Gå til innhold

Norge henter hjem IS-kvinne


Summerbreeze

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Gjeste mann said:

Dette

De fleste kommer høyst sannsynelig til å slippe unna. Noe som kommer til å øke faren for terror i fremtiden. Bedre å hente de hjem å stille dem til ansvar.

Det finnes mer enn nok potensielle terrorister. Noen flere fra eller til spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo det spiller en rolle.

Dette er de mest hardbarka og de kommer til å prøve å rekruttere flere.

Ønsker du mer terror i verden?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Gjeste mann said:

Jo det spiller en rolle.

Dette er de mest hardbarka og de kommer til å prøve å rekruttere flere.

Ønsker du mer terror i verden?

 

Om antall potensielle terrorister øker med 0,1% har det ingen praktisk betydning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er påfallende hvordan ingen (bortsett fra to) i tråden har kommentert min link til Dagsavisen utover en bruker som hang seg opp i at det ikke var en artikkel, men et debattinnlegg ( :roll: )og heller ikke nøytralt (?). Og en som ga positiv tilbakemelding. 

Hva er «nøytralt» i denne saken egentlig? 

Jeg anbefaler igjen dette innlegget: 

https://www.dagsavisen.no/debatt/barna-trenger-en-utstrakt-hand-1.1650957

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Guidet Kvinne skrev:

Det er påfallende hvordan ingen (bortsett fra to) i tråden har kommentert min link til Dagsavisen utover en bruker som hang seg opp i at det ikke var en artikkel, men et debattinnlegg ( :roll: )og heller ikke nøytralt (?). Og en som ga positiv tilbakemelding. 

Hva er «nøytralt» i denne saken egentlig? 

Jeg anbefaler igjen dette innlegget: 

https://www.dagsavisen.no/debatt/barna-trenger-en-utstrakt-hand-1.1650957

 

Anbefal i vei, så kan alle gjøre seg opp sin egen mening. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, The Kitten skrev:

Anbefal i vei, så kan alle gjøre seg opp sin egen mening. 

Absolutt. Hva er din mening? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk alle andre barna der nede som ikke har norsk statsborgerskap, skal de bare lide? Syns Norge er alt for naive og lar seg utnytte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Absolutt. Hva er din mening? 

Den har jeg allerede kommet med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, The Kitten skrev:

Anbefal i vei, så kan alle gjøre seg opp sin egen mening. 

Enn videre: du påpekte at denne artikkelen/innlegget ikke var «nøytralt». Kan du komme med noen kriterier for hva som er «nøytralt»? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, The Kitten skrev:

Den har jeg allerede kommet med.

Ikke om innlegget jeg linket til. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Guidet Kvinne skrev:

Det er påfallende hvordan ingen (bortsett fra to) i tråden har kommentert min link til Dagsavisen utover en bruker som hang seg opp i at det ikke var en artikkel, men et debattinnlegg ( :roll: )og heller ikke nøytralt (?). Og en som ga positiv tilbakemelding. 

Hva er «nøytralt» i denne saken egentlig? 

Jeg anbefaler igjen dette innlegget: 

https://www.dagsavisen.no/debatt/barna-trenger-en-utstrakt-hand-1.1650957

 

Helt enig.

Det er viktige å tenke litt lenger enn det hatet som så mange viser. Hva IS kvinnene "fortjener" er ikke hovedpoenget.

Hensynet til barna må veie tungt. Det er også veldig viktig å unngå ytterligere radikalisering, da et internasjonalt eller lokalt straffeoppgjør er lite realistisk.

Endret av Gjeste mann
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Gjeste mann skrev:

Helt enig.

Det er viktige å tenke litt lenger enn det hatet som så mange viser. Hva IS kvinnene "fortjener" er ikke hovedpoenget.

Hensynet til barna må veie tungt. Det er også veldig viktig å unngå ytterligere radikalisering, da et internasjonalt eller lokalt straffeoppgjør er lite realistisk.

Nettopp. Og det siste du skriver er veldig viktig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Hva om det var en far som brukte barna som ett anker, slik denne moren gjorde? Ville han fått samme sympatien?

Greit at denne moren må tiltales, men det jeg synest er blodig urettferdig, er at kvinners rolle i krig alltid blir undervurdert. Kvinners og menns rolle i krig blir vurdert forskjellig. Mennene hadde ikke kunne drevet krig på denne ekstreme måten uten at noen holdt fortet hjemme. At noen laget mat, holdt hus, sex og formering til neste generasjon fremmedkrigere. Så de er like skyldige.

Synest det er skammelig at hun klager på umenneskelige forhold i en leir som er laget for ofre av den samme krigen hun støttet.

At hun vil ut av det hun selv har vært med på å lage, for å bli beskyttet av ett land hun forakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rosetelys
7 timer siden, Guidet Kvinne skrev:

Det er påfallende hvordan ingen (bortsett fra to) i tråden har kommentert min link til Dagsavisen utover en bruker som hang seg opp i at det ikke var en artikkel, men et debattinnlegg ( :roll: )og heller ikke nøytralt (?). Og en som ga positiv tilbakemelding. 

Hva er «nøytralt» i denne saken egentlig? 

Jeg anbefaler igjen dette innlegget: 

https://www.dagsavisen.no/debatt/barna-trenger-en-utstrakt-hand-1.1650957

Jeg har nå lest innlegget. Det forandrer ikke mitt syn på saken. Moren burde aldri blitt hentet til Norge. Ikke barna heller, men min mening angående det er for så vidt ikke viktig.

Du finner det merkelig at kun to har kommentert debattinnlegget du linker til. Det jeg finner merkelig er at ingen har kunne forklare meg hvorfor Norge er hjem for disse barna. De har aldri vært her før. De er "norske" i kraft av at deres besteforeldre innvandret hit og har ervervet statsborgerskapet. Deres mor valgte å utvandre. Barna er ikke norske. De har aldri før vært i Norge. De har ikke noe forhold til Norge. Norge kan da ikke sies å være deres hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må dekke sine utgifter, Joshua French slipper... Hva faen, fyren har jo drept noen.

Har ingenting imot at hun må det, men j a skjedfe med likhet for loven?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tunaen said:

Hun må dekke sine utgifter, Joshua French slipper... Hva faen, fyren har jo drept noen.

Det vet vi ikke sikkert. Den rettssaken var en farse.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest spinjitzu
På 22.1.2020 den 20.38, RedFox81 skrev:

...

Men jeg ser mangel på logikk her. For det må jo nå være den sikreste måten å la terrorister gå ustraffet, hvis det er det mange er bekymret for. Å ikke hente de. 

 

11 timer siden, Gjeste mann skrev:

Dette

De fleste kommer høyst sannsynelig til å slippe unna. Noe som kommer til å øke faren for terror i fremtiden. Bedre å hente de hjem å stille dem til ansvar.

Hva er mest straff? Noen måneder i norsk fengsel (eller hjemme med fotlenke...?), eller noen måneder i en flyktningleir? 

Å være stuck i den fangeleiren er da mye bedre straff enn å KANSKJE sitte en liten stund i norsk fengsel. Noe jeg tviler på skjer - mor kan ikke skilles fra barna hun har valgt å traumatisere, må vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra.  Det er ikke ofte jeg er enig med USAs president Trumpf, men nå er jeg.  Selvfølgelig skal alle land hente hjem sine egne statsborgere.  
Det er en rettsstat verdig at skyldspørsmål og dom avgjøres av retten.  En mistenkt/ tiltalt er uskyldig inntil en dom sier noe annet.  Når jeg leser innleggene her, ser jeg forhåndsdømming.  Skjerp dere!   

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Gjeste mann said:

Helt enig.

Det er viktige å tenke litt lenger enn det hatet som så mange viser. Hva IS kvinnene "fortjener" er ikke hovedpoenget.

Hensynet til barna må veie tungt.

Hun fikk tilbud om at barna skulle hentes til Norge. Det ville hun ikke godta. Hun hadde dog ingen skrupler om å bruke barna som brekkstang som selv å komme "hjem".

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BrukerErHeltAnonym skrev:

Hun fikk tilbud om at barna skulle hentes til Norge. Det ville hun ikke godta. Hun hadde dog ingen skrupler om å bruke barna som brekkstang som selv å komme "hjem".

Selvfølgelig vil ikke en omsorgsfull mor sende barna sine fra seg til Norge.  Hun vil selvfølgelig gjøre det beste for barnet sitt og bli med, være tilstede.  Hvor vanskelig er det å forstå??....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...