AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #461 Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, Maskot skrev: Hvis man er en person og bor alene så er det nok å kjøpe noe doruller som varer i en til 2 uker, husk at en rull varer noen dager. Du overdriver jo å handler 20-30 stykker dasspapir for en person liksom. Sånn er din mage. Andres mage kan være annerledes. Anonymkode: b9ce4...59a
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #462 Skrevet 13. mars 2020 27 minutter siden, Sharingiscaring skrev: Mhm er litt usikker på det.. Vi har 2 pakker fra før av altså! Så det holder forhåpentlighvis ut helgen! De sier jo at lagere har nok av bleier. så da kommer det helt sikkert mer i hyllene i morgen eller til uka vi må bare reise ut litt tidligere i butikken og se og ikke på kvelden da alle har hamstret alt! Vi kommer ihvertfall ikke til og hamstre. mulig vi kommer til og kjøpe noen få pakke med bleier extra om det er masse pakker i hylla fra før av men ikke mer en vi faktisk trenger! Tusen takk for omtanken!:-) Håper du finner det du skal ha til uken 😊 Anonymkode: ce3f8...910 2
Sharingiscaring Skrevet 13. mars 2020 #463 Skrevet 13. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Håper du finner det du skal ha til uken 😊 Anonymkode: ce3f8...910 Takk! :-) jeg håper at alle får kjøpt det de tenger! Det skal jo ikke være slik at noen har hamstrer alt slik at andre må reise i alle butikker for og lete etter det de trenger! 1
Sharingiscaring Skrevet 13. mars 2020 #464 Skrevet 13. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Sånn er din mage. Andres mage kan være annerledes. Anonymkode: b9ce4...59a Men en person trenger ikke 20-30 dassruller ærligtalt! Om du ønsker og bli ren så funker ikke bare dasspapir heller da bør en vaske seg! Det går ann og tenke på andre og ikke bare på seg selv! 2
tussi84 Skrevet 13. mars 2020 #465 Skrevet 13. mars 2020 (endret) Forskjell på storhandel/hamstring er for eksemplel følgende for 2 uker. (bare noen matvarer eksempler, og alle trenger ikke det samme) Storhandel: 1-2 pakker med toalett papir (avhenging av hvor mange man er i fam og antall ruller i pakka) - 1-3 stk smør - 2 kg hvetemel (ikke hver 2 uke heller, spørs hvor mye man bruker) - 4-6 brød (hvis 2 personer), dobbelt så mange hvis 4. - 2-3 pk bleier (om 1 spedbarn) - 2-4 bokser hermetikk (går egentlig lite av hermetikk på butikken) - 6 liter melk 2 pakker havregryn 1 pakke ris (stor pakke) Hamstring: 10 pakker toalett papir 10 pakker smør 20 kg hvetemel 30 brød 8 pk bleier 30-40 bokser med hermetikk 24 l melk 20 pakker havregryn 50 kg ris.. osv-- Endret 13. mars 2020 av tussi84 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #466 Skrevet 13. mars 2020 9 minutter siden, Sharingiscaring skrev: Takk! 🙂 jeg håper at alle får kjøpt det de tenger! Det skal jo ikke være slik at noen har hamstrer alt slik at andre må reise i alle butikker for og lete etter det de trenger! Det er jeg helt enig i. Det er mange som ikke har mulighet til å komme hamstrerne i forkjøpet enten det er pga barn eller økonomi 😕 Anonymkode: ce3f8...910 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #467 Skrevet 13. mars 2020 Var innom en Rema-butikk sent i kveld, de hadde alt av varer. Så det ser ut til at panikk-hamstringen har gitt seg nå og godt er det! Anonymkode: 4bff6...7c9 3
Sharingiscaring Skrevet 13. mars 2020 #468 Skrevet 13. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Var innom en Rema-butikk sent i kveld, de hadde alt av varer. Så det ser ut til at panikk-hamstringen har gitt seg nå og godt er det! Anonymkode: 4bff6...7c9 Var det i oslo? 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #469 Skrevet 13. mars 2020 Da jeg var innom matbutikken torsdag kveld og kjøpte et glass pastasaus og ei pakke revet ost så han i kassa helt sjokka ut og spurte "er det alt du skal ha?". Eh, ja. Har en del mat i fryseren, samt greit med tørrvarer hjemme og ser ingen grunn til å hamstre. Skal ukeshandle i morgen og etter å ha lest denne tråden er jeg spent på hva som møter meg i hyllene, men ingen krise om det er utsolgt for ting som står på handlelista. Toalettpapir stresser jeg ikke med da vi feilbestilte på jobben for et par måneder siden og har et greit lager som ledelsen har sagt at de ansatte kan få fra om de ikke får tak i det på annen måte. Har de toalettpapir kjøper jeg selvsagt selv, men ikke mer enn normalt siden jeg har en back-up løsning (som jeg ikke har intensjon om å bruke med mindre det er nødvendig). Anonymkode: e5454...95d 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #470 Skrevet 14. mars 2020 På 12.3.2020 den 22.12, AnonymBruker skrev: ... har dere tenkt på at vi da går mindre i butikken og unngår farlig smitte? Eller at vi unngår å smitte andre mer enn nødvendig? Dessuten tømmes hyllene raskt, og vi gidder ihvertfall ikke vente på påfyll når vi kan sikre oss varene nå. Det er bedre å hamstre og unngå de stadige besøkene og å utsette seg for smittefarlige folk! Anonymkode: ca322...3e1 ... Mens vi andre som ikke valgte å stå som sild i tønne forblir friske, for nå er alle smittede endelig ikke i butikken lenger. Skal bli godt å kunne handle uten å være redd for at du smitter oss. Store folkemengder = større smittespredning. Logikk. Anonymkode: 3f463...ef1 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #471 Skrevet 14. mars 2020 2 timer siden, Sharingiscaring skrev: Men en person trenger ikke 20-30 dassruller ærligtalt! Om du ønsker og bli ren så funker ikke bare dasspapir heller da bør en vaske seg! Det går ann og tenke på andre og ikke bare på seg selv! Jeg gjentar: Du trenger kanskje ikke 20-30 ruller med toalettpapir, men andres mager kan fungere annerledes. Anonymkode: b9ce4...59a
tussi84 Skrevet 14. mars 2020 #472 Skrevet 14. mars 2020 https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/hamstringen-odelegger-for-frelsesarmeens-matutdeling_-_-en-fortvilende-situasjon-1.14942341 Dette er absolutt ikke greit, og alle dere som har hamstret har bidratt til at de mest vanskeligstilte kanskje ikke får mat. 3
Silva Pluvialis Skrevet 14. mars 2020 #473 Skrevet 14. mars 2020 4 timer siden, The Kitten skrev: En venninne som jobber på apotek fortalte om en dame som forsøkte å kjøpe 5 pakker Ibux og 25 pakker Paracet. Da hun fikk spørsmål om «hva med alle de andre?» så hun bare dum ut. Hva skal man med 25 pakker paracett?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #474 Skrevet 14. mars 2020 Nærbutikken her (en rimelig stor/vanlig coop) sier de får ny vareforsyning på tirsdag, som normalt. De rister jo bare på hodet av de som hamstrer, de bare -eh, joa, men vi får jo nye forsynger hele tiden liksom. Denne uka handlet folk masse i starten av uka, så blir det jo veldig tomt da nå i helgen, men på tirsdag er butikken som normal igjen. Kjedelig for de som skal handle lørdags-greier liksom. Anonymkode: 74088...ef0 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #475 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, Gorilla said: Hva skal man med 25 pakker paracett? Hun har sikkert handlet 100pakker dorull også, men all den paracet'en får hun jo bare forstoppelse -mulig hun startet med å hamstre kaffe og grønne erter?? Anonymkode: 74088...ef0
Kragebein Skrevet 14. mars 2020 #476 Skrevet 14. mars 2020 Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, latterliggjøring, avsporinger og svar til dette. Kragebein, adm 1
Kinder Skrevet 14. mars 2020 #477 Skrevet 14. mars 2020 Jeg ser mange forsvarer hamstringen med at de må mindre i butikken, og dermed er mindre eksponert for smitte. Jeg lurer på hvem som har eksponert seg minst for smitte; dere som panikkhamstret i går med en butikk stappfull av kaotiske mennesker, og som sto som sild i tønne i kø for å få betalt. Eller kan det tenkes at det er jeg, som handler i ro og mak i dag i en mye roligere butikk enn hva som er normalt kl. 18 på en fredagskveld. Jeg fikk handlet akkurat det jeg trengte for 4-5 dager. Brød, frukt og grønnsaker var det også nok av. Og den eneste jeg hadde noen lunde kontakt med var personen bak kassen, ellers var det god avstand mellom meg og andre kunder. 4
MarianneE Skrevet 14. mars 2020 #479 Skrevet 14. mars 2020 (endret) Jeg pratet med en ansatt på Meny i går, og hun fortalte at på torsdag hadde en -EN- kunde handlet hermetikk for 10.000 kroner! Det er noen det har rablet for... Endret 14. mars 2020 av MarianneE 5
blasfeminist Skrevet 14. mars 2020 #480 Skrevet 14. mars 2020 7 hours ago, The Kitten said: En venninne som jobber på apotek fortalte om en dame som forsøkte å kjøpe 5 pakker Ibux og 25 pakker Paracet. Da hun fikk spørsmål om «hva med alle de andre?» så hun bare dum ut. Jeg trodde det ikke var lov å selge mere enn én pakke paracet og ibux av gangen pr. kunde? 2
Fremhevede innlegg