AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #261 Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, Krok1 skrev: Hva har egentlig denne Olga gjort for å fortjene all dritten hun får i denne tråden? Kos deg på hytta! God natt sitter vel med argusøyne å passer på og følger med på hva andre har i handlekurvene sine. Anonymkode: 47248...9cf 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #262 Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg bestrider ikke noe som helst. jeg spør hvordan dette skal gjennomføres praktisk. handle som vanlig? ja, hvem skal definere det. må du gå på butikken du vanligvis er i og ekspederes av kassapersonellet du vanligvis handler hos, slik at de kan følge med på om du følger vanlig kjøpemønster. butikkene sier det er mer enn nok mat, så hva er problemet med at folk kjøper det de trenger for å ha en trygg hverdag? okei, så du fikk ikke biffen din i dag,..buhu. kjøp den i morra da. Anonymkode: 47248...9cf Hva i svarte er så vanskelig med denne gjennomføringen?😄 det er da bare å slutte med hamstringen. De som gjør det, vet det da inderlig godt selv. Hvorfor blande inn de ansatte i dette. Man tar selvfølgelig ansvaret selv. Hvem har savnet biff? God natt Anonymkode: 4100f...9ca 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #263 Skrevet 13. mars 2020 2 timer siden, Gorilla skrev: Jeg er enig i at det er respektløst å tømme hyllene for varer. Jeg handlet 3 bæreposer i dag med mat og hygieneartikler + 4pk Pepsi Max, en pakke dorull og en pakke tørkerull, men aldri mer enn 2 varer per sort for å ikke tømme hyllene for varer. Da jeg kom var det allerede tomt for brød, poteter, kjøttdeig, nudler, antibac og sikkert en del annet også. Jeg synes det burde komme en restriksjon på hvor mye det er lov å kjøpe av hver vare per individ, slik at ikke noen drar hjem med 15 brød og 3 kilo poteter. Hmm. Jeg handler alltid 15 brød en gang i måneden. Alltid gjort. Anonymkode: 707e2...16f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #264 Skrevet 13. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hmm. Jeg handler alltid 15 brød en gang i måneden. Alltid gjort. Anonymkode: 707e2...16f Har stor fryser du da 😄 Anonymkode: 23fab...005 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #265 Skrevet 13. mars 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har stor fryser du da 😄 Anonymkode: 23fab...005 Hvis det ikke er plass til 15 brød i fryseren din er det vel heller du som har liten fryser. Anonymkode: b9ce4...59a 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #266 Skrevet 13. mars 2020 Sånne som deg skremmer barna våre og, du er voksen du skal være ett eksempel å holde deg rolig Anonymkode: 6d1f2...8d1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #267 Skrevet 13. mars 2020 8 timer siden, WhiteSwan skrev: Det var en mann som ikke fikk medisinen sin fra apoteket fordi folk som dere hadde hamstret for mye av det, han kunne dødd pga det! Medisinen var livsviktig. Det er egoistisk og dårlig gjort Da er det merkelig praksis hos det apoteket hans bruker. Det er nemlig strenge regler for hvor ofte du du kan hente ut medisiner. Så den går jeg faktisk ikke på. Mulig det er i utlandet, men her er det ikke slik. Anonymkode: 70801...e79 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #268 Skrevet 13. mars 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjerp deg. Du aner ingen ting om hvorfor det ble slik denne uken. Mener du at jeg skal ha mat liggende å råtne ukene barna egentlig er hos far? Har du råd og alltid handle som om det skulle vært 4 i husstanden selvom 3 er på ferie. Du nedskalerer aldri etter behov kanskje? Du er pro matsvinn. Er egentlig fars uke å ha barna, men han er syk. Fikk beskjed om dette klokken 13.00 og kunne ikke gå fra jobb for å handle da. Anonymkode: 0dbd0...a45 Men du snakker faktisk om mat som holder seg lenge, som brød man gjerne har i fryser, ost og salt pølse. Anonymkode: 70801...e79 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #269 Skrevet 13. mars 2020 Dette er tiden hvor priskrigmotstanderne virkelig kan få spydd ut sin eder og galle over de som prøver å tenke fremover i tilfelle de plutselig må sitte i karantene, blir syke har gamle de må handle ekstra til osv. Nå fikk de en gyllen mulighet til å hyle opp om egoisme. Jeg har tenkt mitt om hvem som er mest egoister mange ganger. Det handler for mange mest om at folk er så livredd for at noen skal få noe mer enn dem, få kjøpt billigere osv. Keep it going. Anonymkode: 70801...e79 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #270 Skrevet 13. mars 2020 Kanskje de som «hamstrer» kjøper inn til familiemedlemmer i karantene/isolat? Uansett: det kommer påfyll av varer, så ingen krise med noen tomme hyller. Anonymkode: bb99e...aa4 4
MarianneE Skrevet 13. mars 2020 #271 Skrevet 13. mars 2020 Så en i går som handlet 14 kilo norvegia (jeg telte), mange pakker halvstekte rundstykker, 3 av de største (18 stykk?) Pakkene med egg osv... Håper han fikk kortet avvist i kassa. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #272 Skrevet 13. mars 2020 Jobber i butikk og har selv handlet så jeg slipper fly å handle etter jobb og om jeg skulle bli syk og må holde meg hjemme. Har handlet litt så jeg har i to uker. Men å kjøpe 20 pakker havregryn, 3x8 kg sukker, 20 brød, 40 bokser med trønder sodd, ja, da går det litt over styr. Anonymkode: fe2b9...642 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #273 Skrevet 13. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: ... har dere tenkt på at vi da går mindre i butikken og unngår farlig smitte? Eller at vi unngår å smitte andre mer enn nødvendig? Dessuten tømmes hyllene raskt, og vi gidder ihvertfall ikke vente på påfyll når vi kan sikre oss varene nå. Det er bedre å hamstre og unngå de stadige besøkene og å utsette seg for smittefarlige folk! Anonymkode: ca322...3e1 dette er det dummeste jeg har lest. Dere må hamstre fordi hyllene fort blir tomme? Hyllene blir tomme fordi folk hamstrer. Snakk om lyset på, men ingen hjemme. Det som ihvertfall er sikkert er at folk i panikk laget enormt mange tette møter i butikkene igår, og bidro mye mer til spredningen enn om alle hadde tatt det med ro, og handlingen ble spredt utover et større tidsrom. Anonymkode: 7d38c...33a 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #274 Skrevet 13. mars 2020 jeg fikk ikke tak i verken brød eller havregryn igår, og jeg må bare si at der er en egen plass i helvete til de som hamstrer allergimat. Nå sitter vi her og skal starte den første dagen med hjemmekontor og hjemmeskole uten brød eller havregryn til skolebarna. Anonymkode: 7d38c...33a 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #275 Skrevet 13. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: ... har dere tenkt på at vi da går mindre i butikken og unngår farlig smitte? Eller at vi unngår å smitte andre mer enn nødvendig? Dessuten tømmes hyllene raskt, og vi gidder ihvertfall ikke vente på påfyll når vi kan sikre oss varene nå. Det er bedre å hamstre og unngå de stadige besøkene og å utsette seg for smittefarlige folk! Anonymkode: ca322...3e1 Det er nok vesentlig mindre smittefarlig om man hadde handlet på vanlig måte. Tipper vi nå får en dramatisk økning på grunn av hamstrere som har stått i tett kø i butikken de siste dagene. Anonymkode: 7faf2...21a 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #276 Skrevet 13. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: ... har dere tenkt på at vi da går mindre i butikken og unngår farlig smitte? Eller at vi unngår å smitte andre mer enn nødvendig? Dessuten tømmes hyllene raskt, og vi gidder ihvertfall ikke vente på påfyll når vi kan sikre oss varene nå. Det er bedre å hamstre og unngå de stadige besøkene og å utsette seg for smittefarlige folk! Anonymkode: ca322...3e1 Jeg måtte i fem butikker i går for at sånne som deg skal få slippe å gå mer enn en gang. Veldig synd ift smittefare som du sier, siden vi har et husstandsmedlem smo ikke vil tåle koronasmitte. Og jeg fikk ikke tak i frokostmat til ungene, så takk for den liksom. Jeg håper det kommer påfyll senere idag, så jeg får handlet til tre eldre slektninger som er i karantene. Unnskyldningen din holder ikke, og jeg håper frokosten din smaker dårlig. SKam deg. Anonymkode: 7d38c...33a 9
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #277 Skrevet 13. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk må slutte med å anklage andre for hamstring for dere vet ikke hvem som handler hva til hvem. Anonymkode: b84dd...38e Mener du at det er feil at det har vært uvanlig mye matvarehandel og kjøp av f.eks. hermetikk de siste dagene? Lyver butikkene og de som har sett de lange køene? At man ikke vet nøyaktig hvem som har "akseptable grunner" og hvem som ikke har det betyr ikke at det ikke er noen som handler urimelig usolidarisk mye. Anonymkode: 7faf2...21a 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #278 Skrevet 13. mars 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det merkelig praksis hos det apoteket hans bruker. Det er nemlig strenge regler for hvor ofte du du kan hente ut medisiner. Så den går jeg faktisk ikke på. Mulig det er i utlandet, men her er det ikke slik. Anonymkode: 70801...e79 Jo, det er fullt mulig. Anonymkode: cfaea...e9d
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #279 Skrevet 13. mars 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: hvem er du til å definere hva som er normalt? tror du det er så mye bedre å larke ned til butikken å stå der å hoste hver bidige dag eller? nei takke meg til. folk som handler inn for 2-3 uker i slengen slipper å forholde seg til idiotene som kommer rekende dit hver dag. Anonymkode: 47248...9cf Hehe, du går vel ikke i butikken og hoster hver dag? Men du skjønner vel hva det betyr å handle som normalt? Og det er klart du kan kjøpe ett par ting ekstra akkurat nå, men det er stor forskjell på å kjøpe ett ekstra brød for å ha i fryseren kontra å kjøpe 5 brød. Hva med de som må innom 4-5-6 butikker for å finne alt det de trenger fordi noen nek hamstrer? Plutselig er smitten dratt med til x antall folk i løpet av en dag. Fort gjort at selv du som hamstrer blir mer eksponert for smitte da. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: kanskje folk ikke har lyst til å eksponere seg selv for smitte mer enn denne ene gangen på de neste 2-3 ukene. har du tenkt på det? Anonymkode: 47248...9cf Såeh, du skal bare sitte hjemme med all dopapiret og maten din de neste 2-3 ukene? Hva om viruset herjer i flere måneder? Jeg skjønner at folk ikke klarer å tenke realistisk i slike situasjoner, de er ikke vant til kriser og blir i overkant aktivert når noe skjer og handler deretter. Men prøv å roe ned, pust med magen og prøv å tenk helheten i samfunnet istedenfor kun på seg selv. Anonymkode: 4933b...a60 3
Curlyme Skrevet 13. mars 2020 #280 Skrevet 13. mars 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår. Men lurer på hvorfor det hamstres så mye toalettpapir? Hvor mye bæsjer egentlig folk? Anonymkode: caa01...e9b Som han ene butikk arbeideren sa folk kjøper det andre kjøper😂😂😂😂😂. Så dumme er vi mennesker. Toalettpapir er mitt minste problem. 1
Fremhevede innlegg