Gå til innhold

Termin september/oktober 2020


Blosy

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Ønskebarnnr2 skrev:

Se der ja 😍 noe så nydelig! Og så deilig det må være for deg og mannen å kunne se noe så fint 😍 og det å være forbi det mest kritisk, må jo føles heilt fantastisk! Gratulere så masse ❤️

Takk ❤️🥰 Dette er jo vår UL nr 5 dette svangerskapet, alt har jo sett helt fint ut på alle ultralyder, men det er likevel noe spesielt med å komme forbi de mest kritiske ukene og se at alt fortsatt står bra til ❤️ Blir ganske mye mer reelt for samboer når han er med på ultralydene 💙

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Alex_rude skrev:

Så herlig😍😍. Grattis🥰. Sitter på venterommet til Tul no selv😱. Vittig😁. Vi er jo like langt på vei☺️. Fikk du ny termin eller? 

Takk ❤️🥰 Forholder meg til termindatoen jeg har fra før frem til OUL 👍🏼😊 Keep us updated 🌟😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Patriotpaula skrev:

Takk ❤️🥰 Dette er jo vår UL nr 5 dette svangerskapet, alt har jo sett helt fint ut på alle ultralyder, men det er likevel noe spesielt med å komme forbi de mest kritiske ukene og se at alt fortsatt står bra til ❤️ Blir ganske mye mer reelt for samboer når han er med på ultralydene 💙

Såpass ja☺️. Ja det er nok deilig😍. Jeg er så nervøs no og bare håper alt står bra til her også☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med ultralyd for flere av dere i dag 😍 

Jeg har vært på min første jordmortime i dag ❤️ Det var veldig informativt og nyttig. Kjenner jeg ble ganske så sliten etter den timen. Det er ikke så mye som skal til før energien er nede på bånn.

Skal til offentlig gyn senere denne uken, har visstnok rett på tettere oppfølging. Det blir veldig spennende! Håper gyn tar en ultralyd samtidig, men det ville vel vært rart om jeg ikke fikk det når jeg først skal til gyn? De vil vel vite om at står bra til mener jeg 🤷‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Smashy skrev:

Så spennende med ultralyd for flere av dere i dag 😍 

Jeg har vært på min første jordmortime i dag ❤️ Det var veldig informativt og nyttig. Kjenner jeg ble ganske så sliten etter den timen. Det er ikke så mye som skal til før energien er nede på bånn.

Skal til offentlig gyn senere denne uken, har visstnok rett på tettere oppfølging. Det blir veldig spennende! Håper gyn tar en ultralyd samtidig, men det ville vel vært rart om jeg ikke fikk det når jeg først skal til gyn? De vil vel vite om at står bra til mener jeg 🤷‍♀️

Så bra du syns timen med jordmor var informativ og nyttig! 😊👌🏻

Jeg ser for meg at du får ultralyd. For hva annet kan en gyn gjøre/se som ikke en jordmor eller lege kan gjøre? Jo det er jo å sjekke ut hvordan det står til på innsiden 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, autorain skrev:

Så bra du syns timen med jordmor var informativ og nyttig! 😊👌🏻

Jeg ser for meg at du får ultralyd. For hva annet kan en gyn gjøre/se som ikke en jordmor eller lege kan gjøre? Jo det er jo å sjekke ut hvordan det står til på innsiden 🙈

Ja, ikke sant! Tenker akkurat det samme 😄 Gleder meg til å se hvordan ståa er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er ultralyd gjennomført! Vi så et bankende hjerte, 166 slag i minuttet❤ Tårene kom, men det hadde jeg regnet med. Veldig lettet. Ikke mye man kan se, men gynekologen så at fosteret lå riktig og at alt så ut som forventet. Termin er fremskyndet noen dager, nå er den satt til 2 oktober 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hei1984
44 minutter siden, autorain skrev:

Da er ultralyd gjennomført! Vi så et bankende hjerte, 166 slag i minuttet❤ Tårene kom, men det hadde jeg regnet med. Veldig lettet. Ikke mye man kan se, men gynekologen så at fosteret lå riktig og at alt så ut som forventet. Termin er fremskyndet noen dager, nå er den satt til 2 oktober 😊

Å så bra!❤️❤️ Var godt tenker jeg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Hei1984 skrev:

Å så bra!❤️❤️ Var godt tenker jeg😊

Ja det var helt nydelig 😊😍årets høydepunkt så langt 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hei1984
Akkurat nå, autorain skrev:

Ja det var helt nydelig 😊😍årets høydepunkt så langt 😁

Det skjønner jeg😊 Tok HCG-prøve på fredag jeg da og fikk svar i dag, men må jo vente til jeg får svaret på prøven jeg skal ta i morra igjen før jeg veit om det har steget som det skal da. Hadde en MA sist som jeg ikke oppdaget før i uke 10 så orker ikke det en gang til ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hei1984 skrev:

Det skjønner jeg😊 Tok HCG-prøve på fredag jeg da og fikk svar i dag, men må jo vente til jeg får svaret på prøven jeg skal ta i morra igjen før jeg veit om det har steget som det skal da. Hadde en MA sist som jeg ikke oppdaget før i uke 10 så orker ikke det en gang til ihvertfall.

Å det blir spennende! Håper det er tilstrekkelig stigning ❤🤞🏻

Var det du som skrev du hadde delt livmor (eller noe sånt)? Hva innebærer evt det og øker det risikoen for spontanabort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, autorain skrev:

Da er ultralyd gjennomført! Vi så et bankende hjerte, 166 slag i minuttet❤ Tårene kom, men det hadde jeg regnet med. Veldig lettet. Ikke mye man kan se, men gynekologen så at fosteret lå riktig og at alt så ut som forventet. Termin er fremskyndet noen dager, nå er den satt til 2 oktober 😊

Så bra 🥰 og tårer er helt vanlig! ❤️ For det å se liv er jo så fint 😍 gleder meg enda mere til min TUL i mars, no når det er så mange som allerede har vært og fått sett at alt ser fint ut 😍 hvordan gikk det med deg @Alex_rude? 😊 ❤️

Og @Smashy, så spennende med time til gyn i slutten av uken! Dem blir nok å ta en ultralyd, for det er vel sånn som dem over har sagt allerede at gyn er jo for å sjekke innsiden 😉 gleder meg til å høre ifra deg når du har vært 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hei1984

ja, fikk beskjed om at jeg har delt livmor. Men jeg visste ikke før helt på slutten av første graviditeten at jeg hadde det. Og da snakket de bare om en skillevegg i livmora. Uansett gikk jo det veldig fint, utenom at barnet var i seteleie og ikke fikk snudd seg da. Jeg har hørt at det er større sjanse for SA/MA fordi egget kan feste seg på skilleveggen og der får det ikke næring. Men jeg veit ikke om jeg har fått det bekrefta av lege noen gang. ikke fått helt klare svar egentlig. Vil ihvertfall måle HCG og følge litt med i starten så det ikke blir som sist😊 Kjipt å tro man har et levende foster i magen og så kommer man på ultralyd i uke 10 og så er det på størrelse med et foster i uke 5. Men da hadde jeg begynt å få blødninger og vondt så kom ikke som et sjokk akkurat på ultralyden heldigvis. Oj, det ble litt langt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, autorain skrev:

Da har jeg, veldig spontant, bestilt time til TUL 😅 Tenkt på det den siste uken at jeg vil gjerne se hvordan ståa er, om det er et bankende hjerte og sånn der. Sjekket tilfeldig om de hadde ledig time i dag, og det hadde de. Ringte mannen og booket det mens jeg hadde han på øret 😅 Hadde ikke tenkt til å dra på ultralyd før i uke 12/13 (har bestilt time til dette også, men det er sikkert en måned siden), men greide ikke å vente. Er bare 4-5 timer fra jeg bestilte timen til den faktisk er, men Gud så nervøs jeg ble, og er! Tenk om vi ikke kommer til å se et levende foster 😐 Da sa mannen min at da er det bedre å vite nå. Og jeg er jo enig. De hadde ledige timer på mandag også, men veldig glad jeg tok den i dag, med tanke på så mye sommerfugler i magen og nervøsitet som kom. Så nå teller jeg ned timene. Er rundt 7/8 uker på vei. 

Så utrolig spennende! Så fint at alt så bra ut der inne ❤️ jeg bestilte også en spontan UL i dag og alt så fint ut! Ikke at man kunne se så my men et lite hjerte som slår er det nydeligste uansett 😍

6 timer siden, Patriotpaula skrev:

UL 12+2 i dag, alt var finfint ❤️🥰🙏

EAC148BE-A66B-4DE9-A67F-FF91F54DB900.png

Åå gratulerer! Perfekt bilde av den lille, utrolig hvor mye de vokser på så kort tid 🥰

4 timer siden, Smashy skrev:

Så spennende med ultralyd for flere av dere i dag 😍 

Jeg har vært på min første jordmortime i dag ❤️ Det var veldig informativt og nyttig. Kjenner jeg ble ganske så sliten etter den timen. Det er ikke så mye som skal til før energien er nede på bånn.

Skal til offentlig gyn senere denne uken, har visstnok rett på tettere oppfølging. Det blir veldig spennende! Håper gyn tar en ultralyd samtidig, men det ville vel vært rart om jeg ikke fikk det når jeg først skal til gyn? De vil vel vite om at står bra til mener jeg 🤷‍♀️

Så spennede! Bra du hadde nytte av timen selv om det tar mye av energien.. Regner med gyn tar UL når du først er der, hvis ikke er det litt bortkastet å dra dit kanskje? Krysser fingrene 🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hei1984
12 minutter siden, autorain skrev:

Å det blir spennende! Håper det er tilstrekkelig stigning ❤🤞🏻

Var det du som skrev du hadde delt livmor (eller noe sånt)? Hva innebærer evt det og øker det risikoen for spontanabort?

ja, fikk beskjed om at jeg har delt livmor. Men jeg visste ikke før helt på slutten av første graviditeten at jeg hadde det. Og da snakket de bare om en skillevegg i livmora. Uansett gikk jo det veldig fint, utenom at barnet var i seteleie og ikke fikk snudd seg da. Jeg har hørt at det er større sjanse for SA/MA fordi egget kan feste seg på skilleveggen og der får det ikke næring. Men jeg veit ikke om jeg har fått det bekrefta av lege noen gang. ikke fått helt klare svar egentlig. Vil ihvertfall måle HCG og følge litt med i starten så det ikke blir som sist😊 Kjipt å tro man har et levende foster i magen og så kommer man på ultralyd i uke 10 og så er det på størrelse med et foster i uke 5. Men da hadde jeg begynt å få blødninger og vondt så kom ikke som et sjokk akkurat på ultralyden heldigvis. Oj, det ble litt langt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Carjo4 Nettopp 😍 Hvor langt på vei så gynekologen at du var? Jeg ble endret til 7+4.

@Hei1984 Aldri hørt om det før, men virker som en ekstra ting å bekymre seg over når man ikke helt vet om det vil ha stor innvirkning eller ikke.. 🙈 Og så utrolig trist at du kom på ul så sent, og sikkert hadde store forhåpninger, og så får beskjed om at det sluttet å utvikle seg så tidlig 💔 men godt de måler hcg og at du følger litt ekstra med ❤ Skjønner godt om du ønsker TUL denne gangen!

Endret av autorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Hei1984 skrev:

@autorain Ikke sikkert jeg trenger å bekymre meg, men gjør jo det. Men forhåpentligvis går det veldig fint sånn som det gjorde første gangen jeg var gravid😊

Nei det beste er nok å ikke tenke så mye på det. Og du vet jo, som du sier, at det kan gå helt fint 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, autorain skrev:

Da er ultralyd gjennomført! Vi så et bankende hjerte, 166 slag i minuttet❤ Tårene kom, men det hadde jeg regnet med. Veldig lettet. Ikke mye man kan se, men gynekologen så at fosteret lå riktig og at alt så ut som forventet. Termin er fremskyndet noen dager, nå er den satt til 2 oktober 😊

Så koselig og så heldig som fikk høre hjerteslag også! ❤️ Jeg fikk ikke høre hjerteslagene da jeg var på TUL for et par uker siden (hun var kun opptatt av å se at hjertet slo)...  

34 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Og @Smashy, så spennende med time til gyn i slutten av uken! Dem blir nok å ta en ultralyd, for det er vel sånn som dem over har sagt allerede at gyn er jo for å sjekke innsiden 😉 gleder meg til å høre ifra deg når du har vært 😍 

Ja det blir veldig spennende 😍 Gleder meg til å se hvor mye den lille har utviklet seg

29 minutter siden, Carjo4 skrev:

Så spennede! Bra du hadde nytte av timen selv om det tar mye av energien.. Regner med gyn tar UL når du først er der, hvis ikke er det litt bortkastet å dra dit kanskje? Krysser fingrene 🤞🏼

Det ville vært meget rart om de ikke tar en titt på hvordan ståa er der inne 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Smashy Da må du høre det ved neste ul 😍 filmet på mobilen mens lyden av hjerte var på og har sett på videoen mange ganger allerede. Var magisk ❤ Du skal jo heldgvis, mest sannsynlig, snart på ul igjen 😊 Men det viktigste er jo å vite at hjerte slår❤ Å høre det er en bonus bare 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...