AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #301 Skrevet 13. mars 2020 Å hamstre er en veldig egoistisk handling. En må tenke at det er faktisk folk som lever fra lønn/trygd til lønn/trygd, og har ikke råd til å hamstre. Da må det være mat i butikken når de får lønn/trygd på konto Anonymkode: a6117...dce 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #302 Skrevet 13. mars 2020 Det største problemet er ikke at folk peker på de som kjøper 20 pakker havregryn eller tømmer hyllene for dopapir. Men altså, denne hetsen mot folk som handler litt ekstra er skremmende. En i familien ble sendt ut for å handle inn til en institusjon vedkommende jobber for. Det var den minst hyggelige handelen for mobben som bare skulle ha litt tålte jo ikke å dette. Stygge blikk og kommentarer. Er det virkelig slik vi skal ha det? Må folk ha et skilt på seg hvor det står. Jeg handler for arbeidplassen min med mange trengende og svake, jeg handler for min gamle bestemor, onkel, eller tante. Jeg har mange barn, jeg trenger så og så mye osv. Jeg er så sjokkert over hvordan folk holder på nå. Anonymkode: 70801...e79 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #303 Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Å hamstre er en veldig egoistisk handling. En må tenke at det er faktisk folk som lever fra lønn/trygd til lønn/trygd, og har ikke råd til å hamstre. Da må det være mat i butikken når de får lønn/trygd på konto Anonymkode: a6117...dce enda ei uke igjen til det, så da gjør det ikke noe for oss som er trygdet at hyllene var tomme i går. Anonymkode: 47248...9cf
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #304 Skrevet 13. mars 2020 Syns også hamstring er egoistisk. Jeg har har en baby som trenger nan, har vært innom 5 butikker i går og i dag og nan eller annen morsmelkerstatning er umulig og oppdrive. Så et par på butikken i går med 3 handlevognen, den ene var bare dopapir og de hadde minst 10 brød og en bråte pasta, jeg mener hallo! Anonymkode: 9ccc7...15e
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #305 Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det største problemet er ikke at folk peker på de som kjøper 20 pakker havregryn eller tømmer hyllene for dopapir. Men altså, denne hetsen mot folk som handler litt ekstra er skremmende. En i familien ble sendt ut for å handle inn til en institusjon vedkommende jobber for. Det var den minst hyggelige handelen for mobben som bare skulle ha litt tålte jo ikke å dette. Stygge blikk og kommentarer. Er det virkelig slik vi skal ha det? Må folk ha et skilt på seg hvor det står. Jeg handler for arbeidplassen min med mange trengende og svake, jeg handler for min gamle bestemor, onkel, eller tante. Jeg har mange barn, jeg trenger så og så mye osv. Jeg er så sjokkert over hvordan folk holder på nå. Anonymkode: 70801...e79 enig. og når man skriver det er jo alle enige i at det skal være greit å handle for bestemor og de i karantene,.. men selv går de å skuler ned i vogna til folk og vræler på nett i ettertid om hvor mye andre går å handler. Anonymkode: 47248...9cf 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #306 Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Syns også hamstring er egoistisk. Jeg har har en baby som trenger nan, har vært innom 5 butikker i går og i dag og nan eller annen morsmelkerstatning er umulig og oppdrive. Så et par på butikken i går med 3 handlevognen, den ene var bare dopapir og de hadde minst 10 brød og en bråte pasta, jeg mener hallo! Anonymkode: 9ccc7...15e 10 brød er vel ikke mer enn ha man spiser på ei uke. er det så forbannet mye da? Anonymkode: 47248...9cf 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #307 Skrevet 13. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: enig. og når man skriver det er jo alle enige i at det skal være greit å handle for bestemor og de i karantene,.. men selv går de å skuler ned i vogna til folk og vræler på nett i ettertid om hvor mye andre går å handler. Anonymkode: 47248...9cf Jeg har ikke ord for hvordan folk holder på nå. Anonymkode: 70801...e79 2
trøndermann38 Skrevet 13. mars 2020 #308 Skrevet 13. mars 2020 Måtte i fire butikker i går for et brød og en eske paracet.
MarianneE Skrevet 13. mars 2020 #309 Skrevet 13. mars 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: håper du blir blind så du ikke kan gå i spionere på hva folk putter i handlevogna si mer. er det en vanlig fritidshobby du har eller? Anonymkode: 47248...9cf Takk! Ja, jeg har en bok jeg noterer i etter å fulgt etter folk gjennom butikken. Seriøst, et kjapt blikk i det du går forbi holder. 1
amit Skrevet 13. mars 2020 #310 Skrevet 13. mars 2020 Spoiler Det er veldig fornuftig å hamstre. Det er klart at når Erna Solberg går ut og sier at det ikke er fare for varemangel, så kan man väre sikker på at det kommer til å bli varemangel. Man kan aldri väre sikker på at noe er sant för det er offisielt benektet. Alle bör hamstre så mye de kan mens det fortsatt er mulig å få tak i varer. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #311 Skrevet 13. mars 2020 Skulle ha morsmelkerstatning til min 2 mnd gamle baby, men tror du jaggu ikke hamsterne hadde sørget for at det var tomt 🥵 Det ordnet seg heldigvis, og jeg var ikke helt fri, men vær så snill å prøv å tenk på andre. Hva hvis det ikke hadde ordnet seg? Jeg har ikke melk, og hun er helt avhengig av mat. Hvis vi bare fortsetter å handle som normalt, opprettholder vi flyten vi har fra før, og folk slipper å være desperate etter mat, bleier og andre ting som er helt nødvendig. Vask hendene før og etter butikktur, ikke ta på grønnsaker og ting du ikke skal ha selv, og handle HELT NORMALT!!!! Ååh jeg klikker av hamstrere Anonymkode: f38b0...b3c 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #312 Skrevet 13. mars 2020 Dette er grunnen til at man ikke hamstrer https://www.tv2.no/nyheter/11291086/ Anonymkode: 057b4...983 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #313 Skrevet 13. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skulle ha morsmelkerstatning til min 2 mnd gamle baby, men tror du jaggu ikke hamsterne hadde sørget for at det var tomt 🥵 Det ordnet seg heldigvis, og jeg var ikke helt fri, men vær så snill å prøv å tenk på andre. Hva hvis det ikke hadde ordnet seg? Jeg har ikke melk, og hun er helt avhengig av mat. Hvis vi bare fortsetter å handle som normalt, opprettholder vi flyten vi har fra før, og folk slipper å være desperate etter mat, bleier og andre ting som er helt nødvendig. Vask hendene før og etter butikktur, ikke ta på grønnsaker og ting du ikke skal ha selv, og handle HELT NORMALT!!!! Ååh jeg klikker av hamstrere Anonymkode: f38b0...b3c Og nei, jeg vil ikke hamstre det selv for å unngå krise, fordi jeg vil ikke bidra til at en annen stakkar mamma sitter der uten mat til babyen sin...... Anonymkode: f38b0...b3c 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #314 Skrevet 13. mars 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å hamstre er en veldig egoistisk handling. En må tenke at det er faktisk folk som lever fra lønn/trygd til lønn/trygd, og har ikke råd til å hamstre. Da må det være mat i butikken når de får lønn/trygd på konto Anonymkode: a6117...dce Du tror vel ikke at folk bryr seg om det, Folk er egoister så de bryr seg ikke om noen nesten sulter ihjel. Anonymkode: 057b4...983
Medullaoblongata Skrevet 13. mars 2020 #315 Skrevet 13. mars 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, men det er jo fulle varelager. Går ikke ut over noen. Det fylles jo på igjen dagen etter uansett. Vi hamstrer ihvertfall for å unngå å måtte oppsøke folk hele tiden. Anonymkode: ca322...3e1 Egoistiske slimål
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #316 Skrevet 13. mars 2020 Dere som hamstrer er noen forbanna egoister, ferdig snakka. Anonymkode: 63565...a2e 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #317 Skrevet 13. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: men jeg vil ikke utsette min familie for unødvendig smitte ved å måtte da på butikken 2-5-10 ganger, når jeg kun behøver å utsette dem for smitte 1 gang. Anonymkode: 47248...9cf Nei selvfølgelig, du er jo viktigere enn alle andre. Pga hamstring sitter enkelte med ingenting å spise over helgen, det florerer med Facebook innlegg om folk som ikke har brød eller Mel, og spørr om noen har ekstra. Tre stykker i min kommune får ikke tak i morsmelkerstatning, og må nå på sykehuset og hentet melk enten erstatning, men om det blir tomt ryker råmelk lageret som allerede er i manko. Dette kan ha store konsekvenser for premature babyer etterhvert. De må itillegg kjøre 3 timer hver vei, for å hente melk på sykehus hver 3 dag. De opptar både tid og ressurser på sykehuset fordi idiot er ikke evner å tenke på andre enn seg selv. Tror du virkelig de har lyst å utsette seg selv og sine nyfødte for smitte? Vel det må de pga folk som deg. Anonymkode: 0dbd0...a45 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #318 Skrevet 13. mars 2020 21 minutter siden, amit skrev: Vis skjult innhold Det er veldig fornuftig å hamstre. Det er klart at når Erna Solberg går ut og sier at det ikke er fare for varemangel, så kan man väre sikker på at det kommer til å bli varemangel. Man kan aldri väre sikker på at noe er sant för det er offisielt benektet. Alle bör hamstre så mye de kan mens det fortsatt er mulig å få tak i varer. Slike oppfordringer synes jeg vi skal begynne å melde som oppfordring til lovbrudd. Anonymkode: 7e439...6ad 4
WhiteSwan Skrevet 13. mars 2020 #319 Skrevet 13. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei selvfølgelig, du er jo viktigere enn alle andre. Pga hamstring sitter enkelte med ingenting å spise over helgen, det florerer med Facebook innlegg om folk som ikke har brød eller Mel, og spørr om noen har ekstra. Tre stykker i min kommune får ikke tak i morsmelkerstatning, og må nå på sykehuset og hentet melk enten erstatning, men om det blir tomt ryker råmelk lageret som allerede er i manko. Dette kan ha store konsekvenser for premature babyer etterhvert. De må itillegg kjøre 3 timer hver vei, for å hente melk på sykehus hver 3 dag. De opptar både tid og ressurser på sykehuset fordi idiot er ikke evner å tenke på andre enn seg selv. Tror du virkelig de har lyst å utsette seg selv og sine nyfødte for smitte? Vel det må de pga folk som deg. Anonymkode: 0dbd0...a45 Det er så trist at det er mennesker som er så egoistiske
Lille-pus Skrevet 13. mars 2020 #320 Skrevet 13. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: så folk som bare handler vanlig blir ikke smittet altså? eller mener du at ingen skulle ha handler noe i går? Anonymkode: 47248...9cf Hvis du kobler til hodet ditt så forstår du enkelt hva som menes. Alle myndigheter (helse og statsminister) minner kontinuerlig om viktigheten av min. 1 meter avstand mellom folk. Og hva skjer? Folk ligger nesten oppå hverandre i kamp om den siste pakken toalettpapir i butikken. Et Guds under at det ikke brøt ut slåsskamper. Resultatet får vi se om en ukes tid, på oversikten over nye bekreftet smittede og innlagte. Og flere smittede betyr at situasjonen som ble innført i går vil vare enda lenger.
Fremhevede innlegg