Gå til innhold

Norge henter hjem IS-kvinne


Summerbreeze

Anbefalte innlegg

57 minutter siden, Anonymbruker3 skrev:

Dette er bare naivt pjatt og ønsketenkning. Barna kommer til å bli oppdratt som islamister av sin islamistiske mor, og de vil med stor sannsynlighet være islamister når de blir voksne. Hvis denne utstrakt-hånd-teorien hadde virket så ville vi ikke hatt så mange terrorstøttende muslimer i Norge.

Hvis hun hadde blitt igjen i kvinneleiren ville hun i det minste ikke fått flere barn. Nå kommer det ikke til å ta lang tid før hun har giftet seg med en ny islamistmann og fått flere barn som også vil bli oppdratt som islamister, på statens regning.

Hva slags belegg har du for å påstå dette? Sannsynligvis er barna under barnevernet, kanskje besteforeldre eller familie tar seg av dem.

Det er ikke «mange» terrorstøttende muslimer i Norge, så vidt meg bekjent. Har du tall fra en pålitelig (vitenskapelig) kilde som viser at dette er et faktum?

Delryddet for brukerdebatt.

Endret av Søgni
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Pipaluk skrev:

Å bli informert om barnet er alvorlig sykt eller ikke er vel ikke taushetsbelagt?

Dette er en fem år gammel gutt, som vi ble fortalt var dødssyk. Han går selv, med sekk på ryggen. Han har ikke vekt som en ettåring. Da hadde ikke det vært mulig. 

Hvorfor er det viktig for deg å vite dette? Besitter du medisinsk kunnskap selv, eller ønsker du å bruke dr. Google, og tro at du er ekspert?

Uansett diagnose er det på ingen måte normalt at en femåring er av vekst som sin to år yngre søster, som er vokst opp under samme kår. At han eventuelt har en potensielt dødelig sykdom betyr ikke at han akkurat nå står i fare for å dø. Han kan i sin nåværende tilstand likevel være fullstendig i stand til å gå selv med ryggsekk.

Det er satt en tentativ diagnose vedrørende cystisk fibrose, tenker du at legen har hatt personlig insentiv for å sette denne på feilaktig grunnlag? 

Endret av Alivamale
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Pipaluk said:

Å bli informert om barnet er alvorlig sykt eller ikke er vel ikke taushetsbelagt?

Dette er en fem år gammel gutt, som vi ble fortalt var dødssyk. Han går selv, med sekk på ryggen. Han har ikke vekt som en ettåring. Da hadde ikke det vært mulig. 

Jo, det er taushetsbelagt. Leste du ikke linken? Det er nok at du leser de første to setningene.

Gutten veide 11 kilo i september. Gjennomsnittet for en ett år gammel gutt er 10,4 kilo, mens gjennomsnittet for en femåring er 19,1. Dette kan du google selv.

At gutten er i stand til å gå selv, betyr ikke at han ikke er syk. Jeg skulle ønske at folk sluttet å stille diagnoser på et så syltynt grunnlag.

17 minutter siden, The Kitten said:

I tillegg tror jeg mange glemmer at han har pakistanske og chilenske gener. Ikke norske. Det vil selvfølgelig påvirke hva som er normal vekt for ham. 

Så fortell oss hva normalvekten er for en fem år gammel gutt med pakistanske og chilenske gener. Eller bare gjetter du?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pawn Hearts skrev:

Jo, det er taushetsbelagt. Leste du ikke linken? Det er nok at du leser de første to setningene.

Gutten veide 11 kilo i september. Gjennomsnittet for en ett år gammel gutt er 10,4 kilo, mens gjennomsnittet for en femåring er 19,1. Dette kan du google selv.

At gutten er i stand til å gå selv, betyr ikke at han ikke er syk. Jeg skulle ønske at folk sluttet å stille diagnoser på et så syltynt grunnlag.

Så fortell oss hva normalvekten er for en fem år gammel gutt med pakistanske og chilenske gener. Eller bare gjetter du?

Det kan du helt fint Google deg frem til selv. Jeg vet ikke hvor mye denne gutten veier, men på bildene ser han helt normalvektig ut. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, The Kitten skrev:

Det kan du helt fint Google deg frem til selv. Jeg vet ikke hvor mye denne gutten veier, men på bildene ser han helt normalvektig ut. 

Når er man tynn nok til å være i al-Hol da? Spiller det egentlig en rolle for oss om barnet er sykt eller ikke? Ville du tenkt at ethvert barn på 5 år som er friskt har godt av å bo der og bare kan bli der? 

Jeg bare spør, for det er jo egentlig likegyldig. 

Jeg tror det er lett for oss å sitte og si at hun burde latt barna dra uten henne, men så er det ingen av oss som har vært i den situasjonen. Jeg syns det er helt greit at hun er hentet hjem.

 

Og den sekken alle snakker om.. Det ser ut til å være en helt enkel og liten sekk, min 1åring som er frisk kunne fint hatt den på ryggen. Føler denne saken er storm i vannglass. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, The Kitten skrev:

Det kan du helt fint Google deg frem til selv. Jeg vet ikke hvor mye denne gutten veier, men på bildene ser han helt normalvektig ut. 

Så du trekker i tvil hva leger i leiren har rapportert vedrørende barnets vekt?
 

Jeg vet selvsagt ikke hva ditt grunnlag er for å vurdere barn, men han ser ikke normalvektig ut. Han ser ikke ut som et «biafrabarn», men det var også et tegn på et alvorlig underernært barn. Dette barnet har fått ernæring i leiren, men følger likevel ikke normale vekstkurver. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke hente hjem norske menn og fedre? Vi deler ut fredspriser til terrorister og presidenter som begår folkemord, åpner grensene for mennesker som har levd i krig (og av krig). Ser ikke egentlig den store forskjellen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Alivamale skrev:

Så du trekker i tvil hva leger i leiren har rapportert vedrørende barnets vekt?
 

Jeg vet selvsagt ikke hva ditt grunnlag er for å vurdere barn, men han ser ikke normalvektig ut. Han ser ikke ut som et «biafrabarn», men det var også et tegn på et alvorlig underernært barn. Dette barnet har fått ernæring i leiren, men følger likevel ikke normale vekstkurver. 

Jeg vet ikke om de har rapportert feil. Han ser liten og sped ut, men helt normal. Det var jeg også som barn uten at jeg var dødssyk.

underernært kan han også være uten å ha en dødelig sykdom. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Takida skrev:

Når er man tynn nok til å være i al-Hol da? Spiller det egentlig en rolle for oss om barnet er sykt eller ikke? Ville du tenkt at ethvert barn på 5 år som er friskt har godt av å bo der og bare kan bli der? 

Jeg bare spør, for det er jo egentlig likegyldig. 

Jeg tror det er lett for oss å sitte og si at hun burde latt barna dra uten henne, men så er det ingen av oss som har vært i den situasjonen. Jeg syns det er helt greit at hun er hentet hjem.

 

Og den sekken alle snakker om.. Det ser ut til å være en helt enkel og liten sekk, min 1åring som er frisk kunne fint hatt den på ryggen. Føler denne saken er storm i vannglass. 

For noen av oss spiller det er rolle om statsministeren vår har latt seg lurer trill rundt av en IS-kvinne. For noen av oss spiller det en rolle om regjeringen har løyet til oss. 
 

Dere som syns det er «helt greit» at hun er hentet hjem sier dere vel villig til å ha henne som nabo også? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, The Kitten skrev:

For noen av oss spiller det er rolle om statsministeren vår har latt seg lurer trill rundt av en IS-kvinne. For noen av oss spiller det en rolle om regjeringen har løyet til oss. 
 

Dere som syns det er «helt greit» at hun er hentet hjem sier dere vel villig til å ha henne som nabo også? 

Ja det hadde gått helt fint for meg. Tenker at hun har såpass lite igjen her i Norge og vil leve et liv under overvåking og stigmatisering for situasjonen hun selv satte seg i, sannsynligvis vil hun få sett disse barna et par timer i året under tilsyn. 

Vil heller ha henne som nabo enn en helt ukjent terrorist som plutselig går bananas. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, The Kitten skrev:

Jeg vet ikke om de har rapportert feil. Han ser liten og sped ut, men helt normal. Det var jeg også som barn uten at jeg var dødssyk.

underernært kan han også være uten å ha en dødelig sykdom. 

Nå er det slik at dette barnet er vurdert av leger i fjor. Disse legene har også vurdert alle de andre barna, og har vurdert at dette barnet ikke er friskt. Det finnes ikke mulighet for utredning av kompliserte tilstander i en slik leir. Legene er mer kompetente til å vurdere dødelighet av en sykdom enn du er.  Dersom ditt kriterium for å bedømme alvorlihetsgrad er at  alvorlig syke mennesker må ligge på båre, er det fint at du ikke har bestemmelsesmakt.
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Alivamale said:

Hva slags belegg har du for å påstå dette? Sannsynligvis er barna under barnevernet, kanskje besteforeldre eller familie tar seg av dem.

Det beste vi kan håpe på er altså at de samme som oppdro hun som reiste til IS vil oppdra dem. Jeg finner ingenting som tyder på at hjemvendte IS-medlemmer mister foreldreretten når de kommer til Norge, så hvis du påstår det er det strengt tatt du som bør dokumentere det.

1 hour ago, Alivamale said:

Det er ikke «mange» terrorstøttende muslimer i Norge, så vidt meg bekjent. Har du tall fra en pålitelig (vitenskapelig) kilde som viser at dette er et faktum?

Norge ligger helt i Europa-toppen når det gjelder antallet som har reist for å bli med i IS i forhold til antall muslimer i landet.

https://www.nrk.no/norge/andel-norske-syria-krigere-i-toppen-1.11384553

Siden den artikkelen ble skrevet har det blitt ca tre ganger så mange (ca 100). I tillegg har vi fundamentalistiske organisasjoner som Islam Net, som alene har et par tusen medlemmer. De støtter den samme bokstavtro islamtolkningen som resulterte i IS.

https://www.aftenposten.no/norge/i/9zAw/stadig-flere-unge-soeker-seg-til-bokstavtro-islam

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonymbruker3 skrev:

Det beste vi kan håpe på er altså at de samme som oppdro hun som reiste til IS vil oppdra dem. Jeg finner ingenting som tyder på at hjemvendte IS-medlemmer mister foreldreretten når de kommer til Norge, så hvis du påstår det er det strengt tatt du som bør dokumentere det.

Norge ligger helt i Europa-toppen når det gjelder antallet som har reist for å bli med i IS i forhold til antall muslimer i landet.

https://www.nrk.no/norge/andel-norske-syria-krigere-i-toppen-1.11384553

Siden den artikkelen ble skrevet har det blitt ca tre ganger så mange (ca 100). I tillegg har vi fundamentalistiske organisasjoner som Islam Net, som alene har et par tusen medlemmer. De støtter den samme bokstavtro islamtolkningen som resulterte i IS.

https://www.aftenposten.no/norge/i/9zAw/stadig-flere-unge-soeker-seg-til-bokstavtro-islam

Så du mistenker at foreldrene hennes har skyld i det hun har gjort? 
Tenker du det om alle kriminelle? Ligger forklaringen til «lommemannens» handlinger i hans oppdragelse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Alivamale skrev:

Nå er det slik at dette barnet er vurdert av leger i fjor. Disse legene har også vurdert alle de andre barna, og har vurdert at dette barnet ikke er friskt. Det finnes ikke mulighet for utredning av kompliserte tilstander i en slik leir. Legene er mer kompetente til å vurdere dødelighet av en sykdom enn du er.  Dersom ditt kriterium for å bedømme alvorlihetsgrad er at  alvorlig syke mennesker må ligge på båre, er det fint at du ikke har bestemmelsesmakt.
 

Har jeg sagt noe om å ligge på en båre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, RoH skrev:

Hvorfor ikke hente hjem norske menn og fedre? Vi deler ut fredspriser til terrorister og presidenter som begår folkemord, åpner grensene for mennesker som har levd i krig (og av krig). Ser ikke egentlig den store forskjellen 

Hvilke norske menn og fedre tenker du på? Er det noen som urettmessig er fanget i et annet land?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Alivamale skrev:

Hvilke norske menn og fedre tenker du på? Er det noen som urettmessig er fanget i et annet land?  

Regner med at det sitter en del IS-menn igjen også, disse er vel også fedre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, The Kitten skrev:

Har jeg sagt noe om å ligge på en båre?

Hva er kriteriene dine for å vurdere om en person som har en dødelig sykdom? Tydeligvis kan ikke vedkommende gå selv eller ha en sekk på ryggen. Hvilke kriterier legger du til grunn for din vurdering?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Alivamale skrev:

Hva er kriteriene dine for å vurdere om en person som har en dødelig sykdom? Tydeligvis kan ikke vedkommende gå selv eller ha en sekk på ryggen. Hvilke kriterier legger du til grunn for din vurdering?

Spørsmålet er heller hva regjeringen har lagt til grunnlag for å hente dem hjem. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, RoH skrev:

Regner med at det sitter en del IS-menn igjen også, disse er vel også fedre. 

Såvidt meg bekjent i følge norske aviser, er disse mennene enten døde, savnet, eller fengslet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...