AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #241 Skrevet 12. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: hva om man ikke har noe omgangskrets som kan levere til deg på de 5 mnd da? eller at du drar på hytta på fjellet og blir der i et halvt og og handler akkurat den maten du trenger for den 5 mnds perioden? er det ikek bedre om du setter i så lang karantene pga sykdom, at du handler det du trenger den ene gangen, fremfor å utsette andre for smitte ved at de kommer til deg? Anonymkode: 47248...9cf Ingen bør dra på hytta nå i fem mnd. Var på nyhetene. Myndighetene har ikke gått ut med informasjon om at det bør gjøres i den skal det nå gjøres, tvert imot Anonymkode: 4100f...9ca
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #242 Skrevet 12. mars 2020 Jeg er sikkert en av de folk så stygt på i dag. Ukeshandlet for forkjølet mamma og pappa, min egen familie på fire og nabodama som har hatt operasjon. I morgen skal jeg kjøpe 4 brød om jeg får tak i... blir feil uansett om man gjør som vanlig. Bruker alltid å kjøpe 4 sekker med toalettpapir og tørkerull på obs når det er salg da, så det har vi iallefall mye av. Anonymkode: 4e566...6d4 5
Krok1 Skrevet 12. mars 2020 #243 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: hvilke medisiner er det folk har kjøpt 1 års lager av da, om jeg tør spørre? Anonymkode: 47248...9cf Paracet, Ibux, insulin, nitro, og blodtrykksmedisin er det jeg har sett og hørt til nå. Og antibac. Som om det hjelper.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #244 Skrevet 12. mars 2020 4 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: De egoistiske jævlene som hamstret i dag kommer ikke til å sitte hjemme i to uker og spise opp kun det de har kjøpt. De kommer til å reise ut igjen når det minker litt i skapet og tømme hyllene igjen. Orker ikke tenke på hvor mye som kommer til å bli kastet eller gå ut på dato. Drittfolk. Hjertesyke Olga på 80 uten bil blir derimot tvunget ut hver dag nå pga tomme hyller og manglende mulighet til å handle mer enn hun får i trillebagen sin. Drittfolk. Jeg har tro på at en del av denne hamstringen går nettopp til 14 dagers handelen til Olga. Og at enkelte av de som har handlet stort har handlet til besteforeldre på begge sider som er i risiko og ikke bør gå i butikken eller være med familien. Det roer seg om en uke. Anonymkode: 54947...92e 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #245 Skrevet 12. mars 2020 3 minutter siden, Krok1 skrev: Det er faktisk ikke så mange syke i Norge at alle de som handlet 3 handlevogner i dag handlet til 4 familier hver. Det er lov å åpne øynene litt. Vet du hva, det virker temmelig urimelig at folk skal måtte slutte å hjelpe familiens eldre og syke med å handle helt plutselig. Tenker du de skal sitte uten mat? Anonymkode: b9ce4...59a 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #246 Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen bør dra på hytta nå i fem mnd. Var på nyhetene. Myndighetene har ikke gått ut med informasjon om at det bør gjøres i den skal det nå gjøres, tvert imot Anonymkode: 4100f...9ca hæ? Anonymkode: 47248...9cf
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #247 Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, Krok1 skrev: Paracet, Ibux, insulin, nitro, og blodtrykksmedisin er det jeg har sett og hørt til nå. Og antibac. Som om det hjelper. Ingen får ut insulin for et år. Ikke tro på alt du hører. Anonymkode: b9ce4...59a 4
Krok1 Skrevet 12. mars 2020 #248 Skrevet 12. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Vet du hva, det virker temmelig urimelig at folk skal måtte slutte å hjelpe familiens eldre og syke med å handle helt plutselig. Tenker du de skal sitte uten mat? Anonymkode: b9ce4...59a Nei, det tenker jeg da ikke. Det går faktisk an å ha flere tanker i hodet samtidig. Jeg kan ihvertfall det. Det er ingen tvil om at folk handler mer enn de trenger nå. Folk fikk panikk i dag og har tømt hyllene. Det er ingen tvil om at det finnes folk som handler for andre. Så får man gå i seg selv da, man vet best selv. Vi oppfordrer de som vet at de handler altfor mye om å slutte. 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #249 Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: hæ? Anonymkode: 47248...9cf Hyttekommuner vil at folk holder seg hjemme. De har ikke kapasitet til å ta seg av syke hyttegjester i tillegg til de fastboende. Hold deg hjemme Anonymkode: 4bff6...7c9
Krok1 Skrevet 12. mars 2020 #250 Skrevet 12. mars 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ingen får ut insulin for et år. Ikke tro på alt du hører. Anonymkode: b9ce4...59a Jeg bor med en diabetiker. Diabetikere tar forskjellig mengde insulin. På apoteket kan de ikke alltid vite hvor lenge insulinet på en resept varer. Hvordan vet du det? Endret 12. mars 2020 av Krok1 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #251 Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hyttekommuner vil at folk holder seg hjemme. De har ikke kapasitet til å ta seg av syke hyttegjester i tillegg til de fastboende. Hold deg hjemme Anonymkode: 4bff6...7c9 dette gjelder vel krysning av kommune/ og/ eller fylkesgrense. mange som ahr hytter i samme kommunen som de bor i. Anonymkode: 47248...9cf 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #252 Skrevet 12. mars 2020 5 minutter siden, Krok1 said: Det er faktisk ikke så mange syke i Norge at alle de som handlet 3 handlevogner i dag handlet til 4 familier hver. Det er lov å åpne øynene litt. Ikke? Finn antallet uføre, eldre med underliggende sykdommer OG alle som nå er smittet med både influensa og korona men som ikke får testet seg, og legg så til de som så er bevist syke og må være hjemme. Tallet er nok mye høyere enn du tror pr i dag. Og ikke glem barna. De også skal ha mat. Anonymkode: b84dd...38e 4
Krok1 Skrevet 12. mars 2020 #253 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: dette gjelder vel krysning av kommune/ og/ eller fylkesgrense. mange som ahr hytter i samme kommunen som de bor i. Anonymkode: 47248...9cf Hva er vitsen med å hamstre for å dra på hytta da? Da kan man jo fremdeles dra på samme butikk. 1
Krok1 Skrevet 12. mars 2020 #254 Skrevet 12. mars 2020 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ikke? Finn antallet uføre, eldre med underliggende sykdommer OG alle som nå er smittet med både influensa og korona men som ikke får testet seg, og legg så til de som så er bevist syke og må være hjemme. Tallet er nok mye høyere enn du tror pr i dag. Og ikke glem barna. De også skal ha mat. Anonymkode: b84dd...38e Men de gamle, uføre og barna var allerede innberegnet fra før. De ble ikke gamle, uføre eller født i dag. Vi snakker om endrede innkjøpsmønster idag Endret 12. mars 2020 av Krok1 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #255 Skrevet 12. mars 2020 Er ikke rart folk må ha så mye dopapir når de har så mye mat som skal spises. Det virker ikke som folk handler for å overleve, men for å være stappmette døgnet rundt i en måned. Anonymkode: 2eb45...928 8
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #256 Skrevet 12. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvem er du til å definere hvem som hamstrer? mener du det skal innføres begrensing på hva folk kjøper? er det greit at folk handler mer om de kjøper for flere? må man i så fall ha med seg bevis på at man handler for flere, om man handler mer? jeg bare lurer på hvordan du mener det skal gjennomføres praktisk? Anonymkode: 47248...9cf Altså...jeg har problemer med å ta deg seriøst nå. Praktisk gjennomføring: handle slik man vanligvis gjør. At det handles for flere, for større organisasjoner, institusjoner, barnehager, sfo osv osv er ikke et nytt fenomen, men i dag var det altså plutselig mange flere som skulle handle i slike store kvanta i den hensikt-sånn helt tilfeldig. Og spesielt nå som skoler, barnehager, sfo, idrettslag osv stenges. Alle vet jo at hamstringen flere nå gjør faktisk skjer og skyldes korona. Du vil bestride og problematisere noe som er udiskutabelt Anonymkode: 4100f...9ca 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #257 Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, Krok1 skrev: Hva er vitsen med å hamstre for å dra på hytta da? Da kan man jo fremdeles dra på samme butikk. man hamstrer jo for å kunne isolere seg mot andre. har du ei lita leilighet i ei blokk, så er det vel mye bedre å dra på hytta hvor du kan få deg litt frisk luft uten at den narkomane naboen din og gamle olga i fjerde skal hoste og harke på deg når du stikker hode ut av døra. Anonymkode: 47248...9cf 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #258 Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, Krok1 said: Men de gamle, uføre og barna var allerede innberegnet fra før. De ble ikke gamle, uføre eller født i dag. Vi snakker om endrede innkjøpsmønster idag Ja, og de som satt på gjerdet og håpte at Koronaen kun var vanlig influensa men som fikk seg et realt virkelighetssjekk i dag. Dessuten, om man har noen år på baken så vet man at folk også går og storhandler den siste torsdagen før alle ferier, streiker osv. Folk må slutte med å anklage andre for hamstring for dere vet ikke hvem som handler hva til hvem. Anonymkode: b84dd...38e 4
Krok1 Skrevet 13. mars 2020 #259 Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: man hamstrer jo for å kunne isolere seg mot andre. har du ei lita leilighet i ei blokk, så er det vel mye bedre å dra på hytta hvor du kan få deg litt frisk luft uten at den narkomane naboen din og gamle olga i fjerde skal hoste og harke på deg når du stikker hode ut av døra. Anonymkode: 47248...9cf Hva har egentlig denne Olga gjort for å fortjene all dritten hun får i denne tråden? Kos deg på hytta! God natt 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #260 Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Altså...jeg har problemer med å ta deg seriøst nå. Praktisk gjennomføring: handle slik man vanligvis gjør. At det handles for flere, for større organisasjoner, institusjoner, barnehager, sfo osv osv er ikke et nytt fenomen, men i dag var det altså plutselig mange flere som skulle handle i slike store kvanta i den hensikt-sånn helt tilfeldig. Og spesielt nå som skoler, barnehager, sfo, idrettslag osv stenges. Alle vet jo at hamstringen flere nå gjør faktisk skjer og skyldes korona. Du vil bestride og problematisere noe som er udiskutabelt Anonymkode: 4100f...9ca jeg bestrider ikke noe som helst. jeg spør hvordan dette skal gjennomføres praktisk. handle som vanlig? ja, hvem skal definere det. må du gå på butikken du vanligvis er i og ekspederes av kassapersonellet du vanligvis handler hos, slik at de kan følge med på om du følger vanlig kjøpemønster. butikkene sier det er mer enn nok mat, så hva er problemet med at folk kjøper det de trenger for å ha en trygg hverdag? okei, så du fikk ikke biffen din i dag,..buhu. kjøp den i morra da. Anonymkode: 47248...9cf 2
Fremhevede innlegg