tussi84 Skrevet 14. mars 2020 #501 Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, Tarmegenbolle skrev: Om man ikke handler noe den ene dagen forsvinner jo ikke pengene til den andre dagen, med mindre man aktivt sørger for akkurat dét selv. Det kan være at man trenger det toalett papiret akkurat der og da, og ikke kan vente til vareoppfylling som er om to dager? Hvor vanskelig går det Ann å bli? 2
Tarmegenbolle Skrevet 14. mars 2020 #502 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, tussi84 skrev: Det kan være at man trenger det toalett papiret akkurat der og da, og ikke kan vente til vareoppfylling som er om to dager? Hvor vanskelig går det Ann å bli? Det finnes alternativer til toalettpapir. Toalettpapiret er en nokså ny oppfinnelse.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #503 Skrevet 14. mars 2020 Det er ikke bare dere med barn som trenger mat. Anonymkode: 057b4...983
tussi84 Skrevet 14. mars 2020 #504 Skrevet 14. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bare dere med barn som trenger mat. Anonymkode: 057b4...983 Enig i den. Alle trenger mat uansett alder. Alle trenger også dopapir. Men noen har kjøpt opp alt som finnes, slik at en del nå sitter uten dopapir feks.. 1
MarianneE Skrevet 14. mars 2020 #505 Skrevet 14. mars 2020 Jeg bare skjønner ikke hamstringa... Matproduksjonen stopper jo ikke opp! Butikker får jo varer! 2
Tarmegenbolle Skrevet 14. mars 2020 #506 Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, MarianneE skrev: Jeg bare skjønner ikke hamstringa... Matproduksjonen stopper jo ikke opp! Butikker får jo varer! Enn så lenge. Fornuftig å begynne oppbygging av spiskammeret nå.
MarianneE Skrevet 14. mars 2020 #507 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, Tarmegenbolle skrev: Enn så lenge. Fornuftig å begynne oppbygging av spiskammeret nå. Nei, det er ikke lurt. Det er idioti og miste vettet og gå amokk.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #508 Skrevet 14. mars 2020 Fra VG idag: "Næringsministeren har ansvaret for matvareforsyningen i Norge, og ber publikum om å fortsette å handle som normalt. – Selv om noen kan oppleve tomme butikkhyller nå, så er det nok mat og andre dagligvarer til alle. Det vil komme etterforsyninger fortløpende, sier Nybø. – Vi må ha solidaritet med dem som ikke har mulighet til å handle midt på dagen og i store kvanta. Fortsetter vi å hamstre, kan dette gå utover de svakeste i samfunnet. Hvis alle handler som vanlig, går dette veldig bra, sier Nybø, som også minner om uheldig smittespredning som følge av lange køer i butikkene." Anonymkode: 7d38c...33a 7
Tarmegenbolle Skrevet 14. mars 2020 #509 Skrevet 14. mars 2020 4 minutter siden, MarianneE skrev: Nei, det er ikke lurt. Det er idioti og miste vettet og gå amokk. Det er selvsagt lurt. Det er en reell sjanse for at de som ikke har et lager får erfare at det ikke var en særlig god idè nå.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #510 Skrevet 14. mars 2020 4 minutter siden, Tarmegenbolle skrev: Det er selvsagt lurt. Det er en reell sjanse for at de som ikke har et lager får erfare at det ikke var en særlig god idè nå. Men da har dere tømt butikken deres for 2 ukers tid da? Så får alle andre (som klarer å forstå informasjonen fra næringsmiddelgrossistene og myndighetene) gjort ukes eller 2 ukers handelen sin over helga. Pleier du gå på konspirasjonsteorier hver eneste gang siden du mener det vil bli hungersnød i landet? Anonymkode: 7e439...6ad
Tarmegenbolle Skrevet 14. mars 2020 #511 Skrevet 14. mars 2020 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men da har dere tømt butikken deres for 2 ukers tid da? Så får alle andre (som klarer å forstå informasjonen fra næringsmiddelgrossistene og myndighetene) gjort ukes eller 2 ukers handelen sin over helga. Pleier du gå på konspirasjonsteorier hver eneste gang siden du mener det vil bli hungersnød i landet? Anonymkode: 7e439...6ad Månedshandelen er gjort, ja. Dette har ikke noe med konspirasjonsteorier å gjøre. Det handler om leveringstrygghet. Endret 14. mars 2020 av Tarmegenbolle
Fjollefyr Skrevet 14. mars 2020 #512 Skrevet 14. mars 2020 38 minutter siden, Tarmegenbolle skrev: Hva så? Jeg er tilbake. 🤓 Det betyr at jeg har avlagt eksamen innen ernæring. Blant annet. 1,6 kg pr måltid er 1,6 kg pr måltid. Om hele familien har plass til det i magen, er det mildt sagt oppsiktsvekkende. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #514 Skrevet 14. mars 2020 Tusen hjertelig takk til alle som hamstrer butikkene tomme når jeg er på jobb på sykehuset. Til alle dere som sier at det er førstemann til mølla og at man bør komme tidligere neste gang; det går ikke å skulle være tidligere ute neste dag når det blir så mye overtid på jobb om dagen. Anonymkode: 3d4ee...4b2 9
Fjollefyr Skrevet 14. mars 2020 #515 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen hjertelig takk til alle som hamstrer butikkene tomme når jeg er på jobb på sykehuset. Til alle dere som sier at det er førstemann til mølla og at man bør komme tidligere neste gang; det går ikke å skulle være tidligere ute neste dag når det blir så mye overtid på jobb om dagen. Anonymkode: 3d4ee...4b2 Godt sagt. ❤ Kjenner til problemet selv. 3
Tarmegenbolle Skrevet 14. mars 2020 #516 Skrevet 14. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen hjertelig takk til alle som hamstrer butikkene tomme når jeg er på jobb på sykehuset. Til alle dere som sier at det er førstemann til mølla og at man bør komme tidligere neste gang; det går ikke å skulle være tidligere ute neste dag når det blir så mye overtid på jobb om dagen. Anonymkode: 3d4ee...4b2 Da må man få noen til å hjelpe seg med å handle.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #517 Skrevet 14. mars 2020 1 minutt siden, Tarmegenbolle skrev: Da må man få noen til å hjelpe seg med å handle. Fint! Handler du for meg? Eller har du nok med å hamstre til deg selv kanskje. Anonymkode: 3d4ee...4b2 4
Tarmegenbolle Skrevet 14. mars 2020 #518 Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fint! Handler du for meg? Eller har du nok med å hamstre til deg selv kanskje. Anonymkode: 3d4ee...4b2 Om du ikke hadde hatt noe imot hamstring skulle jeg gjerne gjort det. Men med din negative innstilling til andre så synes jeg ikke det er verdt det.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #520 Skrevet 14. mars 2020 21 timer siden, Sharingiscaring skrev: Men en person trenger ikke 20-30 dassruller ærligtalt! Om du ønsker og bli ren så funker ikke bare dasspapir heller da bør en vaske seg! Det går ann og tenke på andre og ikke bare på seg selv! Jeg kjøpte dasspapir på torsdag (vi hadde ikke mer igjen). Butikken solgte sånne gigant-pakker med 30 ruller i. Jeg tok en sånn. Skyt meg. Anonymkode: 65f13...cf8 2
Fremhevede innlegg