Gå til innhold

Til dere som kritiserer vi som hamstrer...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår. Men lurer på hvorfor det hamstres så mye toalettpapir? Hvor mye bæsjer egentlig folk?

Anonymkode: caa01...e9b

Omtrent alle handlevognene hadde store ruller med dasspapir. Ble helt flau jeg. 

Anonymkode: 071a8...097

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De fleste hamstrer ikke. Ja, det er sikkert noen få som går totalt av skaftet, men hovedproblemet er at alle handler litt ekstra, og det har ikke butikkene kapasitet til. Vi ser dette hver eneste gang det er jul, påske osv. Ting blir tomt fort fordi alle storhandler samtidig. Og det er forståelig at de gjør, det er mange faktorer som gjør at folk kjøper mer enn vanlig nå.

- flere kjøper for lengre av gangen, fordi alle har blitt anbefalt å holde seg mest mulig hjemme
- folk kjøper for slektninger (folk i risikogrupper, i karantene, osv)
- barn må være hjemme fra skolen og barnehage

Myndighetene oppfordrer folk til å holde seg hjemme så mye som mulig i to uker, så da er det mange som handler for to uker. Når de roper ut "De strengeste tiltakene i fredstid!!! Men ingen grunn til panikk, IKKE HAMSTRE!" så har ikke alle tillitt til at samfunnet kommer til å gå så knirkefritt som myndighetene lover når det først er unntakstilstand.

Anonymkode: a9a59...5f2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Men er dere så dårlig til å planlegge, og generelt ikke interessert i nyhetsbildet, siden dere står uten noen mat? Er det noen andre som feil at du ikke har allergi at til barnet ditt? Hvorfor har du ikke brød eller knekkebrød? Har du ikke fryser eller kjøleskap? 

Anonymkode: 2c067...3da

• Liker 3
Skrevet

... har dere tenkt på at vi da går mindre i butikken og unngår farlig smitte? Eller at vi unngår å smitte andre mer enn nødvendig? Dessuten tømmes hyllene raskt, og vi gidder ihvertfall ikke vente på påfyll når vi kan sikre oss varene nå. Det er bedre å hamstre og unngå de stadige besøkene og å utsette seg for smittefarlige folk!

Anonymkode: ca322...3e1

Patetisk unnskyldning for egoismen.

Skrevet

Jeg går faen ikke i butikken blant dere som hoster og nyser rett ut i lufta mer enn nødvendig. Da handler jeg heller for to uker altså.

Mem du velger å gå den dagen hele Norge skal innom butikken da eller?

• Liker 4
Skrevet

Blir så kvalm av den grådigheten og egoismen mange utviser🤢 «megmegmeg» Det er det siste vi trenger i disse dager.

Og å hamstre for å unngå smitte?? Butikkene i går var garantert de største virusbombene i Norge.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Annabel skrev:

Blir så kvalm av den grådigheten og egoismen mange utviser🤢 «megmegmeg» Det er det siste vi trenger i disse dager.

Og å hamstre for å unngå smitte?? Butikkene i går var garantert de største virusbombene i Norge.

Blir ikke overrasket hvis antall smittede får et oppsving i helgen, nei.

Skrevet

Ja, men det er jo fulle varelager. Går ikke ut over noen. Det fylles jo på igjen dagen etter uansett. Vi hamstrer ihvertfall for å unngå å måtte oppsøke folk hele tiden. 

Men dere tvinger resten av oss til å jakte rundt dag etter dag i butikk etter butikk for å få tak i det vi mangler. Det er ikke akkurat godt smittevern det heller? Jeg synes butikkene skal ha lov til å sette grenser for hvor mye folk får kjøpe av hver ting, for det blir helt håpløst når det finnes så mange som bare tenker på seg selv.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Når folk handler så mye at butikkene får salgsrekorder som de aldri har hatt før, så hamstrer kundene til ett års forbruk. Da er en temmelig egoistisk.

Anonymkode: 746ac...320

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det merkelig praksis hos det apoteket hans bruker. Det er nemlig strenge regler for hvor ofte du du kan hente ut medisiner. Så den går jeg faktisk ikke på. Mulig det er i utlandet, men her er det ikke slik.

Anonymkode: 70801...e79

Den går du ikke på, faktisk. 🤦🏻‍♀️ La ut link og det var i Oslo så

Anonymkode: 3990b...6c2

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, MarianneE skrev:

Så en i går som handlet 14 kilo norvegia (jeg telte), mange pakker halvstekte rundstykker, 3 av de største (18 stykk?) Pakkene med egg osv...

Håper han fikk kortet avvist i kassa.

håper du blir blind så du ikke kan gå i spionere på hva folk putter i handlevogna si mer.
er det en vanlig fritidshobby du har eller?

Anonymkode: 47248...9cf

Skrevet

Jeg lurer på hvor mye smitte som kan ha blitt spredd bare via den landsomspennende hamstrefesten vi hadde i går, jeg. Butikker fulle av krakilske gærninger som later til å tro at verden er i ferd med å gå under bare fordi det er innført noen ordentlige tiltak for å bremse utbruddet. Folk burde jo ha blitt betrygget av sånne tiltak - det er jo når myndighetene tar såpass harde grep som de gjør nå, at vi unngår en kollaps som teoretisk sett kunne ført til midlertidig matvaremangel. Men neida, isteden mistet folk hodet helt, og valgte altså å samles til århundrets største shopping-party på supermarkeder over hele i landet, sånn at vi kan få kraftig boost i nysmittede i løpet av kort tid. 

Glad jeg holdt meg unna. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Akhenaton skrev:

Jeg lurer på hvor mye smitte som kan ha blitt spredd bare via den landsomspennende hamstrefesten vi hadde i går, jeg. Butikker fulle av krakilske gærninger som later til å tro at verden er i ferd med å gå under bare fordi det er innført noen ordentlige tiltak for å bremse utbruddet. Folk burde jo ha blitt betrygget av sånne tiltak - det er jo når myndighetene tar såpass harde grep som de gjør nå, at vi unngår en kollaps som teoretisk sett kunne ført til midlertidig matvaremangel. Men neida, isteden mistet folk hodet helt, og valgte altså å samles til århundrets største shopping-party på supermarkeder over hele i landet, sånn at vi kan få kraftig boost i nysmittede i løpet av kort tid. 

Glad jeg holdt meg unna. 

så folk som bare handler vanlig blir ikke smittet altså?
eller mener du at ingen skulle ha handler noe i går?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hamstret i går i den forstand at jeg kjøpte 2 brød istedet for 1 og 2 liter melk i stedet for 1. 2 bokser leverpostei. Middag for 1 uke men bare 1 av hver pakke. Jeg tømte ingen hyller men det endte på nesten 2000 kr og 6 fulle bæreposer. Jeg var i butikken kl 8 så det var fulle hyller og de som var der samtidig meg meg handlet på samme måten. Altså de handlet vanlige ting for flere dager og ikke mange av hver ting. Jeg kjøpe ikke dopapir for det hadde jeg hjemme.

Anonymkode: 583ca...b10

• Liker 2
Skrevet

Det er solidarisk og klokt å handle mer enn vanlig så man kan gå sjeldnere i butikken, og eventuelt klare seg en stund hvis det blir karantene. De som tar fullstendig av og kjøper flere kartonger med gjær og antibac er egoister. Håper alle noterer seg hvem som gjør sånt.

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

så folk som bare handler vanlig blir ikke smittet altså?
eller mener du at ingen skulle ha handler noe i går?

Når tror du selv det er størst fare for å bli smittet? Når du gjør et relativt kort besøk på butikken på en vanlig, rolig kveld mens det er få mennesker der, eller når du gjør et langt besøk på en dag hvor butikken er full av hodeløse gærninger som går hardt inn for å rense hyllene for varer? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg handlet tidlig på dagen igår FORDI jeg antok folk ville begynne å hamstre. Så ukeshandlet jeg til familien, og tok med 1 ekstra pakke knekkebrød, havregryn og dopapir. Altså i stedet for 8 ruller kjøpte jeg 12 ruller. Noen kjøper jo dopapir så de har til 17.mai, det er tåpelig.

Anonymkode: 08dc0...d04

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du hamstrer så det blir tomt, så er det mange familier som ikke får kjøpt det de trenger. Da sitter du med masse mat og andre med nesten ingenting. 

Anonymkode: caa01...e9b

Det er når krisen inntrer og en ser hvor egoistiske folk er. I stedet for å dele på varene, er det om å gjøre å grabbe til seg mest mulig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Akhenaton skrev:

Når tror du selv det er størst fare for å bli smittet? Når du gjør et relativt kort besøk på butikken på en vanlig, rolig kveld mens det er få mennesker der, eller når du gjør et langt besøk på en dag hvor butikken er full av hodeløse gærninger som går hardt inn for å rense hyllene for varer? 

spiller vel ingen rolle om du er der 5 min eller 30 min om du blir hostet på i inngangsdøra eller av kassepersonalet, gjør det vel?

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta det med ro. Det fine melet er borte, og det grove står igjen. Den grove risen, den grove pastaen, quinoaen, bokhveten, frøene, bønnene og de friske grønnsakene rives heller ikke akkurat vekk fra hyllene. Kjøper du litt fisk ved siden av overlever du nok. 

Anonymkode: b9ce4...59a

Her var alt det borte, var 3 grandiser igjen i frysa, resten var skrapet bort. I tillegg fikk de ikke levering av brød fordi de hadde ikke mulighet å levere til alle.... 

For min del gjør det ingenting, for vi handlet litt ekstra mye 1 uke siden, måtte bare ha hygieneprodukter 😅

Men alle andre... Huff

• Opprett ny...