Gå til innhold

Til dere som kritiserer vi som hamstrer...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

altså, når folk står å kikker i vogna di for å kontrollere hvor mye mat du har der- så er det vel ikke tull.

Anonymkode: 47248...9cf

Det var ditt forrige innlegg jeg lurte på var tull. Du kan umulig mene seriøst at du sår tvil om at det hamstres nå?

Anonymkode: 4100f...9ca

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, tussi84 skrev:

Hører også at hamstringen har gått utover de som trenger diabeteker vennlig mat. 

Hei, hei, nå må du ikke tråkke på tærne til egotrynene 😎

Anonymkode: 4a8e5...349

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tuller du?

Nei overhode ikke.

Anonymkode: b84dd...38e

Skrevet
4 minutter siden, Gorilla said:

Og ikke minst - hvor mange varer og hvor mye penger er det ok å bruke uten at det regnes som hamstring? 

Det vet du best selv. Om du handler det du ville pleid å handle til vanlig, så er det ikke hamstring. 

Om du handler mer, fordi du kanskje muligens blir smitta, syk og satt i karantene i 5 måneder, og ikke skal få en eneste levering på den tiden, så er det hamstring 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var ditt forrige innlegg jeg lurte på var tull. Du kan umulig mene seriøst at du sår tvil om at det hamstres nå?

hvem er du til å definere hvem som hamstrer?
mener du det skal innføres begrensing på hva folk kjøper? er det greit at folk handler mer om de kjøper for flere?
må man i så fall ha med seg bevis på at man handler for flere, om man handler mer?

jeg bare lurer på hvordan du mener det skal gjennomføres praktisk?

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tror du ikke andre folk har sine bekymringer? 

alle tenker på seg selv, bare jeg tenker på meg!!!

tror du klarer deg fint uten spesialosten din et par uker. du får klare deg på knekkebrød og vann fremover. skal se du lever til sommeren du også

Ikke meg du siterte men jeg kunne klart meg veldig dårlig om jeg ikke lenger får tak i mat i butikken som er gunstig for blodsukkeret mitt.  Jeg kunne fint klart meg noen uker med forhøyet blodsukker kanskje, men hadde hatt det elendig, men babyen jeg bærer på hadde mest sannsynlig ikke tålt det.  Høyt blodsukker i svangerskap kan føre til både komplikasjoner og spontan abort.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er ingen grunn til at så mange skal hamstre, så ikke gjør det, da. 

Jo vi blir bedt om å holde oss hjemme. Det burde bety ikke reke på butikken annenhver dag. Og da må vi handle masse.  Slik er det bare. 

Anonymkode: a6f78...037

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Krok1 skrev:

Det vet du best selv. Om du handler det du ville pleid å handle til vanlig, så er det ikke hamstring. 

Om du handler mer, fordi du kanskje muligens blir smitta, syk og satt i karantene i 5 måneder, og ikke skal få en eneste levering på den tiden, så er det hamstring 

Jeg handlet mer - men tømte likevel ikke butikkhyllene. Jeg handlet f.eks en tannkrem, en intimsåpe, en zalo, en sjampo, en balsam osv. Det blir mye penger tilslutt om man skal ha én ting av det meste - men samtidig tømmes jo ikke butikkhyllene av at man kjøper en ekstra pakke av nødvendige ting. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Krok1 skrev:

hva om man ikke har noe omgangskrets som kan levere til deg på de 5 mnd da? eller at du drar på hytta på fjellet og blir der i et halvt og og handler akkurat den maten du trenger for den 5 mnds perioden?

er det ikek bedre om du setter i så lang karantene pga sykdom, at du handler det du trenger den ene gangen, fremfor å utsette andre for smitte ved at de kommer til deg?

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

tror du ikke andre folk har sine bekymringer? 
!!

Jo, definitivt! Mange som bekymrer seg for om de i det hele tatt skal få fatt på medisiner og essensielle matvarer til sine familier, siden noen har bestemt seg for å "sikre seg disse varene nå" ved å gå totalt av skaftet og lage seg et års lager

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

hva om man ikke har noe omgangskrets som kan levere til deg på de 5 mnd da? eller at du drar på hytta på fjellet og blir der i et halvt og og handler akkurat den maten du trenger for den 5 mnds perioden?

er det ikek bedre om du setter i så lang karantene pga sykdom, at du handler det du trenger den ene gangen, fremfor å utsette andre for smitte ved at de kommer til deg?

Om du ikke finner et eneste menneske eller nettjeneste som kan levere noe til deg eller postkassen din i løpet av de neste 5 mnd så bor du ikke i Norge. 

Og om du skal gå i hi i 5 mnd handler du hos engros, eller bestiller i forkant , du tar ikke fra hyllene på REMA. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jo, definitivt! Mange som bekymrer seg for om de i det hele tatt skal få fatt på medisiner og essensielle matvarer til sine familier, siden noen har bestemt seg for å "sikre seg disse varene nå" ved å gå totalt av skaftet og lage seg et års lager

er det plutselig oppe i et års lager nå da?
viste ikke at man klarte seg på varer for i snitt 4000,- (som ble nevnt tidligere var snittsummen folk handlet for i dag) gjennom et helt år.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Krok1 said:

Kan jo hende noen kan lære litt historie på hjemmeskole rundt dette. 

For det kan hende det vil skje igjen, det har skjedd før. Om det blir for lite varer og for mye hamstring må man innføre begrensninger, ja. Det kalles rasjoneringkort. Man får per person, og om man skal handle for andre må man få deres kort og ta de med i butikken. 

Jada, jeg kjenner godt til dette, og alle historier med katt og barkebrød. Nå er det vel kun de klokeste her i Norge som faktisk ser hvor galt av sted denne kaklinga rundt hamstring og antagelser rundt hva og hvem som hamstrer KAN føre til. Folk vil gjerne dømme og kritisere uten å ha tanke for at sannheten kan være en helt annen enn hva ting ser ut til. Derav 3 fulle handlevogner som egentlig er mat til minst 4 familier pluss pluss.  Det er lov å åpne øynene litt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Krok1 skrev:

Om du ikke finner et eneste menneske eller nettjeneste som kan levere noe til deg eller postkassen din i løpet av de neste 5 mnd så bor du ikke i Norge. 

Og om du skal gå i hi i 5 mnd handler du hos engros, eller bestiller i forkant , du tar ikke fra hyllene på REMA. 

aldri sett på det folkekjære programmet på nrk kanskje?

du bestemmer vel ikke hvor folk skal handle.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, tussi84 skrev:

Ikke meg du siterte men jeg kunne klart meg veldig dårlig om jeg ikke lenger får tak i mat i butikken som er gunstig for blodsukkeret mitt.  Jeg kunne fint klart meg noen uker med forhøyet blodsukker kanskje, men hadde hatt det elendig, men babyen jeg bærer på hadde mest sannsynlig ikke tålt det.  Høyt blodsukker i svangerskap kan føre til både komplikasjoner og spontan abort.

Ta det med ro. Det fine melet er borte, og det grove står igjen. Den grove risen, den grove pastaen, quinoaen, bokhveten, frøene, bønnene og de friske grønnsakene rives heller ikke akkurat vekk fra hyllene. Kjøper du litt fisk ved siden av overlever du nok. 

Anonymkode: b9ce4...59a

• Liker 6
Skrevet

er det plutselig oppe i et års lager nå da?
viste ikke at man klarte seg på varer for i snitt 4000,- (som ble nevnt tidligere var snittsummen folk handlet for i dag) gjennom et helt år.

Mange har kjøpt medisiner for et år, ja. 300 ruller med dopapir. 50 kg ris. En eske med antibac. Det handler ikke bare om summen, men om hva man handler også. 

• Liker 1
Skrevet

Jada, jeg kjenner godt til dette, og alle historier med katt og barkebrød. Nå er det vel kun de klokeste her i Norge som faktisk ser hvor galt av sted denne kaklinga rundt hamstring og antagelser rundt hva og hvem som hamstrer KAN føre til. Folk vil gjerne dømme og kritisere uten å ha tanke for at sannheten kan være en helt annen enn hva ting ser ut til. Derav 3 fulle handlevogner som egentlig er mat til minst 4 familier pluss pluss.  Det er lov å åpne øynene litt.

Det er faktisk ikke så mange syke i Norge at alle de som handlet 3 handlevogner i dag handlet til 4 familier hver. Det er lov å åpne øynene litt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange har kjøpt medisiner for et år, ja. 300 ruller med dopapir. 50 kg ris. En eske med antibac. Det handler ikke bare om summen, men om hva man handler også. 

hvilke medisiner er det folk har kjøpt 1 års lager av da, om jeg tør spørre? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker said:

aldri sett på det folkekjære programmet på nrk kanskje?

du bestemmer vel ikke hvor folk skal handle.

Det er ganske mange folkekjære program på NRK, min favoritt er Labyrint :)

Håper ihvertfall du setter pris på et godt tips. Du får ikke alt du trenger til 5 mndr på rema uten å bestille først. 

Endret av Krok1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ta det med ro. Det fine melet er borte, og det grove står igjen. Den grove risen, den grove pastaen, quinoaen, bokhveten, frøene, bønnene og de friske grønnsakene rives heller ikke akkurat vekk fra hyllene. Kjøper du litt fisk ved siden av overlever du nok. 

Anonymkode: b9ce4...59a

Skal på butikken selv i morgen for å handle inn supplerende varer som brød, knekkebrød melk og frukt og grønt. Men ikke sikkert jeg får tak i det engang..

Middager har jeg heldigvis nok av hjemme i en god stund framover. 

• Liker 1
  • Opprett ny...