.- per gang. Sløsing, spør du meg. Det er ca 12000.- på ett år. Penger du kunne brukt til morsomme/nyttige ting med/til sønnen din.

Dette var min rant med forklaring på hva jeg legger spesielt merke til ved din pengebruk. Greit det er dine penger, men når du sløser så mye hver mnd, så reagerer iallfall jeg på at sønnen din må ta til takke med brukte klær. Sorry.

• Liker 2
  • Nyttig 14
Skrevet

Kjære Guro…. Ein del følgere reagere nok på at du alltid kjøpe brukt til Mikkel fordi det konsekvent alltid skal vere billig og brukt til han.. Både sko, kle og utstyr. Meina du kjøpte headsett på ein billig butikk i London. Noken ting burde bare vere kvalitet 🤷🏽‍♀️ Ellers so kjøpte du meget lite brukt når du budde med mannen din🫢 Det er so billig med barnekle på hm ol at å bruke tid på å tråle rundt på bruktbutikk virka berre travelt når kidden først trenge noke :) Ongane er det viktigaste i livet vårt… dei fleste bruka meir på sko til kidsa enn eit måltid ombord på color line 🫠

• Liker 2
  • Nyttig 13
Skrevet

Virker som goodieboxen bare gir Guro glede i de få minuttene det tar å filme og pakke den opp på kamera.

"Når jeg har unboxa en boks så gleder jeg meg til neste". Sitat fra youtube.

Jeg har også goodiebox og gleder meg og såklart til hver boks jeg får, men jeg bruker alle produktene og har mye tomt når jeg får en ny boks. Som er hele poenget med slike bokser. Jeg hadde aldri brukt over 300 kr i måneden på en mystery boks bare for å ha noe å unboxe på video og så knapt bruke noe av det etterpå. Det er jo sinnsykt pengeforbruk. 

• Nyttig 7
Skrevet (endret)
Eva-Lena skrev (2 timer siden):

Nå snakker jeg for hva jeg reagerer på ang bruktkjøp til guttungen. Kjøp brukte klær så mye du vil Guro, det er greit det. Han fortjener noe nytt innimellom han også og det virker som det er Pia og foreldrene dine som gir han en gang i blandt.

Selv sløser du enormt med penger på Goodybox som ofte inneholder ting du selv sier at du ikke kommer til å bruke. Du bruker jo knapt nok sminke, så dropp denne Goodyboxen. Penger du heller kunne brukt til mer fornuftige ting til f.eks. guttungen din. Negler hver eneste mnd, gudene vet hva det koster men si 1000.- per gang. Sløsing, spør du meg. Det er ca 12000.- på ett år. Penger du kunne brukt til morsomme/nyttige ting med/til sønnen din.

Dette var min rant med forklaring på hva jeg legger spesielt merke til ved din pengebruk. Greit det er dine penger, men når du sløser så mye hver mnd, så reagerer iallfall jeg på at sønnen din må ta til takke med brukte klær. Sorry.

Enig i at nye negler hver måned er sløseri og totalt unødvendig, men akkurat goodieboxen syns jeg er helt ok, så lenge hun bruker det hun får. Er ikke så mye sminke i disse boksene, mest hudpleie og jeg håper hun bruker det meste. Ser ihvertfall ting hun har fått i goodiebox i empties-videoene. Dessuten syns jeg det er gøy med de videoene, hehe 😊 Og er jo mange som liker unboxing-videoer.

Men disse neglene… Trenger hun virkelig nye hver måned? Hva med å kun sette på negler til spesielle anledninger og ikke hver eneste måned? 12.000 i året er vanvittig mye penger på negler hun fint kan fikse selv. Spesielt når gutten får nesten bare brukte klær og til og med brukte sko! Enig i at han også fortjener noe nytt innimellom, selv om det er fint å kjøpe brukt også. Men ikke BARE brukt og joggebukser og gensere til barn på h&m og Cubus er jo så billig uansett. Cubus hadde nylig 40% på alt. Det jeg reagerer mest på er brukte sko. Brukte sko som ser helt nedtråkket ut. Akkurat når det gjelder sko bør man ikke være gjerrig. Gode sko er viktig, spesielt for barneføtter i vekst, men det er viktig for alle føtter.

Endret av jukkapalme
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Bra at hun kjøper brukte klær. Jobber selv i bruktbutikk og støtter det fullt ut. Har mye brukt selv også. Ikke noe gærnt i det! 

• Liker 3
Skrevet

Guro! Nå har ikke jeg sett kommentaren(e) som utløste ranten i dagens vlogg, så kanskje det heller var ordlyden i den enn budskapet i den du reagerte på, ikke vet jeg. Jeg synes i utgangspunktet det er fint at du kjøper brukt, både til deg selv og gutten, spesielt «barnehageklær», som blir fort slitt i utgangspunktet, og spesielt med tanke på at barnet har utfordringer som gjør at de blir ekstra fort slitte. Jeg synes derimot at ulltøy, sko (!), og ytterklær bør man være villig til å legge litt penger i. Man kan jo selvsagt være heldig å finne ting som er helt nytt, men det virker som om målet ditt er at alt skal være så billig som mulig. Når man ser de øvrige tingene du bruker penger på, ja, da må du faktisk tåle at dette blir stilt spørsmål ved! 

Og dette føyer seg jo inn i rekken av for eksempel kjøp av seng som du har snakket om hvor lenge nå? Det kan ikke være økonomien det står på i hvert fall, for du har vært i London minimum to ganger, lagt nye negler x antall ganger og kjøpt ny sminke flere ganger siden det snakket om seng begynte. Hopp over et par måneder med Goodiebox og negler, så er du på god vei til en seng som både funker for barnet ditt og som Pia kan bruke de ukene han ikke er der!

Du har vist flere ganger over flere år  at du har noen merkelige prioriteringer når det kommer til hva du velger å bruke pengene dine på, så jeg synes ikke det er noe rart i at folk reagerer. Og da er det som sagt ikke det at ting kjøpes brukt jeg reagerer på, men det som for meg virker som et overdrevent fokus på at alt skal koste så lite som mulig, slik at du kan finansiere dine hobbyer/interesser.

• Liker 3
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)

Nok en gang er jo Guro totalt blottet for selvinnsikt. Er hun så distansert til egne valg og handlemønster, eller gjør hun seg til? 

Det er ikke én kritisk tanke, kun offermentalitet. 

Å få dette til å handle om å kjøpe brukt vs nytt er jo hèlt nedsnødd.

En sunn balanse brukt og nytt er topp, dét!

Men. 

I bunn og grunn handler det om å få kick av dopamin.

Det er å rive av papiret som er stas.

Så legger man det man har fått til side.

Så er det nytt.

Og nytt. Og nytt. 

Kjappe løsninger. 

Kjøkkenutstyr, osv, osv, det er gøy i 10min også støver det ned. 

Til slutt sitter man igjen med tilnærmet søppel.

Det er en syklus som til slutt ender i en hoarder tilværelse.

De er to som opprettholder uvanene og ekstra ille blir det når ingen har  begrensninger på hverken mat eller ting.

Da er det nitrist, om man tar en liten runde innover og ser hvor feil prioriteringer faller. 

Endret av Tradegy
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Eva-Lena skrev (5 timer siden):

For min del må Guro rante så mye hun vil, det påvirker ikke meg. Nå sletter de tydeligvis mye av kommentarene fra meg, så det er ikke alt som står der. 

Negler koster ca. 1000,- hver gang, så det er ikke akkurat billig. Goodiebox videoene ser jeg aldri, for det interesserer meg ikke. Men hvis de har masse sminke fra før, så er det jo idiotisk å bruke masse penger på Goodiebox. 

jukkapalme skrev (3 timer siden):

Enig i at nye negler hver måned er sløseri og totalt unødvendig, men akkurat goodieboxen syns jeg er helt ok, så lenge hun bruker det hun får. Er ikke så mye sminke i disse boksene, mest hudpleie og jeg håper hun bruker det meste. Ser ihvertfall ting hun har fått i goodiebox i empties-videoene. Dessuten syns jeg det er gøy med de videoene, hehe 😊 Og er jo mange som liker unboxing-videoer.

Men disse neglene… Trenger hun virkelig nye hver måned? Hva med å kun sette på negler til spesielle anledninger og ikke hver eneste måned? 12.000 i året er vanvittig mye penger på negler hun fint kan fikse selv. Spesielt når gutten får nesten bare brukte klær og til og med brukte sko! Enig i at han også fortjener noe nytt innimellom, selv om det er fint å kjøpe brukt også. Men ikke BARE brukt og joggebukser og gensere til barn på h&m og Cubus er jo så billig uansett. Cubus hadde nylig 40% på alt. Det jeg reagerer mest på er brukte sko. Brukte sko som ser helt nedtråkket ut. Akkurat når det gjelder sko bør man ikke være gjerrig. Gode sko er viktig, spesielt for barneføtter i vekst, men det er viktig for alle føtter.

Jeg brukte også mye penger på negler før, men var nå nødt til å ta en pause. Nettopp fordi det ble for dyrt for meg over tid. Nå skal jeg kjøpe neglelakk og lakkere neglene mine selv. 

Stort sett må man ha nytt sted hver 4 uke, hvis man legger det på salong. Ikke uvanlig det. Og da koster det opp mot 1000,- avhengig av hvor man tar det, om man skal ha et helt nytt sett og om man skal ha et spesielt design på neglene. 

Iso1 skrev (2 timer siden):

Bra at hun kjøper brukte klær. Jobber selv i bruktbutikk og støtter det fullt ut. Har mye brukt selv også. Ikke noe gærnt i det! 

Brukte klær er en ting, brukte SKO er noe annet. Det bør man ikke kjøpe brukt til barn i vekst. Det sier seg selv. 

Miss_Sunshine* skrev (2 timer siden):

Guro! Nå har ikke jeg sett kommentaren(e) som utløste ranten i dagens vlogg, så kanskje det heller var ordlyden i den enn budskapet i den du reagerte på, ikke vet jeg. Jeg synes i utgangspunktet det er fint at du kjøper brukt, både til deg selv og gutten, spesielt «barnehageklær», som blir fort slitt i utgangspunktet, og spesielt med tanke på at barnet har utfordringer som gjør at de blir ekstra fort slitte. Jeg synes derimot at ulltøy, sko (!), og ytterklær bør man være villig til å legge litt penger i. Man kan jo selvsagt være heldig å finne ting som er helt nytt, men det virker som om målet ditt er at alt skal være så billig som mulig. Når man ser de øvrige tingene du bruker penger på, ja, da må du faktisk tåle at dette blir stilt spørsmål ved! 

Og dette føyer seg jo inn i rekken av for eksempel kjøp av seng som du har snakket om hvor lenge nå? Det kan ikke være økonomien det står på i hvert fall, for du har vært i London minimum to ganger, lagt nye negler x antall ganger og kjøpt ny sminke flere ganger siden det snakket om seng begynte. Hopp over et par måneder med Goodiebox og negler, så er du på god vei til en seng som både funker for barnet ditt og som Pia kan bruke de ukene han ikke er der!

Du har vist flere ganger over flere år  at du har noen merkelige prioriteringer når det kommer til hva du velger å bruke pengene dine på, så jeg synes ikke det er noe rart i at folk reagerer. Og da er det som sagt ikke det at ting kjøpes brukt jeg reagerer på, men det som for meg virker som et overdrevent fokus på at alt skal koste så lite som mulig, slik at du kan finansiere dine hobbyer/interesser.

Var jeg som kommenterte og det jeg skrev var ikke noe feil. Jeg skrev at sønnen får brukte klær og sko, mens de sløser bort penger på negler, goodiebox osv. Det er de økonomiske prioriteringene det reageres på og jeg er ikke den eneste som reagerer på det. 

Tradegy skrev (26 minutter siden):

Nok en gang er jo Guro totalt blottet for selvinnsikt. Er hun så distansert til egne valg og handlemønster, eller gjør hun seg til? 

Det er ikke én kritisk tanke, kun offermentalitet. 

Å få dette til å handle om å kjøpe brukt vs nytt er jo hèlt nedsnødd.

I bunn og grunn handler det om å få kick av dopamin.

Det er å rive av papiret som er stas.

Så legger man det man har fått til side.

Så er det nytt. Og nytt. Og nytt. 

Kjappe løsninger. 

Kjøkkenutstyr, osv, osv, det er gøy i 10min også støver det ned. 

Til slutt sitter man igjen med tilnærmet søppel.

Det er en syklus som kommer til å ende i en hoarder tilværelse.

De er to som opprettholder uvanene og ekstra ille blir det når ingen har  begrensninger på hverken mat eller ting.

Kunne ikke vært mer enig! 👏 👏

Så Guro, rant så mye du vil. Jeg vet du og søsteren din leser her inne, selv om det tydeligvis er farlig å innrømme det. Jeg kommer til å fortsette å gi kritikk der jeg ser det er nødvendig. Det får ikke dere stoppet meg fra å gjøre. Liker dere ikke kritikk(noe jeg vet at dere ikke gjør), så slutt med SoMe. 

Forøvrig så glemte du i forsvarstalen din på hvordan du rettferdiggjør å bruke penger på negler og goodiebox. Og ikke prioriterer å få en skikkelig seng til sønnen din, sånn at Pia kan bruke den når han ikke gjør det. Faktisk er det DU Guro, som bør sove på sofa'n. Og ikke Pia. Jeg skjønner ikke hvordan du rettferdiggjør den løsningen der 🤔

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Eva-Lena skrev (6 timer siden):

Det er da virkelig ingenting galt i å kjøpe brukte klær, det er bare bra å kjøpe brukt. 

Skrevet
Iso1 skrev (3 timer siden):

Enig , brortsett fra brukte sko så Er det ingenting galt i å kjøpe brukt, vi er mange som kjøper brukte klær og utstyr, det er det fine med at verden går fremover tenker jeg, brukt er ikke lenger kjipt

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Først og fremst, så har hvertfall jeg kun sett mini i rene og hele klær, han lider nok ingen nød.
Samtidig har jeg også reagert på at det alltid skal være billigst mulig til mini.. 

Håper i det minste at det hun sparer på å kjøpe billig, blir overført til en egen konto til sønnen. Syns ikke det er riktig om overskuddet av billighandel går til negler og annet ræl til seg selv😅

• Liker 3
Skrevet
Iso1 skrev (4 timer siden):

Nei det veldig bra med gjenbruk,støtter den.Men brukte sko,bør ikke et barn bruke,pga skjelletet og sen skader.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Anonymus6 skrev (15 minutter siden):

Først og fremst, så har hvertfall jeg kun sett mini i rene og hele klær, han lider nok ingen nød.
Samtidig har jeg også reagert på at det alltid skal være billigst mulig til mini.. 

Håper i det minste at det hun sparer på å kjøpe billig, blir overført til en egen konto til sønnen. Syns ikke det er riktig om overskuddet av billighandel går til negler og annet ræl til seg selv😅

Det er ikke riktig nei. Guro påstod at hun sparte til de tingene hun brukte på seg selv. Men hun MÅ jo ikke ha nye freshe negler hver mnd. Det er så mye annet fornuftig hun kunne brukt de pengene på. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Guro svarte på yt i dag,i komentarfeltet at hun sparte penger til kjøpe ting til seg selv også.Alltid en unskyldning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...