Sharingiscaring Skrevet 13. mars 2020 #441 Skrevet 13. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Jeg syns i utgangspunktet ikke noe om hamstring, men så har det seg sånn at hamstring fra en kant fører til hamstring hos alle andre. Jeg og samboer er avhengi av laktosefritt for eksempel, og vanligvis pleier laktosefriavdelinga å være det som forsvinner sist til vanlig. Nå er alt vekk pga dere hamstere pga laktosefritt har lang holdbarhet. Jeg er glad vi er smarte til vanlig å kjøper dopapir på 10kr marked på spar, å da kjøper vi gjerne 3 stk i slengen så har vi for ei beite. Å vi var også smarte nok til å hamstre inn noe laktosefritt før det ble helt tomt. Men dere som kjøper 3 handlevogner med bare bleier og morsmelk?! Hva er greia?? Anonymkode: 01f9e...f99 De ønsker vel at vi andre småbarnforeldre som har spedbarn skal få det vannskelig? Utrolig unødvendig og hamstre til seg bleier og mme osv.. Jeg synes faktisk det er rart at de som jobber i butikken ikke setter ned foten.. 2
The Kitten Skrevet 13. mars 2020 #442 Skrevet 13. mars 2020 En venninne som jobber på apotek fortalte om en dame som forsøkte å kjøpe 5 pakker Ibux og 25 pakker Paracet. Da hun fikk spørsmål om «hva med alle de andre?» så hun bare dum ut. 5
Sharingiscaring Skrevet 13. mars 2020 #443 Skrevet 13. mars 2020 6 minutter siden, The Kitten said: En venninne som jobber på apotek fortalte om en dame som forsøkte å kjøpe 5 pakker Ibux og 25 pakker Paracet. Da hun fikk spørsmål om «hva med alle de andre?» så hun bare dum ut. Denne vennina di som jobbet på apoteket burde strengt talt satt ned foten og sagt "du kan bare kjøpe en pakke paracet og en pakke ibux" fordi det er ikke bare du som trenger det!
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #445 Skrevet 13. mars 2020 9 minutter siden, Sharingiscaring skrev: Denne vennina di som jobbet på apoteket burde strengt talt satt ned foten og sagt "du kan bare kjøpe en pakke paracet og en pakke ibux" fordi det er ikke bare du som trenger det! Vi har ikke lov til å selge 25 pakker uansett. 😅 Varierer fra hvert legemiddel, men kan selge reseptfritt 20 tabletter Paracet 500 mg, men vi kan ellers vise skjønn (ikke i disse dager), og selge 2 pakker f.eks i motsetning til nettapotek og matbutikk. Anonymkode: 71081...9cb 5
The Kitten Skrevet 13. mars 2020 #446 Skrevet 13. mars 2020 15 minutter siden, Sharingiscaring skrev: Denne vennina di som jobbet på apoteket burde strengt talt satt ned foten og sagt "du kan bare kjøpe en pakke paracet og en pakke ibux" fordi det er ikke bare du som trenger det! Kjerringen fikk bare kjøpe en av hver. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #447 Skrevet 13. mars 2020 2 timer siden, Sharingiscaring skrev: Ja takk for info men når jeg ser hvor egoistiske enkelte er så velger jeg og prøve og se i morgen om det er noe der om ikke så får vi vente til uka vi har heldighvis nok bleier ut helga.. Hadde folk sluttet og hamstre så hadde jeg ikke trengt og reise rundt for og finne bleier.. Hvor i landet bor du og hvilken størrelse trenger du? Anonymkode: ce3f8...910 2
Sharingiscaring Skrevet 13. mars 2020 #448 Skrevet 13. mars 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor i landet bor du og hvilken størrelse trenger du? Anonymkode: ce3f8...910 Fra 15-30 kg:-) vi har 2 pakker nå så det holder nå men jeg håper jo at ting blir bedre da sån at alle får kjøpt det de trenger! Endret 13. mars 2020 av Sharingiscaring
Sharingiscaring Skrevet 13. mars 2020 #449 Skrevet 13. mars 2020 8 minutter siden, The Kitten said: Kjerringen fikk bare kjøpe en av hver. Det var godt og høre!
Sharingiscaring Skrevet 13. mars 2020 #450 Skrevet 13. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har ikke lov til å selge 25 pakker uansett. 😅 Varierer fra hvert legemiddel, men kan selge reseptfritt 20 tabletter Paracet 500 mg, men vi kan ellers vise skjønn (ikke i disse dager), og selge 2 pakker f.eks i motsetning til nettapotek og matbutikk. Anonymkode: 71081...9cb Okey det var godt og høre!:-) folk tenker så lite på andre i disse dager. Det er så mange som bare tenker på meg meg meg utrolig provoserende! Også har vi disse som mener at hamstring er bra fordi det liksom skal redusere smitte.. Fakta er jo at hamstring er bekreftet frarådet nettopp fordi at det er det som øker risiko for smitte det er jo derfår vi har alle disse strenge tiltakene om og være hjemme mest mulig! 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #451 Skrevet 13. mars 2020 Hva definerer dere som hamstring? Før jeg fikk baby handlet jeg en dag i uka men nylig har jeg ofte ruslet innom butikken. Har selvfølgelig stoppet med det, og handlet til 5 dager i går, men kjøpte mme for å vare til neste leveranse. Bør jeg da ha dårlig samvittighet? Jeg kan godt gå litt sulten eller spise det som er å få tak i, men syk baby på medisiner som har sensitiv mage ønsker jeg ikke å ta en sjanse på. Kunne ha kjøpt mme for 4-5 dager, men spurte når de fikk inn mer og de sa ca 2 uker. Har jeg da hamstret som sørget for at baby har mat til de får inn igjen? Anonymkode: 4e566...6d4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #452 Skrevet 13. mars 2020 3 minutter siden, Sharingiscaring skrev: Fra 15-30 kg:-) bor i lillestrøm/oslo omerådet.. Ah, jeg bor i Oslo, men har størrelse 7-16 til overs. Jeg kjøpte 2 pakker, også viste det seg at min mor hadde kjøpt meg 2 pakker hun også fordi hun så at folk hamstret. Vet ikke om dere kan bruke størrelse 4? Anonymkode: ce3f8...910 2
Sharingiscaring Skrevet 13. mars 2020 #453 Skrevet 13. mars 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ah, jeg bor i Oslo, men har størrelse 7-16 til overs. Jeg kjøpte 2 pakker, også viste det seg at min mor hadde kjøpt meg 2 pakker hun også fordi hun så at folk hamstret. Vet ikke om dere kan bruke størrelse 4? Anonymkode: ce3f8...910 Mhm er litt usikker på det.. Vi har 2 pakker fra før av altså! Så det holder forhåpentlighvis ut helgen! De sier jo at lagere har nok av bleier. så da kommer det helt sikkert mer i hyllene i morgen eller til uka vi må bare reise ut litt tidligere i butikken og se og ikke på kvelden da alle har hamstret alt! Vi kommer ihvertfall ikke til og hamstre. mulig vi kommer til og kjøpe noen få pakke med bleier extra om det er masse pakker i hylla fra før av men ikke mer en vi faktisk trenger! Tusen takk for omtanken!:-) Endret 13. mars 2020 av Sharingiscaring
Sharingiscaring Skrevet 13. mars 2020 #454 Skrevet 13. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hva definerer dere som hamstring? Før jeg fikk baby handlet jeg en dag i uka men nylig har jeg ofte ruslet innom butikken. Har selvfølgelig stoppet med det, og handlet til 5 dager i går, men kjøpte mme for å vare til neste leveranse. Bør jeg da ha dårlig samvittighet? Jeg kan godt gå litt sulten eller spise det som er å få tak i, men syk baby på medisiner som har sensitiv mage ønsker jeg ikke å ta en sjanse på. Kunne ha kjøpt mme for 4-5 dager, men spurte når de fikk inn mer og de sa ca 2 uker. Har jeg da hamstret som sørget for at baby har mat til de får inn igjen? Anonymkode: 4e566...6d4 Hvor masse mme kjøpte du da? Det blir jo vannsklig og vite når du ikke skriver hvor mye..
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #455 Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, Sharingiscaring said: Hvor masse mme kjøpte du da? Det blir jo vannsklig og vite når du ikke skriver hvor mye.. Til 2 uker, 7 bokser. Anonymkode: 4e566...6d4
Sharingiscaring Skrevet 13. mars 2020 #456 Skrevet 13. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Til 2 uker, 7 bokser. Anonymkode: 4e566...6d4 De har forskjelluge str på boksene var de små bokser eller de som er veldig store eller de med pulver som du blander ut i vann? Hvorfår kjøpte du ikke mme for fks 3 dager? Og komme tilbake og handle? Det er mange som tenker likt som deg at de kjøper masse og kommer tilbake i butikken om 14 dager og da blir det fort tomme hyller..
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #457 Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, Sharingiscaring said: De har forskjelluge str på boksene var de små bokser eller de som er veldig store eller de med pulver som du blander ut i vann? Hvorfår kjøpte du ikke mme for fks 3 dager? Og komme tilbake og handle? Det er mange som tenker likt som deg at de kjøper masse og kommer tilbake i butikken om 14 dager og da blir det fort tomme hyller.. Jeg kjøpte for 2 uker fordi de ikke får inn mer før da og de andre butikkene var også tomme. Det hadde jo ikke gått å komme tilbake om 3 dager, da er det tomt. Ønsker heller ikke å komme tilbake å handle når de ber oss være hjemme og holde avstand - da er det vel bedre å kjøpe det man trenger (ikke mer enn man trenger) for å holde seg hjemme? Må presisere at dette kun var en type som det ofte er tomt for, de hadde mange pappesker mme av andre typer. Synes bare det er litt vanskelig dette, har ikke kjøpt dopapir, bleier eller mat annerledes enn før - men det eneste baby spiser er veldig viktig. Har også sjekket finn for å se om noen har ønskes kjøpt på dette merket men fant heldigvis ingen. Anonymkode: 4e566...6d4
Gjest Mask Skrevet 13. mars 2020 #458 Skrevet 13. mars 2020 (endret) Hvis man er en person og bor alene så er det nok å kjøpe noe doruller som varer i en til 2 uker, husk at en rull varer noen dager. Du overdriver jo med å handle 20-30 stykker dasspapir for en person liksom. Endret 13. mars 2020 av Mask
Sharingiscaring Skrevet 13. mars 2020 #459 Skrevet 13. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Jeg kjøpte for 2 uker fordi de ikke får inn mer før da og de andre butikkene var også tomme. Det hadde jo ikke gått å komme tilbake om 3 dager, da er det tomt. Ønsker heller ikke å komme tilbake å handle når de ber oss være hjemme og holde avstand - da er det vel bedre å kjøpe det man trenger (ikke mer enn man trenger) for å holde seg hjemme? Må presisere at dette kun var en type som det ofte er tomt for, de hadde mange pappesker mme av andre typer. Synes bare det er litt vanskelig dette, har ikke kjøpt dopapir, bleier eller mat annerledes enn før - men det eneste baby spiser er veldig viktig. Har også sjekket finn for å se om noen har ønskes kjøpt på dette merket men fant heldigvis ingen. Anonymkode: 4e566...6d4 Nei da hamstret du ikke! Barnet må få mat! Og når det tillegg var mer mme i hyllene så trenger du ikke og ha dårlig samvitighet. 1
Sharingiscaring Skrevet 13. mars 2020 #460 Skrevet 13. mars 2020 Just now, Maskot said: Hvis man er en person og bor alene så er det nok å kjøpe noe doruller som varer i en til 2 uker, husk at en rull varer noen dager. Du overdriver jo å handle 20-30 stykker dasspapir for en person liksom. Helt enig!
Fremhevede innlegg