Gå til innhold

Termin september/oktober 2020


Blosy

Anbefalte innlegg

Heisann ☺️

Har nettopp funnet ut jeg er gravid, og har etter mine beregninger termin 02. september 2020.

Så håper flere kommer etterhvert, så vi kan snakke sammen og dele hvordan vi har det i graviditeten! 😁

Kan starte med litt om meg. Jeg er 25 år, er gift, bor sør i landet og har en liten tass på 7 måneder fra før. 

 

Endret av Blosy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! Så kjekt med termingruppe! 

Jeg har regnet meg fram til at jeg har termin ca 4. september. Bor på Vestlandet, og har en liten på nærmere 2 år fra før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminliste ☘️🤰

Blosy - 25 år - B2 - termin 2/9

Dingdoria - 22 år - B1 - termin 4/9

@Lottelise - år?    - B2 - termin 4/9

rainbow_dash - 32 år - B2 - termin 17/9

Alex_rude - 37 år - B3 - termin 18/9

Lipela - 28 år - B2 - termin 19/9

Felidays - 34 år - B4 - termin 20/9

Lovilove - 22 år - B1 - termin 20/9

Smashy - 25 år - B1 - termin 25/9

Carjo4 - 25 år - B1 - termin 4/10

Ønskebarnnr2 - 32 år - B2 - termin 7-11/10

Kardinal - 32 år - B2 - termin 8/10

autorain - 25 år - B1 - termin 9/10

Indigo123 - 28 år - B1- termin 10/10

klbw - 25 år - B1 - termin 12/10

Veeera - 24 år - B1 - termin 14/10

Bbwifey! - 25 år - B1 - termin 15/10

Hei1984 - 35 år - B2 - termin 17/10

Håpefull2020 - 30 år - B2 - termin 19/10

Cer3s - 29 år - B2 - termin 19/10

Sarah90 - 29 år - B1 - termin 20/10

Zelda90 - 29 år - B2 - termin 22/10

@Lillefrøkenfrue90 - år?? - B??? - termin 22/10

Sekundærinfertil - 30 år - B2 - termin 23/10

Snurk - 32 år - B2 - termin 23.10

Annie86 - 33år - B1 - Termin 30.10 😊

Endret av Patriotpaula
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere til dere begge 🤩 Håper vi alle får sunne friske barn i september 😁 

Vi har litt lyst å dra på tul på privatklinikk, var der forrige gang også og var så koselig. Så håper det blir i starten av februar kanskje 😊

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2019 den 14.24, Blosy skrev:

Gratulere til dere begge 🤩 Håper vi alle får sunne friske barn i september 😁 

Vi har litt lyst å dra på tul på privatklinikk, var der forrige gang også og var så koselig. Så håper det blir i starten av februar kanskje 😊

 

Har dere begynt å kjenne på noen symptomer enda? Jeg kjenner fint lite, og synes derfor det er litt vanskelig å tro på at jeg er gravid. Skal ringe og bestille tid til tidlig UL i morgen - greit å sjekke at det er et hjerte som slår inni der liksom 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lottelise skrev:

Har dere forresten bestilt første legetime? Eller når tenker dere det er naturlig? 

Jeg tenker at jeg vil veksle mellom lege og helsestasjon. Tror jeg vil ha første på helsestasjon. Har ikke bestilt enda. Kommer garantert ikke til å bestille noe før jeg har vært på UL rundt 8+0 og er mest fristet til å vente med å bestille til jeg har vært på UL igjen rundt 12. Jeg bestilte første time ganske tidlig sist, men mistet og da måtte jeg avbestille den. Lite giret på å måtte gjøre det en gang til 🤷‍♀️  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lottelise skrev:

Har dere begynt å kjenne på noen symptomer enda? Jeg kjenner fint lite, og synes derfor det er litt vanskelig å tro på at jeg er gravid. Skal ringe og bestille tid til tidlig UL i morgen - greit å sjekke at det er et hjerte som slår inni der liksom 😉 

Ja, litt. Har en del kvalmeblaff, blir mye fortere mett enn vanlig, en del forstoppet/mye luft/oppblåst (!!!), mensmurringer, blir fort sliten i korsryggen, trøtt (!!), humørsvingninger og kort lunte (stakkars samboer), frossen (spesielt om kvelden, var visst for at kroppstempen er forhøyet når man er gravid og at det kan kjennes ut som man er frossen), mer utflod enn hva jeg er vant til, puppene er større enn normalt og det kjennes ut som de er «støle».
 

Kan godt hende at jeg får det litt «mer» nå enn feks deg, for jeg får tilført både østrogen og progesteron, siden det er prøverør. 
 

Når tenker du tidlig UL? 😊

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lottelise skrev:

Har dere begynt å kjenne på noen symptomer enda? Jeg kjenner fint lite, og synes derfor det er litt vanskelig å tro på at jeg er gravid. Skal ringe og bestille tid til tidlig UL i morgen - greit å sjekke at det er et hjerte som slår inni der liksom 😉 

Ja, jeg hadde en anelse lenge før jeg fikk positiv test. Jeg testet mye tidlig og fikk negativ, men jeg tenkte nei da er det sikkert tidlig enda, men jeg er gravid, jeg bare visste det 😛

Jeg har hatt sykt mye voksesmerter i livmoren. Mye trøtt og slapp, og fryser så innmari. Forbigående kvalme, serlig tiden etter frokost når jeg har tatt trankapsler 🙈 Måtte bytte over til sånne antioppstøt kapsler forrige svangerskap, så må nok det denne gangen også. Puppene er blitt litt fyldigere, blitt litt øm nederst i magen, så det er ukomfortabel å ligge på mage. 

Men det jeg kjenner mest er en konstant smerte i korsryggen. Det er vondt å stå, sitt, ligg på rygg, gå og bevege seg generelt. Kjennes litt ut som jeg har slått meg kraftig 🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lottelise skrev:

Har dere forresten bestilt første legetime? Eller når tenker dere det er naturlig? 

Nei, tenkte å vente til uke 8 - 10. Blir også å gå til lege og jordmor tror jeg. Var bare hos jordmor sist, var en gang hos legen. Men har fått ny lege nå som jeg trives mye bedre med ☺️

Men hos jordmor her har de en liten ul maskin, dårlig bilde men man kan se litt å høre hjerte. Så mest derfor jeg vil gå der. Håper på å få samme jordmor som sist, hun var veldig trivelig. 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Patriotpaula skrev:

Ja, litt. Har en del kvalmeblaff, blir mye fortere mett enn vanlig, en del forstoppet/mye luft/oppblåst (!!!), mensmurringer, blir fort sliten i korsryggen, trøtt (!!), humørsvingninger og kort lunte (stakkars samboer), frossen (spesielt om kvelden, var visst for at kroppstempen er forhøyet når man er gravid og at det kan kjennes ut som man er frossen), mer utflod enn hva jeg er vant til, puppene er større enn normalt og det kjennes ut som de er «støle».
 

Kan godt hende at jeg får det litt «mer» nå enn feks deg, for jeg får tilført både østrogen og progesteron, siden det er prøverør. 
 

Når tenker du tidlig UL? 😊

IVF her og, ringte klinikken i dag og fortalte jeg var gravid. Fikk tid til UL 14.01. 🙂

Har også snakket med helsestasjonen, men ble oppfordret til å gå til lege på første kontroll (tror de har litt få jordmødre i fht behovet her vi bor), men jeg skulle få brev med tildeling av jordmor om ikke så lenge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Blosy skrev:

Nei, tenkte å vente til uke 8 - 10. Blir også å gå til lege og jordmor tror jeg. Var bare hos jordmor sist, var en gang hos legen. Men har fått ny lege nå som jeg trives mye bedre med ☺️

Men hos jordmor her har de en liten ul maskin, dårlig bilde men man kan se litt å høre hjerte. Så mest derfor jeg vil gå der. Håper på å få samme jordmor som sist, hun var veldig trivelig. 😁

Oi, heldig som har lege som kan ta UL! 

Kommer nok til å veksle mellom fastlege og jordmor jeg og. Har en veldig ok kvinnelig fastlege. Syntes jordmoren jeg hadde forrige gang var litt vel intens på spørsmål og analysering av hvordan jeg hadde det, tanker og følelser, og det passer ikke helt meg. Jeg er ganske laidback av natur og er ikke den som stresser så fort eller liker å snakke med Gud og en hvermann om alt, så for meg ble det litt kunstig og rart. Men forstår jo de har sine ting de må ta opp med oss, og de skal snappe opp både eventuelle depresjoner og vold osv, men synes likevel det var lettere med fastlegen min - mindre dilldall med henne 🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+4 og med det var svangerskapet slutt. Magesmerter og frisk blødning, så skjønner jo at det meget meget sannsynlig er en spontanabort. Begynner dsv å bli «vant» med det, tredje gang vi mister nå... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Patriotpaula skrev:

5+4 og med det var svangerskapet slutt. Magesmerter og frisk blødning, så skjønner jo at det meget meget sannsynlig er en spontanabort. Begynner dsv å bli «vant» med det, tredje gang vi mister nå... 

Uff, det var leit å høre 😢 Det er helt grusomt urettferdig! Sender mange gode klemmer til deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blosy skrev:

Uff, det var leit å høre 😢 Det er helt grusomt urettferdig! Sender mange gode klemmer til deg :klem:

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

5+4 og med det var svangerskapet slutt. Magesmerter og frisk blødning, så skjønner jo at det meget meget sannsynlig er en spontanabort. Begynner dsv å bli «vant» med det, tredje gang vi mister nå... 

Ånei! Så forferdelig at du skal måtte gå gjennom dette nok en gang! Livet er noen ganger fryktelig urettferdig 😥

Håååper spira er sterk og klorer seg fast til tross for at dette ligner på da du mistet tidligere. 

Sender deg en stor klem ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, Lottelise skrev:

Ånei! Så forferdelig at du skal måtte gå gjennom dette nok en gang! Livet er noen ganger fryktelig urettferdig 😥

Håååper spira er sterk og klorer seg fast til tross for at dette ligner på da du mistet tidligere. 

Sender deg en stor klem ❤️

Sist var det medisinsk abort, så dette blir første «ordentlige» spontanabort 😬 Lite tro på at dette skal gå bra dessverre... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Sist var det medisinsk abort, så dette blir første «ordentlige» spontanabort 😬 Lite tro på at dette skal gå bra dessverre... 

Du satte bare inn ett egg og? Har lest om noen som har trodd de spontanabortert, men så viser det seg at de har vært gravide med tvillinger og at det bare er den ene som ikke har klart seg. 

Huff, nei dette var skikkelig trist! Tenker masse på deg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lottelise skrev:

Du satte bare inn ett egg og? Har lest om noen som har trodd de spontanabortert, men så viser det seg at de har vært gravide med tvillinger og at det bare er den ene som ikke har klart seg. 

Huff, nei dette var skikkelig trist! Tenker masse på deg! 

Ja, ett egg som ble satt inn. Har også lest om tilsvarende historier, men det er fysisk umulig her siden det var et fryseforsøk som var i en medikamentelt styrt syklus og jeg hadde ikke eggløsning i den syklusen 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Ja, ett egg som ble satt inn. Har også lest om tilsvarende historier, men det er fysisk umulig her siden det var et fryseforsøk som var i en medikamentelt styrt syklus og jeg hadde ikke eggløsning i den syklusen 😕 

😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...