Gå til innhold

Norge henter hjem IS-kvinne


Summerbreeze

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Fredelig said:

Jeg ser ikke bort fra at et offer som overlevde, i motsetning til sine familiemedlemmer, ville takket ja til å komme til Norge. Vi har jo rikelig av EMA. Tenkte selvsagt ikke på "tvangshenting".

Skjønner. Allikevel, ser jeg bare problemer med det. En ting er å hente sine borgere, kriminelle eller ei. Annen ting, er å begynne å tilby asyl til alle som kan være offre eller også etterlate etter offre, der gjerningsmann var en eier av norsk statsborgerskap. :) Det tror ikke jeg Norge vil, faktisk. Selv om god tanke. For de som vil selvsagt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Fredelig skrev:

Sarkasme eller oppgitthet. Det finnes rikelig med barn i verden som lider, og sikkert gjerne kunne tenkt seg det vinnerodd det er å komme til Norge. Hvorfor velge ut nettopp barn av de verste terrorister, som forakter Norge og alle våre verdier?

Ja, takk, da er vi enige! 😅  De andre barna fikk ikke vinnerloddet siden foreldrene ikke hadde norske aner.. Tviler på at ungene til denne kvinnen engang har vært i Norge, så derfor lurer jeg også på hvorfor det skrives at de "hentes hjem". 
Men når saken engang er slik, så hadde det forsåvidt vært greit hvis bare ungene hennes hadde kommet til Norge, men at HUN hadde måtte tatt konsekvensene av valget hun gjorde for x antall år siden. Noen valg, som f.eks å bli en del av IS, terrorisme, er ikke reversibelt slik jeg ser det. Men så bruker hun sønnen sin som et skjold; nekter han å få behandling dersom hun selv ikke får komme til Norge. Det er kvalmt! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så må jeg få si at det burde vært slik at dersom IS-sympatisører, IS-krigere (alle som har støttet IS på noen som helst måte), skulle få returnere tilbake til Norge, så burde det innebære at de automatisk fikk en forvaringsdom og aldri ble frie mennesker igjen. Vet aldri hva slags opplæring (eller oppdrag for den saks skyld) de kan ha fått mens de har vært der borte. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Faria said:

Du glemmer det at eneste grunnen til at barna ikke har kommet til Norge før er fordi at MOR har nektet dem å dra uten henne. Med andre ord, mor har nektet barna NØDVENDIG helsehjelp 

I mitt hode, eneste grunnen til at barna ikke har kommet til Norge tidligere, er at Norge har svært tungt byråkrati.

Men, har du barn? Har du hatt barn innlagt på et sykehus i Norge? Vet du at det er ikke bare tillat, det er også påkrevd med foreldres tilstedeværelse da? Disse barna har faktisk ingen andre omsorgspersoner enn denne moren. Det har viset seg at barna på sykehus alene, selv om helt vanlige barn fra helt vanlige familier og ellers bra oppvekst, og rett og slett på sykehus til en mindre operasjon - som å fjerne mandler, og begrenset tidsintervalle, type 3 dager, ja disse barna kan få sterke psykiske problemer i etterkant, som posttraumatisk stresslidelse. Dette er en avsporing selvfølgelig, men du har jo heller ikke tenkt helt gjennom det du skriver. :) 

Dere trenger meg som en motvekt. For dere har en fin liten fest her, der dere sitter og spiller hjerteløse. Men hvis dere bare reflekterer litt mer, så skjønner dere at dette er det eneste riktige løsningen. Jepp, jeg har troa på menneskeligheten. Snakker om dere nå. :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Jeg synes ikke det er riktig vinkling at hun hentes hjem. Barna hentes hjem. Hun må dessverre bli med på slep, og vil bli straffet. Jeg synes ikke vi skal være et land som slutter å tenke på hva barnas beste er, uavhengig av hva foreldrene har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Janzypants skrev:

Tror du det ville blitt et annet utfall dersom f.eks enten SV, AP, SP og eventuelt Rødt hadde sittet i regjering? 

Jeg tror FrP vil tjene stemmer på denne saken. Det var det jeg mente. 

 

Hun får vel en bok- og foredrag-avtale slik som andre har fått. Og ikke minst en invitasjon til Lindmo.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, RedFox81 skrev:

I mitt hode, eneste grunnen til at barna ikke har kommet til Norge tidligere, er at Norge har svært tungt byråkrati.

Men, har du barn? Har du hatt barn innlagt på et sykehus i Norge? Vet du at det er ikke bare tillat, det er også påkrevd med foreldres tilstedeværelse da? Disse barna har faktisk ingen andre omsorgspersoner enn denne moren. Det har viset seg at barna på sykehus alene, selv om helt vanlige barn fra helt vanlige familier og ellers bra oppvekst, og rett og slett på sykehus til en mindre operasjon - som å fjerne mandler, og begrenset tidsintervalle, type 3 dager, ja disse barna kan få sterke psykiske problemer i etterkant, som posttraumatisk stresslidelse. Dette er en avsporing selvfølgelig, men du har jo heller ikke tenkt helt gjennom det du skriver. :) 

Dere trenger meg som en motvekt. For dere har en fin liten fest her, der dere sitter og spiller hjerteløse. Men hvis dere bare reflekterer litt mer, så skjønner dere at dette er det eneste riktige løsningen. Jepp, jeg har troa på menneskeligheten. Snakker om dere nå. :) 

Vi er ikke hjerteløse, bare fordi vi mener denne moren kynisk har utnyttet barnet sitt. Er det noen som er hjerteløse så er det henne.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, RedFox81 skrev:

I mitt hode, eneste grunnen til at barna ikke har kommet til Norge tidligere, er at Norge har svært tungt byråkrati.

Men, har du barn? Har du hatt barn innlagt på et sykehus i Norge? Vet du at det er ikke bare tillat, det er også påkrevd med foreldres tilstedeværelse da? Disse barna har faktisk ingen andre omsorgspersoner enn denne moren. Det har viset seg at barna på sykehus alene, selv om helt vanlige barn fra helt vanlige familier og ellers bra oppvekst, og rett og slett på sykehus til en mindre operasjon - som å fjerne mandler, og begrenset tidsintervalle, type 3 dager, ja disse barna kan få sterke psykiske problemer i etterkant, som posttraumatisk stresslidelse. Dette er en avsporing selvfølgelig, men du har jo heller ikke tenkt helt gjennom det du skriver. :) 

Dere trenger meg som en motvekt. For dere har en fin liten fest her, der dere sitter og spiller hjerteløse. Men hvis dere bare reflekterer litt mer, så skjønner dere at dette er det eneste riktige løsningen. Jepp, jeg har troa på menneskeligheten. Snakker om dere nå. :) 

Har du bevis på at hun ikke har nektet ungen mat slik at han blir tynn og syk og dermed trenger og komme til Norge? Desperate mennesker begår desperate handlinger. Håper hun får ti år i fengsel og at ungene får et godt hjem hos normale mennesker. Uten kontakt med sin religiøst forskrudde mor. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
8 minutter siden, The Kitten skrev:

Vi er ikke hjerteløse, bare fordi vi mener denne moren kynisk har utnyttet barnet sitt. Er det noen som er hjerteløse så er det henne.

Barna bør få profesjonell hjelp, langt unna denne dysfunksjonelle moren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, acna skrev:

Jeg tror FrP vil tjene stemmer på denne saken. Det var det jeg mente. 

 

Hun får vel en bok- og foredrag-avtale slik som andre har fått. Og ikke minst en invitasjon til Lindmo.

Åja, sorry. Tenkte motsatt siden FrP tross alt sitter i denne regjeringen, selv om de ikke er enige i denne saken! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Jeg synes ikke det er riktig vinkling at hun hentes hjem. Barna hentes hjem. Hun må dessverre bli med på slep, og vil bli straffet. Jeg synes ikke vi skal være et land som slutter å tenke på hva barnas beste er, uavhengig av hva foreldrene har gjort.

Straffet for hva? For at hun forelsket seg i en kjekk mann, ble med ham til et annet land, ikke ante hva han drev med, mens hun var hjemme og fødte barn, vasket golv og lagde mat. Det vil være hennes forklaring. Noen som kjenner bevisbyrdereglene i en straffesak? Kortversjon; Umulig å få denne kvinnen dømt i Norge. Dessverre.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Proximus

Jeg synes synd på barna da de er uskyldige oppi det her, men hun dama ser jeg på som landssviker :sleep: Straffen bør være deretter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Barna bør få profesjonell hjelp, langt unna denne dysfunksjonelle moren. 

Det er jeg enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, RedFox81 skrev:

I mitt hode, eneste grunnen til at barna ikke har kommet til Norge tidligere, er at Norge har svært tungt byråkrati.

Men, har du barn? Har du hatt barn innlagt på et sykehus i Norge? Vet du at det er ikke bare tillat, det er også påkrevd med foreldres tilstedeværelse da? Disse barna har faktisk ingen andre omsorgspersoner enn denne moren. Det har viset seg at barna på sykehus alene, selv om helt vanlige barn fra helt vanlige familier og ellers bra oppvekst, og rett og slett på sykehus til en mindre operasjon - som å fjerne mandler, og begrenset tidsintervalle, type 3 dager, ja disse barna kan få sterke psykiske problemer i etterkant, som posttraumatisk stresslidelse. Dette er en avsporing selvfølgelig, men du har jo heller ikke tenkt helt gjennom det du skriver. :) 

Dere trenger meg som en motvekt. For dere har en fin liten fest her, der dere sitter og spiller hjerteløse. Men hvis dere bare reflekterer litt mer, så skjønner dere at dette er det eneste riktige løsningen. Jepp, jeg har troa på menneskeligheten. Snakker om dere nå. :) 

Ikke meg du spør, men disse barna kan få tildelt f.eks en verge e.l som kan være der i morens sted. Denne moren er ikke mye "omsorgsmenneske" i mine øyne når hun setter sine behov foran ungens behov. Fosterhjem på sikt. Mange barn som ikke har sine biologiske foreldre som omsorgspersoner, så akkurat dét argumentet er bare tull!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fredelig skrev:

Straffet for hva? For at hun forelsket seg i en kjekk mann, ble med ham til et annet land, ikke ante hva han drev med, mens hun var hjemme og fødte barn, vasket golv og lagde mat. Det vil være hennes forklaring. Noen som kjenner bevisbyrdereglene i en straffesak? Kortversjon; Umulig å få denne kvinnen dømt i Norge. Dessverre.

Heldigvis er det IKKE umulig å få henne dømt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, RedFox81 skrev:

I mitt hode, eneste grunnen til at barna ikke har kommet til Norge tidligere, er at Norge har svært tungt byråkrati.

Men, har du barn? Har du hatt barn innlagt på et sykehus i Norge? Vet du at det er ikke bare tillat, det er også påkrevd med foreldres tilstedeværelse da? Disse barna har faktisk ingen andre omsorgspersoner enn denne moren. Det har viset seg at barna på sykehus alene, selv om helt vanlige barn fra helt vanlige familier og ellers bra oppvekst, og rett og slett på sykehus til en mindre operasjon - som å fjerne mandler, og begrenset tidsintervalle, type 3 dager, ja disse barna kan få sterke psykiske problemer i etterkant, som posttraumatisk stresslidelse. Dette er en avsporing selvfølgelig, men du har jo heller ikke tenkt helt gjennom det du skriver. :) 

Dere trenger meg som en motvekt. For dere har en fin liten fest her, der dere sitter og spiller hjerteløse. Men hvis dere bare reflekterer litt mer, så skjønner dere at dette er det eneste riktige løsningen. Jepp, jeg har troa på menneskeligheten. Snakker om dere nå. :) 

Ja, jeg har barn. Og ja, jeg har hatt barn innlagt på sykehus i Norge, tilogmed lagt inn pga livsfarlig tilstand, med andre ord mulighet for at barnet kom til å dø. 

Har du barn? Er du klar over at om du som forelder nekter barnet livsnødvendig hjelp så kommer barnet fortsatt til å få det, men barnevernet overtar omsorgen i mellomtiden, og du kan i værste fall faktisk bli dømt for å nekte livsnødvendig hjelp? 

Er nok ikke jeg som ikke har tenkt gjennom det jeg skriver, det er nok du. Jeg hadde aldri i verden risikert livet til barna mine for å prøve å få en fordel selv! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, The Kitten skrev:

Heldigvis er det IKKE umulig å få henne dømt.

Man kan jo håpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
3 minutter siden, Fredelig skrev:

Straffet for hva? For at hun forelsket seg i en kjekk mann, ble med ham til et annet land, ikke ante hva han drev med, mens hun var hjemme og fødte barn, vasket golv og lagde mat. Det vil være hennes forklaring. Noen som kjenner bevisbyrdereglene i en straffesak? Kortversjon; Umulig å få denne kvinnen dømt i Norge. Dessverre.

Det er da ingen grunn til at hun ikke skal bli dømt for faktisk å ha sluttet seg til en terrororganisasjon.

«Kvinnens rolle i IS er likestilt mennene og en forutsetning for ekstremistgruppens fremtid. Derfor mener PST at kvinnenes deltagelse også må være straffbar.»

https://www.aftenposten.no/norge/i/L0z9BR/pst-mener-kvinnens-rolle-i-is-er-likestilt-mennene

Denne saken må da sies å kunne skape presedens. Kvinnen ble dømt til over to år i fengsel, og det var uten engang å ha rukket å komme seg til Syria, bare ved å planlegge å gifte seg med en terrorist.

https://www.nrk.no/norge/forste-kvinne-i-norge-domt-for-is-medvirkning-1.14456629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil vel være en ganske opplagt sak for barnevernet? Vil tro barna allerede er på plass i fosterhjem og mor i varetektsfengsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
27 minutter siden, The Kitten skrev:

Vi er ikke hjerteløse, bare fordi vi mener denne moren kynisk har utnyttet barnet sitt. Er det noen som er hjerteløse så er det henne.

Det er det vel ingen som er uenige i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...