Gå til innhold

Termin september/oktober 2020


Blosy

Anbefalte innlegg

Er 6+1 i dag, og er allerede mettet for symptomer. Kvalmen kommer og går (men ingen oppkast/brekninger heldigvis. De siste to dagene har jeg vært dødssliten. Følelsen av å konstant gå mensen har vært der i over 1 uke. Svimmel de siste dagene. Mensmurringer. Magesmerter, ligamentsmerter. Stort sett Helt annerledes enn forrige gang.

Gleder og gruer meg sykt til TUL om 3 uker. Blir godt å se om alt er som det skal, da er jeg 10 uker på vei. Noen som har vært på UL så tidlig, er det en fin opplevelse? Verdt å bruke over 1000 kr på det? Eller burde vi egentlig ventet enda lengre, for å se mer? Har lyst å se at alt er bra før vi forteller om det. Men samtidig er det kun for at vi er nysgjerrige og lyst å se. Vet jo at en får se mer jo lengre en er på vei, men er det kjekt å se baby så tidlig? Også kommer jo OUL i mars/april et sted. Noen som har tanker på UL i uke 10?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 2.1.2020 den 18.10, Patriotpaula skrev:

5+4 og med det var svangerskapet slutt. Magesmerter og frisk blødning, så skjønner jo at det meget meget sannsynlig er en spontanabort. Begynner dsv å bli «vant» med det, tredje gang vi mister nå... 

Ååh, gjør vondt å høre 😟 håper spiren sitter snart, og du får en ventet liten baby snart ❤ 

Mange klemmer til deg ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, hopeful skrev:

Ååh, gjør vondt å høre 😟 håper spiren sitter snart, og du får en ventet liten baby snart ❤ 

Mange klemmer til deg ❤

Usikker på om jeg har abortert likevel 🙃 Skal på UL på mandag 🤞🏻

Takk for omtanke ❤️

Endret av Patriotpaula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Patriotpaula skrev:

Usikker om jeg har abortert likevel 🙃 Skal på UL på mandag 🤞🏻

Oi, jeg krysser fingrene kraftig, og håper forsiktig at du fremdeles er gravid og at alt er fint der inne🤞

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, hopeful said:

Er 6+1 i dag, og er allerede mettet for symptomer. Kvalmen kommer og går (men ingen oppkast/brekninger heldigvis. De siste to dagene har jeg vært dødssliten. Følelsen av å konstant gå mensen har vært der i over 1 uke. Svimmel de siste dagene. Mensmurringer. Magesmerter, ligamentsmerter. Stort sett Helt annerledes enn forrige gang.

Gleder og gruer meg sykt til TUL om 3 uker. Blir godt å se om alt er som det skal, da er jeg 10 uker på vei. Noen som har vært på UL så tidlig, er det en fin opplevelse? Verdt å bruke over 1000 kr på det? Eller burde vi egentlig ventet enda lengre, for å se mer? Har lyst å se at alt er bra før vi forteller om det. Men samtidig er det kun for at vi er nysgjerrige og lyst å se. Vet jo at en får se mer jo lengre en er på vei, men er det kjekt å se baby så tidlig? Også kommer jo OUL i mars/april et sted. Noen som har tanker på UL i uke 10?

 

Jeg har brukt 10 talls tusen på ul og andre tester tidlig i svangerskapet. For meg var det værdt hver eneste krone. Fikk meg til å slappe mer av. Fikk time på dagen når jeg ringte, slapp å vente på ledig time og flere dager med tanker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Jeg har brukt 10 talls tusen på ul og andre tester tidlig i svangerskapet. For meg var det værdt hver eneste krone. Fikk meg til å slappe mer av. Fikk time på dagen når jeg ringte, slapp å vente på ledig time og flere dager med tanker. 

Kunne nok fått time på dagen jeg også, men ønsker ikke ul før uke 7, så jeg ikke får dårlige nyheter som ikke stemmer. For ser at de anbefaler å vente til uke 7, i tilfelle du er kortere enn du tenker, og en ikke klarer å finne det bankende hjerte, for du ikke er i uke 6 enda. Men regner de da fra uka 7+0, eller fra uke 6+0 som uke 7? For Jeg skal dit når jeg er 10+0, men er jeg da i uke 10 eller 11 for sykehuset?

Trur ikke vi drar på mer enn 1 (så lenge alt er tipp topp tommel opp der inne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, hopeful said:

Kunne nok fått time på dagen jeg også, men ønsker ikke ul før uke 7, så jeg ikke får dårlige nyheter som ikke stemmer. For ser at de anbefaler å vente til uke 7, i tilfelle du er kortere enn du tenker, og en ikke klarer å finne det bankende hjerte, for du ikke er i uke 6 enda. Men regner de da fra uka 7+0, eller fra uke 6+0 som uke 7? For Jeg skal dit når jeg er 10+0, men er jeg da i uke 10 eller 11 for sykehuset?

Trur ikke vi drar på mer enn 1 (så lenge alt er tipp topp tommel opp der inne).

Jeg var tidlig, bare for å se at jeg var gravid. Så uke 6-7 for å se liv. Så et par uker etter for jeg trodde jeg mistet. Dette var siste graviditet. Gikk bare en gang på første i uke 12, som hadde vært død siden uke 6. (ikke for å skremme, dette er bare min historie) så ble det tre graviditeter til. Derfor ble det også brukt mye penger. Poenget mitt var bare at for meg var alle disse ul værdt hver krone :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Jeg var tidlig, bare for å se at jeg var gravid. Så uke 6-7 for å se liv. Så et par uker etter for jeg trodde jeg mistet. Dette var siste graviditet. Gikk bare en gang på første i uke 12, som hadde vært død siden uke 6. (ikke for å skremme, dette er bare min historie) så ble det tre graviditeter til. Derfor ble det også brukt mye penger. Poenget mitt var bare at for meg var alle disse ul værdt hver krone :)

Leit å høre dine opplevelser, men godt at du føler at ulpengene har vært verdt hver en krone og mer til ❤ var ikke PÅ TUL forrige gang. Så dette er nytt, men har enda større behov nå kjenner jeg enn sist, av en eller annen grunn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2020 den 22.33, Patriotpaula skrev:

Usikker på om jeg har abortert likevel 🙃 Skal på UL på mandag 🤞🏻

Takk for omtanke ❤️

Har tenkt på deg mange ganger i helga. Jeg har jo null symptomer selv, så jeg er liksom spent på om det i det hele tatt fortsatt vokser og utvikler seg et barn inni her 🤔 Glad jeg har UL den 14., teller ned 😜

Hvordan går det med deg? Har blødningene stoppet og holder du motet oppe fortsatt? Lykke til på UL i morgen. Krysser fingrene for deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Lottelise skrev:

Har tenkt på deg mange ganger i helga. Jeg har jo null symptomer selv, så jeg er liksom spent på om det i det hele tatt fortsatt vokser og utvikler seg et barn inni her 🤔 Glad jeg har UL den 14., teller ned 😜

Hvordan går det med deg? Har blødningene stoppet og holder du motet oppe fortsatt? Lykke til på UL i morgen. Krysser fingrene for deg! 

Takk for at du har tenkt på meg ❤️ Er noe med det ja, om det i det hele tatt er noe som vokser inni der, spesielt om man ikke kjenner så mye til diverse tegn og symptomer 🙊 Nå har jeg ei hel bøtte med symptomer da, hadde trodd at jeg hadde vært alvorlig syk hvis jeg ikke hadde visst at  jeg var gravid 🤷‍♀️ Håper det går fort til 14. 🤞🏻 

Jeg har det greit etter forholdene. Har ikke vært noe mer ubehag eller noen form for blødning etter det som skjedde på torsdag 🤷‍♀️ Var bare ca 30-45 min med «uvant» ubehag og ca 4 timer mild blødning. Don’t know 🤷‍♀️🤷‍♀️ Takk for lykkeønskning ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+1

Ultralyd gjennomført. Heldigvis slo hjertet og alt så ut som det skulle ❤️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Patriotpaula skrev:

6+1

Ultralyd gjennomført. Heldigvis slo hjertet og alt så ut som det skulle ❤️

Hurraaaa! Det var fint å høre! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg med her jeg! Testa positivt i dag tidlig, termin er regna ut til 17.september. Og jeg er ganske sikker på at befruktningen kommer fra en uber-romantisk kjappis etter dessert på julaften 😆😆 

Jeg er 32 år, bosatt på sørvestlandet og har en datter på 2,5 fra før! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar dere jod-tabletter? Jeg har ikke tenkt på dette før, men så at det er nye anbefalinger om dette nå. 

Jeg tar allerede folat, jern og d-vitamin så nå blir det en bra pille-cocktail hver morgen 😆 

Også var det å kutte ned på koffein da! Jeg drikker (heldigvis) ikke kaffe, men kan lett ta 6-7 kopper svart te om dagen. Ser jo at jeg må ned på max 4 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! 😊😊

Fant ut at jeg var gravid 29. desember, men pga. uregelmessige sykluser er jeg ikke sikker på hvor langt jeg er på vei nå. Jeg gjetter på litt over 6 uker 🙈

Er 22 år, og dette er vårt første barn 🥰

Skal på tidlig ultralyd om en uke, utrolig spent! 🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, rainbow_dash skrev:

Tar dere jod-tabletter? Jeg har ikke tenkt på dette før, men så at det er nye anbefalinger om dette nå. 

Jeg tar allerede folat, jern og d-vitamin så nå blir det en bra pille-cocktail hver morgen 😆 

Også var det å kutte ned på koffein da! Jeg drikker (heldigvis) ikke kaffe, men kan lett ta 6-7 kopper svart te om dagen. Ser jo at jeg må ned på max 4 😅

Jeg har kjøpt jod 😊 tar jod, folat, omega-3 og d-vitamin 😊 burde man ta jern også altså? Trodde ikke man skulle ta dette med mindre man hadde påvist jernmangel?  
 

Kutte ut kaffe var ikke et problem for meg ihvertfall, kuttet det tvert. Smaker ikke godt lenger 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 6.1.2020 den 10.50, Patriotpaula skrev:

6+1

Ultralyd gjennomført. Heldigvis slo hjertet og alt så ut som det skulle ❤️

Åh, så fantastisk at alt var bra! ❤️ Ble så lei meg på dine vegne når jeg leste nedover tråden her 😭 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Dingdoria said:

Jeg har kjøpt jod 😊 tar jod, folat, omega-3 og d-vitamin 😊 burde man ta jern også altså? Trodde ikke man skulle ta dette med mindre man hadde påvist jernmangel?  
 

Kutte ut kaffe var ikke et problem for meg ihvertfall, kuttet det tvert. Smaker ikke godt lenger 😝

Jeg har påvist lavt jern, derfor jeg tar det i en periode nå for å få opp jernlagerene. Det er forøvrig uavhengig av graviditeten 😊 

Får vel ta en tur på apoteket og kjøpe jod!

Haha, jeg husker at jeg bekymra meg for te-inntaket forrige svangerskap og, men så smakte det plutselig høgg (rundt uke 6?) og problemet forsvant 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på tidlig-UL i dag, 6+6 og fått se et lite hjerte banke 😍

Krysser fingrene for at alt går bra og at vi blir en komplett familie på fire i september 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lottelise skrev:

Vært på tidlig-UL i dag, 6+6 og fått se et lite hjerte banke 😍

Krysser fingrene for at alt går bra og at vi blir en komplett familie på fire i september 😀

Så herlig ❤️ Jeg skal på UL igjen på fredag, da er jeg 7+5, håper at alt fortsatt står bra til 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...