Gå til innhold

Til dere som kritiserer vi som hamstrer...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei selvfølgelig, du er jo viktigere enn alle andre. 

Pga hamstring sitter enkelte med ingenting å spise over helgen, det florerer med Facebook innlegg om folk som ikke har brød eller Mel, og spørr om noen har ekstra. 

Tre stykker i min kommune får ikke tak i morsmelkerstatning, og må nå på sykehuset og hentet melk enten erstatning, men om det blir tomt ryker råmelk lageret som allerede er i manko. Dette kan ha store konsekvenser for premature babyer etterhvert. 

De må itillegg kjøre 3 timer hver vei, for å hente melk på sykehus hver 3 dag. 

De opptar både tid og ressurser på sykehuset fordi idiot er ikke evner å tenke på andre enn seg selv. 

Tror du virkelig de har lyst å utsette seg selv og sine nyfødte for smitte? Vel det må de pga folk som deg. 

Anonymkode: 0dbd0...a45

hvor vanskelig var det å kjøpe inn ekstra mel når man først hørte om corona da?
folk har jo vist om det i flere uker allerede. ganske idiotisk og lite gjennomtenkt å ikke ha noe ektra i huset.

i følge norges beredskapsolan burde alle hjem ha nok mat for å klare seg noen dager i kriser. så hadde folk fulgt det i utgangspunktet skulle ingen ha vært uten mat i dag.

ja, for meg er jeg viktigere enn alle andre, akkurat som du selv mener du har rett på å kjøpe mat til deg.

Anonymkode: 47248...9cf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, WhiteSwan skrev:

Det er så trist at det er mennesker som er så egoistiske :( 

"alle tenker på seg selv, bare jeg tenker på meg"

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som sier at ingen burde handle. Det er forskjell på å handle og å hamstre. Og ja, det har noe å si om man kjøper én eller 500 ting. Hvorfor? Fordi hvis du sitter hjemme med 500 såpestykker, mens naboen din har ingen sier det seg selv at det skaper problemer. Tenk litt da! 🤯

Anonymkode: f38b0...b3c

javel, er det ikke det? synes det er et av de argumente som går igjen og igjen- "alle de idiotene som samler seg på butikken"
for er man på butikken blir man jo smittet,..så da lurer jeg jo på om det har noe å si for smittens del om man bare handler litt eller hamstrer.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke riktig å hamstre slik som folk gjorde i går. Samtidig skal man jo ikke stole på regjeringa som sier at det kommer mat hele veien. 

Anonymkode: 2b5a7...519

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke riktig å hamstre slik som folk gjorde i går. Samtidig skal man jo ikke stole på regjeringa som sier at det kommer mat hele veien. 

Hvorfor skal man ikke stole på at myndighetene og matvaregrossistene vet hva de har på lager?

AnonymBruker
Skrevet

Vi er nå glad vi har hamstret litt. Mannen var i karantene, og nå med de nye reglene fra i dag så er vi alle i karantene. 

Anonymkode: 569e1...eba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Lille-pus skrev:

Hvorfor skal man ikke stole på at myndighetene og matvaregrossistene vet hva de har på lager?

om det stemmer så har det jo ikke noe å si at butikkene var tomme i går. 
følger ikek folk nasjonal beredskapsplan eller. i så fall burde alle hatt mat for å klare seg i 3 dager uansett. mer en nok tid for påfyll i butikkhyllene

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at i går ble det smittet en del nye i trengselen i butikkene. Jeg ventet til i dag, fikk tak i både brød, melk og dopair (i normale mengder) helt uten trengsel. 

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo du kan faktisk stole på myndighetene her i Norge. Hadde du bodd i Kina, Russland, Sør-America, Midt-Østen så kunne du vært skeptisk, men ikke her. Vi kommer ikke til å sulte ihjel.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hamstrer ikke, det er tre dager siden sist jeg var innom en butikk, men skulle handle til helgen nå, til en familie på fire. 

Vi har heldigvis dopapir hjemme. 

Ikke dopapir, ikke kjøkkenpapir, ikke egg, ingen typer kjøttdeig, ikke kylling, av pølser var det et par falukorv av kalkun igjen, nesten ikke noe pålegg (hurra for skinkeost) ikke noe ferskt brød, ikke halvstekte brød, ikke frosne rundstykker eller brødvarer. Så får jeg bake da! 

...ikke noe mel av NOE slag, ikke noe gjær og ikke sukker. 

Altså.. Jeg fikk huka siste bleiepakken i riktig størrelse til minstemann. Og vi fikk tak i yoghurt, melk og får grave i fryseren og bruke melet til pannekaker i stedet for brød. Så alt går. Men utrolig irriterende fordi jeg vet alle hamstre-gærningene i denne tråden sitter med to klesskap fulle av Eldorado halvstekte fine baguetter og tørrgjær. Ærlig talt. 

Håper dere er stolte. Her er to barn som får klare seg litt alternativt noen dager, men heldigvis trenger jeg ikke sy tøybleier i kveld 😅😂

Anonymkode: 3c693...047

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Melet vi har hjemme* skulle det stå. 

Herrefred folk er gærne. 

PS: Jeg handla klokka 10.30 og mer folk i butikkene enn på lille julaften. Godt vi holder avstand 😅

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hamstrer ikke, det er tre dager siden sist jeg var innom en butikk, men skulle handle til helgen nå, til en familie på fire. 

Vi har heldigvis dopapir hjemme. 

Ikke dopapir, ikke kjøkkenpapir, ikke egg, ingen typer kjøttdeig, ikke kylling, av pølser var det et par falukorv av kalkun igjen, nesten ikke noe pålegg (hurra for skinkeost) ikke noe ferskt brød, ikke halvstekte brød, ikke frosne rundstykker eller brødvarer. Så får jeg bake da! 

...ikke noe mel av NOE slag, ikke noe gjær og ikke sukker. 

Altså.. Jeg fikk huka siste bleiepakken i riktig størrelse til minstemann. Og vi fikk tak i yoghurt, melk og får grave i fryseren og bruke melet til pannekaker i stedet for brød. Så alt går. Men utrolig irriterende fordi jeg vet alle hamstre-gærningene i denne tråden sitter med to klesskap fulle av Eldorado halvstekte fine baguetter og tørrgjær. Ærlig talt. 

Håper dere er stolte. Her er to barn som får klare seg litt alternativt noen dager, men heldigvis trenger jeg ikke sy tøybleier i kveld 😅😂

så rart,..har ikke sett noen som har kjøpt mye av hverken baguetter eller gjær.
du tenker ikke på at hyllene blir tomme fordi hele norge skal handle mat for 1-3 uker nå eller.
så de bagettene og gjæren de har er vel nok for de ukene,.. men det mener du de ikke skal få ha?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og hva ser vi i dag. Det er tomt i hyllene I DAG OGSÅ. ALLEREDE. Til dere som liksom hamstret alt i går for å være ferdig med to-ukers handel. Så får vi se i morgen... 

Anonymkode: 6f9d4...5cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå skal det jo sies at det var TrippelTrumf-torsdag i går. Blir nok bedre i dagene fremover. Lagrene er fulle, det er ingen nød. 

Anonymkode: 32a07...200

• Liker 2
Gjest In absentia
Skrevet

Jeg har «hamstret» ved å ukeshoppe for 2 uker i stedet for 1 slik jeg pleier. Har ikke kjøpt enorme mengder av noen ting, og alt kommer til å bli brukt i løpet av 2 uker. Jeg fikk beskjed i går kveld om at jeg er i karantene i 2 uker, så er veldig glad for at jeg gjorde det. 

AnonymBruker
Skrevet

Dere som ikke hamstrer lurer bare dere selv. Folk hamstrer jo ikke på samme tidspunkt da, det betyr at det er nødvendigvis like mange i butikken når dere småhandler som hvis dere hadde hamstret. Da er dere ikke lure dere som da må gå tre eller fire ganger i uken i ny runde i butikken for å handle mer. At dere må gå i flere butikker skyldes dårlig planlegging. Vi som følger litt med visste at dette ville bryte ut og da må man bunkre opp. Alle beredskapsplaner sier at man skal lagre varer og være klar. Dummeste man gjør er å handle litt her og der og utsette seg for fare!

Anonymkode: ca322...3e1

• Liker 4
Skrevet

Jeg har mange kroniske sykdommer som gjør at jeg kan potensiellt bli veldig dårlig hvis jeg blir smittet av Covid-19.

Har kjøpt inn mat for 2 uker. Mao ikke hamstret men kjøpt inn som normalt.

Var på kiwi og der var det kaos. Folk fyllte en hel kurv med kun do papir. Hva søtte? Skal de spise do papir suppe?

Prøver å ta hensyn, ikke hamstre og ikke tømme apotek for medisiner. Selv om man kan ta ut medisiner for 3mnd av gangen.

Folk må slappe litt av. Ta hensyn. Og vis raushet med andre!

• Liker 2
Skrevet

Kjenner jeg gruer meg til å dra i butikken senere i kveld. Er diabeteker og sliter med lavt bs om dagen. En av de beste tingene for meg å spise for å få opp blodsukkeret mitt igjen uten at det blir altfor høyt igjen er et par grove brødskiver med søtt pålegg. 

Har kun et kvart brød hjemme igjen nå. Og omtrent tomt for søtt pålegg. Sjokolade vil ikke hjelpe lenge å spise før bs stuper igjen, og jeg kan ikke spise middag hele dagen.  Men det er vel ikke noe brød evt knekkebrød igjen i butikken når jeg kommer meg dit..

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, tussi84 skrev:

Kjenner jeg gruer meg til å dra i butikken senere i kveld. Er diabeteker og sliter med lavt bs om dagen. En av de beste tingene for meg å spise for å få opp blodsukkeret mitt igjen uten at det blir altfor høyt igjen er et par grove brødskiver med søtt pålegg. 

Har kun et kvart brød hjemme igjen nå. Og omtrent tomt for søtt pålegg. Sjokolade vil ikke hjelpe lenge å spise før bs stuper igjen, og jeg kan ikke spise middag hele dagen.  Men det er vel ikke noe brød evt knekkebrød igjen i butikken når jeg kommer meg dit..

Jeg skjønner at du er frustrert, men det er mange ting som vil gi deg samme effekt som grovbrød med søtt pålegg. Hvorfor kan du ikke spise "middag" hele dagen? Det finnes mye annet enn brød å spise. 

Anonymkode: b9ce4...59a

Skrevet (endret)
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

... har dere tenkt på at vi da går mindre i butikken og unngår farlig smitte? Eller at vi unngår å smitte andre mer enn nødvendig? Dessuten tømmes hyllene raskt, og vi gidder ihvertfall ikke vente på påfyll når vi kan sikre oss varene nå. Det er bedre å hamstre og unngå de stadige besøkene og å utsette seg for smittefarlige folk!

Anonymkode: ca322...3e1

Har du tenkt på f.eks. småbarnsforeldre og barna deres. Bleier, brød, melk, havregryn og det meste er ribbet. De eldre og svakelige /risikogrupper som må gå bomturer? 

Jeg har alltid så mye mat i skap og fryser at jeg klarer meg i minst en uke eller to, og kan også spise hva som helst, mens barn ofte er mer avhengige av å få det de er vante med. 

Hvorfor har du ikke et lite lager? Det burde alle ha uten å bli hysteriske. Jeg har ikke "et lager av alt", men nok til at det rekker ernæringsmessig. 

Endret av Jytte
  • Opprett ny...