Gå til innhold

Termin september/oktober 2020


Blosy

Anbefalte innlegg

På 4.2.2020 den 19.47, Ønskebarnnr2 skrev:

Hei alle sammen 😊

Da har jeg vært hos legen idag, der g-testen ble veldig positiv 😁 legen regnet da ut termin ut ifra forrige mens og gjennomsnittet av de forrige syklusene mine. Jeg har nemlig 2 potensielle dager hvor EL kunne ha vært 😅 såå, da er jeg altså 5+3 idag og terminen er satt til 03.10.20 så langt 🥰 jeg har også fått henvisning til TUL pga helsehistorikken min. Dette vil da bli sånn ca i uke 10, jeg får innkalling i posten 😊 han har gitt meg noen tips for å slippe litt av kvalmen og blodtrykket mitt var sånn overalt liksom, så han måtte måle 5 ganger men ble ikke klok 😅 så regner med at alle de svigningene gjør at jeg blir så svimmel 😵 

Hvordan går det med dere andre? 🥰 

Du måtte no ha vært 6+2 visst terminen din er 3 oktober vel? 🤔. Altså 6+6 i dag? 
Ble bare litt forvirret, for jeg har foreløpig termin 02.09 og er 10+6 i dag😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Carjo4 skrev:

Her suser dagene utrolig nok forbi i en rasende fart. Har rukket å bli 6+1 (6+2 når innlegget her postes rett over midnatt) og mye av symptomene har blitt mer diffuse. Jeg har kun ømme og harde pupper, tisser ofte og bittelitt ekstra trøtt når jeg først blir trøtt. Jeg har hatt en liten blødning (lyyys rosa) i ca 4 timer på onsdag, hadde ingen smerter og blør også lett i nesen slik at jeg tror det kun er slimhinnene. Jeg varierer veldig mellom å tro at dette går og at det ikke går, jeg føler meg absolutt ikke gravid så innimellom glemmer jeg det litt. Skal til legen neste uke mtp blødningene, spent på om jeg blir noe klokere der. Så har jeg vel konkludert med at jeg blir å dra på en UL før uke 11-12 som planlagt fordi blødningen gjorde meg veldig bekymret. 

Heldigvis er mange blødninger helt uskyldige og det er heldigvis ikke slik at blødning=abort. Tenker at det er helt «innafor» å dra på UL tidligere enn planlagt hvis det kan gjøre deg mindre bekymret ❤️ Godt tegn at blødningen avtok relativt kjapt og at du ikke hadde noe vondt 🤞🏻🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alex_rude skrev:

Du måtte no ha vært 6+2 visst terminen din er 3 oktober vel? 🤔. Altså 6+6 i dag? 
Ble bare litt forvirret, for jeg har foreløpig termin 02.09 og er 10+6 i dag😅

Hehe 😅 skjønner at det er litt forvirrende 😊 men jeg har en lang syklus, gjennomsnitt på 34 dager 😊 er idag 24 dpo, så er sikkert noen dager kortere på vei om EL stemmer ifølge FF, men utifra det legen regnet seg frem til er jeg idag 6+0 🥰 

Er det ikke deilig å snart være forbi de 3 mest kritiske månedene? 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Hehe 😅 skjønner at det er litt forvirrende 😊 men jeg har en lang syklus, gjennomsnitt på 34 dager 😊 er idag 24 dpo, så er sikkert noen dager kortere på vei om EL stemmer ifølge FF, men utifra det legen regnet seg frem til er jeg idag 6+0 🥰 

Er det ikke deilig å snart være forbi de 3 mest kritiske månedene? 🤩

Skjønner😅. Jo det er jo deilig det. Men klarer liksom uansett ikke slappe av før jeg har vært på Ul å sett liv. Leser jo så mye om MA på nettet😏. Høres skummelt ut! Å så er jeg så utrolig dårlig at jeg mer el mindre ligger rett ut dag ut og dag inn. Er i det siste begynt å bli mye verre på kvelden/natten, så lite søvn blir det og😏
 

Nå skal jeg på tidlig ul den 18.02 heldigvis, da er jeg 12+1 og håååååper at kvalmen begynner å avta litt😒. Å så håper jeg selvfølgelig veldig at alt er i orden med den lille. Er faktisk livredd for at jeg har lidet meg gjennom alle disse ukene å så er det noe galt😞
 

Hvordan er formen din da?😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Alex_rude skrev:

Skjønner😅. Jo det er jo deilig det. Men klarer liksom uansett ikke slappe av før jeg har vært på Ul å sett liv. Leser jo så mye om MA på nettet😏. Høres skummelt ut! Å så er jeg så utrolig dårlig at jeg mer el mindre ligger rett ut dag ut og dag inn. Er i det siste begynt å bli mye verre på kvelden/natten, så lite søvn blir det og😏
 

Nå skal jeg på tidlig ul den 18.02 heldigvis, da er jeg 12+1 og håååååper at kvalmen begynner å avta litt😒. Å så håper jeg selvfølgelig veldig at alt er i orden med den lille. Er faktisk livredd for at jeg har lidet meg gjennom alle disse ukene å så er det noe galt😞
 

Hvordan er formen din da?😌

Skjønner at det er vanskelig å slappe av frem til man ser det selv på en skjerm. Og jeg har så medfølelse med deg. Her har jeg vært svimmel og kvalm fra dag 1.men spyr heldigvis ikke, selvom jeg av og til sku ønske at jeg gjorde det. Også virke det som om det blir verre for hver dag 😵 jeg håper å få innkalling til tidlig UL i posten snart 🤞 men jeg tror at om man har vært kvalm og i dårlig form fra begynnelsen av og det fortsetter, at det er ett godt tegn på en måte 😅 vist du skjønner hva jeg mener 😅 også skal jeg på jobb intervju til uka og har vært mye att og frem om jeg burde si noe om frøet, men tror nok at jeg ikke nevner noe. Om jeg får jobben blir jeg å si det når jeg har kommen til uke 12 og har vært på tidlig UL 😊 dem har uansett ikke noe med det når det er så tidlig 😝  

Jeg håper du blir likar om noen uker og at du den 18.02 får se et bittelite menneske med et bankende hjerte 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Skjønner at det er vanskelig å slappe av frem til man ser det selv på en skjerm. Og jeg har så medfølelse med deg. Her har jeg vært svimmel og kvalm fra dag 1.men spyr heldigvis ikke, selvom jeg av og til sku ønske at jeg gjorde det. Også virke det som om det blir verre for hver dag 😵 jeg håper å få innkalling til tidlig UL i posten snart 🤞 men jeg tror at om man har vært kvalm og i dårlig form fra begynnelsen av og det fortsetter, at det er ett godt tegn på en måte 😅 vist du skjønner hva jeg mener 😅 også skal jeg på jobb intervju til uka og har vært mye att og frem om jeg burde si noe om frøet, men tror nok at jeg ikke nevner noe. Om jeg får jobben blir jeg å si det når jeg har kommen til uke 12 og har vært på tidlig UL 😊 dem har uansett ikke noe med det når det er så tidlig 😝  

Jeg håper du blir likar om noen uker og at du den 18.02 får se et bittelite menneske med et bankende hjerte 🥰

Helt enig! Er nesten verre å ikke spy! Jeg spyr ikke men brekker meg noe sinnsykt men får det liksom ikke opp😏.  Skal mye til for at jeg spyr. Men skjønner faktisk ikke hvorfor jeg ikke spyr for jeg er så sykt dårlig 🙈
 

Uff har du vært dårlig så lenge 😱 da kan det bli et enda lengre svangerskap på deg😏. Kvalmen kom her i uke 7.. holder på å gå på veggene🙈. Føler livet står på vent. Å så har jeg dårlig samvittighet for de andre barna mine 😏
 

Masse lykke til på jobbintervju🤩. Nei de har ingenting med det så bare ikke si noe☺️

Tusen takk🥰. Satser på å se en mikro baby inni der med bankende hjerte🥰. Men prøver også å være forberedt på det meste . Men det tror jeg ikke er helt mulig.. en «forventer» liksom alikavel alltid at alt skal være fint etter så lang tid 😏
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg melder meg inn her jeg 🙋🏼‍♀️ Jeg var så heldig å få positiv test denne uken(4 stk, bare for å være sikker😂) tror jeg er 4+3, og jeg har bestilt legetime til uka! Er dette for tidlig tror dere? Jeg har hatt en graviditet på utsiden av livmoren før og er veldig redd for at det skal skje igjen, så tenkte det var greit. De spurte ikke hva det gjaldt når jeg ringte å bestilte time så får håpe de kan få tatt noen blodprøver i det minste.. 

håper spiren sitter i 9 mnd for alle sammen❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Veeera skrev:

Jeg melder meg inn her jeg 🙋🏼‍♀️ Jeg var så heldig å få positiv test denne uken(4 stk, bare for å være sikker😂) tror jeg er 4+3, og jeg har bestilt legetime til uka! Er dette for tidlig tror dere? Jeg har hatt en graviditet på utsiden av livmoren før og er veldig redd for at det skal skje igjen, så tenkte det var greit. De spurte ikke hva det gjaldt når jeg ringte å bestilte time så får håpe de kan få tatt noen blodprøver i det minste.. 

håper spiren sitter i 9 mnd for alle sammen❤️

Gratulerer! Håper formen din er bra, og at spira vokser seg stor og flott fram til høsten 🙂 Jeg sendte en e-konsultasjon til fastlegen, og da sa hun jeg kunne bestille time i uke 11 eller 12 fir blodprøver og første svangerskapskontroll. Jeg venter derfor til da. Kunne nok bestilt tid før også om jeg hadde behov for en prat e.l, men har ikke noe plager eller bekymringer, så jeg venter til tidspunktet hun har anbefalt. Siden du har hatt et svangerskap utenfor livmoren før kan det gjerne være greit med en time tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Lottelise skrev:

Gratulerer! Håper formen din er bra, og at spira vokser seg stor og flott fram til høsten 🙂 Jeg sendte en e-konsultasjon til fastlegen, og da sa hun jeg kunne bestille time i uke 11 eller 12 fir blodprøver og første svangerskapskontroll. Jeg venter derfor til da. Kunne nok bestilt tid før også om jeg hadde behov for en prat e.l, men har ikke noe plager eller bekymringer, så jeg venter til tidspunktet hun har anbefalt. Siden du har hatt et svangerskap utenfor livmoren før kan det gjerne være greit med en time tidligere. 

Tusen takk❣️ Formen er bra! har egentlig ingen symptomer, og det bekymret meg litt, mangler matlysten bare 🤔 så deilig at du ikke har noen plager eller bekymringer! Håper jeg føler det samme etter legetimen 😇 Ja, jeg føler det er greit å sjekke at ting ser normalt ut ihvertfall, da det kan være farlig om det er utenfor livmoren, men jeg tror ikke det kommer til å skje igjen.

Håper alt går knirkefritt for deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Veeera skrev:

Jeg melder meg inn her jeg 🙋🏼‍♀️ Jeg var så heldig å få positiv test denne uken(4 stk, bare for å være sikker😂) tror jeg er 4+3, og jeg har bestilt legetime til uka! Er dette for tidlig tror dere? Jeg har hatt en graviditet på utsiden av livmoren før og er veldig redd for at det skal skje igjen, så tenkte det var greit. De spurte ikke hva det gjaldt når jeg ringte å bestilte time så får håpe de kan få tatt noen blodprøver i det minste.. 

håper spiren sitter i 9 mnd for alle sammen❤️

Når blir termin? Alder? Barn nr? :) 

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Når blir termin? Alder? Barn nr? :) 

Termin 14. Oktober, alder 24, første barnet 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

Melder meg også inn. Fant ut i går at jeg er gravid med mitt første ❤️ er 29 år. Termin etter beregning i app blir 22.10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zelda90 skrev:

Hei. 

Melder meg også inn. Fant ut i går at jeg er gravid med mitt første ❤️ er 29 år. Termin etter beregning i app blir 22.10.

Gratulerer 😁😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Kardinal skrev:

Hvilkne gravid app’er bruker dere?

Jeg bruker en som heter helseoversikt 😊 var den jeg fant som jeg likte best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, Kardinal skrev:

Hvilkne gravid app’er bruker dere?

Jeg har laste ned flere, for de har litt forskjellig info. Bruker mest Ovia Pregnancy. Ellers har jeg lasta ned og titter innom helseoversikt, Libero og Babyverden. Babyverden har fine podcaster også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kardinal skrev:

Hvilkne gravid app’er bruker dere?

Jeg bruker Preglife og Babyverden for det meste. Bruker også en som heter Graviditet+ hvor man blant annet kan se 3D animasjon (360 grader) av hvordan embryoet/fosteret/barnet ser ut ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg gjerne inn også, selv om det er ganske tidelig fortsatt 😨

Er 29 år gammel, prøver på mitt første barn. Har så langt, siden vi startet å prøve i juni hatt en SA og en EXU. Men håper inderlig at 'Third time's a Charm'. Er i dag 4+2 og har forhåpentligvis termin 20.oktober. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere! Vært litt stille i det siste med både influensa og omgangssyke etter hverandre. Er nå 8+5, føler dagene går ekstremt sakte. Er veldig mye kvalm og migrene, men allikavel føler jeg meg ikke så gravid🤔 Var på tul i uke 6, og så jo aet bankende hjerte, men har ikke klart å slå meg til ro enda. Sliter med mye smerter nederst i magen og stikkinger opp i underlivet, noe som gjør meg bekymret. Fikk legetime i uke 12, selvom jeg spurte om å få komme før. Har lyst til å dra på privat tul igjen for å sjekke en gang til, men er jo svinedyrt. Blæ. Menmen. Blir å bestille i uke 14-15 uansett for å finne ut av kjønn om det går bra fremover. Håper alt står bra til med dere andre. Leser om både kvalme og blødninger, men forhåpentligvis så vil kvalmen gi seg når vi nærmer oss andre trimester. Og blødningen høres uskyldig ut så lenge det ikke er smerter, ei jeg kjenner blødde masse frem til uke 12, og har en frisk gutt på snart et år nå!😊

 

Og hei til alle nye, så koselig at vi blir fler!😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...