Gå til innhold

Termin september/oktober 2020

Blosy

Anbefalte innlegg

1 time siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Så bra 🥰 og tårer er helt vanlig! ❤️ For det å se liv er jo så fint 😍 gleder meg enda mere til min TUL i mars, no når det er så mange som allerede har vært og fått sett at alt ser fint ut 😍 hvordan gikk det med deg @Alex_rude? 😊 ❤️

Og @Smashy, så spennende med time til gyn i slutten av uken! Dem blir nok å ta en ultralyd, for det er vel sånn som dem over har sagt allerede at gyn er jo for å sjekke innsiden 😉 gleder meg til å høre ifra deg når du har vært 😍 

Gikk kjempefint☺️. Alt så fint ut og hjerte banket som bare det🥰. Men ble satt 2 uker ! Tilbake 😒. Var forberedt på at en opptil en uke kunne være feil pga at jeg nett hadde fjernet spiral og hadde ingen kontroll på sykluser el mensen🙈. Men ikke at det skulle være 2 uker feil🙈. Da har clearblue digital vist feil ! 
Så jeg er 10 uker istedenfor 12. Så føler liksom at jeg nå må igjennom 2 av de mest kritiske ukene på nytt igjen på en måte.. å gå 2 uker lengre gravid😂.

Men, men. Lille peanøtten hadde det bra så får fokusere på det☺️😋.

Kanskje det er håp om at kvalmen faktisk gir seg om 2 uker no også da😅.

Ny termin 18 september og akkurat 10+0 uker i dag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Alex_rude skrev:

Gikk kjempefint☺️. Alt så fint ut og hjerte banket som bare det🥰. Men ble satt 2 uker ! Tilbake 😒. Var forberedt på at en opptil en uke kunne være feil pga at jeg nett hadde fjernet spiral og hadde ingen kontroll på sykluser el mensen🙈. Men ikke at det skulle være 2 uker feil🙈. Da har clearblue digital vist feil ! 
Så jeg er 10 uker istedenfor 12. Så føler liksom at jeg nå må igjennom 2 av de mest kritiske ukene på nytt igjen på en måte.. å gå 2 uker lengre gravid😂.

Oi, to uker tilbake 🤭 Kan skjønne at du tenker som du gjør, at du på et vis skal gå gravid to uker lengre og at du skal gå disse to ukene «om igjen» 🤭 Men bra at hjertet slo og at det ellers så fint ut 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, autorain skrev:

@Smashy Da må du høre det ved neste ul 😍 filmet på mobilen mens lyden av hjerte var på og har sett på videoen mange ganger allerede. Var magisk ❤ Du skal jo heldgvis, mest sannsynlig, snart på ul igjen 😊 Men det viktigste er jo å vite at hjerte slår❤ Å høre det er en bonus bare 😊

Det må være helt magisk 😍 Det var magisk "bare" å se hjertet slå, jeg ble så rørt ❤️ Skjønner veldig godt at videoen du filmet går på repeat. Jeg filmet på tul selv, den videoen er spilt av maaange ganger 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Oi, to uker tilbake 🤭 Kan skjønne at du tenker som du gjør, at du på et vis skal gå gravid to uker lengre og at du skal gå disse to ukene «om igjen» 🤭 Men bra at hjertet slo og at det ellers så fint ut 🥰

Ja må innrømme at det var utrolig kjipt🙈. Men må bare omstille meg litt på nytt igjen her😅.

Hun som gjennomførte ul var ikke noe særlig heller. Snakket lite og virket kald og virket som hun bare ville bli ferdig å få oss ut derfra.

så ble ikke noen tårer el noe her i gården når vi så den lille🙈. Men godt å se et bankende hjerte da☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Alex_rude Skjønner du føler du må gå 2 uker lenger og at de 2 av de mest nervepirrende ukene i første trimester må gås "igjen"! Du var jo innstilt på å være over "kneika" 🙈 Men ei venninne sa når hun ble gravid at om alt så normalt ut ved uke 10-11-12 så kunne man senke skuldrene i forhold til abortrisiko. Men jeg har ikke noen kilder på det, men kan kanskje være en trøst?

@Smashy Ja da skjønner du hva jeg snakker om med video på repeat 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, autorain skrev:

@Alex_rude Skjønner du føler du må gå 2 uker lenger og at de 2 av de mest nervepirrende ukene i første trimester må gås "igjen"! Du var jo innstilt på å være over "kneika" 🙈 Men ei venninne sa når hun ble gravid at om alt så normalt ut ved uke 10-11-12 så kunne man senke skuldrene i forhold til abortrisiko. Men jeg har ikke noen kilder på det, men kan kanskje være en trøst?

@Smashy Ja da skjønner du hva jeg snakker om med video på repeat 🙈

Ja det er nettopp det😏. Men klarer stortsett og være positiv og tenke at dette skal gå bra☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.2.2020 den 17.41, Lottelise skrev:

Tok du den der glukose-ettellerannet-testen (husker ikke helt hva den heter 🙈) forrige gang? 

Jeg hadde første svangerskapskontroll på fredag, og da sa hun jeg ikke trengte ta den testen denne gangen, selv om jeg tok den sist. Legen begrunnet det ned at jeg ikke hadde hatt svangerskapsforgiftning forrige gang. Du får nok derfor uansett den, og oppfølging etter det vil jeg tro. Hvertfall om du får utslag på den. 

Glukose belastning er for å utrede for svangerskapsdiabetes og har ingenting med svangerskapsforgiftning å gjøre.

På 16.2.2020 den 15.41, sekundærinfertil skrev:

Selv om jeg fikk det så sent i svangerskapet? ☺️ 

Når du har hatt svangerskapsforgiftning før, bryr de seg ikke om akkurat når det inntraff.  De ser bare at du har forhøyet risiko. SF kan oppstå fra uke 20 mener jeg å huske 🤔

Sitat

Les litt på denne linken for å få vite mer! 
Viss du føler at du ikke blir tatt godt nok vare på av lege eller jordmor, så snakk med den om det. Si du er bekymret og ønsker tettere oppføring. 
Som du sikkert vet, er det blodtrykk og proteiner i urinen de sjekker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, autorain skrev:

@Carjo4 Nettopp 😍 Hvor langt på vei så gynekologen at du var? Jeg ble endret til 7+4.

@Hei1984 Aldri hørt om det før, men virker som en ekstra ting å bekymre seg over når man ikke helt vet om det vil ha stor innvirkning eller ikke.. 🙈 Og så utrolig trist at du kom på ul så sent, og sikkert hadde store forhåpninger, og så får beskjed om at det sluttet å utvikle seg så tidlig 💔 men godt de måler hcg og at du følger litt ekstra med ❤ Skjønner godt om du ønsker TUL denne gangen!

Jeg ble målt til 7+6 så ble "satt fram" , vet ikke hvor riktige målingene er før OUL jeg men isåfall så stemmer det med siste mens så tenker jeg går ut i fra det siden det er det legen kommer til å gjøre frem til OUL også 🤔. Går du ut i fra det de sa på UL? 

Endret av Carjo4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carjo4 skrev:

Jeg ble målt til 7+6 så ble "satt fram" , vet ikke hvor riktige målingene er før OUL jeg men isåfall så stemmer det med siste mens så tenker jeg går ut i fra det siden det er det legen kommer til å gjøre frem til OUL også 🤔. Går du ut i fra det de sa på UL? 

Ja jeg kommer til å gå ut ifra det han sa på ul. Mest fordi jeg har kortere sykluser enn 28 dager (som er det fastlegen tok utgangspunkt i, og flere apper), og da er det sannsynlig jeg er bittelitt lenger på vei😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillefrøkenfrue90

Jeg slenger meg på her! Gravid etter fryseforsøk i styrt syklus IVF, i dag 4+6. Er ennå tidlig så krysser nervøst fingrene. Termin 22.10 ifølge terminkalkulator for IVF. Skal på UL 9. mars. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om alle som har fått sett den lille spiren på UL!

Var til gyno i dag, 5+4. I hovedsak for å kun stadfeste at graviditeten satt i livmor og ikke i egglederen. Men fekk se litt mer en forventet 😍 En liten ostepop på 3 mm med et blinkende hjerte 🥰

I følge miscarriage probability chart er det i dag 85% sjanse for at det går bra. Dagene går bare så utrulig seint fremover. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2020 den 21.03, Alex_rude skrev:

Tenker du kan senke skuldrene ☺️

FD7414B3-9EB9-44B8-B90A-7E806B4A2721.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hei1984

Jeg er så kvalm og sliten😞 Skjønner liksom ikke helt hvordan jeg skal klare å ta meg av en baby😱 (Men veit jo at formen sannsynligvis bedrer seg utover i graviditeten da😊 og jeg følte det sånn med førstemann også, og det fikk jo bra😊) Bare akkurat nå så føles det jo helt uoverkommelig. Noen andre som føler det sånn nå i begynnelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Hei1984 skrev:

Jeg er så kvalm og sliten😞 Skjønner liksom ikke helt hvordan jeg skal klare å ta meg av en baby😱 (Men veit jo at formen sannsynligvis bedrer seg utover i graviditeten da😊 og jeg følte det sånn med førstemann også, og det fikk jo bra😊) Bare akkurat nå så føles det jo helt uoverkommelig. Noen andre som føler det sånn nå i begynnelsen?

Du kan lese deg mange sider bakover her, så ser du at det er mange i i din situasjon :) Jeg er 12+4 og fortsatt delvis sykemeldt pga kvalme og null energi 🤭 Har vært i ganske så redusert form siden jul. Så håper dette bedrer seg inn i andre trimester 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hei1984
19 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Du kan lese deg mange sider bakover her, så ser du at det er mange i i din situasjon :) Jeg er 12+4 og fortsatt delvis sykemeldt pga kvalme og null energi 🤭 Har vært i ganske så redusert form siden jul. Så håper dette bedrer seg inn i andre trimester 🤞🏻

Jada, mange som har det sånn med kvalmen. Bare lurte på om andre tenkte likt som meg når man er så sliten😊 Det er det sikkert også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Hei1984 skrev:

Jada, mange som har det sånn med kvalmen. Bare lurte på om andre tenkte likt som meg når man er så sliten😊 Det er det sikkert også.

Det vil du også lese her inne blant det som er skrevet tidligere :) Føles ikke uoverkommelig på nåværende tidspunkt, nå er jeg bare lei av å være i dårlig form. Men det har føltes relativt uoverkommelig - og jeg har ikke barn fra før heller 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Hei1984 har du skrevet opplysninger som skal inn i terminlisten? Du er ikke skrevet inn i listen og jeg kan ikke huske å ha sett det? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Patriotpaula skrev:

@Hei1984 har du skrevet opplysninger som skal inn i terminlisten? Du er ikke skrevet inn i listen og jeg kan ikke huske å ha sett det? 😊

Tenkte jeg skulle skrive med inn jeg også, men jeg finner ikke lista 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bbwifey! skrev:

Tenkte jeg skulle skrive med inn jeg også, men jeg finner ikke lista 🤔

Du skriver deg jo ikke inn selv? :) Det er jo ikke noe fellesinnlegg som alle har tilgang til. Jeg brukte plassen til innlegget mitt på førstesiden og endret det til terminliste, så det er jeg som endrer den når det er noe å endre/legge til. Du ble lagt inn på listen kort tid etter at du kom inn hit 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...