Gå til innhold

Termin september/oktober 2020


Blosy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

18 timer siden, Lovilove skrev:

Hei igjen dere! Vært litt stille i det siste med både influensa og omgangssyke etter hverandre. Er nå 8+5, føler dagene går ekstremt sakte. Er veldig mye kvalm og migrene, men allikavel føler jeg meg ikke så gravid🤔 Var på tul i uke 6, og så jo aet bankende hjerte, men har ikke klart å slå meg til ro enda. Sliter med mye smerter nederst i magen og stikkinger opp i underlivet, noe som gjør meg bekymret. Fikk legetime i uke 12, selvom jeg spurte om å få komme før. Har lyst til å dra på privat tul igjen for å sjekke en gang til, men er jo svinedyrt. Blæ. Menmen. Blir å bestille i uke 14-15 uansett for å finne ut av kjønn om det går bra fremover. Håper alt står bra til med dere andre. Leser om både kvalme og blødninger, men forhåpentligvis så vil kvalmen gi seg når vi nærmer oss andre trimester. Og blødningen høres uskyldig ut så lenge det ikke er smerter, ei jeg kjenner blødde masse frem til uke 12, og har en frisk gutt på snart et år nå!😊

 

Og hei til alle nye, så koselig at vi blir fler!😍

Så synd å høre at du har vært mye syk, håper formen er stigende? 😊 Skjønner godt hva du mener med bekymringer, særlig om man ikke har særlig med symptomer. Jeg tror nok ingen symptomer kan virke beroligende uansett om det er kvalme, murringer osv. Jeg prøver å berolige meg selv at det er like vanlig å ha symptomer som å ikke ha dem, så uansett hva man kjenner på og ikke kjenner på så er man like gravid. Å nå når du har sett et bankende hjerte så er sjansen for at noe skal skje veldig mye mindre enn tidligere! Du er jo allerede bikket den magiske grensa på 12 uker også snart, heldig 😍 håper du greier å nyte graviditeten mellom sykdom og bekymringer ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

@Carjo4Jeg er 11+2 og jeg synes tiden snegler seg frem til 12+0 🙊 Synes du tiden går raskt? 😊

Hvaa, du er bare noen timer unna og jeg er så sjalu!! Hvis jeg tenker uker så går tiden som vanlig, men når jeg tenker dager så rekker jeg nesten ikke tenke meg om før en ny dag allerede er i gang. I starten gikk tiden tregt så jeg skal ikke klage på at tiden går fort akkurat nå. Kan ha noe med at kroppen kjennes helt vanlig ut slik at jeg fungerer som normalt? 

Jeg vet hver torsdag er en ny uke for meg og jeg synes den torsdagen kommer hele tiden 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia alle sammen 🥰

Og gratulere så masse til alle nye medlemmer her inne 😍 det er så fint at vi bare blir flere 😍

Jeg er så plaget med kvalmen at jeg ikke orket å sitte med telefonen. Det er nesten så ille at jeg har lyst til å spørre sambo om han kan bytte skift med noe så han er her ilag med meg og sønn vårres, føler liksom jeg ikke helt klarer å være den mammaen han er vandt til og fortjener. Det kommer ikke opp noe, det bare er så plagsomt. Plages veldig med blodsukkeret, blir så skjelven og svimmel. Men prøver ikke å klage. Jeg har vært på et uformellt jobb intervju idag, synest det gikk greit men prosessen kommer til å ta litt tid, så er litt redd for at det ikke kommer noe avgjørelse før magen begynner å tute ut. Men jeg får vel bare vente å se 😅 jeg har fått innkalling til TUL den 18.03 og er da etter legens beregning 11+4, men trur nok man kan trekke ifra noen dager 😊

@Carjo4, så godt å lese at det går mye bedre med deg nå ❤️ har du bestemt deg for noe TUL? 😊 Og hadde ikke du lege time, eller har du det kanskje senere denne uken? 😊 ❤️ Og hvordan gikk det med jobben? Fikk du snakket med sjefen så du får litt tilrettelegging? ❤️

@Patriotpaula, så spennende med at du snart er på 12+0 😍 da er du forbi det mest kritiske stadiet 😁❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sååå lei 😣☹️ 11+2 i dag, formen er fortsatt ganske dårlig. Tom for energi og mye kvalme, men ikke oppkast hver dag. Ikke nødvendigvis slik at jeg er trøtt, bare veeeldig slapp og orker ingenting. Håper så inderlig at jeg får litt mer energi og at kvalmen forsvinner i løpet av kort tid... Kan ikke akkurat si at jeg nyter svangerskapet 😣☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere. Jeg har et lite dilemma i helgen. Vi skal møtes flere i familien å spise og bo på hotell og jeg vet det kommer til å bli vin og kanskje matretter jeg bør unngå å spise. Jeg er bare 4 uker, eller nesten 5uker i helgen. Så ville liksom ikke si det helt enda, ønsker ikke så mye fokus på det fordi jeg er redd for å miste, er nesten sånn at jeg forventer det siden det er så tidlig og jeg ble relativt raskt gravid. Og om det blir så mye snakk om det, blir det så virkelig om dere skjønner 🙈 men ser ikke for meg at jeg kan late som ingenting for de kommer garantert til å bli mistenksom 🤷🏻‍♀️ hva ville dere gjort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Zelda90 skrev:

Hei dere. Jeg har et lite dilemma i helgen. Vi skal møtes flere i familien å spise og bo på hotell og jeg vet det kommer til å bli vin og kanskje matretter jeg bør unngå å spise. Jeg er bare 4 uker, eller nesten 5uker i helgen. Så ville liksom ikke si det helt enda, ønsker ikke så mye fokus på det fordi jeg er redd for å miste, er nesten sånn at jeg forventer det siden det er så tidlig og jeg ble relativt raskt gravid. Og om det blir så mye snakk om det, blir det så virkelig om dere skjønner 🙈 men ser ikke for meg at jeg kan late som ingenting for de kommer garantert til å bli mistenksom 🤷🏻‍♀️ hva ville dere gjort? 

Den er litt kinkig for det gir ikke mulighet for å ta med egen drikke .. Men om du vet på forhånd hvor dere skal spise kan du ringe på forhånd eller snakke med dem og avtale at du får alkoholfritt? 

Ellers ville jeg ikke gjort en big deal ut av det. For da syns det enda bedre. Kanskje du kan bestille et glass vin/øl og et glass vann, også tar partneren din etterhvert det med alkohol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, autorain skrev:

Den er litt kinkig for det gir ikke mulighet for å ta med egen drikke .. Men om du vet på forhånd hvor dere skal spise kan du ringe på forhånd eller snakke med dem og avtale at du får alkoholfritt? 

Ellers ville jeg ikke gjort en big deal ut av det. For da syns det enda bedre. Kanskje du kan bestille et glass vin/øl og et glass vann, også tar partneren din etterhvert det med alkohol?

Ja kanskje det kan være en ide å prate med de å gjøre en avtale om alkoholfritt på forhånd 🤔 nei må prøve å late som ingenting så det ikke synes 🙈  Takk for tips 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ønskebarnnr2 så synd at formen er såpass dårlig.. Håper det snur om ikke så lenge! Så deilig å ha fått TUL nå, da har man noe å se frem til 😍.

Angående meg og TUL så skal jeg avvente litt, har vært hos legen å målt hcg og skal tilbake igjen over helga for å se om det er økning. Ser det greit ut på blodprøvene så blir nok TUL i uke 11-12 som planlagt, om ikke så får jeg helt sikkert en UL av legen. Jobben har jeg avventet litt med da det er rolig for tiden og min leder er borte akkurat nå. Jeg har andre jeg kan forholde meg til i mens men velger å vente, da rekker jeg å få svar på blodprøvene i tillegg. 

@Patriotpaula så kjipt å høre at du ikke har det helt bra :( det må bare bli bedre i andre trimester 🤞🏼❤️.

 

@Zelda90@Zelda90 sorry denne dobbeltaggen men jeg fikk det ikke til på noen annen måte på mobilen uten å slette hele teksten.. Men skjønner problemstillingen din, hva med å takke nei til drikke på bordet også går du heller i baren rett etterpå å bestiller alkoholfritt? Gjerne betal med en gang slik at det ikke oppdages på kvitteringen. 

Endret av Carjo4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carjo4 skrev:

 

så kjipt å høre at du ikke har det helt bra :( det må bare bli bedre i andre trimester 🤞🏼❤️.

Håper virkelig det... Det føles ut som jeg har vært syk siden jul (men så er jeg «bare» gravid), nesten så dette begynner å gå på psyken løs 😣☹️ Det har vært, og er, skikkelig tungt... Føler meg ikke som meg selv i det hele tatt ☹️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Zelda90 skrev:

Hei dere. Jeg har et lite dilemma i helgen. Vi skal møtes flere i familien å spise og bo på hotell og jeg vet det kommer til å bli vin og kanskje matretter jeg bør unngå å spise. Jeg er bare 4 uker, eller nesten 5uker i helgen. Så ville liksom ikke si det helt enda, ønsker ikke så mye fokus på det fordi jeg er redd for å miste, er nesten sånn at jeg forventer det siden det er så tidlig og jeg ble relativt raskt gravid. Og om det blir så mye snakk om det, blir det så virkelig om dere skjønner 🙈 men ser ikke for meg at jeg kan late som ingenting for de kommer garantert til å bli mistenksom 🤷🏻‍♀️ hva ville dere gjort? 

Jeg er ikke gravid eller i terminklubb ( synes det er koselig å følge med dere here inne ) - men fikk et tips da jeg var gravid sist. Ville tatt i mot et glass med rødvin, latet som du sipper av det - og så bytter glass med partneren din når han har drukket litt av sitt etter en stund (uten at noen ser det) og så gjør dette noen ganger. Så ser det ut som du drikker mens det i realiteten kun er han som drikker begge :) Evt kan du ta med glasset på toalettet hvis dette er vanskelig og helle ut littegrann. Hvis folk pleier å bli litt bedugget utover kvelden kan du bestille alkoholfritt fra baren med god samvittighet uten at noen merker det (pass på å få det i glass da alkoholfritt pleier å stå "ALCOHOL FREE" med megastor skrift på glassflaske/boks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med flere nye her inne 😍

Jeg skal på min første svangerskapskontroll på fredag hos fastlegen. Det begynner å bli mer og mer virkelig dette ❤️ Er 8+0 i morgen, allerede! Jeg synes dagene bare flyr avgårde. Jeg nyter det virkelig, til tross for mye kvalme, litt brekninger og at jeg har veldig lite energi. Det er fascinerende at en bitteliten skapning kan gjøre så mye med kroppen så tidlig 😅

@Ønskebarnnr2 så bra at du har fått en dato til TUL, da har du noe å telle ned til ❤️

@Carjo4 høres veldig lurt ut å avvente ul til du har fått tatt et par hCG blodprøver ❤️ 

@Patriotpaula sender en virtuell klem ❤️ Hold ut (lettere sagt enn gjort si) og prøv å lytt til kroppen så godt du kan.. ikke press deg selv 🌺 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Smashy spennende 😍 mulig jeg har sagt det før men du ligger akkurat 1 uke foran meg, så gøy 😀.

Jeg skulle absolutt ikke ha pratet om hvor lite gravid jeg føler meg osv.. Kvalmen har kommet og ligger å ulmer fra morgen til kveld med maks 2 timer pause midt på dagen, ikke kastet opp enda 🤞🏼. Magen er helt på utur, litt usikker på om det er hormonene eller gravid vitaminene? Litt TMI her men det er virkelig eksplosivt det som kommer, så mulig det er tegn på mye luft samt at det er litt bløtt så man kan se for seg en rakett da..

Her hjemme går det mye i appelsin, solo og salt lakris og det virker noe kvalmestillende i et par minutter, på jobb sniker jeg inn litt ritz kjeks og isvann. 

Noen andre tips til mat/drikke som hjelper på kvalmen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Carjo4 skrev:

@Smashy spennende 😍 mulig jeg har sagt det før men du ligger akkurat 1 uke foran meg, så gøy 😀.

Jeg skulle absolutt ikke ha pratet om hvor lite gravid jeg føler meg osv.. Kvalmen har kommet og ligger å ulmer fra morgen til kveld med maks 2 timer pause midt på dagen, ikke kastet opp enda 🤞🏼. Magen er helt på utur, litt usikker på om det er hormonene eller gravid vitaminene? Litt TMI her men det er virkelig eksplosivt det som kommer, så mulig det er tegn på mye luft samt at det er litt bløtt så man kan se for seg en rakett da..

Her hjemme går det mye i appelsin, solo og salt lakris og det virker noe kvalmestillende i et par minutter, på jobb sniker jeg inn litt ritz kjeks og isvann. 

Noen andre tips til mat/drikke som hjelper på kvalmen? 

Gøy at det kun skiller 1 uke mellom oss 😀

Denne kvalmen altså... En skikkelig plage.. Jeg må spise relativt ofte, heldigvis hjelper det mot kvalmen. Jeg har kastet opp noen ganger, men da ofte i forbindelse med tannpuss. Tannpuss+kvalme er tydeligvis ikke en god kombinasjon.. 

Det med at  magen din er litt på utur kan jo være en kombinasjon av hormoner, vitaminer, lakris? Ikke godt å vite.. 🤷‍♀️ Husk å ikke spis for mye lakris i graviditeten, men det vet du sikkert ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hey, melder meg inn, koselig å være med 🥰 Er det noe liste vi skriver oss på her også? 😁 Jeg er 29 år, er 4+6 på vei, termin er ifølge preglife 19/10 😍 venter barn nr 2 ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Cer3s skrev:

Hey, melder meg inn, koselig å være med 🥰 Er det noe liste vi skriver oss på her også? 😁 Jeg er 29 år, er 4+6 på vei, termin er ifølge preglife 19/10 😍 venter barn nr 2 ❤️

Det er jeg som er ansvarlig for terminlisten, skal skrive deg og de andre som har kommet til i det siste når jeg har tid og energi til det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hei1984

Hei. Og beklager mitt ekstremt uoriginale navn😂 Håper jeg kan være med likevel. Er 35 år og venter mitt andre barn. Er bare 5 uker og 1 dag på vei og termin skal være 17. oktober. Jeg føler meg ikke sikker på at dette skal gå bra i det hele tatt. Mistet i MA for snart et år siden og har delt livmor har jeg fått beskjed om. Men det har gått bra før så håper det gjør det igjen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...