Gå til innhold

Norge henter hjem IS-kvinne


Summerbreeze

Anbefalte innlegg

Dere som argumenterer for at hun er den eneste omsorgspersonen barna har hatt. Hva slags omsorg snakker vi om her? Det er omsorgssvikt på det groveste og Norge har plikt å skille barn fra voksne som svikter dem i omsorgen. Denne kvinnen har hele tiden brukt barna som inngangsbillett for seg selv i Norge. Barna kommer til å trenge mangeårig kvalifisert hjelp for traumene deres mor har forårsaket. Det siste disse barna trenger er å bli påført nye traumer av samme kvinne. De fortjener så mye bedre etter alt de har vært gjennom.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rystende lesing.

Slik førte Norge sin egen befolkning bak lyset og jobbet på spreng for å hente denne terroristen.

Merk dere følgende:

Dersom det hadde blitt kjent innad i leiren at den voksne moren hadde et ønske om å reise hjem i samarbeid med norske myndigheter, så ville hun stått i fare for å bli rammet av de voldelige opptøyene som ekstreme IS-kvinner sto bak i fjor høst.

Bruker sharialover

VG har tidligere omtalt den knallharde indre justisen i al-Hol, der kvinner som blir oppfattet som frafalne er blitt angrepet og drept i tråd med IS’ ekstreme tolkning av sharialovene.

Det ble ansett som en «høyst reell risiko» at den norske IS-kvinnen kunne ha blitt utsatt for «brutal internjustis», dersom UDs planlagte hjemhenting ble kjent internt i leiren.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Adg21E/jobbet-i-maanedsvis-med-hemmelig-hjemhenting

 

Hun ville blitt rammet av styremåten hun selv støtter og er en del av? Oh, the irony!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At enkelte ikke kan se hva denne damen gjorde mot landet vårt er for meg veldig skremmende. 

1. Hun var del av IS (om du er så naiv å tror hun ble "kidnappet" inn i det - god bedring)

2. Hun var gift og skilte seg aldri med Bastian

3. Hun nektet sønnen LIVSVIKTIG hjelp for egen vinning.

4. Hun er imot landet vårt Norge (Hun har selv sagt at hun vil til Pakistan, men tar seg til takke med Norge)

Dere som påstår hun ufrivillig ble tatt med. Hun var ilag med en som ÅPENT støttet IS!! Slutt å vær så naiv då!

Det er straffbart å ta del i IS, hun har laget mat til IS krigere i flere år - født IS-barn. 

Hvis hun har hatt det så forbanna Jævlig, hvorfor skilte hun seg aldri fra Bastian? (noe hans andre kone gjorde)

Hun vet godt hva hun gjorde når hun tok fly fra Norge. 

For min del, barna er velkommen til Norge - håper de blir tatt godt vare på. Kjerringen derimot, kan brenne i helvete. 

Hun varer nok ikke lenge utenfor murene uansett.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør man ikke skille barnas velferd og moren her? Det er ikke spesielt vanskelig. Fagfolk vet hva som er best for barna. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Bør man ikke skille barnas velferd og moren her? Det er ikke spesielt vanskelig. Fagfolk vet hva som er best for barna. 

I prinsippet er jeg enig, men samtidig synes jeg også det er vanskelig. Nettopp fordi dette ikke handler bare om mor og barn, men også om hvordan staten skal forholde seg til voksne mennesker med kjent tilknytning til IS, som nå vil tilbake. Det er en utfordring, og jeg har ikke svaret på hva som er rett. Men det blir for enkelt å ignorere den siden av det som også går på moren. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og har man først hentet hjem ei med barn så blir det vel fort flere, eller...? Dette er virkelig ikke greit! Skjønner virkelig ikke hva Erna tenker med. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2020 den 15.59, Callisto83 skrev:

"We are going to slaughter you": The children of Syria´s IS camp" (Reportasje fra Sky News, publisert 10 november 2019)

Saken her, og videoen, får meg til å undre over om folket vårt og politikerne våre reflekterer noe om konsekvensene vårt land (og folk) får grunnet innvandringssystemet vi velger å ha. (Det samme gjelder for andre land i vesten som har høyere mengde innvandring enn vi.)

Det er forskjeller i kultur, tro og praksis av livet. Som ikke godtas av den andre kulturen. Det her er en bit av konsekvensene. Saken viser hva som er tilfelle om norske statsborgere nå i 2020. Både vårt land og våre naboland har disse konsekvensene, og landene også andre konsekvenser enn den som nevnes her.

Men etter hva jeg har forstått så skal vi «akseptere at kultur, tro og praksis av liv er ulik. Og dette er en del av konsekvensene vi derfor må ta med. Og de her er vårt ansvar fordi dette er norske statsborgere nå. Og vi vil fortsette å få slike konsekvenser. Fordi vi skal fortsette å ha det innvandringssystemet vi praktiserer.»

...og å ønske noe annet er forkastelig, av en eller annen grunn. Systemet ansees som riktig å fortsette av politikere og folk. Det ansees også svært ufint dersom man tar opp sannheter om de negative aspektene med systemets negative konsekvenser. Dette skal ties stille, av en eller annen grunn. 

Endret av Ann Mo
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, spinjitzu skrev:

Og så om et par år blir hun vel ufør pga PTSD eller noe, og kan sitte hjemme resten av livet på skattebetalerenes penger mens hun fortsetter å forgifte barna mot Vesten og Norge. Jeg synes hele saken er så sinnsykt provoserende.

Du har ikke tenkt over at saken er provoserende for deg fordi du (litt påvirket av media, kanskje? Og litt fordommer?) bygger en karakter som kanskje ikke finnes? Jeg syns særlig dette utsagnet ditt

Jeg anser ikke at denne kvinnen har et snev av godhet eller omsorg i seg, ut i fra hennes egne handlinger og kommentarer

er å dra det litt vel langt; hva i all verden vet vel du om hennes omsorgsevne og "godhet" hva nå enn det er, overfor sine barn? Du baserer det på "hennes handlinger og kommentarer", utelukkende gjennom media- det har ikke slått deg at du ilegger henne en hel del egenskaper du egentlig ikke har grunnlag for å gjøre? 

Du er nok dessverre bare et offer for hjernens iboende trang til å fylle inn info som mangler. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, tirben said:

Det er nettopp det! Det virker som at mange her ikke vet hva de snakker om! Men det er tre norske kvinner  kvinner med to barn hver som sitter i leirene. Alle barna er under 5 år. To av kvinnene har ikke ytret noe ønske om å komme til Norge, det er de to søstrene fra Bærum. 

Så det er ikke slik at det vil flomme over av "terroristbarn" . 

Met sannsynnlig at Norge allerede flommer over av terroristvarn or barnebarn etter 1945. .  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dikteren
2 timer siden, Janzypants skrev:

Er absolutt ikke det jeg sier, så ikke prøv å legge ord i munnen min! Men at hun ikke har visst hva som foregikk, det er bare svada! Hvordan vet du at hun ble tvunget? Fordi hun har sagt det?  

I fjor ble faren til Bastian, og faren til kvinnen intervjuet i VG. Ut ifra det som blir sagt, virker det som at kvinnen ble overbevist av mannen sin. Om det er sant eller ikke, skal jeg ikke uttale meg om. 

»Det var jo min sønn Bastian som overtalte min svigerdatter til å reise ned til dette kalifatet i Syria. Jeg føler at som farfar til Bastians sønn så må jeg ta en rolle for å oppdra gutten. Gi ham kjærlighet og beskyttelse. Lære ham å ikke gjøre de samme feilene som sin far.»

Forsøkte å hente henne hjem

For den norsk-pakistanske morfaren fra Oslo er det enda flere spørsmål: Hvordan og hvorfor ble hans eldste datter rekruttert til å dra til Syria? Kunne han ha hindret henne fra å gifte seg med Vasquez, dersom hun ikke følte et press fra faren om å gå inn i et arrangert ekteskap? Kunne han ha klart å redde henne ut tidligere?

Jeg lot meg smugle inn i Syria i januar 2013, for å møte Bastian og min datter, men han nektet meg å ta henne med tilbake. Det var forferdelig å se henne der, kledd i svarte sjal, og redd og engstelig.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/EWxeVo/faren-til-bastian-vasquez-ikke-la-vaare-barnebarn-straffes-for-foreldrenes-feil

I et innlegg i Nettavisen virker det som at det var en venninne av henne, som også var med på å romantisere livet i Syria på Facebook. Godt mulig at kvinnen ble overbevist både av Bastian og hennes venninne. Men det var til slutt hennes avgjørelse.

»En av denne morens venninner, som dro til Syria omtrent samtidig henne, skrev begeistret på Facebook om det fantastiske livet i IS-kalifatet. Om alle herlighetene som møtte dem da de ankom: fiks ferdige flotte hus med alt nødvendig inventar, som møbler, kjøkkenutstyr og TV. Og det beste med det hele: alt var gratis!»

https://www.nettavisen.no/nyheter/nar-barna-blir-billetten-hjem/3423910123.html

Endret av Dikteren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis så har media fulgt og intervjuet denne IS-kvinnen flere ganger gjennom årene, i tillegg til personer rundt henne, bevis for at hun var og er en IS-kvinne det finnes. Det er bare å søke opp artiklene og friske opp hukommelsen. Det er mye å ta av! 
 

(Faktisk så tror jeg at bevismengden i denne saken er så stor, at det vil være en enklere sak å dømme henne, enn personene i de tidligere IS-sakene Norge har gjennomført. Ekteskapet til Vasques veier nok tungt, som flere av dere allerede har nevnt.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Drizzt skrev:

 

 

Hun ville blitt rammet av styremåten hun selv støtter og er en del av? Oh, the irony!

Hun sier og har hele tiden sagt at hun ikke støtter IS. Hun har siden første dag i Syria,  angret på at hun dro til Tyrkia med Vasquez, og prøvd å komme seg hjem.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tirben skrev:

Hun sier og har hele tiden sagt at hun ikke støtter IS. Hun har siden første dag i Syria,  angret på at hun dro til Tyrkia med Vasquez, og prøvd å komme seg hjem.  

Selvfølgelig skal hun si det nå. Hun umyndiggjør seg selv for å slippe ansvar. Jeg tror ikke på et ord hun sier om hvor mye hun angrer, osv. En mor som risikerer sine barns liv for å komme selv til Norge, er en person som ikke fortjener min medfølelse og sympati.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Proximus
12 minutter siden, Drizzt skrev:

Jeg tror ikke på et ord hun sier om hvor mye hun angrer, osv. En mor som risikerer sine barns liv for å komme selv til Norge, er en person som ikke fortjener min medfølelse og sympati.

Ord er bare ord, de betyr ingenting. Handlinger er det som betyr noe. Og hun har jo vist sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Purple Basil skrev:

Enig. Dette er helt sykt. Jeg blir kvalm når jeg ser hvordan Venstre og MDG jubler.

Jeg også. Jeg fatter ikke at mikropartiene jubler for at Norge har brukt skattepenger for å hente en IS terrorist tilbake til Norge. For en forferdelig presedens :( Dessverre er det slik i Norge at hun kommer til å forgifte sine barn og ikke blir skilt fra dem. Krf og V kommer til å juble for det også. De to mikropartiene blir hardt straffet av velgerne neste år og etter alle solemerker ikke klarer seg over sperregrensen. Da har Erna et stort problem. Frp har en sjanse å redde ansikt og vinne noe av situasjonen - ut av regjering med en gang. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2020 den 22.58, Janzypants skrev:

Nei, vettu hva! Hvis du hadde valget mellom å gi barnet ditt livsviktig hjelp, og eneste alternativet var at du måtte gi fra deg ungen din; hadde du latt det være da?  

Det er helt ok at ungene kommer hit, MEN mora gjorde et valg for år siden, og det skulle hun måttet tatt konsekvensene av nå. Det er jo helt klart at hun setter seg selv foran sønnen sin. Han kunne ha fått helsehjelp for LENGE siden hadde hun satt sønnen sin først. 

Det at hun har reist med IS til Syria er i seg selv, så vidt jeg har fått med meg, straffbart etter norsk lov. Nei, jeg har virkelig INGEN sympati med denne moren.  Jeg kan vel ikke tenke meg noe mer skremmende for et barn enn å være i en slik krigssone. Han hadde nok blitt godt ivaretatt av kompetente fagfolk allerede ved avreise, tenker jeg! 

Men mitt store spørsmål er hvor gamle disse kvinnene var da de reiste ut. De kan jo ha blitt manipulerte og hjernevaska til å bli med, noen av dem var jo knapt myndige da de forlot Norge. Ja, de har gjort noe dumt, men kanskje vi bør gi dem en ny sjanse? 

Endret av Lillfrid
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterforske denne kvinnen i Norge? Høre hennes forklaring? Hehe. Det blir en farse av en etterforsking, all den tid evt forbrytelser gjort i Syria blir vanskelig å verifisere og finne ut uten førstehåndsvitner fra de som bor der nede. De som er utsatt for vold, lemlestelser og drap. 
Men vi har da ihvertfall denne IS-kvinnens kjære avdøde ektemanns bravader godt dokumentert. Der Bastian Vasquez stolt poserer foran noen stakkars fanger i et hus  før de kort tid etterpå sprenges i fillebiter inni huset. 

Dette er altså en fyr som hun var gift med og utmerket godt visste hva stod for. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...