Gå til innhold

Norge henter hjem IS-kvinne


Summerbreeze

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Tekopp1 skrev:

Helt utrolig å lese innleggene til de som mener moren skulle blitt igjen. Dere har virkelig ingen anelse om hva det ville innebære for barna. Barna er sannsynligvis traumatiserte i større eller mindre grad allerede, og å ta de vekk fra moren ville vært et ytterligere alvorlig traume. De ville blitt transportert i fly, sammen med totalt ukjente voksne, for så å bli tatt i mot av totalt fremmede i Norge. Jeg kan ikke tenke meg noe særlig mer skremmende for et barn!

Selv om moren kanskje har gjort noe som etter norsk lov er straffbart (og det vet vi forresten ikke, det har ikke vært rettsak og hun er ikke dømt), kan hun likevel være barnas beste og kanskje eneste trygghet. 

Som mor selv kan jeg godt forstå at hun har nektet å sende barna fra seg, jeg leser det ikke som "å skyve barna foran seg for å få fordeler", men heller en mor som forsøker å beskytte barna så godt hun kan, og som oppriktig mener det er best at hun er sammen med barna sine. 

At enkelte mener barna bør adopteres bort og at moren aldri skal få se dem igjen er fullstendig hårreisende. Her er det skremmende lynsjestemning mot mor og oppi dette har man helt glemt barnas beste. 

 

Du er nok en godhjertet person som mener det beste men jeg må si meg uenig med din tolkning. 

Det er ikke snakk om bare å eventuelt brutt norsk lov men internasjonal lov.  IS er den mest brutale organisasjonen verden noen gang har sett.  Denne kvinnen har satt alle menneskerettigheter til side med å være en del av IS.  Det skulle bare mangle at hun tak konsekvensene av dette.Hun har ingenting i Norge å gjøre.

Endret av Stina234
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, RedFox81 skrev:

Men hvorfor synes du saken er så provoserende? Du bør gå inn i deg og finne ut hvorfor. For det er vel knapt noe spesielt med saken, sånn, egentlig, juridisk sett? Hvor mange tenåringer gjør ekstremt dumme valg de angrer på i ettertid? Veldig mange, er jo faktisk alderen for nettopp det. Hun her toppet selvsagt Norges "dumme valg"-konkurransen. Og så? Det betyr ikke at hun ikke er norsk statsborger lengre, det betyr ikke at hun ikke har rettigheter. Hun blir behandlet som alle andre, det er opptil politi å finne ut om hun har gjort straffbare handlinger og straffe henne i tilfelle. Hva med dette provoserer deg, og hvorfor?

Og uansett, jeg tror dere glemmer at det handler bare om transport. Hun hadde alltid lov å returnere til Norge på egen hånd. Hun følte ikke det var forsvarlig med syke barn, små barn. Norge foreslo å hente barn - da hun skulle komme tilbake på egen hånd. Hun nektet, og akkurat dette skjønner jeg, av flere grunner. Poenga da hun sto på sitt og mente at det beste ville vært transport sammen, og det ble også Norge til slutt enig i, det tok bare veldig lang tid. Så nå blir de transportert og det er en glad sak for alle parter, ikke minst Norge, og Norges omdømme. Dette er lite ressursbruk for Norge, sånn i det store bildet.

Det jeg lurer på, er hva skjer i hodene til de som blir så provosert av dette.

Du virker svært naiv som ikke klarer å skjønne hvorfor denne saken er provoserende.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
20 minutter siden, RedFox81 skrev:

Poenga da hun sto på sitt og mente at det beste ville vært transport sammen, og det ble også Norge til slutt enig i, det tok bare veldig lang tid. Så nå blir de transportert og det er en glad sak for alle parter, ikke minst Norge, og Norges omdømme. Dette er lite ressursbruk for Norge, sånn i det store bildet.

Det jeg lurer på, er hva skjer i hodene til de som blir så provosert av dette.

Dette er ikke en gladsak for Norges omdømme. Norge fremstår som svake. Det er ikke lite ressursbruk for Norge, det er faktisk ganske mye. Et eget chartret fly, med besetning, og antagelig politi, helsepersonell osv. Det er langt i fra gratis, og mye mer enn "hvermannsen" som blir syk noen gang kommer til å få. 

Det snakkes om at det er så fælt for barna å skulle havne i fosterhjem? Det skjer veldig ofte i Norge, at barn blir tatt fra foreldre og plassert i beredskapshjem og deretter fosterhjem. Noen ganger med politiet og noen ganger med makt. Hvorfor skal det være greit, men ikke at disse barna blir tatt umiddelbart fra en totalt uegnet mor? Hun valgte å la sitt syke barn være i en flyktningleir i Syria fremfor å sende han til Norge for behandling.

Dersom Norge er hjemme, som det påstås om og om igjen, hvorfor er det så fælt for han å bli sendt hit? Det er jo hjemme, er det ikke?

Denne familien kommer til å være en evig utgiftspost. Transport til Norge, fosterhjem, sykehusbehandling, behandling for traumer, advokatutgifter, rettssakutgifter, utgifter for å holde henne fengslet og så, når hun slipper ut, så er hun antagelig syk eller hun må få en eller annen ytelse fordi ingen vil ansette henne.

Her strammes det inn i alle bauger og kanter, men å hente inn mer problemer, som koster hinsides mye penger, nei det skal vi!!

Jeg blir så provosert av denne saken at jeg har ikke ord for det. Ingen har hittil heller gitt meg svar på hvorfor Norge er hjem for disse barna. Disse barna som aldri har vært her.
I tillegg, hvorfor skal Norge hjelpe henne hjem? Hvorfor skal man gi alt til ei dame som har valgt alt dette vekk? Som har gjort et aktivt valg om å la alt dette ligge bak seg og heller velge å kjempe mot Norge, Vesten og alle våre verdier. Hvorfor?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Trykksjakta skrev:

Arbeidet med å hindre norske myndigheter med å fjerne moren fra barna er i gang:
https://www.nrk.no/norge/is-kvinne-og-barna-hennes-til-norge_-dette-kan-skje-nar-de-lander-1.14860174

Pussig dette, når det er mistanke om omsorgssvikt i norske hjem, nøler man ikke med å hente ut barna. Gjerne midt på natta, og man går heller ikke av veien for å bruke makt. Mange får ikke se barna på flere måneder og år etter slike uttak.

Nå skal man plutselig la en bestialsk IS-terrorist få lov å være sammen med sine barn. Her bør barna til dette svinet tas fra henne umiddelbart for å prøve å redde dem fra det som allerede er store traumer. Hvis de får vokse opp hos en god familie, for alltid fjernet fra mordermoren, kan det være håp for dem.

Når det gjelder terrorister og deres barn så vises det en grenseløs stor vel vilje og hjertelag fra våre hykleriske globalistiske politikere og myndigheter. Men når det rammer uskyldige og lovlydige, ikke kriminelle mennesker og deres familie så er plutselig ikke de menneskelige hensyn og hjertelag for barna så viktig lengre. Merkelig. 😠

https://www.aftenposten.no/norge/i/xPdmOX/skulle-kastes-ut-av-norge-udi-mente-mahsa-kunne-ha-kontakt-med-datteren-6-mnd-via-internett?fbclid=IwAR2fUBCQ6h9Nfw_UO2vIL5jd3wJc6Pi7HX3jxHx1y6mE95fh8Gyp34fn940

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Rosetelys skrev:

Dette er ikke en gladsak for Norges omdømme. Norge fremstår som svake. Det er ikke lite ressursbruk for Norge, det er faktisk ganske mye. Et eget chartret fly, med besetning, og antagelig politi, helsepersonell osv. Det er langt i fra gratis, og mye mer enn "hvermannsen" som blir syk noen gang kommer til å få. 

Det snakkes om at det er så fælt for barna å skulle havne i fosterhjem? Det skjer veldig ofte i Norge, at barn blir tatt fra foreldre og plassert i beredskapshjem og deretter fosterhjem. Noen ganger med politiet og noen ganger med makt. Hvorfor skal det være greit, men ikke at disse barna blir tatt umiddelbart fra en totalt uegnet mor? Hun valgte å la sitt syke barn være i en flyktningleir i Syria fremfor å sende han til Norge for behandling.

Dersom Norge er hjemme, som det påstås om og om igjen, hvorfor er det så fælt for han å bli sendt hit? Det er jo hjemme, er det ikke?

Denne familien kommer til å være en evig utgiftspost. Transport til Norge, fosterhjem, sykehusbehandling, behandling for traumer, advokatutgifter, rettssakutgifter, utgifter for å holde henne fengslet og så, når hun slipper ut, så er hun antagelig syk eller hun må få en eller annen ytelse fordi ingen vil ansette henne.

Her strammes det inn i alle bauger og kanter, men å hente inn mer problemer, som koster hinsides mye penger, nei det skal vi!!

Jeg blir så provosert av denne saken at jeg har ikke ord for det. Ingen har hittil heller gitt meg svar på hvorfor Norge er hjem for disse barna. Disse barna som aldri har vært her.
I tillegg, hvorfor skal Norge hjelpe henne hjem? Hvorfor skal man gi alt til ei dame som har valgt alt dette vekk? Som har gjort et aktivt valg om å la alt dette ligge bak seg og heller velge å kjempe mot Norge, Vesten og alle våre verdier. Hvorfor?!?

👏   Veldig bra skrevet!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, spinjitzu skrev:

Jeg tenker på barna, vi er bare uenige om hva som er bra for dem. Jeg anser ikke at denne kvinnen har et snev av godhet eller omsorg i seg, ut i fra hennes egne handlinger og kommentarer, så jeg tror det er bedre for barna å ikke ha henne i livet sitt. Ikke bare bedre, jeg tror det er eneste sjangsen de har.

Men jeg ser jo at artikkelen bekrefter det jeg frykter. Hun kommer ikke til å få noen reell straff. Regner med hun får gå med elektronisk fotlenke eller noe sånt. Og så om et par år blir hun vel ufør pga PTSD eller noe, og kan sitte hjemme resten av livet på skattebetalerenes penger mens hun fortsetter å forgifte barna mot Vesten og Norge. Jeg synes hele saken er så sinnsykt provoserende.

Jeg tror ikke at vi er så veldig uenige... Men hun er jo den eneste omsorgspersonen for barna og for dem er det veldig vondt å bli skilt fra henne etter alt de har opplevd og hvis hun behandler dem bra ellers så synes jeg at barna bør få lov til å ha henne i nærheten. Hennes valg derimot er jeg veldig uenig i. Og mange av de var ikke gode for barna heller. Men de skjønner jo ikke det og er glade i mammaen sin. Og da synes jeg at de bør reise sammen med henne. Så kan man følge henne med og ta det derfra og gradvis uten å påføre større traumer for barna. Etterhvert, hvis barna blir mottatt på en god måte, blir de trygge og da går det å gjøre endringer hvis det trengs. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rosetelys
2 minutter siden, jenta7 skrev:

Jeg tror ikke at vi er så veldig uenige... Men hun er jo den eneste omsorgspersonen for barna og for dem er det veldig vondt å bli skilt fra henne etter alt de har opplevd og hvis hun behandler dem bra ellers så synes jeg at barna bør få lov til å ha henne i nærheten. Hennes valg derimot er jeg veldig uenig i. Og mange av de var ikke gode for barna heller. Men de skjønner jo ikke det og er glade i mammaen sin. Og da synes jeg at de bør reise sammen med henne. Så kan man følge henne med og ta det derfra og gradvis uten å påføre større traumer for barna. Etterhvert, hvis barna blir mottatt på en god måte, blir de trygge og da går det å gjøre endringer hvis det trengs. 

Hvorfor er hun den beste omsorgspersonen for barna? Fordi hun fødte dem? Dersom det er tilfellet trenger vi vel ikke barnevernet da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns definitivt ikke at denne moren fortjener å komme tilbake til Norge, men ungene hennes gjør det. Og da er det faktisk best for dem om de får følge av det eneste trygge holdepunktet de har i hverdagen. Og vi som sitter her vet faktisk ingen ting om hva slags omsorgsperson hun har vært. Hun elsker sikkert barna sine som de fleste gjør, og ønsker alt det beste for de sånn egentlig. Når hun tok valget om å reise til Syria så hun vel ikke for seg at det skulle ende som det gjorde, og der nede mens hun levde beskyttet i et hus med masse goder så hadde sikkert barna det bra. Men den endre som det gjorde, og de havnet i leiren. Det har sikkert vært hjerteskjærende for henne som mor. Prøver bare å nyansere debatten her, hun behøver ikke å være et monster mot barna sine, og hun hadde ganske sikkert ikke reist om hun visste det hun visste i dag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosetelys skrev:

Hvorfor er hun den beste omsorgspersonen for barna? Fordi hun fødte dem? Dersom det er tilfellet trenger vi vel ikke barnevernet da? 

Fordi de kjenner henne. Hun er den eneste personen de kjenner i Norge. Jeg sier ikke at hun er den beste generelt. Men i den situasjon de er i nå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
Akkurat nå, jenta7 skrev:

Fordi de kjenner henne. Hun er den eneste personen de kjenner i Norge. Jeg sier ikke at hun er den beste generelt. Men i den situasjon de er i nå. 

Så, akkurat det samme som for alle barna som blir tatt av barnevernet da? De blir tatt vekk fra foreldrene sine og plassert hos noen andre, som de ikke kjenner. Hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rosetelys skrev:

Hvorfor er hun den beste omsorgspersonen for barna? Fordi hun fødte dem? Dersom det er tilfellet trenger vi vel ikke barnevernet da? 

Hun er jo ikke skikket til å ha barn, hvem utsetter barna sine for det hun har gjort.

Herregud.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Villfisker said:

Barna kan godt komme ja, men barnevernet må gi dem nye foreldre. Kvinnene må dømmes til forvaring, men skulle egentlig ikke blitt hentet i det hele tatt.

Svekker rettighetene deres det gjør det til deg også. Erfaring fra andre land viser at bedre løsningen er at ekstremistene forsones og hehabilitres. Akkurat som NS og nazistene etter krigstiden. Prinsippet er ikke plutselig ugyldig fordi noen ekstremister har brun hud istedenfor brune skjørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
5 minutter siden, Sam3 skrev:

Svekker rettighetene deres det gjør det til deg også. Erfaring fra andre land viser at bedre løsningen er at ekstremistene forsones og hehabilitres. Akkurat som NS og nazistene etter krigstiden. Prinsippet er ikke plutselig ugyldig fordi noen ekstremister har brun hud istedenfor brune skjørt. 

Det har jeg aldri sagt. Det er snakk om at ondskapsfulle handlinger må få konsekvenser. Hudfarge og klesdrakt er irrelevant.

Endret av Villfisker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

problemet er straffene i norge. 4 år inne og så ute igjen med planer om selvmordsbombing. Livstid burde vært obligatorisk men helst henging. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man setter alt hat til side: hva er egentlig best for barna? Jeg tror å få komme til Norge, bo hos familie, kunne ha samvær med mor når mulig. Vi kan ikke straffe mor ved å ta fra henne barna, det er jo barna som kommer dårligst ut av tap av mor, og dermed straffes. Mor skal straffes, men jeg tror ikke vi legger et godt grunnlag for å lage gode, hatfrie nordmenn av barna dersom vi inhumant tar fra dem mor for alltid.. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Susseblass skrev:

Om man setter alt hat til side: hva er egentlig best for barna? Jeg tror å få komme til Norge, bo hos familie, kunne ha samvær med mor når mulig. Vi kan ikke straffe mor ved å ta fra henne barna, det er jo barna som kommer dårligst ut av tap av mor, og dermed straffes. Mor skal straffes, men jeg tror ikke vi legger et godt grunnlag for å lage gode, hatfrie nordmenn av barna dersom vi inhumant tar fra dem mor for alltid.. 

Du tror at en IS-terrorist oppdrar barna til mindre hat enn hvis barna vokste opp i et fosterhjem?? Ehm, ok.

Det tror ikke jeg. Denne terroristen burde fratas barna og muligheten til å omgås barn på livstid. Som en pedofil. Hennes holdninger er skadelige for godtroende barn. Hennes holdninger er en fare for vår sikkerhet og dermed også for våre liv.

Hun skal selvfølgelig ikke oppdra noen barn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/14/2020 at 3:12 PM, Aragorn ll Elessar said:

De kunne ha hentet hjem barna og latt mora råtne der nede.

Alle voksne menn og kvinner som drar ned og blir en del av IS burde vi la bli igjen og råtne der nede.

Det ville påført barna store traumer å bli sendt til et fremmed land med fremmede folk. Moren er den eneste de kjenner her, nå som hun ble med. De er bare tre og fem år.

Regjeringen har gjort det eneste rette, moren må heller få sin straff her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sa jeg ingenting om at hun skal få oppdra barna. Her må det tett oppfølging til. Og jeg tror ikke nødvendigvis at det at hun har vært tilknyttet IS sier noe om hvorvidt hun er en kjærlig mor. Men jeg tror vi vet bedre enn å retraumatisere allerede traumatiserte små barn i statlig regi. Jeg håper de har en plan for å skille mor og barn på mest mulig skånsomt vis. 

9 minutter siden, loveli skrev:

Du tror at en IS-terrorist oppdrar barna til mindre hat enn hvis barna vokste opp i et fosterhjem?? Ehm, ok.

Det tror ikke jeg. Denne terroristen burde fratas barna og muligheten til å omgås barn på livstid. Som en pedofil. Hennes holdninger er skadelige for godtroende barn. Hennes holdninger er en fare for vår sikkerhet og dermed også for våre liv.

Hun skal selvfølgelig ikke oppdra noen barn!!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Anelie said:

Når det gjelder terrorister og deres barn så vises det en grenseløs stor vel vilje og hjertelag fra våre hykleriske globalistiske politikere og myndigheter. Men når det rammer uskyldige og lovlydige, ikke kriminelle mennesker og deres familie så er plutselig ikke de menneskelige hensyn og hjertelag for barna så viktig lengre. Merkelig. 😠

https://www.aftenposten.no/norge/i/xPdmOX/skulle-kastes-ut-av-norge-udi-mente-mahsa-kunne-ha-kontakt-med-datteren-6-mnd-via-internett?fbclid=IwAR2fUBCQ6h9Nfw_UO2vIL5jd3wJc6Pi7HX3jxHx1y6mE95fh8Gyp34fn940

Jo. Barna her er uskyldige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...