Gå til innhold

Til dere som kritiserer vi som hamstrer...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Truly skrev:

Og da var det lurt å dra å hamstre i tette køer sammen med en haug andre?

Istedenfor å velge å handle en dag du nesten er alene i butikken?

hvilken dag er man nesten alene i butikken? 
her er det masse folk i alle butikkene fra de åpner til de stenger på normale dager.

Anonymkode: 47248...9cf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Truly skrev:

Hamstret tidlig på morgenen for 2 dager siden vi. 

Anonymkode: a6f78...037

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Truly skrev:

Har garantert florert mye smitte der i hysteriet...

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Og kanskje folk gjorde som de ble bedt om? Nemlig å ikke hamstre og vise solidaritet med familie, naboer og venner som ikke hadde anledning, eller kunne dra på butkken selv pga jobblkriser, sykdommer og mye mer. 

Hvor vanskelig er det å forstå at mange faktisk tok Erna på ordet?

Anonymkode: b84dd...38e

Ble alle plutselig syke i dag da, og trengte plutselig alle disse å få handlet store lass med mat akkurat i dag? Nei, det er heller ikke veldig sannsynlig. De kunne vel også handlet i går, og i forrige uke. 

Nei, jeg tror faktisk ikke på at alle de som kjøpte flere handlevognmass med dopapir og holdbare varer i dag gjorde det for andre. 

Her i kommunen er det 7 husstander i karentene. Om da 2-3 personer skulle handle for dem og dermed ende opp med 3 handlevognen hver, hadde det fremdeles vært gjær igjen i butikkene her. Det er tomt. Helt tomt. 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

enhver står seg selv nærmest.

og det gjelder ikke bare nå.
en kan fint stå å skrike om tenk på andre nå når det er krise.

men alle dere som mener man skal tenke på andre- trengte dere virkelig den sjokoladen eller den isen, eller tvn når dere kunne donert de pengen til et sultende barn i afrika.

eller er det bare når krisen gjelder nordmenn en skal tenke på andre fremfor seg selv?

Enn kan ende opp med sultne barn i Norge også, om det ikke blir nok mat i butikken til alle fordi noen skal absolutt ha alt...

• Liker 1
Gjest Truly
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

hvilken dag er man nesten alene i butikken? 
her er det masse folk i alle butikkene fra de åpner til de stenger på normale dager.

Det er lange køer fra butikken åpner?

Hvor i all verden bor du?

I Oslo har vi rushtider nemlig.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, tussi84 skrev:

Tenk litt på andre også.. 

Og det gjør jeg mest sannsynlig i langt større grad enn deg selv om jeg belager meg på å ha nokk mat til familien de neste 2 ukene hjemme.

Det jeg har gjort for andre i Norge og andre land er langt mer enn det kan forventes av et menneske men nå, denne gangen, kan du ta deg en god fin en på at jeg sørger for egen families ve og vel.

med hilsen fra en veteran som alltid har fokus på å være forberedt.

Anonymkode: 345cc...14b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men kjære dere, det betyr da ikke noe om vi kjøper det vi trenger nå eller om vi sprer det utover? Hvis jeg trenger 50 kg mat, eksempel da,henter jeg dette fra butikken enten med en gang eller fordelt over flere besøk. Men butikken mister den samme mengden. Og for å unngå å gå blant folk hele tiden så handlet vi for 6000 i dag. Nå slipper vi å holde oss inne i disse smittebombene av noen plasser. Det er langt farligere å gå 10 ganger på utikken enn en gang og så holde seg borte lenge. Vi må bevege oss minst mulig ute! Forstå det da.

Anonymkode: ca322...3e1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja men, kan vi ikke bare slutte å diskutere denne hamstringa da. Skaper ikke akkurat samhold det. Vi får sikkert låne det vi trenger av naboen hvis butikken har gått tom for det vi trenger noen dager. 

Anonymkode: 76577...dbf

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og kanskje folk gjorde som de ble bedt om? Nemlig å ikke hamstre og vise solidaritet med familie, naboer og venner som ikke hadde anledning, eller kunne dra på butkken selv pga jobblkriser, sykdommer og mye mer. 

Hvor vanskelig er det å forstå at mange faktisk tok Erna på ordet?

Vet du, det er dagens best forsøk på bortforklaring. Oppførselen til disse menneskene tydet ikke på hverken solidaritet eller omtanke.

Anonymkode: 7e439...6ad

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er vel forskjell på hamstring og storhandel? 

Mange handler så de skal slippe gå på butikken på et par uker, de har ikke tenkt seg ut blant folk nå.

Andre handler for å dra på hytta nå som både de og barna har «fri», og de unngår samtidig potensielt smittefarlige folk.

Noen gikk på butikken for å kjøpe en is, da la de merke til at butikken begynte bli fri for varer, og tenkte «shit, må vel bare fylle en handlevogn mens det enda er noe mat igjen!»

Så: er ikke alle som «hamstrer» for å være egoistisk.

Anonymkode: cb50b...8c5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, tussi84 skrev:

Enn kan ende opp med sultne barn i Norge også, om det ikke blir nok mat i butikken til alle fordi noen skal absolutt ha alt...

tror du ikke det er barn som er sultne i norge fra før? har du sendt mat til de noen gang?

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og det gjør jeg mest sannsynlig i langt større grad enn deg selv om jeg belager meg på å ha nokk mat til familien de neste 2 ukene hjemme.

Det jeg har gjort for andre i Norge og andre land er langt mer enn det kan forventes av et menneske men nå, denne gangen, kan du ta deg en god fin en på at jeg sørger for egen families ve og vel.

med hilsen fra en veteran som alltid har fokus på å være forberedt.

Ja samme om andres barn må gå sultne feks.. for er jo ikke dine barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg forstår. Men lurer på hvorfor det hamstres så mye toalettpapir? Hvor mye bæsjer egentlig folk?

Anonymkode: caa01...e9b

Toalettpapir tar mye plass i hyllene, de pakkene er jo store og dermed er det ikke plassert like mange produkter per hyllemeter slik det er med en del andre varer -kan det være noe av forklaringen? En pall med hermetikk eller pizza er ganske mange fler enheter enn en pall med toalettpapir liksom.

Anonymkode: 74088...ef0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor hamstrer folk sukker og mel? Er det virkelig noe man trenger et stort lager av? Jeg skulle bake en kake i morgen, men er jo ikke å oppdrive ingredienser. Mange i Norge er jo også såpass overvektige at de hadde tålt å spise litt mindre en periode, men tipper det er de som hamstrer mest. Skuffet over hvor lite solidariske folk er.

TS: Dummeste grunn du oppgir for å hamstre, det er IKKE derfor du hamstrer, det er for å sikre DEG, du driter i andre bare du får det du trenger selv.

Anonymkode: 57a57...19b

• Liker 11
Gjest Deltidsmamma
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det er jo fulle varelager. Går ikke ut over noen. Det fylles jo på igjen dagen etter uansett. Vi hamstrer ihvertfall for å unngå å måtte oppsøke folk hele tiden. 

Anonymkode: ca322...3e1

Mulig der du bor men i kveld skulle jeg kjøpe tortilla lefser, ost, mel og smør. Samt olje, vel det var ikke noe å få tak i. Og de får ikke de varene før på mandag kveld 

AnonymBruker
Skrevet

Toalettpapir tar mye plass i hyllene, de pakkene er jo store og dermed er det ikke plassert like mange produkter per hyllemeter slik det er med en del andre varer -kan det være noe av forklaringen? En pall med hermetikk eller pizza er ganske mange fler enheter enn en pall med toalettpapir liksom.

Anonymkode: 74088...ef0

Eh, det pleier ikke være tomt. Folk hamstrer

Anonymkode: 4100f...9ca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er vel forskjell på hamstring og storhandel? 

Mange handler så de skal slippe gå på butikken på et par uker, de har ikke tenkt seg ut blant folk nå.

Andre handler for å dra på hytta nå som både de og barna har «fri», og de unngår samtidig potensielt smittefarlige folk.

Noen gikk på butikken for å kjøpe en is, da la de merke til at butikken begynte bli fri for varer, og tenkte «shit, må vel bare fylle en handlevogn mens det enda er noe mat igjen!»

Så: er ikke alle som «hamstrer» for å være egoistisk.

Anonymkode: cb50b...8c5

Det er vel en ganske stor forskjell på å gjøre en 2 ukers handel kontra det man har sett mange eksempler på i dag? Si meg hvem er det som spiser 30 soddbokser, bruker 20kg mel og trenger 100 doruller for 2 uker? 

Hamstring dreier seg om de som kjøper så store kvanta at enhver idiot skjønner det ikke er ett 2 ukers forbruk. 

Anonymkode: 23191...cb9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vet du, det er dagens best forsøk på bortforklaring. Oppførselen til disse menneskene tydet ikke på hverken solidaritet eller omtanke.

Anonymkode: 7e439...6ad

Hva vel vel du om det når du ikke vet hvor mange disse handlet for.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, tussi84 skrev:

Ja samme om andres barn må gå sultne feks.. for er jo ikke dine barn.

Det er nokk mat. Det fylles opp igjen og du kan ta turen innom butikken så mange ganger du vil og handle det du trenger. Ingen kommer til å gå sultne. 

• Liker 2
  • Opprett ny...