Gå til innhold

Norge henter hjem IS-kvinne


Summerbreeze

Anbefalte innlegg

Gjest Promqueen

Dette skjer samtidig som det er loddtrekning om hvem som skal få livreddende behandling. Som f.eks mot kreft fordi det er kjempedyre medisiner. Dette er NORSKE statsborgere som har bodd i Norge og betalt skatt i alle år!! TRIST!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 hours ago, mumriken said:

De er jo egentlig ikke overlatt til noe land, eller? De lever alle sammen i en flyktningleir som styres og overlever under andre midler enn statsstøtte sånn jeg har forstått det..

igjen, jeg syns det er et vanskelig tema. På den ene siden ønsker jeg disse terroristene alt vondt, på en annen side er det skummelt å tenke på hva som skjer hvis de blir der nede i Syria. Hva hvis de blir satt fri, eller rømmer. Umulig å garantere at de blir der de er når forholdene er så ustabile. derfor mener jeg at norge heller burde ha dem i forvaring i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Druid said:

Hun fulgte ett helt persongalleri, jeg har ikke boka lenger, så jeg husker ikke navnet. 

Det er litt viktig at vi ikke blander sammen folk her, for det er en klar tendens til forhåndsdømming i denne tråden. Jeg vet ikke om Faktisk faktisk har rett, men de gjør i det minste et forsøk på å skille mellom de forskjellige kvinnene:

https://www.faktisk.no/notiser/z96/nei-det-er-ikke-aisha-shezadi-som-hentes-hjem-fra-syria

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Promqueen skrev:

Dette skjer samtidig som det er loddtrekning om hvem som skal få livreddende behandling. Som f.eks mot kreft fordi det er kjempedyre medisiner. Dette er NORSKE statsborgere som har bodd i Norge og betalt skatt i alle år!! TRIST!!

Ja. Det er rett og slett ikke riktig.

 

Ernas frekke utsagn om moralske kompass og at de har gjort det eneste moralsk riktige gjør meg virkelig kvalm. Hvis hennes moralske kompass viser at det er riktig å hente IS terrorister til Norge, så må hun justere kompasset sitt. Det viser seg nå at det er også opprør internt i Høyre og veldig mange er svært uenige med hvor partiet deres landet i denne saken. https://www.nettavisen.no/okonomi/sjokk-og-vantro-i-hoyre--hente-hjem-landssvikere-ikke-mitt-hoyre/3423911200.html

Kommer Erna til å gå i historien som statsministeren som ofret egen flertallsregjering for å hente en IS terrorist til Norge? Ifølge kilder blir det en straff på rundt 4 år for denne kvinnen ut fra tidligere domsavgjørelser om tilknytning til IS. Latterlig lavt. Som @Druid skrev over - forvaring er den eneste straffen som fungerer.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, spinjitzu skrev:

Når retorikken nå også er endret til at det dreier seg om et «antatt» sykt barn, og med VG som fotograferer barna ned flytrappen. Gutten går med sekk på ryggen, og med terroristen i full i «islamistmundur». Gutten er i følge Ropstad, «antageligvis» syk, men spekulasjonsvis uten noe hjelpebehov fra PST-betjenten hverken til sekk eller syketransport.
 

ja hvor syk er denne gutten når han ikke får syketransport og går med sekk på ryggen?  I tillegg valgte de en rute hjem som innebar to flybytte, og med tre forskjellige fly. 
 

Endret av Pipaluk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2020 den 9.04, Pipaluk skrev:

 

Etter i månedsvis å ha hørt at gutten var i fare for å dø, så la jeg også merke til at han virket oppegående med sekk på ryggen under hjemreisen.

Det er også et merkelig utsagn fra advokat at av hensynet til gutten så kan det ikke opplyses om helsetilstanden hans nå. Vi har da tidligere hørt beskrevet den antatte sykdommen,  at han stadig ble dårligere og stod i fare for å dø snart, vekten som stadig ble lavere grunnet diverse forhold osv., så kan det plutselig ikke svares på om tilstanden hans? 

Spørsmål om hvor syk han egentlig er synes absolutt betimelig.

Men nå kan ingen svare på det...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Donatello skrev:

Etter i månedsvis å ha hørt at gutten var i fare for å dø, så la jeg også merke til at han virket oppegående med sekk på ryggen under hjemreisen.

Det er også et merkelig utsagn fra advokat at av hensynet til gutten så kan det ikke opplyses om helsetilstanden hans nå. Vi har da tidligere hørt beskrevet den antatte sykdommen,  at han stadig ble dårligere og stod i fare for å dø snart, vekten som stadig ble lavere grunnet diverse forhold osv., så kan det plutselig ikke svares på om tilstanden hans? 

Spørsmål om hvor syk han egentlig er synes absolutt betimelig.

Men nå kan ingen svare på det...

Norsk helsepersonell har selvfølgelig taushetsplikt, men man kan jo begynne å lure...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, The Kitten skrev:

Norsk helsepersonell har selvfølgelig taushetsplikt, men man kan jo begynne å lure...

Selvsagt har norsk helsepersonell taushetsplikt, det er heller ikke slike som har brakt på banen hvor syk gutten var.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis hun tydelig og ektefølt tar avstand fra IS og hjelper PST med opplysninger, har jo det også selvfølgelig en verdi

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Apis skrev:

Vis hun tydelig og ektefølt tar avstand fra IS og hjelper PST med opplysninger, har jo det også selvfølgelig en verdi

Spørs hvor ektefølt det er. Stoler ikke ett sekund på henne. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Donatello skrev:

Selvsagt har norsk helsepersonell taushetsplikt, det er heller ikke slike som har brakt på banen hvor syk gutten var.

Jeg håper egentlig ikke at han har den har den sykdommen som blir antatt. Det blir vanskelig for gutten å leve et tilnærmet normalt liv hvis han blir gjenkjent som « IS-gutten med cystisk fibrose» Mange fosterforeldre vil nok vegre seg mot å ta han imot da, av frykt for bråk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pipaluk skrev:

Jeg håper egentlig ikke at han har den har den sykdommen som blir antatt. Det blir vanskelig for gutten å leve et tilnærmet normalt liv hvis han blir gjenkjent som « IS-gutten med cystisk fibrose» Mange fosterforeldre vil nok vegre seg mot å ta han imot da, av frykt for bråk.

 

Men hvorfor først gå ut i media med diagnosen og så etterpå nekte å svare? Det hadde holdt å si at han var alvorlig syk og trengte behandling i Norge. 

Slik jeg oppfattet advokaten på Dagsrevyen nettopp, så innrømmet han at det var nødvendig å snakke om diagnosen tidligere. Nå var gutten her, og det var ikke nødvendig mer, derfor ville han ikke svare intervjueren, som fremholdt at det var de selv som hadde gått ut med diagnosen.

Det virker mistenkelig som en innrømmelse av press for at mor også skulle få komme hjem med sitt alvorlig syke barnet.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener vi har åpenbar rett til å få vite om hele grunnlaget for den upopulære hjemhentingen av IS-kvinnen – sønnens livstruende tilstand – var riktig eller uriktig. Utover det trenger jeg ingen detaljer, men om det i ettertid har vist seg å være velbegrunnet eller ei, mener jeg vi har krav på å vite.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvem er egentlig denne kvinnen? Er det venninnen av 'Syria-søstrene' som var beskrevet i Åsne Seierstads bok?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Donatello skrev:

Etter i månedsvis å ha hørt at gutten var i fare for å dø, så la jeg også merke til at han virket oppegående med sekk på ryggen under hjemreisen.

Det er også et merkelig utsagn fra advokat at av hensynet til gutten så kan det ikke opplyses om helsetilstanden hans nå. Vi har da tidligere hørt beskrevet den antatte sykdommen,  at han stadig ble dårligere og stod i fare for å dø snart, vekten som stadig ble lavere grunnet diverse forhold osv., så kan det plutselig ikke svares på om tilstanden hans? 

Spørsmål om hvor syk han egentlig er synes absolutt betimelig.

Men nå kan ingen svare på det...

Det er altfor mye som skurrer i denne saken. Gutten kan være syk, men ikke såpass syk at han var i ferd med å dø slik media og enkelte aktører fremstilte det som. Nå er det taushet rundt den angivelige dødelige sykdommen, så det er ganske sannsynlig at det hele er bare et oppspinn for å få IS terroristen til Norge. Barna er klart underernært, leieren er ikke noe sted for små barn, men barna burde kommet til Norge alene og blitt hånd om fra barnevern og andre familiemedlemmer. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har barnevernet ansvaret for barna nå? Hvor syk er egentlig gutten? Påfallende hvor lite informasjon vi får. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena
7 timer siden, Drizzt skrev:

Det er altfor mye som skurrer i denne saken. Gutten kan være syk, men ikke såpass syk at han var i ferd med å dø slik media og enkelte aktører fremstilte det som. Nå er det taushet rundt den angivelige dødelige sykdommen, så det er ganske sannsynlig at det hele er bare et oppspinn for å få IS terroristen til Norge. Barna er klart underernært, leieren er ikke noe sted for små barn, men barna burde kommet til Norge alene og blitt hånd om fra barnevern og andre familiemedlemmer. 

 

Det er sagt at barnet har cystisk fibrose. Så det er en dødelig sykdom hvis han ikke får riktig behandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...