Gå til innhold

Norwaytwins

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bruker de faktisk ikke balsam? Har de sagt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kløftfrid skrev (32 minutter siden):

De bør bruke både balsam og hårkur.

Risvann inneholder proteiner som kan gjøre enkelte hårtyper tørrere, det gjelder de med hår som er sensitiv for proteiner eller de som har hår som allerede er mettet av proteiner fra andre produkter. For mye proteiner gjør hårer tørt og stivt.

Proteiner er ofte mest effektivt på hår som er skadet etter bleking, farging, varmebehandling osv. 

Skrevet
Kløftfrid skrev (2 timer siden):

Vi har jo sett en rekke ganger hvor Pia har kjøpt refill av yndlingsshampoen sin og fyller opp flasken hun har stående på badet. Jeg har aldri sett eller hørt noe om balsam. Sjampoen hun bruker er Elvital som hun kjøper på normal. Om Guro bruker den samme sjampoen vet jeg ikke. Men jeg er enig i at jentene burde bruke en god balsam. Jeg skjønner heller ikke hvorfor de alltid må gå med håret stramt i en hårtopp. Jeg tror knapt jeg har sett noe annet enn den hårtoppen. De har jo fint hår med fall og krøller hvis de bare orker å gjøre litt for det.

• Liker 2
Skrevet
Kvinneforkjemper1 skrev (12 timer siden):

nei vel, så se hvordan de ser ut siden de ikke trener da🤣 om du vil leve lenger enn til 72 kan det anses som en uskreven regel at man MÅ trene. alle må bevege kroppen og ta vare på den, med mindre du vil leve et kort liv med en fæl død da kanskje? Min mor er 66 og hun trener hver eneste dag, går lange turer og løfter litt vekter hjemme osv og hun spretter rundt! det trenger ikke være bodybuilding på treningssenteret hver dag men du må vel for Guds skyld være enig i at de bør trene, eller?

ikke sant, det er så og si "obligatorisk", styrketrening er viktig for alle for å opprettholde bentetthet og hjelper mot vondter

• Liker 2
Skrevet
Mardina skrev (12 timer siden):

....og trening trenger jo ikke være på treningssenter heller. Å gå tur i en times tid, hjelper også. Men jeg tror vi kan se langt etter at tvinsa trener regelmessig. De har jo prøvd før, men det sklir jo fort ut igjen. Det er tydeligvis viktigere å være lat... 🤔

ja men man bør trene litt styrke og få opp hjertefrekvens, så klart tilpasset den enkelte person

• Liker 2
Skrevet
Fluffy1 skrev (18 minutter siden):

ja men man bør trene litt styrke og få opp hjertefrekvens, så klart tilpasset den enkelte person

Det trenger man ikke gjøre på treningssenter. Å gå litt i bratte oppoverbakker hjelper også. 

• Liker 1
Skrevet
Kløftfrid skrev (3 timer siden):

Jepp. I empties viser de også bare sjampo, aldri balsam. Så i kommentarfeltet en gang at noen spurte om de ikke brukte balsam og da bekreftet de det. Pia sa til og med at håret hennes blir mer elektrisk av balsam! Altså, det er jo omvendt! Jeg har veldig glatt hår selv, men hadde ikke jeg brukt balsam hadde jeg sett ut som jeg hadde stukket fingrene i stikkontakten. Og de som har såpass krøllete/bølgete hår burde ihvertfall bruke det. Tror hun sa noe om at håret blir fortere fett også. Er jo bare å la være å bruke balsam i røttene det.

Hårkur er også et fremmedord der. De må selvfølgelig gjøre som de vil, men egentlig har de jo kjempefint hår, bare de gidder å ta vare på det. Skjønner ikke helt det der med å ha flotte, freshe negler, men så slitt hår. Jeg ville prioritert hår fremfor negler, men vi er jo alle forskjellige. 

• Liker 2
Skrevet
jukkapalme skrev (1 minutt siden):

Jepp. I empties viser de også bare sjampo, aldri balsam. Så i kommentarfeltet en gang at noen spurte om de ikke brukte balsam og da bekreftet de det. Pia sa til og med at håret hennes blir mer elektrisk av balsam! Altså, det er jo omvendt! Jeg har veldig glatt hår selv, men hadde ikke jeg brukt balsam hadde jeg sett ut som jeg hadde stukket fingrene i stikkontakten. Og de som har såpass krøllete/bølgete hår burde ihvertfall bruke det. Tror hun sa noe om at håret blir fortere fett også. Er jo bare å la være å bruke balsam i røttene det.

Hårkur er også et fremmedord der. De må selvfølgelig gjøre som de vil, men egentlig har de jo kjempefint hår, bare de gidder å ta vare på det. Skjønner ikke helt det der med å ha flotte, freshe negler, men så slitt hår. Jeg ville prioritert hår fremfor negler, men vi er jo alle forskjellige. 

Så en video hvor Guro ordnet seg på badet etter dusj. Hun gredde håret med metallbørste og man kunne høre håret ryke når børsten traff floker. Hun sa til og med i videoen at hun vet at dette ike er bra for håret men hun gjorde det likevel, fordi grer hun det ikke mens det er vått så bruser det seg. Var vondt å se den videoen, ikke rart håret hennes ser ut som det gjør

• Liker 3
Skrevet
lllll skrev (16 minutter siden):

Så en video hvor Guro ordnet seg på badet etter dusj. Hun gredde håret med metallbørste og man kunne høre håret ryke når børsten traff floker. Hun sa til og med i videoen at hun vet at dette ike er bra for håret men hun gjorde det likevel, fordi grer hun det ikke mens det er vått så bruser det seg. Var vondt å se den videoen, ikke rart håret hennes ser ut som det gjør

Det hjelper ikke med fjonge negler når håret ser ut som stålull. Førsteinntrykket av folk er jo gjerne ansiktet og håret. 

• Liker 3
Skrevet
Mardina skrev (32 minutter siden):

Det trenger man ikke gjøre på treningssenter. Å gå litt i bratte oppoverbakker hjelper også. 

helt enig

Skrevet

Det er ingen som forventer at de skal trene på senter flere ganger i uka, men livsstilen deres er den mest passive jeg noen gang har sett og er nok hovedårsaken til at vondtene forblir. Direkte trist. Hvorfor sånt fokus på hvile og avslapning? Hva er det de hviler fra, sånn egentlig?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Mickan skrev (6 minutter siden):

Det er ingen som forventer at de skal trene på senter flere ganger i uka, men livsstilen deres er den mest passive jeg noen gang har sett og er nok hovedårsaken til at vondtene forblir. Direkte trist. Hvorfor sånt fokus på hvile og avslapning? Hva er det de hviler fra, sånn egentlig?

Hva de hviler fra har jeg maaaange ganger lurt på også. Kanskje det er krevende å stå opp, stelle seg, lage frokost og attpåtil spise den. 

Kanskje de bør sjekke verdiene i blodet. Kan jo være mangler som gjør at de er så makelige. Kostholdet er nok ikke noe Grete Roede heller, så endring der også hadde nok gjort seg. Dårlig kosthold går jo ut over helsa og faktisk hår også.

• Liker 4
Skrevet

Den nye koppen til Pia = verdens kjedeligste kopp😅 wth

• Liker 1
Skrevet

Da ble det goodiebag med klær til dem i dag😅Det har dem råd til🤪

• Nyttig 2
Skrevet
lew skrev (8 timer siden):

Da ble det goodiebag med klær til dem i dag😅Det har dem råd til🤪

Jeg synes de handler noe hver eneste dag. Enten på butikken eller pakke 📦 i posten.

• Liker 2
Skrevet
Mardina skrev (20 timer siden):

Nei, det er ikke riktig.  Det er kjempeviktig å trene kondisjon også, men styrketrening må gjøres med progressivt tyngre vekter. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Lizard skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke riktig.  Det er kjempeviktig å trene kondisjon også, men styrketrening må gjøres med progressivt tyngre vekter. 

Men alle trives ikke på treningssenter heller. Jeg er en av disse som mistrives veldig på sånne steder. 

Og jo, det er fullt mulig å trene og gå ned i vekt uten å måtte dra på treningssenter. Jeg har gått ned 30 kg ved å bare gå tur og legge om på kostholdet. 

Når det er sagt, så tror jeg sannsynligheten for at tvinsa begynner fast på trening er minimal. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Pia låna kle av Guro. No er det ikkje lett å sjå forskjell på dei lenger 😔 Det er so trist! 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Får inntrykk av at de seriøst tror at alle former for bevegelse, gjøremål og jobb sliter på helsa og at det eneste som gjør godt for kroppen er å slappe av. Men det er jo tydelig at all den avslapningen gjør alt annet enn godt for dem. Men det er bra at Pia har vært i nytt møte med NAV. Får håpe det skjer noe på den fronten fra høsten.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
NinaLisa skrev (6 timer siden):

Jeg synes de handler noe hver eneste dag. Enten på butikken eller pakke 📦 i posten.

Ja det er sant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...