Gå til innhold

Norwaytwins

Fremhevede innlegg

Skrevet
Petrine12 skrev (2 timer siden):

Pia låna kle av Guro. No er det ikkje lett å sjå forskjell på dei lenger 😔 Det er so trist! 

Ja veldig trist,så en vlogg for 4 år siden.Begge var tynnere,så friskere ut og mer energi i vloggene.Nå er det gjesping og hvile som gjelder.

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lizard skrev (7 timer siden):

Nei, det er ikke riktig.  Det er kjempeviktig å trene kondisjon også, men styrketrening må gjøres med progressivt tyngre vekter. 

Det stemmer ikke nødvendigvis for alle. Jeg har gått ned 20kg bare på å gå turer og legge om kosthold. Aldri vært interessert i treningssenter, bare stress og mas der virker det som. Beste er å gå turer ute, helst grytidlig uten så mye folk rundt. 

• Liker 3
Skrevet

Alle veit at kvinnfolk 40+ bør trene styrke for å unngå å miste muskelmasse. Det veit alle. Har ein bedriftshelsetjeneste blir ein sett litt ned på om ein aldri trena. So enkelt er det..

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Petrine12 skrev (1 time siden):

Alle veit at kvinnfolk 40+ bør trene styrke for å unngå å miste muskelmasse. Det veit alle. Har ein bedriftshelsetjeneste blir ein sett litt ned på om ein aldri trena. So enkelt er det..

Ja. Og de som i tillegg er slankeoperert blir informert i forkant av operasjonen om at de er burde trene styrke på grunn av økt risiko for benskjørhet etter operasjonen.  Så tvillingene har egentlig ikke noen unnskyldning. Styrketrening hadde mest sannsynlig bare hjulpet på vondtene deres hvis de hadde klart å gjort treningen til en vane… men noen vil bare ikke.

• Nyttig 2
Skrevet
Petrine12 skrev (1 time siden):

Men som sagt, alle trives ikke på treningssenter. Skal man da tvinges til å gå dit? 

Det er faktisk ikke så enkelt som du skal ha det til å være. 

Jeg skjønner jo at man skal opprettholde en viss form for trening etter en slankeoperasjon. Men man må ikke gjøre det på treningssenter. Det finnes alternativer. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Mardina skrev (1 time siden):

Men som sagt, alle trives ikke på treningssenter. Skal man da tvinges til å gå dit? 

Det er faktisk ikke så enkelt som du skal ha det til å være. 

Jeg skjønner jo at man skal opprettholde en viss form for trening etter en slankeoperasjon. Men man må ikke gjøre det på treningssenter. Det finnes alternativer. 

Tren gjerne hjemme med vekter, men styrketrening og tur er ikke det samme, selv om flere av dere later til å tro det. En trenger å gjøre begge deler. Se på muskler som en slags forsikring for kroppen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Lizard skrev (19 minutter siden):

Tren gjerne hjemme med vekter, men styrketrening og tur er ikke det samme, selv om flere av dere later til å tro det. En trenger å gjøre begge deler. Se på muskler som en slags forsikring for kroppen.

Man må ingenting.

Jeg har gått ned 30 kg uten å bruke treningsenter. 

Skrevet
Mardina skrev (9 minutter siden):

Man må ingenting.

Jeg har gått ned 30 kg uten å bruke treningsenter. 

Jeg har ikke nevnt vektnedgang med et ord. Styrketrening er er forsikring for kroppen. Du får et sterkere skjelett, færre vondter og en mer robust kropp som takler alt fra infeksjoner til aldring så vanvittig mye bedre. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Petrine12 skrev (5 timer siden):

Så enkelt er det ikke ! Heldigvis for det hadde vært merkelig a v en bedriftshelsetjeneste 

• Liker 3
Skrevet
Lizard skrev (1 time siden):

Jeg har ikke nevnt vektnedgang med et ord. Styrketrening er er forsikring for kroppen. Du får et sterkere skjelett, færre vondter og en mer robust kropp som takler alt fra infeksjoner til aldring så vanvittig mye bedre. 

Har vært overvektig i årevis jeg og har aldri slitt med vondter og er sjelden syk. Så teorien din stemmer nok ikke alltid. 

• Liker 2
Skrevet

Så på den siste vloggen på YT, og automatisk etterpå begynte den å spille av eldre vlogger og jeg ble sittende å se litt videre(har ikke sett eldre vlogger enn fra i vinter). Og begynte å lure på en ting; er det noen som vet hva Petter, eksen til Guro, jobbet/jobber med? Og var det noen som «så/merket» at bruddet deres kom eller var det en overraskelse at det ble brudd? Syntes de virket så fine sammen ut i fra de få videoene jeg så nå i kveld. 

Så også at Pia laget en sminkevideo i den ene vloggen. Tror aldri jeg har sett henne sminke seg siden jeg har begynt å følge med på dem. Har hun helt sluttet å sminke seg? Syntes hun var veldig fin med sminke på. 

Skrevet
Orillsen7 skrev (8 minutter siden):

Så på den siste vloggen på YT, og automatisk etterpå begynte den å spille av eldre vlogger og jeg ble sittende å se litt videre(har ikke sett eldre vlogger enn fra i vinter). Og begynte å lure på en ting; er det noen som vet hva Petter, eksen til Guro, jobbet/jobber med? Og var det noen som «så/merket» at bruddet deres kom eller var det en overraskelse at det ble brudd? Syntes de virket så fine sammen ut i fra de få videoene jeg så nå i kveld. 

Så også at Pia laget en sminkevideo i den ene vloggen. Tror aldri jeg har sett henne sminke seg siden jeg har begynt å følge med på dem. Har hun helt sluttet å sminke seg? Syntes hun var veldig fin med sminke på. 

Jeg har i hvert fall ikke fått med meg hva han jobber med. Han er jo en veldig privat person og "vi" hadde nok ikke fått vite det uansett. 

Bruddet kom nok overraskende på mange, men samtidig ikke for enkelte. Pia tilbrakte MYE tid der og jeg vil tro at Petter derfor gikk litt lei av å måtte dele Guro hele tiden. At det så og si aldri ble bare Guro og Petter tid. Eller at Guro heller ville bo fast sammen med søsteren sin, som hun har vært fullstendig avhengig av i årevis. Hun klarer seg rett og slett ikke alene. Noe som er skremmende når hun er 41 år 😳 

• Liker 4
Skrevet
Mardina skrev (7 timer siden):

Jeg har i hvert fall ikke fått med meg hva han jobber med. Han er jo en veldig privat person og "vi" hadde nok ikke fått vite det uansett. 

Bruddet kom nok overraskende på mange, men samtidig ikke for enkelte. Pia tilbrakte MYE tid der og jeg vil tro at Petter derfor gikk litt lei av å måtte dele Guro hele tiden. At det så og si aldri ble bare Guro og Petter tid. Eller at Guro heller ville bo fast sammen med søsteren sin, som hun har vært fullstendig avhengig av i årevis. Hun klarer seg rett og slett ikke alene. Noe som er skremmende når hun er 41 år 😳 

Tror han er elektriker eller noe, mye hjemmekontor og svarer på telefoner. Sånn jeg har skjønt det fra før av når Guro bodde med han og hun var på det gule rommet for å ikke være i veien for han når han tok telefoner. 

• Liker 2
Skrevet
Iso1 skrev (17 timer siden):

Det stemmer ikke nødvendigvis for alle. Jeg har gått ned 20kg bare på å gå turer og legge om kosthold. Aldri vært interessert i treningssenter, bare stress og mas der virker det som. Beste er å gå turer ute, helst grytidlig uten så mye folk rundt. 

Det vi snakker om er trening som innebærer styrke og kondisjon for å forebygge sykdom.

• Liker 2
Skrevet
Iso1 skrev (2 timer siden):

Tror han er elektriker eller noe, mye hjemmekontor og svarer på telefoner. Sånn jeg har skjønt det fra før av når Guro bodde med han og hun var på det gule rommet for å ikke være i veien for han når han tok telefoner. 

Så fort Petter var noen dager borte,så flytta Pia inn.Pia var også med på ferie med Guro og Petter.Guro var aldri med på søndagsturer til Petters forrldre,da skulle hu hvile,så Petter tok med ungen.Andre vlogger litt ,men for Pia og Guro handler alt om hva dem skal filme,som skal ut om en måned feks.Vloggen er viktigere enn alt annet.Jeg ble ikke veldig overraska.

• Liker 1
Skrevet

Guro sier i vloggen at det ikke ble oslotur, men de var jo der hos pappa? Man merker at det eneste som står i hodet på dem er mat mat mat. Nå åpnet det seg tydeligvis opp for å invitere Robin på middag og de er allerede i full matmodus. Forresten veldig bra at far tar med mini på ferie! Det står dessverre ikke øverst på lista til Guro 

• Liker 4
Skrevet
Iso1 skrev (På 20.6.2026 den 15.05):

Det handelen ikke om vektnedgang men å trene styrke og få opp kondisjon for å forebygge benskjørhet kreft osv

• Liker 1
Skrevet
Orly skrev (21 timer siden):

Så enkelt er det ikke ! Heldigvis for det hadde vært merkelig a v en bedriftshelsetjeneste 

Jo så enkelt er det. Vil man ta vare på helse må man gjøre noe selv, ikke finne unnskyldninger for seg selv.

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
Fluffy1 skrev (1 minutt siden):

Jo så enkelt er det. Vil man ta vare på helse må man gjøre noe selv, ikke finne unnskyldninger for seg selv.

Nei . Man kan fint ta vare på helsen uten å måtte trene styrke og drive på treningssenter…

Endret av Orly
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Orly skrev (9 minutter siden):

Nei . Man kan fint ta vare på helsen uten å måtte trene styrke og drive på treningssenter…

Noen går det ikke inn til😀lykke til

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...