Gå til innhold

Norge henter hjem IS-kvinne


Summerbreeze

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

For det første så er hun problemet. For det andre duller de med henne ved å la hun bli på sykehus. Makan til idioti!  Etter min mening burde hun blitt kastet på glattcelle da hun landet på Gardemoen. Ingen nåde for terrorister!!! 

Linken du postet er udramatisk og er ikke synonymt med silkehansker. Hun har gått med på fengsling, dette er ikke uvanlig. Dette blir tre hakk for mye følerier. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

For det første så er hun problemet. For det andre duller de med henne ved å la hun bli på sykehus. Makan til idioti!  Etter min mening burde hun blitt kastet på glattcelle da hun landet på Gardemoen. Ingen nåde for terrorister!!! 

Aller helst burde hun ha sittet på vann og brød med både hodelus og ubehandlet  Tyfus, men heldigvis er det ikke slik det fungerer, 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2020 den 18.25, Rosetelys skrev:

Hva er hjem? Er Norge hjem fordi besteforeldrene til barnet innvandret til Norge for mange år siden? Er Norge hjem fordi mor ble født her? Er Norge hjem, selv om barnet aldri har satt sine ben i Norge? 

Hvorfor i alle dager er Norge hjem? 
Dersom argumentet med at "fordi mor er norsk statsborger så er Norge hjem" skal brukes, så kan det brukes andre veien. Barnet kjenner ikke noe annet enn Syria og IS. Det kjenner ikke Norge eller fars hjemland (dersom det er et annet enn Syria).

Hvorfor er Norge hjem?

Helt enig. Jeg blir helt gal av denne saken. Hvis moren nektet å sende fra seg barna alene burde de heller bare fått blitt der nede. Selvfølgelig er barna uskyldige, og alle de små burde fått hjelp og fått nye gode hjem uavhengig av nasjonalitet. Men norske vil jeg ikke kalle noen av de. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På papiret er hun norsk, så ingen vits i å gnåle om det. Hele denne saken er latterlig. Mullah Krekar får vandre fritt omkring, mens denne moren liksom er en trussel mot hele landet? Ser ikke logikken i det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Apis skrev:

Vi får la helsevesen, barnevern og politi jobbe med barna, helsetilstanden har vi i offentligheten ingen ting med.

Jo, helsetilstanden til gutten har vi i offentligheten alt med. For å ikke gjenta det The Kitten skrev. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, hvordan kan man identifisere dem når de er påkledd slik? Det må være forbud å ferdes offentlig med heldekkende bekledning.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Drizzt skrev:

Nei, hvordan kan man identifisere dem når de er påkledd slik? Det må være forbud å ferdes offentlig med heldekkende bekledning.

Tja. Andre vitner som var med på demoen. I tillegg kan de sjekke kommunikasjon på mobil og sosiale medier. Denne IS-bruden er uansett ikke helt evneveik uten egen vilje og tanke. Ser bl.a. på et forum til en økonomiavis at hun studerte datateknologi på en høyskole i Oslo før hun dro til Syria. Utdannet altså, med klare meninger. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Drizzt skrev:

Jo, helsetilstanden til gutten har vi i offentligheten alt med. For å ikke gjenta det The Kitten skrev. 

Jeg er glad for at mine helseopplysninger ikke er offentlige, ville du likt at dine var det? Jeg regner med det ble foretatt noen vurderinger av utenriksdepartementet når det ble besluttet å hente disse norske statsborgerne tilbake til Norge, de må vi jo nesten stole på

Endret av Apis
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Drizzt skrev:

Nei, hvordan kan man identifisere dem når de er påkledd slik? Det må være forbud å ferdes offentlig med heldekkende bekledning.

Bør jo være mulig å bygge på det lovverket som allerede finnes, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Apis skrev:

Jeg er glad for at mine helseopplysninger ikke er offentlige, ville du likt at dine var det? Jeg regner med det ble foretatt noen vurderinger av utenriksdepartementet når det ble besluttet å hente disse norske statsborgerne tilbake til Norge, de må vi jo nesten stole på

Hvis min diagnose allerede var offentlig kjent slik denne gutten sin er, så er det null problem å få det bekreftet. Med mindre jeg har noe å skjule selvfølgelig som tilfelle her kan være.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Drizzt skrev:

Hvis min diagnose allerede var offentlig kjent slik denne gutten sin er, så er det null problem å få det bekreftet. Med mindre jeg har noe å skjule selvfølgelig som tilfelle her kan være.

Da er du langt mer åpen en det jeg er, men regelverk og det juridiske er ganske klart her, personvernet og taushetsplikten står sterkt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Drizzt skrev:

Hvis min diagnose allerede var offentlig kjent slik denne gutten sin er, så er det null problem å få det bekreftet. Med mindre jeg har noe å skjule selvfølgelig som tilfelle her kan være.

Problemet med å bekrefte en slik diagnose er at han vil bli gjenkjent som is-gutten med cystisk fibrose! Ingen fosterforeldre vil ha en fosterbarn med dobbel problematikk. 
jeg er bare interessert i om gutten er alvorlig syk eller ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rosetelys
18 timer siden, Apis skrev:

Jeg er glad for at mine helseopplysninger ikke er offentlige, ville du likt at dine var det? Jeg regner med det ble foretatt noen vurderinger av utenriksdepartementet når det ble besluttet å hente disse norske statsborgerne tilbake til Norge, de må vi jo nesten stole på

Gutten gikk fra å være "dødssyk" til å være "antatt syk". At gutten var "dødssyk" var hele grunnen til at de fikk komme hit, og spesielt grunnen til at moren fikk hjelp til å komme hit. Det trengs ingen spesifikke diagnoser eller detaljerte helseopplysninger ut i media. Likevel føler nok veldig mange seg ført bak lyset av regjeringen. Her brukes det flerfoldige titusener av skattebetalernes kroner for å hente dem hit, og plutselig er ikke gutten syk lenger. Han er bare "antatt syk". 

Var det hele et spill? Er det løgner? Hvem lyver? Hvem vinner på dette? Hva er spesielt med dette barnet fremfor alle de andre barna? Spørsmålene er mange, svarene er få.

 

Endret av Rosetelys
Ryddet for sitering av slettet innlegg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
14 timer siden, Apis skrev:

Aller helst burde hun ha sittet på vann og brød med både hodelus og ubehandlet  Tyfus, men heldigvis er det ikke slik det fungerer, 

Nei, men hun burde ikke kommet hit. Hun Er en potensiell trussel mot  mot andre. Hun burde sendt barnet fra seg og blitt igjen selv. Jeg stoler ikke et sekund på at hun har tatt avstand fra is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jon Are
11 timer siden, Tanuki skrev:

På papiret er hun norsk, så ingen vits i å gnåle om det. Hele denne saken er latterlig. Mullah Krekar får vandre fritt omkring, mens denne moren liksom er en trussel mot hele landet? Ser ikke logikken i det. 

Begge er en trussel mot riket. Ingen burde vært her. Det er bare latterlig at ondskapsfulle mordere får alt dekt av staten mens migrene pasienter ikke får dyr medisin,  eldre får dårlig behandling og mødre med syke barn må kjempe for hver en krone. Det er farlig slik regjeringen driver det. Mange er veldig veldig sinte..Er livredd selv for at det vil bryte ut en borgerkrig i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten digresjon angående Is-kvinnen som brukte sitt syke barn som brekkstang for å komme seg til Norge. 
Så tenker jeg på historien om kong Salomo fra det gamle testamentet i Bibelen. Hvor to kvinner krangler om hvem som er moren til et barn.
Kong Salomo tok frem sverdet og sa han skulle hugge barnet i to og gi dem hver en halvpart. Hvorpå den ene kvinnen sa han ikke måtte drepe barnet men bare gi det til den andre kvinnen. Mens den andre kvinnen sa at barnet verken skulle være ditt eller mitt. Del det i to! Da sa Salomo: Gi den første kvinnen det levende barnet. Hun er moren.  

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig er jeg imot at denne kvinnen burde fått noe hjelp av Norge.

For all del ,hjelp barna som er uskyldige og ikke har valgt sine egne foreldre men at denne damen skal fraktes tilbake til Norge i samme slengen er helt teit ,for å si det rett ut .

Hun dro frivillig ned dit ,med andre ord hun vet hva de menneskene står for ,hun vet hva de driver med. 

De dreper kvinner og barn fordi de nekter å være sex-slaver ,de gjør små jenter ned i 10-års alderen gravide ,de torturerer og lemlester mennesker osv...lista er lang. Det er onde handlinger som mennesker gjør ,og det verste av alt er at de bruker religionen til å støtte seg bak. Personlig mener jeg det har lite med religion å gjøre ,det er syke forskrudde individer som bruker det som unnskyldning for å utføre død og fordervelse mot andre.

Er klar over at de er muslimer ,men det jeg mener er at de bruker det for alt det er verdt ,noe må de jo ha å gjemme seg bak for i det hele tatt kunne overbevise verden at de gjør dette for sin Gud.  Jeg mener at alle muslimer tenker ikke slik som dem.

Det ville ha vært noe av det samme som at kristne går rundt og steiner prostituerte i dag fordi det står i bibelen ;)

 

Har ingen medfølelse for folk som støtter slike handlinger .

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Apis skrev:

Jeg er glad for at mine helseopplysninger ikke er offentlige, ville du likt at dine var det? Jeg regner med det ble foretatt noen vurderinger av utenriksdepartementet når det ble besluttet å hente disse norske statsborgerne tilbake til Norge, de må vi jo nesten stole på

På Debatten på NRK i går var de veldig vage på hvilke vurderinger som var tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...