Jump to content
Summerbreeze

Norge henter hjem IS-kvinne

Recommended Posts

Fortsetter under...

Pipaluk

Hva vil dette si for de andre mødrene som er igjen i Syria? 

Summerbreeze

At de sannsynligvis også blir hentet hjem. Som sagt, det setter en farlig presedens for videre saker. Advokatene til de resterende IS-brudene vet nå at det mulig å presse den norske regjeringen til å hente de hjem.

Aragorn ll Elessar
Akkurat nå, Summerbreeze skrev:

De prøvde jo dette, men moren nektet å la barna dra alene til Norge. Hun satte sitt eget behov og ønske foran barna hennes. Brukte de som utpresningsmiddel for å få det som hun vil. Dessverre oppnådde hun det.....

Da kan de bare ta barna fra henne med tvang. 

Annonse

loveli

Forkastelig.

Paradiso

Helt på tryne.

Pipaluk

Jeg lurer på hvor mye hjemreisen vil koste? Hvis de drar med et spesialbygget fly, som de gjorde sist og med få passasjerer.., 

jeg sjekket flight radar for å spore flyet. Finner det ikke foreløpig 

Summerbreeze
18 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Da kan de bare ta barna fra henne med tvang. 

Det som hadde vært det beste i dette tilfellet. For håpe de gjør det når hun kommer til Norge. Kvinnen er åpenbart ikke egnet til å være mor så egoistisk som hun er. Og hun risikerer også fengsel, så da mister hun vel også ansvaret. Selv om sannsynlighet for at Norge fengsler henne er liten. De har vel en eller annen dum unnskylding for det og...

Spørsmålet er bare hvem barna vil gå til om hun så mister ansvaret for de. Sannsynligvis noen i hennes nærmeste omkrets, noe som gjør at hun fortsatt vil ha tilgang til de

Janzypants

Fra et intervju gjort med moren 30.sept 2019. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/GGK4bq/is-morens-desperate-boenn

– Statsministeren har sagt at Syria-farere ikke kan bruke barna for å få retur til Norge. Setter du sønnen din i fare for å selv få komme hjem? 

– Nei, hvorfor skulle jeg sette min egen sønn i fare. Jeg prøver bare å gi min sønn god helsehjelp. Hvis han må dra uten meg, så vil han ikke klare seg, for jeg er den eneste omsorgspersonen han har hatt.

– Er det på noe tidspunkt aktuelt å samtykke til at barna blir hentet hjem uten deg?

– Nei, fordi sønnen min vil ikke klare å leve uten meg. Han har gått gjennom så mange vanskelige situasjoner, som at vi måtte rømme midt på natten, at det var bombing og skyting. Han har mistet en far og en stefar i veldig ung alder. Alt dette har preget ham, og jeg er den eneste familien hans.

Selvfølgelig setter hun sin egen sønn i fare for egen vinning (at hun selv også skal komme ut derfra). Gutten hadde mest sannsynlig klart seg bra selv om mora ikke hadde blitt med, da det hele tiden ville vært andre voksne, omsorgspersoner tilstede som hadde fulgt han hele veien. 
Ja, og hva med at hun mest sannsynlig vil bli fengslet når hun kommer til Norge? Da må jo sønnen leve uten henne i det daglige, noe hun sier at han ikke vil klare. Jeg tenker nok at hun sier seg villig til å bli fengslet i Norge, siden norske fengsler tross alt ikke er så ille...

Edited by Janzypants
La til noe

Summerbreeze
7 minutter siden, Pipaluk skrev:

Jeg lurer på hvor mye hjemreisen vil koste? Hvis de drar med et spesialbygget fly, som de gjorde sist og med få passasjerer.., 

jeg sjekket flight radar for å spore flyet. Finner det ikke foreløpig 

Er det mulig at de alt har landet da? 

Prisen på reisen, tror jeg jeg helt ærlig ikke vil vite. Er sikkert en helt hinsides pris som vi skattebetalere må betale..

Annonse

Pipaluk
1 minutt siden, Summerbreeze skrev:

Er det mulig at de alt har landet da? 

Prisen på reisen, tror jeg jeg helt ærlig ikke vil vite. Er sikkert en helt hinsides pris som vi skattebetalere må betale..

Jeg har inntrykk av at mediene først forteller om evakueringen når de er oppe i lufta. Hvis de fortsatt er på flyplassen nå, så kan denne avsløringen sette de i fare.  De er nok i Norge om fire fem timer tenker jeg 

theTitanic
32 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

De kunne ha hentet hjem barna og latt mora råtne der nede.

Alle voksne menn og kvinner som drar ned og blir en del av IS burde vi la bli igjen og råtne der nede.

Helt enig. Ville ikke brukt akkurat de ordene, men er helt enig i at ved å bli med i IS så sies det samtidig fravel til å noengang få returnere til Norge. Tåredryppende historier skal ikke endre reglene. Ikke alt ender bra, og noen valg man tar er uopprettelige. 

Villfisker
38 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

De kunne ha hentet hjem barna og latt mora råtne der nede.

Alle voksne menn og kvinner som drar ned og blir en del av IS burde vi la bli igjen og råtne der nede.

Ja.

Villfisker

Forresten. Hespetreene får vel ikke beholde ungene? 

Guidet Kvinne

Barna må hjem. Det er virkelig ikke deres feil.