Gå til innhold

Norge henter hjem IS-kvinne


Summerbreeze

Anbefalte innlegg

1 time siden, The Kitten skrev:

På Debatten på NRK i går var de veldig vage på hvilke vurderinger som var tatt.

Mor kan gi helsepersonell, advokat eller annen troverdig person tillatelse til å bekrefte /avkrefte hvorvidt barnet var dødssykt, ev. om den alvorlige sykdommen som de selv gikk ut med var reell. En vil ikke utlevere flere opplysninger enn hva som akt er delt. Når alle nå vegrer seg for å stadfeste/avkrefte, så avstedkommer det mistenksomhet for at det har vært en viss grad av løgn her.

Problemet videre blir da, hvordan kan vi så tro på det moren forklarer om sin deltagelse under oppholdet? Hun sier hun bare har laget mat og vasket gulv...., jeg vil ikke tro på noe mer.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut Vollebæk skriver mye fornuftig i Aftenposten i dag. 

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/MRB670/frp-mener-at-jeg-naa-lever-mer-usikkert-enn-foer-den-is-siktede-kvinnen-kom-hjem-hvorfor-det-knut-vollebaek

Det er bedre at hun sitter i fengsel i Norge enn ikke noe fengsel i det hele tatt.

Dersom man bare lar dem være i leierene blir det rene utklekkingsanstalter for terrorister og verden vil på sikt bli mer utrygg. Da er det bedre at all land henter hjem "sine" og setter dem bak lås og slå. Dette er faktisk også Donald Trump sin mening. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gjeste mann skrev:

Knut Vollebæk skriver mye fornuftig i Aftenposten i dag. 

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/MRB670/frp-mener-at-jeg-naa-lever-mer-usikkert-enn-foer-den-is-siktede-kvinnen-kom-hjem-hvorfor-det-knut-vollebaek

Det er bedre at hun sitter i fengsel i Norge enn ikke noe fengsel i det hele tatt.

Dersom man bare lar dem være i leierene blir det rene utklekkingsanstalter for terrorister og verden vil på sikt bli mer utrygg. Da er det bedre at all land henter hjem "sine" og setter dem bak lås og slå. Dette er faktisk også Donald Trump sin mening. 

Godt skrevet av Vollebæk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder helsetilstanden til barnet: jeg vil anta at det må omfattende utredninger til (?). Det er ikke gjort på et par dager. 

Resultatene av undersøkelsene er selvfølgelig underlagt taushetsplikt, og de siste som har noe med dem å gjøre er vel oss/gudoghvermann. Hva skal vi med det? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Når det gjelder helsetilstanden til barnet: jeg vil anta at det må omfattende utredninger til (?). Det er ikke gjort på et par dager. 

Resultatene av undersøkelsene er selvfølgelig underlagt taushetsplikt, og de siste som har noe med dem å gjøre er vel oss/gudoghvermann. Hva skal vi med det? 

Få vite om regjeringen har løyet til oss.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, The Kitten skrev:

Få vite om regjeringen har løyet til oss.

Man kan faktisk ikke spre helseopplysninger på den måten, det er lovstridig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Guidet Kvinne said:

Man kan faktisk ikke spre helseopplysninger på den måten, det er lovstridig. 

De hadde ikke problemer med å opplyse om dette tidligere mens barnet fortsatt var i Syria.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dikteren
20 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Man kan faktisk ikke spre helseopplysninger på den måten, det er lovstridig. 

Bekrefter eller avkrefter man opplysningen om gutten er syk eller ikke, er det ingen andre helseopplysninger enn det som er tidligere kommet ut - som forblir offentlig. 

Endret av Dikteren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erna har vist seg som en svak og uegnet leder.

Jeg stemmer ikke FrP, men vi trenger de når resten av røkla på tinget ikke forstår at Norge blir utsatt for utpressing og konsekvensene det har at vi lar oss presse. 

Blir forbanna.

Vi skulle hentet barna, ikke kjerringa. Hvordan kan Erna si at det ikke var et alternativ? Vi tar unger fra foreldrene sine her i Norge med makt, hvorfor kunne vi ikke gjøre det der nede? Noen som vet? Når vi først blander oss der nede mener jeg... hvorfor reageres det ikke slik det ville blitt reagert på norsk jord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på opphavsretten, spekulasjoner, oppfordring til lovbrudd og svar til dette.

Kragebein, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norge er veldig lett å lure, her henter dem ei Is kvinne. Kanskje neste hun vil gjøre her i Norge er å sprenge seg selv, gifter seg for to barn, hvor tenkte hun at hun skulle oppdra disse barna? I et slott?  Mens man må slite så utrolig mye for å gå gjennom systemet for at man skal søke for sin mann eller kone til å få bli i Norge. Flere som er blitt sendt hjem igjen og blitt dratt fra sine barn for at systemet i Norge kun aksepterer dem de vil akseptere. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at taushetsplikten nå plutselig har blitt SÅ viktig (i motsetning til tidligere hvor de har sagt at gutten sannsynligvis lider av CF), og at det nå refereres mer til at det er et "antatt sykt barn", aner jeg nesten ugler i mosen.. De kunne gått ut og enten bekreftet eller avkreftet diagnosen CF. Trenger ikke vite noe mer enn dét, men jeg vil gjerne vite om gutten faktisk var syk, eller om det hele er et spill fra morens side...  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Guidet Kvinne skrev:

Man kan faktisk ikke spre helseopplysninger på den måten, det er lovstridig. 

De kan helt fint si hvordan tilstanden hans er uten å bryte taushetsplikten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, Janzypants skrev:

Det at taushetsplikten nå plutselig har blitt SÅ viktig (i motsetning til tidligere hvor de har sagt at gutten sannsynligvis lider av CF), og at det nå refereres mer til at det er et "antatt sykt barn", aner jeg nesten ugler i mosen.. De kunne gått ut og enten bekreftet eller avkreftet diagnosen CF. Trenger ikke vite noe mer enn dét, men jeg vil gjerne vite om gutten faktisk var syk, eller om det hele er et spill fra morens side...  

Herregud, slapp av, han er jo ikke ferdig testet enda engang.

Forøvrig er det fullt mulig å være alvorlig syk og ha behov for omfattende legehjelp uten å ha cystisk fibrose. 

Endret av Marihønepøne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ektemennene hennes er også bare "antatt døde". Ikke helt utenkelig at det blir noen lykkelige familiegjenforeninger i fremtiden...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes både mor og barn kunne blitt i Syria, når hun nektet sende barnet for å få hjelp. Finnes nok av unger som trenger hjelp, uten at man trenger bruke millioner av skattepengene til Nordmenn for å hente «hjem»(?) en terrorist. Fengsel i Norge er jo flott for henne: bor flott, får utdanning og slipper ut om få år, så hun kan fortsette som «husmor» for IS!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...