Gå til innhold

Til dere som kritiserer vi som hamstrer...

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som ikke hamstrer som er de farligste, dere utsetter både dere selv og andre for mer smittefare fordi dere støtt og stadig må i butikken og handle mer grunnet dårlig planlegging. Ved å handle stort, så får vi ned den voldsomme frekvensen i butikkene, storhandelen foregår der og da og vi får spredt folkemengden. Det er dere som hele tiden skal avgårde i butikken som har størst sjanse til å få smitte og videreføre smitte. Det som er farlig er alle småhandlerne som hele tiden må besøke nye steder med mange mennesker. 

Anonymkode: ca322...3e1

Det er stor forskjell på å småhandle med dårlig planlegging, og å hamstre. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere som ikke hamstrer som er de farligste, dere utsetter både dere selv og andre for mer smittefare fordi dere støtt og stadig må i butikken og handle mer grunnet dårlig planlegging. Ved å handle stort, så får vi ned den voldsomme frekvensen i butikkene, storhandelen foregår der og da og vi får spredt folkemengden. Det er dere som hele tiden skal avgårde i butikken som har størst sjanse til å få smitte og videreføre smitte. Det som er farlig er alle småhandlerne som hele tiden må besøke nye steder med mange mennesker. 

Anonymkode: ca322...3e1

Hvorfår tror du at vi må smågandle da? Kanskje paga sånne som deg som tar alle varene i hylla! Hadde ikke folk hamstret hadde alle fått det de trengte uten og måtte vente og gå rundt i mange butikker for og lete etter varer som ble hamstret!

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har hamstret. Noe hinsides. Har et eget rom med varer for 50-60000 kr. Absolutt alt en trenger, med mellom 50-100 artikler av hver ting. Tar forfra og fyller på bakfra.

Men dette er gjort over flere år. Nå om dagen i disse coronatider, handler jeg 10-20% over det jeg trenger for å fylle på enda litt, til en lang beleiring.

En må hamstre over tid, ikke starte nå. Da har man ikke peil.

Anonymkode: 106c1...c49

Nei mann må faktisk IKKE hamstre! Det er en grunn til at hamstring er frarådet på det sterkeste! Håper det blir kvoter i butikkene!

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror mange av de som hamstrer nå planlegger å selge varene videre for minst trippel av prisene i butikkene. Forhåpentligvis blir det straffbart nå under lockdown.

AnonymBruker
Skrevet

I går sto jeg i kø bak en mann i nærbutikken som kjøpte 20 pakker dopapir, 25 poser potetgull, og alt butikken hadde av pakket kjøtt. Jeg fikk med meg antall fordi han, som allerede nevnt, sto rett foran meg i køen. Galskap og egoisme!
Butikkene burde satt ned foten og innført "kun X antall pr kunde"!

Anonymkode: 9f9f6...73a

• Liker 5
Skrevet

Min onkel på 75 har hjertesykdom, kols og går på cellegift. Han holdt seg unna butikkene i går. I formiddag reiste han ut for å handle og måtte på fem ulike butikker. Likevel fikk han ikke tak i brød, gjær (han baker ikke til vanlig) eller Paracet. Blant annet. 

Bra jobba, folkens. Stå på. 

Å røske til seg ti-tolv brød i disse dager er galskap, også om man vanligvis pleier å kjøpe ti brød i uken. Da tar man to slik at andre også kan få. Punktum. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Sharingiscaring skrev:

Nei mann må faktisk IKKE hamstre! Det er en grunn til at hamstring er frarådet på det sterkeste! Håper det blir kvoter i butikkene!

Du misforstår. Jeg har hamstret over tid i flere år til nettopp slike situasjoner som dette.

Nå vedlikeholdshandler jeg for å opprettholde mengden varer på lageret mitt. Jeg hamstrer altså ikke i butikken nå til dags.

Jeg har sikret meg i fall dette blir langvarig, og butikkene faktisk går tomme for alvor.

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I går sto jeg i kø bak en mann i nærbutikken som kjøpte 20 pakker dopapir, 25 poser potetgull, og alt butikken hadde av pakket kjøtt. Jeg fikk med meg antall fordi han, som allerede nevnt, sto rett foran meg i køen. Galskap og egoisme!
Butikkene burde satt ned foten og innført "kun X antall pr kunde"!

Anonymkode: 9f9f6...73a

Han der burde det blitt satt en stopper for ja.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du misforstår. Jeg har hamstret over tid i flere år til nettopp slike situasjoner som dette.

Nå vedlikeholdshandler jeg for å opprettholde mengden varer på lageret mitt. Jeg hamstrer altså ikke i butikken nå til dags.

Jeg har sikret meg i fall dette blir langvarig, og butikkene faktisk går tomme for alvor.

Flott. Regner med at du deler med andre ved behov? 

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Butikkene eller lagere produsenter går jo ikke tomme! Det er allerede bekreftet så chill! Det er aldri noe vits i og hamstre! Det øker smitten faktisk. 

• Liker 1
Skrevet
Just now, Guidet Kvinne said:

Det håper jeg og!

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Guidet Kvinne skrev:

Nei, det skal mye til. Om samfunnet en dag bryter sammen, er det jo nettopp det jeg har brukt tid og penger på å gjøre meg klar til.

Dette er fritt å gjøre for alle og enhver. En taper ikke penger på det, da en stadig bruker av de eldste varene og fyller på med nye. Det er en investering, slik sett.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det største problemet er ikke at folk peker på de som kjøper 20 pakker havregryn eller tømmer hyllene for dopapir. Men altså, denne hetsen mot folk som handler litt ekstra er skremmende. 
En i familien ble sendt ut for å handle inn til en institusjon vedkommende jobber for. Det var den minst hyggelige handelen for mobben som bare skulle ha litt tålte jo ikke å dette. Stygge blikk og kommentarer. Er det virkelig slik vi skal ha det? Må folk ha et skilt på seg hvor det står. Jeg handler for arbeidplassen min med mange trengende og svake, jeg handler for min gamle bestemor, onkel, eller tante. Jeg har mange barn, jeg trenger så og så mye osv.

Jeg er så sjokkert over hvordan folk holder på nå. 

Anonymkode: 70801...e79

Nå må folk her gi seg. Trekker inn totalt irrelevante situasjoner i gårsdagens galskap. Alle handlet ikke til en institusjon i går

Anonymkode: 4100f...9ca

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Holdt på å le meg ihjel. Hvem hamster avokado????? 

Anonymkode: 54947...92e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Sharingiscaring skrev:

Butikkene eller lagere produsenter går jo ikke tomme! Det er allerede bekreftet så chill! Det er aldri noe vits i og hamstre! Det øker smitten faktisk. 

Ikke nå, nei. Vi har pr i dag 900 smittede. Du kan tenke deg hvirdan det ser ut i landet om de får rett i sine anslag med 2.2 millioner smittede...

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ikke nå, nei. Vi har pr i dag 900 smittede. Du kan tenke deg hvirdan det ser ut i landet om de får rett i sine anslag med 2.2 millioner smittede...

Selføleglig øket det smitten om folk må reise rundt i alle butikkene og lete etter varer det sier seg selv! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden 2/3 av oss er overvektige, så kunne heller de som har tenkt å bare sitte hjemme de neste ukene, halvert sitt matinntak.

Dere spiser for mye.

Så det passer fint nå å øve på å nå en mye lavere kroppsvekt.

Anonymkode: c787f...649

• Liker 2
Skrevet

Var nettopp i butikken og handlet.

Det var tomt for en rekke grønnsaker, og frukt. Fiskepudding, fiskekaker, poteter, ris var også tomt. Var noen få mel og sukker igjen.  I hermetikk hyllen var det lite å se. Kunne skimte baby og bleie seksjonen som også var ganske tom. Det er ikke greit at noen handler 6 bleierpakker til barnet sitt, og noen andre må vente fordi det ikke finnes flere bleier igjen. Det er ikke alle matvarer/diverse som fylles på hver dag/flere dager i uka.

Fikk heldigvis tak i det meste på lista, men synes folk skal tenke seg om litt. Det er ikke greit at noen ikke får handlet mat. Ikke alle har råd til å handle enn masse på engang, både fordi dem ikke har bil eller pga økonomi. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Sharingiscaring skrev:

Selføleglig øket det smitten om folk må reise rundt i alle butikkene og lete etter varer det sier seg selv! 

Det er med på å øke smitten ja. Men det vil være 1000-vis av andre faktorer også.

Alle burde hamstre over tid. Ingen har vondt av å bygge seg opp et lager. En taper ikke en krone på det heller.

Vi visste det ville komme en katastrofe en dag i en eller annen form.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Sharingiscaring skrev:

Jeg håper du forstår at jeg er altså ikke en av de som hamstrer nå, pga at jeg har gjort dette over tid i lang tid.

Ergo er jeg altså en av "the good guys".

• Liker 3
  • Opprett ny...