Gå til innhold

Termin september/oktober 2020


Blosy

Anbefalte innlegg

Gjest Traktorkusken

Flere som sliter med bekkenløsning?😫 noen tips? Har ikke sånn graviditetspute for øyeblikket😕 er 8 uker🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. 

Jeg fikk OUL-time også i uke 9 bare noen få timer etter legebesøk.  Men er også innstilt på at den evt ikke gjennomføres pga corona krisen. 

Jeg har telefonsamtale med legen idag for å rette opp forrige sykmelding og videre sykmelding. Jeg er fortsatt sliten, bekken begynner å verke, og kvalmen er fortsatt her (jeg har prøvd uten flere ganger og det går ikke) - så satser på videre sykmelding. Jeg sitter i krisestab på jobb og jeg merker at den stressen hjelper ikke i det hele tatt. Samtidig skjønner jeg at kompetansen min trengs in disse tider. Vanskelig. 

 

 

Endret av Felidays
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv spent på om jeg får den første svangerskapskontrollen på fredag, regner med jeg blir henvist til OUL da. Ble hvertfall ikke noe TUL denne uka da alt måtte stenge, hørtes ikke ut som om de var så veldig optimistiske på å åpne før om en stund da hun avsluttet samtalen med at vi ses på sykehuset for OUL😂

Vi får leve i troen på at bønna har det bra og finne en morsom måte å fortelle dette til familie og venner uten bilde å vise fram. 

Dere med bekkenløsning, det har jeg ikke fått *bank i bordet* men har hørt at det hjelper å legge noe mellom bena? @Traktorkusken du har kanskje en ekstra hodepute du kan bruke? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hei1984
3 timer siden, Carjo4 skrev:

Jeg er selv spent på om jeg får den første svangerskapskontrollen på fredag, regner med jeg blir henvist til OUL da. Ble hvertfall ikke noe TUL denne uka da alt måtte stenge, hørtes ikke ut som om de var så veldig optimistiske på å åpne før om en stund da hun avsluttet samtalen med at vi ses på sykehuset for OUL😂

Vi får leve i troen på at bønna har det bra og finne en morsom måte å fortelle dette til familie og venner uten bilde å vise fram. 

Dere med bekkenløsning, det har jeg ikke fått *bank i bordet* men har hørt at det hjelper å legge noe mellom bena? @Traktorkusken du har kanskje en ekstra hodepute du kan bruke? ☺️

Var det TUL du har fått gjennom sykehuset som ikke ble noe av eller var det privat TUL? Jeg har TUL gjennom sykehuset neste uke og er spent på det. Det er jo en grunn til at man har fått TUL på sykehuset så tenker at det skal jo litt til for å avlyse den også. Men jeg veit ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hei1984 skrev:

Var det TUL du har fått gjennom sykehuset som ikke ble noe av eller var det privat TUL? Jeg har TUL gjennom sykehuset neste uke og er spent på det. Det er jo en grunn til at man har fått TUL på sykehuset så tenker at det skal jo litt til for å avlyse den også. Men jeg veit ikke jeg.

Dette var privat ja, men de samme jordmødrene jobber på sykehuset så de ble værende der i ukene fremover. Timene på sykehuset går som vanlig ja, hvertfall her jeg bor. Så du får nok timen du skal ha nesten uke 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hei1984
6 timer siden, Carjo4 skrev:

Dette var privat ja, men de samme jordmødrene jobber på sykehuset så de ble værende der i ukene fremover. Timene på sykehuset går som vanlig ja, hvertfall her jeg bor. Så du får nok timen du skal ha nesten uke 😁

Da skjønner jeg😊 Takk for svar. Håper det går som planlagt ja😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Carjo4 Håper det blir en TUL 🤞🏻
Jeg har selv time hos jordmor neste uke og OUL uken deretter, håper begge delene går som planlagt 🤞🏻😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dere fremdeles møte hos jordmor slik som tidene er nå?🤔

Ringte jordmor for henvisning til UL mandag som var og hun spørte om eg kunne utsette timen neste uke til jeg var komt i uke 24😳 
Jeg svarte at helst ikke pga situasjonen min... Fikk heldigvis timen likevel, men ble plutselig litt usikker om tanken da var å ha timen via tlf. Må ringe å høre😅

Er der «rart» at jeg ikke har fått brev i posten/beskjed i helsenorge/pasientsky med time til OUL? Jordmora sa hun skulle sende henvisning på mandag som var🤔 Syns det bare er rot og jeg har enda ikke vært hos lege/jordmor for vanlig kontroll enda🙄 Virker som legen vil ha meg til jordmor og jordmor ikke vil ha timer pga corona tullet🙄

Endret av Kardinal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Kardinal skrev:

Får dere fremdeles møte hos jordmor slik som tidene er nå?🤔

Ringte jordmor for henvisning til UL mandag som var og hun spørte om eg kunne utsette timen neste uke til jeg var komt i uke 24😳 
Jeg svarte at helst ikke pga situasjonen min... Fikk heldigvis timen likevel, men ble plutselig litt usikker om tanken da var å ha timen via tlf. Må ringe å høre😅

Er der «rart» at jeg ikke har fått brev i posten/beskjed i helsenorge/pasientsky med time til OUL? Jordmora sa hun skulle sende henvisning på mandag som var🤔 Syns det bare er rot og jeg har enda ikke vært hos lege/jordmor for vanlig kontroll enda🙄 Virker som legen vil ha meg til jordmor og jordmor ikke vil ha timer pga corona tullet🙄

Jeg har time hos jordmor på onsdag morgen (0830), har ikke hørt noe om at den blir endret 😬 Det er en ekstra-kontroll, egentlig kun satt opp for å høre hjertelyden++ (fordi vi mistet første spire og alt det ble ganske traumatisk). Håper virkelig den timen min går som planlagt. 

Det var vel litt rart ja 🧐 Jeg fikk elektronisk melding av sykehuset noen få timer etter at jeg hadde vært hos jordmor, i uke 9. Mulig de ikke prioriterer det?? OUL er jo uansett noe som ikke kan forskyves så mye, er jo en særdeles god grunn til at den skal gjennomføres akkurat rundt uke 18-20 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hei1984

Her får gravide vanlig oppfølging så sant de er friske står det, men partner får ikke være med. Men jeg veit snart ikke hva frisk er for jeg pleier å være litt småtett i nesa hele tida selv om jeg føler meg helt frisk så jeg veit ikke om det betyr at jeg ikke kan komme på time. Får høre når det nærmer aeg time. Gleder meg til ting er normalt igjen😊 Får bare gjøre det beste ut av det så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2020 den 15.20, Kardinal skrev:

Får dere fremdeles møte hos jordmor slik som tidene er nå?🤔

Ringte jordmor for henvisning til UL mandag som var og hun spørte om eg kunne utsette timen neste uke til jeg var komt i uke 24😳 
Jeg svarte at helst ikke pga situasjonen min... Fikk heldigvis timen likevel, men ble plutselig litt usikker om tanken da var å ha timen via tlf. Må ringe å høre😅

Er der «rart» at jeg ikke har fått brev i posten/beskjed i helsenorge/pasientsky med time til OUL? Jordmora sa hun skulle sende henvisning på mandag som var🤔 Syns det bare er rot og jeg har enda ikke vært hos lege/jordmor for vanlig kontroll enda🙄 Virker som legen vil ha meg til jordmor og jordmor ikke vil ha timer pga corona tullet🙄

De skal nok helst ta UL innen uke 20 slik jeg har forstått det. Jeg fikk beskjed fra legen min om å ringe og purre på sykehuset om ukene nærmet seg og jeg ikke fikk noe time, så du kan eventuelt gjøre det? mulig de bare har glemt å sende det ut til deg.

Jeg fikk time kun få timer etter legen sendte henvisning, men kan så klart være ulike rutiner rundt om i landet.

Hvor langt er du på vei mtp at du ikke har vært på kontroll enda?
Jeg fikk også inntrykk av at legen ønsket meg hos jordmor, men det er nok på grunn av det store trykket som legen har på seg. Utallige pasienter hver dag og de ønsker jo at vi skal få god oppfølging, og jordmødrene har litt bedre tid. Synd om jordmor ikke ønsker å ta i mot deg pga corona, de jobber trossalt forebyggende mot mye når de tar imot kvinner i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått sett nurket på ultralyd og alt var som det skulle 😍 Nå er det en baby, sist var det en "kladd". To armer og to ben som ikke likte at legen presset på magen min, den veiva med armer, snudde seg og hikka så det ut til 😍 Mannen fikk ikke være med med så facetimet med han så han fikk se. Det var litt trist at han ikke fikk være med, har grini en del over det på forhånd, men glad jeg dro for det. Syns det som trist at kun jeg blir sett på som "pasient" når det er hans barn også.. Legen sa jeg hadde morkaka på fremsiden, så jeg ville kjenne bevegelser og spark senere, da morkaka virket støtdempende mellom den lille og magen. 

Men, satt frem 2 dager, så nå er jeg 13+4 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Indigo123 skrev:

Indigo123 - 28 år - B0 - termin 10/10

B0 er det dsv ingenting som heter :)  Er det ditt første barn?

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo dere, jeg har fulgt med en god stund her, så kan vel offisielt melde meg inn! Er 25 år, gift, og venter første barn 12/10, så er 12+1 i dag, deilig å komme over 12 uker 💪🏻

Er det noen som kjenner at buksene begynner å bli stramme? Føler ingen av jeansene mine passer lenger haha 🙈 slet utrolig med kvalme og oppkast opp til ca 2 uker siden, men nå føler jeg meg sulten konstant, så kanskje delvis derfor de har blitt litt strammere 🤔🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, klbw skrev:

Hallo dere, jeg har fulgt med en god stund her, så kan vel offisielt melde meg inn! Er 25 år, gift, og venter første barn 12/10, så er 12+1 i dag, deilig å komme over 12 uker 💪🏻

Er det noen som kjenner at buksene begynner å bli stramme? Føler ingen av jeansene mine passer lenger haha 🙈 slet utrolig med kvalme og oppkast opp til ca 2 uker siden, men nå føler jeg meg sulten konstant, så kanskje delvis derfor de har blitt litt strammere 🤔🙈

Gratulerer så mye! Både med graviditet og å komme over de 12 ukene 😍 

Jeg sliter med at jeansen ikke passer like godt, har satt en hårstrikk i hullet til knappen, så livvidden blir litt utvidet 😂 ellers går det i joggebukse 😂 er nå 13+5 men hatt det problemet siden uke 10-11 😂 

Og jeg slet veldig mye med kvalme selv, men det har gitt seg! Nå er det bare litt innimellom. Er en helt annen hverdag 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 28.3.2020 den 8.13, autorain skrev:

Da har jeg fått sett nurket på ultralyd og alt var som det skulle 😍 Nå er det en baby, sist var det en "kladd". To armer og to ben som ikke likte at legen presset på magen min, den veiva med armer, snudde seg og hikka så det ut til 😍 Mannen fikk ikke være med med så facetimet med han så han fikk se. Det var litt trist at han ikke fikk være med, har grini en del over det på forhånd, men glad jeg dro for det. Syns det som trist at kun jeg blir sett på som "pasient" når det er hans barn også.. Legen sa jeg hadde morkaka på fremsiden, så jeg ville kjenne bevegelser og spark senere, da morkaka virket støtdempende mellom den lille og magen. 

Men, satt frem 2 dager, så nå er jeg 13+4 😊

Gratulerer! Så gøy å få sett den lille 😍 selv er jeg nå innstilt på å ikke se noe før uke 19 på OUL, litt trist men.. 

Synd å ikke kunne dele det med mannen, men utrolig fint å kunne ha teknologien til å kunne ha han med på en annen måte likevel 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Carjo4 skrev:

Gratulerer! Så gøy å få sett den lille 😍 selv er jeg nå innstilt på å ikke se noe før uke 19 på OUL, litt trist men.. 

Synd å ikke kunne dele det med mannen, men utrolig fint å kunne ha teknologien til å kunne ha han med på en annen måte likevel 😀

Takk ❤ det var en liten trøst at teknologien er der så han kunne være med på noe av det 😊

Har de avbestilt time din for TUL eller bare venter du på at de skal avbestille den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har OUL no i nærmeste fremtid ? Eller nettopp har hatt?

Er det sånn at ikke far får være med på dette nå om dagene ?😞.

Har Oul 17 april, og syns det er veldig trist å tenke på at mannen min kanskje ikke får være med😞😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2020 den 23.41, Traktorkusken skrev:

Flere som sliter med bekkenløsning?😫 noen tips? Har ikke sånn graviditetspute for øyeblikket😕 er 8 uker🙌🏼

Ja, ble veldig overasket selv. Begynte halvvegs i uke 10, slik at jeg på slutten av dagen begynner å halte og avlaste liggende i sengen. Er å belaste til smertegrensen, hvile, pute mellom bena og evnt oppsøke helsepersonell for hjelp til øvelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...