Gå til innhold

Til dere som kritiserer vi som hamstrer...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er vel en ganske stor forskjell på å gjøre en 2 ukers handel kontra det man har sett mange eksempler på i dag? Si meg hvem er det som spiser 30 soddbokser, bruker 20kg mel og trenger 100 doruller for 2 uker? 

Hamstring dreier seg om de som kjøper så store kvanta at enhver idiot skjønner det ikke er ett 2 ukers forbruk. 

Anonymkode: 23191...cb9

20 kg mel er ikke mye. baker man brød bruker man for både 2-3 og 5 kg mel i en sleng, og da har du b rød i et par dager, alt etter hvor mange du baker for.

Anonymkode: 47248...9cf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

selvfølgeig er hyllene tomme nå fordi omtrent hele norges befolknig har fått beskjed om å holde seg hjemme de neste 2-3 ukene.

da må jo folk også kjøpe inn mat for den tiden. skjønner ikke du det ?

Tull og tøys. Hele norges befolkning😂. Erna gikk selv ut i dag og kalte dere usolidariske og at dere ikke følger anmodningen som er gitt

Anonymkode: 4100f...9ca

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Snakket med en ansatt på nærbutikken min, de hadde tatt inn ekstra varer, men likevel; tomme hyller. Folk hamstrer som gale, ikke diskuter det en gang. Butikkene vet forskjell på storhandel og hamstring.

Anonymkode: 57a57...19b

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det er jo fulle varelager. Går ikke ut over noen. Det fylles jo på igjen dagen etter uansett. Vi hamstrer ihvertfall for å unngå å måtte oppsøke folk hele tiden. 

Anonymkode: ca322...3e1

Denne holdningen her.. kjenner en yrkessjåfør i risikogruppen som må jobbe flere timer overtid fremover. Fordi butikkene må fylles opp igjen i unormalt tempo!

Kan ikke alle benytte seg av kolonial.no feks? Få varer 1gang i uken. Så på nyhetene at de jobber med å få inn permitterte folk fra andre utsatte yrkesområder. Vinn-vinn!

Anonymkode: 2f829...9a3

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

20 kg mel er ikke mye. baker man brød bruker man for både 2-3 og 5 kg mel i en sleng, og da har du b rød i et par dager, alt etter hvor mange du baker for.

Men merkelig hvorfor alle plutselig skal bake så j.....

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel forskjell på hamstring og storhandel? 

Mange handler så de skal slippe gå på butikken på et par uker, de har ikke tenkt seg ut blant folk nå.

Andre handler for å dra på hytta nå som både de og barna har «fri», og de unngår samtidig potensielt smittefarlige folk.

Noen gikk på butikken for å kjøpe en is, da la de merke til at butikken begynte bli fri for varer, og tenkte «shit, må vel bare fylle en handlevogn mens det enda er noe mat igjen!»

Så: er ikke alle som «hamstrer» for å være egoistisk.

Anonymkode: cb50b...8c5

Ingen, jeg gjentar: ingen, trenger 10 pakker havregryn, 10 pakker hvetemel, 20 liter melk eller 10 x 3 kilo poteter, 10 pakker kjøttdeig, 15 bokser bogskinke og 10 pakker toalettpapir for 14 dager.

- hvis de ikke driver hotell da, men der er det ingen gjester etter i morgen uansett.

Oppførselen minner meg aller mest om status under priskrigen på julevarer for et par år siden.

Anonymkode: 7e439...6ad

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Eh, det pleier ikke være tomt. Folk hamstrer

Jo, folk sørger kanskje for å kjøpe to istedet for en, men poenget mitt er at pga er størrelsen så er det ikke like mange enheter hverken på hylle eller lager slik det er med endel andre varer, så dette er et produkt som det muligens kjappere blir tomt av enn andre ting. Og jo, det hender faktisk at det er tomt for det billigere dopapiret ellers også, har vært med på det flere ganger.

Anonymkode: 74088...ef0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tull og tøys. Hele norges befolkning😂. Erna gikk selv ut i dag og kalte dere usolidariske og at dere ikke følger anmodningen som er gitt

erna selv har vel aldri manglet mat, og det kommer hun vel heller ikke til å gjøre. så hva hun måtte mene om at andre sikrer seg selv gir jeg en blank F i.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

selvfølgeig er hyllene tomme nå fordi omtrent hele norges befolknig har fått beskjed om å holde seg hjemme de neste 2-3 ukene.

da må jo folk også kjøpe inn mat for den tiden. skjønner ikke du det ?

Feil. Det er kun de som sitter i karantene som må være hjemme de neste to ukene. Alle andre kan gå på butikken når som helst selv om yrket ditt er stengt/ du må passe barn. Trenger ikke å dra på butikk hver dag for det. En gang i uka burde gå fint. 

Og skulle man havne i karantene så har man nettbutikker de fleste steder, eller så kan noen handle for deg. Verre enn det er det ikke.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

er jo tomt for brød i butikkene, og mel har lang holdbarhet så da er det bedre å bake brød selv, enn å reke på butikken for å kjøpe brød hver dag.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er rart at så mange har ventet så lenge med å opparbeide et basislager. 

Anonymkode: 54947...92e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, gladjenta96 skrev:

Så for deg er det normalt å kjøpe en hel handlevogn med dopapir? For det var jeg vitne til i dag. Ja hyllene fylles opp igjen, men det fylles ikke opp på et øyeblikk. Det er ikke sånn at lastebilene står klare ute med å fylle opp varene. Ting tar tid

For meg er det normalt. Spar hadde 10-kroners tilbud her for ca 1 mnd siden, og da kjøpte jeg 3 store sekker med dopapir. Tror det er 8 6-pakninger i en sekk, gidde ikke å gå og se etter nå. Det gjør jeg hver gang de har tilbud, så jeg slipper å tenke på det på lenge.

Men jeg ville ikke gjort det i dag. 

Anonymkode: 09b3b...ce5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

er jo tomt for brød i butikkene, og mel har lang holdbarhet så da er det bedre å bake brød selv, enn å reke på butikken for å kjøpe brød hver dag.

Ja, tomt fordi folk hamstrer, så hamster folk mel fordi det er tomt for brød. Logisk. Hadde folk handler som normalt hadde det vert igjen både brød og mel.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er rart at så mange har ventet så lenge med å opparbeide et basislager. 

Anonymkode: 54947...92e

Ja, der har jeg feilet. Har utsatt det hele tiden og kanskje tenkt det ikke er nødvendig. 

Anonymkode: 76577...dbf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, folk sørger kanskje for å kjøpe to istedet for en, men poenget mitt er at pga er størrelsen så er det ikke like mange enheter hverken på hylle eller lager slik det er med endel andre varer, så dette er et produkt som det muligens kjappere blir tomt av enn andre ting. Og jo, det hender faktisk at det er tomt for det billigere dopapiret ellers også, har vært med på det flere ganger.

Anonymkode: 74088...ef0

Bare legg av. Please! Butikkkjedene er jo ute i media selv og bekrefter at folk har tatt fullstendig av og HAMSTRER no helt sinnsykt. Følger du ikke med? Det er udiskutabelt

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vet om flere som håper at de egoistiske, slemme folka stryker med av viruset nå. De bidrar ikke til samfunnet og det er galt. 

Anonymkode: 3990b...6c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje karma slår til, folk får diare og glutenallergi 😬

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakket med en ansatt på nærbutikken min, de hadde tatt inn ekstra varer, men likevel; tomme hyller. Folk hamstrer som gale, ikke diskuter det en gang. Butikkene vet forskjell på storhandel og hamstring.

Da jeg kom på butikken idag ble jeg overrasket over at det ikke var noen brød igjen. Jeg bare: ‘det er ingen brød igjen. Dette er jo helt vanvittig’, og butikkdama bare, ‘ja, folk hamstrer’. Så det er åpenbart at svært mange hamstrer. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg baker alt av brød. Vi har ikke kjøpt brød annet enn på ferie på over 20 år.

Anonymkode: 09b3b...ce5

AnonymBruker
Skrevet

Vet om flere som håper at de egoistiske, slemme folka stryker med av viruset nå. De bidrar ikke til samfunnet og det er galt. 

Anonymkode: 3990b...6c2

ja, vet nå ikke helt hvem som er slem og egoistisk når man håper andre skal daue.

• Liker 5
  • Opprett ny...