AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #181 Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg baker alt av brød. Vi har ikke kjøpt brød annet enn på ferie på over 20 år. Anonymkode: 09b3b...ce5 Og relevansen her var...? Anonymkode: 4100f...9ca 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #182 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Bare legg av. Please! Butikkkjedene er jo ute i media selv og bekrefter at folk har tatt fullstendig av og HAMSTRER no helt sinnsykt. Følger du ikke med? Det er udiskutabelt Anonymkode: 4100f...9ca Hvorfor så irritert? Jeg motsier ikke at folk hamstrer noe sted jeg, jeg sier bare at når folk først hamstrer så er dopapir en av de tingene som blir tomt fortere enn andre ting rett og slett fordi det ikke finnes så mange enheter tilgjengelig. Logisk liksom Anonymkode: 74088...ef0 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #183 Skrevet 12. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg baker alt av brød. Vi har ikke kjøpt brød annet enn på ferie på over 20 år. Anonymkode: 09b3b...ce5 Gratulerer med det. Anonymkode: 57a57...19b 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #184 Skrevet 12. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel en ganske stor forskjell på å gjøre en 2 ukers handel kontra det man har sett mange eksempler på i dag? Si meg hvem er det som spiser 30 soddbokser, bruker 20kg mel og trenger 100 doruller for 2 uker? Hamstring dreier seg om de som kjøper så store kvanta at enhver idiot skjønner det ikke er ett 2 ukers forbruk. Anonymkode: 23191...cb9 Har ikke hørt om noen som har handlet SÅ mye, må være noen veldig få personer.... har mere tro på at flere enn vanlig storhandler, omtrent som før påske, uten at butikkene var forberedt for påske, liksom... Anonymkode: cb50b...8c5 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #185 Skrevet 12. mars 2020 Opplevde å få kjeft av en fremmed på butikken, en kompis, min tante og mor fordi jeg har "hanstret" i dag. Jeg hadde fyll vogn. 5 poser. Men jeg hamstret ikke..Jeg ubehandler og har alltid gjort dette pga økonomi. Gjør det hver torsdag. Denne gangen kjøpte jeg varer som alltid går med. Noe pålegg, melkeprodukter, egg, noen middager, dopapir. Trengte også vaskemidler da det er begynt å minke. Kjedelig at folk klager når man kun handler vanlige ting. Forstår folk blir sure om noen hamstrer 10 pakker knekkebrød, 8 brød, 10 melk og 6 hvetemel. Orker ikke sure miner så nå får jeg heller gå på butikken annenhver dag og kjøpe bittelitt av gangen....Men øker jo smittefaren jo mer man beveger seg rundt. Anonymkode: fc6b0...5d9 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #186 Skrevet 12. mars 2020 Problemet er ikke at folk hamstrer, altså kjøper inn litt ekstra. I steden for bare en så tar man me 2-3 poser med toro tomatsuppe. Men når man tømmer butikken for mel, toalettpapir, havregryn og alt man finnes, da har vi et problem. Hva skal man med 10 kg mel, 10 kg havregryn ol. Handle inn litt ekstra ja, men planlegge for en zombie apokalypse er å gå litt for langt. I dag er det melk som har vært tingen folk hamstrer, ingen melk til dem som kun ønsker seg en kartong til helt vanlig daglig bruk 😐 Anonymkode: 04ddc...0a1 6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #187 Skrevet 12. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oida. Bare fordi jeg ber dere tenke dere om før dere anklager andre for å være egoistiske hamstrere så bruker du "dere" enda jeg ikke har nevnt med ett ord hva jeg selv har gjort? Til opplysning så har jeg preppa i flere uker, men mest i februar og januar. Ikke i dag. Butikkene har hatt uker og måneder på seg til å oppjustere transport og levering av varer da de må ha skjønt at ting var i gjære i flere måneder allerede. For gjett, de sier jo at de har lagrene fulle. At folk storhandler til seg og sine, venner, naboer osv (hytte eller ei) er faktisk ikke problemet her. Dette var ventet, og alle som skjønte hvor alvorlig Korona saken var, de skjønte det og har handlet inn i ukesvis, mens de fleste som har handla i dag er de som har sittet på gjerdet og vitset om hvor uskyldig koronaen er. Allikevel, så syns jeg ikke det hører hjemme noe sted å anklage ukjente folk for å hamstre når man faktisk ikke kjenner til fakta bak årsaken til hvorfor nettopp disse valgte å foreta storhandel i dag. Eller hamstring som "dere" liker å kalle det.... Anonymkode: b84dd...38e Jeg snakker da ikke om Per, Jens, Else og enkeltpersoner men om tematikken hamstring som berører et helt land nå, som her forsvares. Ingen vits å bli indignert da det er en upersonlig og helt legitimt debatt Anonymkode: 4100f...9ca 2
Krok1 Skrevet 12. mars 2020 #188 Skrevet 12. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: selvfølgeig er hyllene tomme nå fordi omtrent hele norges befolknig har fått beskjed om å holde seg hjemme de neste 2-3 ukene. da må jo folk også kjøpe inn mat for den tiden. skjønner ikke du det ? Anonymkode: 47248...9cf Vel. Nå må ganske mange vente til det blir fylt opp igjen, kanskje helt til mandag, fordi noen ikke bare skulle ha det de trengte, men mye mer. Om alle hadde handlet for 1 uke, hadde alle fått for 1 uke. Når du handler for 2 uker, får en annen familie ingenting før neste uke. Skjønner du ikke det? 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #189 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Problemet er ikke at folk hamstrer, altså kjøper inn litt ekstra. I steden for bare en så tar man me 2-3 poser med toro tomatsuppe. Men når man tømmer butikken for mel, toalettpapir, havregryn og alt man finnes, da har vi et problem. Hva skal man med 10 kg mel, 10 kg havregryn ol. Handle inn litt ekstra ja, men planlegge for en zombie apokalypse er å gå litt for langt. I dag er det melk som har vært tingen folk hamstrer, ingen melk til dem som kun ønsker seg en kartong til helt vanlig daglig bruk 😐 Anonymkode: 04ddc...0a1 drikk vann da. Anonymkode: 47248...9cf
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #190 Skrevet 12. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oida. Bare fordi jeg ber dere tenke dere om før dere anklager andre for å være egoistiske hamstrere så bruker du "dere" enda jeg ikke har nevnt med ett ord hva jeg selv har gjort? Til opplysning så har jeg preppa i flere uker, men mest i februar og januar. Ikke i dag. Butikkene har hatt uker og måneder på seg til å oppjustere transport og levering av varer da de må ha skjønt at ting var i gjære i flere måneder allerede. For gjett, de sier jo at de har lagrene fulle. At folk storhandler til seg og sine, venner, naboer osv (hytte eller ei) er faktisk ikke problemet her. Dette var ventet, og alle som skjønte hvor alvorlig Korona saken var, de skjønte det og har handlet inn i ukesvis, mens de fleste som har handla i dag er de som har sittet på gjerdet og vitset om hvor uskyldig koronaen er. Allikevel, så syns jeg ikke det hører hjemme noe sted å anklage ukjente folk for å hamstre når man faktisk ikke kjenner til fakta bak årsaken til hvorfor nettopp disse valgte å foreta storhandel i dag. Eller hamstring som "dere" liker å kalle det.... Anonymkode: b84dd...38e samme her. har ikke vært på butikken en eneste gang denne uka faktisk. har handlet inn litt ekstra alle de andre gangene vi har vært der fra januar. har nok mat til å slippe å dra på butikken frem til sommeren tipper jeg, men mest pga vilt og grønnsaker som er frosset ned. kjekt med gård. Anonymkode: 47248...9cf 2
Krok1 Skrevet 12. mars 2020 #191 Skrevet 12. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: . Allikevel, så syns jeg ikke det hører hjemme noe sted å anklage ukjente folk for å hamstre når man faktisk ikke kjenner til fakta bak årsaken til hvorfor nettopp disse valgte å foreta storhandel i dag. Eller hamstring som "dere" liker å kalle det.... Anonymkode: b84dd...38e Det er jo helt åpenbart at det ikke helt tilfeldigvis plutselig bare har blitt sånn at alles storhandeldag helt ut av lufta skulle være i dag. Så dum er du ikke. Det er helt åpenbart hva som er årsaken til at folk storhandlet i dag. 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #192 Skrevet 12. mars 2020 Driter i hva Erna og myndighetene sier. Har null tiltro etter måten de har håndtert koronasituasjonen på hittil! Anonymkode: cb50b...8c5 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #193 Skrevet 12. mars 2020 3 minutter siden, Krok1 skrev: Vel. Nå må ganske mange vente til det blir fylt opp igjen, kanskje helt til mandag, fordi noen ikke bare skulle ha det de trengte, men mye mer. Om alle hadde handlet for 1 uke, hadde alle fått for 1 uke. Når du handler for 2 uker, får en annen familie ingenting før neste uke. Skjønner du ikke det? men jeg vil ikke utsette min familie for unødvendig smitte ved å måtte da på butikken 2-5-10 ganger, når jeg kun behøver å utsette dem for smitte 1 gang. Anonymkode: 47248...9cf 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #194 Skrevet 12. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor så irritert? Jeg motsier ikke at folk hamstrer noe sted jeg, jeg sier bare at når folk først hamstrer så er dopapir en av de tingene som blir tomt fortere enn andre ting rett og slett fordi det ikke finnes så mange enheter tilgjengelig. Logisk liksom Anonymkode: 74088...ef0 Ok. Mulig årsak. Men ikke en veldig interessant og viktig observasjon i denne sammenheng, synes jeg. Det viktige er at folk dropper denne hamstringen Anonymkode: 4100f...9ca
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #195 Skrevet 12. mars 2020 5 minutter siden, Krok1 skrev: Vel. Nå må ganske mange vente til det blir fylt opp igjen, kanskje helt til mandag, fordi noen ikke bare skulle ha det de trengte, men mye mer. Om alle hadde handlet for 1 uke, hadde alle fått for 1 uke. Når du handler for 2 uker, får en annen familie ingenting før neste uke. Skjønner du ikke det? Det er butikkene som ikke har gjort jobben sin. Alle så dette komme. Anonymkode: a6f78...037 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #196 Skrevet 12. mars 2020 I dag var det tomt for brød, gjær, mel(fint og grovt) og melk på alle butikkene jeg var innom. Slikt irriterer meg. Hvorfor skal fru Hansen sitte å ruge på 10 brød og 20kg mel mens jeg og mine barn ikke skal få? Vi finner selvsagt noe annet å spise disse dagene, men uansett... Dopapir driter jeg i. Vi kan vaske oss i dusjen etter dobesøk, men mat må vi nesten ha. Anonymkode: b4c42...251
Silva Pluvialis Skrevet 12. mars 2020 #197 Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I dag var det tomt for brød, gjær, mel(fint og grovt) og melk på alle butikkene jeg var innom. Slikt irriterer meg. Hvorfor skal fru Hansen sitte å ruge på 10 brød og 20kg mel mens jeg og mine barn ikke skal få? Vi finner selvsagt noe annet å spise disse dagene, men uansett... Dopapir driter jeg i. Vi kan vaske oss i dusjen etter dobesøk, men mat må vi nesten ha. Anonymkode: b4c42...251 Brød var tomt her også. Mel og gjær sjekket jeg ikke. Melk var det i massevis. Det varierer nok fra butikk til butikk. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #198 Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I dag var det tomt for brød, gjær, mel(fint og grovt) og melk på alle butikkene jeg var innom. Slikt irriterer meg. Hvorfor skal fru Hansen sitte å ruge på 10 brød og 20kg mel mens jeg og mine barn ikke skal få? Vi finner selvsagt noe annet å spise disse dagene, men uansett... Dopapir driter jeg i. Vi kan vaske oss i dusjen etter dobesøk, men mat må vi nesten ha. Anonymkode: b4c42...251 hvorfor kjøpte du ikke brød eller mel i går da, slik at dere har mat? du måtte vel se at det begynte å bli fritt før akkurat i dag? Anonymkode: 47248...9cf 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #199 Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er butikkene som ikke har gjort jobben sin. Alle så dette komme. Anonymkode: a6f78...037 Men det er ingen grunn til at så mange skal hamstre, så ikke gjør det, da. Anonymkode: 4100f...9ca
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #200 Skrevet 12. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg snakker da ikke om Per, Jens, Else og enkeltpersoner men om tematikken hamstring som berører et helt land nå, som her forsvares. Ingen vits å bli indignert da det er en upersonlig og helt legitimt debatt Anonymkode: 4100f...9ca Åja, virket ikke slik på ordvalget ditt Er du ferdig med å tillegge meg diverse i hytt og pine nå? "upersonlig og legitim debatt" Anonymkode: b84dd...38e 2
Fremhevede innlegg