Gå til innhold

Termin september/oktober 2020


Blosy

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, Carjo4 skrev:

Har ikke kjent noen liv enda og er litt over 15 uker på vei. Når jeg legger meg om kvelden så prøver jeg å kjenne etter, tror jeg kjenner noe av og til men frykter det bare er ønsketenkning. Har morkaken på fremsiden, vet ikke om det har noe å si.. 

@Kardinal blødninger skal visst være normalt, dere har ikke hatt sengekos som kan ha utløst det? Fikk beskjed av gynekologen at noen ganger ligger morkaken over livmoråpningen men flytter på seg med barnet som vokser, og bare det kan gi blødninger. Jeg blødde litt i uke 6/7 og han kunne se hvor morkaken hadde ligget så den hadde på en måte blitt dratt over åpningen? Vanskelig å forklare. Håper bare den flytter seg videre opp i løpet av svangerskapet, blir vel keisersnitt om morkaken ikke flytter på seg... 

Har hørt at de som har morkaken på fremsiden kan kjenne liv senere, men gjelder nok ikke alle. Spørs sikkert hvor morkaken er og hvor babyen sparker/beveger på seg.

Nei, er ingen sengekos her i gården😅 Jeg og mannen sover på hversitt rom og snakker sammen kun i forbifarten (pga jobben hans altså😂). Derfor eg følte det ikke var noen logisk forklaring🤔 Skjønner hva du mener ang plasseringa av morkaken og blødninger, har hørt om slike tilfeller tidligere. Var jo på tidlig UL i uke 12 og spørte om plassering av morkaka og hun sa at hun ikke trodde jeg hadde den på fremsiden denne gangen. Men hun var ikke 100% sikker🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, snurk skrev:

Jeg har kjent liv side uke 12 men er andregangsfødende. Med første kjente jeg liv fra uke 15. Å kjenne liv i magen er noe av det beste med å være gravid 🥰

Beklager. Men det har du ikke. Ikke i uke 14 heller . Det er faktisk vitenskapelig umulig 🙈. Ikke for å være frekk på noen måte! Men det dere har trodd har vært baby har nok vært luft bobler☺️. Som vi vet vi får mye av i graviditeten😅.

Jeg skjønner at dere nok kommer til å protestere og påstå at «jo det har dere». Men nei😅
Men skikkelig liv kjenner dere tidsnok. Ikke lenge igjen no☺️.

Jeg er 3 gangs fødende, i uke 19 i morgen og kjenner små spark innimellom no. Men mistenker også at jeg er litt lengre på vei.. men det får jeg se på Oul på fredag🤩.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Alex_rude skrev:

Beklager. Men det har du ikke. Ikke i uke 14 heller . Det er faktisk vitenskapelig umulig 🙈. Ikke for å være frekk på noen måte! Men det dere har trodd har vært baby har nok vært luft bobler☺️. Som vi vet vi får mye av i graviditeten😅.

Jeg skjønner at dere nok kommer til å protestere og påstå at «jo det har dere». Men nei😅
Men skikkelig liv kjenner dere tidsnok. Ikke lenge igjen no☺️.

Jeg er 3 gangs fødende, i uke 19 i morgen og kjenner små spark innimellom no. Men mistenker også at jeg er litt lengre på vei.. men det får jeg se på Oul på fredag🤩.

 

Beklager men det er nok ikke opp til deg å fortelle andre hva de kjenner eller ikke kjenner. Jeg er 100% sikker på at kriblingen jeg kjenner i magen er babyen, jeg kjenner det nesten hver dag og bevegelsene blir sterkere. Det er ikke luft i magen, det kjenner jeg altså meget godt forskjell på 😂😂 At det ikke er vitenskapelig umulig (hva nå enn det betyr?) må du gjerne tro, men jordmor er visst uenig med deg 😊 

At du er 3 gangs gir deg heller ikke noen rett til å fortelle andre om de kjenner liv eller ikke. Om du ikke tror det er mulig så er det fint nok, men noen ting kan man med fordel holde for seg selv å scrolle videre 🙂

Lykke til med oul på fredag!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, snurk skrev:

Beklager men det er nok ikke opp til deg å fortelle andre hva de kjenner eller ikke kjenner. Jeg er 100% sikker på at kriblingen jeg kjenner i magen er babyen, jeg kjenner det nesten hver dag og bevegelsene blir sterkere. Det er ikke luft i magen, det kjenner jeg altså meget godt forskjell på 😂😂 At det ikke er vitenskapelig umulig (hva nå enn det betyr?) må du gjerne tro, men jordmor er visst uenig med deg 😊 

At du er 3 gangs gir deg heller ikke noen rett til å fortelle andre om de kjenner liv eller ikke. Om du ikke tror det er mulig så er det fint nok, men noen ting kan man med fordel holde for seg selv å scrolle videre 🙂

Lykke til med oul på fredag!

Jada. Jeg forventet meg et sånt svar😉. At jordmor er enig med deg er nok bare for å ikke diskutere noe med deg. Men herregud du skal no få tro det visst du vil☺️. Skader jo ingen at du tror det😃.

takk for det☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Alex_rude skrev:

Jada. Jeg forventet meg et sånt svar😉. At jordmor er enig med deg er nok bare for å ikke diskutere noe med deg. Men herregud du skal no få tro det visst du vil☺️. Skader jo ingen at du tror det😃.

takk for det☺️

Å eneste grunnen til at jeg blandet meg er fordi at jeg syns det blir litt feil og spre rundt seg med feilinformasjon til kanskje andre førstegangsfødende som går rundt å venter på å kjenne liv. 
Så går de gjerne rundt allerede fra uke 12 og forventer å kjenne noe,’og blir gjerne tidlig bekymret når de ikke kjenner noe på lang tid . 
For babyen er så bitteliten da at det er ikke mulig å kjenne uansett hva jordmor sier til deg.

Eller så har du en mega spesiell baby som vokser i en enorm større fart enn resten av oss😅.

Så kanskje  dere som burde holde slike ting som ikke er realistiske  for dere selv☺️
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Alex_rude skrev:

Beklager. Men det har du ikke. Ikke i uke 14 heller . Det er faktisk vitenskapelig umulig 🙈. Ikke for å være frekk på noen måte! Men det dere har trodd har vært baby har nok vært luft bobler☺️. Som vi vet vi får mye av i graviditeten😅.

Jeg skjønner at dere nok kommer til å protestere og påstå at «jo det har dere». Men nei😅
Men skikkelig liv kjenner dere tidsnok. Ikke lenge igjen no☺️.

Jeg er 3 gangs fødende, i uke 19 i morgen og kjenner små spark innimellom no. Men mistenker også at jeg er litt lengre på vei.. men det får jeg se på Oul på fredag🤩.

 

Vitenskapelig umulig? Hvor har du det ifra? Siden du er så bastant i dine påstander synes jeg du kan komme med noen dokumentasjon på det du skriver. Ikke bare spy ut merkelige meninger kun fordi du ikke har kjent liv tidligere... 🙄

Jeg har lest flere steder at man kan kjenne liv fra uke 14-15, MEN at de fleste ikke kjenner før senere. Jeg har ALDRI lest eller hørt noe om at det er vitenskapelig umulig å kjenne liv før uke 19 ☺️ Men kom gjerne med dokumentasjon som underbygger dine påstander. 

Uansett dokumentasjon eller ikke, jeg vet at det ikke er luft fra tarmen jeg kjenner, jeg kjenner kroppen min såpass godt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Smashy skrev:

Vitenskapelig umulig? Hvor har du det ifra? Siden du er så bastant i dine påstander synes jeg du kan komme med noen dokumentasjon på det du skriver. Ikke bare spy ut merkelige meninger kun fordi du ikke har kjent liv tidligere... 🙄

Jeg har lest flere steder at man kan kjenne liv fra uke 14-15, MEN at de fleste ikke kjenner før senere. Jeg har ALDRI lest eller hørt noe om at det er vitenskapelig umulig å kjenne liv før uke 19 ☺️ Men kom gjerne med dokumentasjon som underbygger dine påstander. 

Uansett dokumentasjon eller ikke, jeg vet at det ikke er luft fra tarmen jeg kjenner, jeg kjenner kroppen min såpass godt. 

Merkelige meninger? Det er jo ikke merkelig😂. Men ja skal prøve å finne litt fakta jeg😉
Du forstår vel at det er snakk om størrelsen på babyen her ikke sant? 
Nå sa jeg ingenting om at det ikke var mulig å kjenne liv før uke 19. Jeg har kjent liv i nesten to uker no.

Å så er det også litt forskjell på 13+2 og 14+6. Selv om jeg syns begge deler høres veldig tidlig ut .

Uke 12 er hvert fall komplett umulig! Det sier seg selv!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Smashy skrev:

Vitenskapelig umulig? Hvor har du det ifra? Siden du er så bastant i dine påstander synes jeg du kan komme med noen dokumentasjon på det du skriver. Ikke bare spy ut merkelige meninger kun fordi du ikke har kjent liv tidligere... 🙄

Jeg har lest flere steder at man kan kjenne liv fra uke 14-15, MEN at de fleste ikke kjenner før senere. Jeg har ALDRI lest eller hørt noe om at det er vitenskapelig umulig å kjenne liv før uke 19 ☺️ Men kom gjerne med dokumentasjon som underbygger dine påstander. 

Uansett dokumentasjon eller ikke, jeg vet at det ikke er luft fra tarmen jeg kjenner, jeg kjenner kroppen min såpass godt. 

Å så er det noe med det å ikke tro på absolutt alt du leser på Internett ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at babyen er så bitteliten på det tidspunktet at dere (Hvert fall ikke hun i uke 12) at dere kan jo ikke være HUNDRE prosent sikker på at det er baby og ikke luftbobler dere kjenner.

Men jeg skjønner at dere er fast bestemt på at det ER baby . Men kanskje bare presisere til andre førstegangsfødende at dere er litt usikker og at det aldeles ikke er vanlig eller normalt å kjenne liv så tidlig☺️.

Men jeg beklager at jeg blandet meg. Skjønte at dere kom til å ta det som et angrep. Så ikke meningen å lage sur stemning her inne...
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg misforstått litt, trodde du mente det var umulig å kjenne liv før uke 19. Sorry! Men ja alltid bra å presisere at det er mer normalt å ikke kjenne liv før man er ganske langt på veg. 

Jeg er 16+6 og vet det er liv jeg kjenner. Små søte dunk, ingen luftbobler. 

Også har jeg aldri sagt at jeg tror på alt jeg leser på nettet, såpass godt utdannet er jeg 😉 Jeg leser kun på sikre sider. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Alex_rude skrev:

Poenget er at babyen er så bitteliten på det tidspunktet at dere (Hvert fall ikke hun i uke 12) at dere kan jo ikke være HUNDRE prosent sikker på at det er baby og ikke luftbobler dere kjenner.

Men jeg skjønner at dere er fast bestemt på at det ER baby . Men kanskje bare presisere til andre førstegangsfødende at dere er litt usikker og at det aldeles ikke er vanlig eller normalt å kjenne liv så tidlig☺️.

Men jeg beklager at jeg blandet meg. Skjønte at dere kom til å ta det som et angrep. Så ikke meningen å lage sur stemning her inne...
 

Her kan du lese på Altformamma som drives av jordmor: https://altformamma.no/artikler/50/article/item/null/babyens-bevegelser-å-kjenne-liv

For å sitere: 

"Det er ikke så vanlig å kjenne bevegelser så tidlig som i uke 12, men det er mulig.

Normalt kjenner man det ikke før mer nærmere uke 20, og de fleste har kjent bevegelse når man når uke 22."

 

Her kan du lese fra kjennliv: https://kjennliv.no/babyens-spark-i-magen/nar-kjenner-du-de-forste-sparkene/

 

For å sitere: Kvinner som har født barn før, kjenner gjerne bevegelser noe tidligere enn førstegangsfødende. Noen forteller at de har kjent liv allerede i uke 12, selv om det er svært sjelden, mens andre sier de ikke har kjent noe før rundt uke 30

 

Som sagt, du må gjerne mene hva du vil. Men ikke sitt her å fortell andre hva de kan kjenne eller ikke kjenne. Det er utrolig bedrevitende og ikke minst frekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som så at om det er baby eller luft så får man tolke det slik man vil. Mulig babyen er for liten til å lage såpass bevegelser at det er følbart, men det er også mulig at man faktisk kjenner de små bevegelsene. 

Jeg tenkte her en kveld når jeg kjente etter og mest sannsynlig innbilte meg noe at ja det er mest sannsynlig bare i hodet mitt, men jeg valgte likevel å ta det som et tegn fra den lille fordi akkurat den følelsen jeg valgte å kjenne på da gjorde meg så glad. 

Det er opp til hver enkelt å tolke det man kjenner på, jeg tviler på at noen av de her inne lyver om at de kjenner bevegelser. Noe kjenner de på, og jeg er så glad på demmes vegne å kan ikke vente med å kjenne på det samme selv snart ❤️❤️

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, snurk skrev:

Her kan du lese på Altformamma som drives av jordmor: https://altformamma.no/artikler/50/article/item/null/babyens-bevegelser-å-kjenne-liv

For å sitere: 

"Det er ikke så vanlig å kjenne bevegelser så tidlig som i uke 12, men det er mulig.

Normalt kjenner man det ikke før mer nærmere uke 20, og de fleste har kjent bevegelse når man når uke 22."

 

Her kan du lese fra kjennliv: https://kjennliv.no/babyens-spark-i-magen/nar-kjenner-du-de-forste-sparkene/

 

For å sitere: Kvinner som har født barn før, kjenner gjerne bevegelser noe tidligere enn førstegangsfødende. Noen forteller at de har kjent liv allerede i uke 12, selv om det er svært sjelden, mens andre sier de ikke har kjent noe før rundt uke 30

 

Som sagt, du må gjerne mene hva du vil. Men ikke sitt her å fortell andre hva de kan kjenne eller ikke kjenne. Det er utrolig bedrevitende og ikke minst frekt.

Ja jeg så det😉. Tror fortsatt ikke på det jeg da. Nettopp fordi at tarmsystemet er litt på trynet da å det er så og si umulig å kjenne forskjell 🙈. Å jeg har pratet med flere leger og jordmødre.

Men la oss si at det ER liv dere kjenner. Det er jo flott det☺️. Men absolutt veldig uvanlig i uke 12! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Smashy skrev:

Da har jeg misforstått litt, trodde du mente det var umulig å kjenne liv før uke 19. Sorry! Men ja alltid bra å presisere at det er mer normalt å ikke kjenne liv før man er ganske langt på veg. 

Jeg er 16+6 og vet det er liv jeg kjenner. Små søte dunk, ingen luftbobler. 

Også har jeg aldri sagt at jeg tror på alt jeg leser på nettet, såpass godt utdannet er jeg 😉 Jeg leser kun på sikre sider. 

Det tror jeg på at du gjør😇. Det gjorde jeg også. Begynte vel i den tiden☺️.

Jeg beklager visst jeg var litt for bastant og frekk! Trekker det tilbake! 
Kos deg videre med søte små spark🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Alex_rude skrev:

Ja jeg så det😉. Tror fortsatt ikke på det jeg da. Nettopp fordi at tarmsystemet er litt på trynet da å det er så og si umulig å kjenne forskjell 🙈. Å jeg har pratet med flere leger og jordmødre.

Men la oss si at det ER liv dere kjenner. Det er jo flott det☺️. Men absolutt veldig uvanlig i uke 12! 

Vi kan heller glede oss over den deilige følelsen noen allerede kjenner på og som mange av oss vil kjenne på etter hvert. Vi vet jo alle at det er et eller annet som ligger der inne å spreller om vi så føler det eller ikke. 

Spennende med OUL da! Skal dere vite kjønnet? Det er enda over 1 mnd til min time og føler tiden ikke kunne gått tregere 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, snurk skrev:

Her kan du lese på Altformamma som drives av jordmor: https://altformamma.no/artikler/50/article/item/null/babyens-bevegelser-å-kjenne-liv

For å sitere: 

"Det er ikke så vanlig å kjenne bevegelser så tidlig som i uke 12, men det er mulig.

Normalt kjenner man det ikke før mer nærmere uke 20, og de fleste har kjent bevegelse når man når uke 22."

 

Her kan du lese fra kjennliv: https://kjennliv.no/babyens-spark-i-magen/nar-kjenner-du-de-forste-sparkene/

 

For å sitere: Kvinner som har født barn før, kjenner gjerne bevegelser noe tidligere enn førstegangsfødende. Noen forteller at de har kjent liv allerede i uke 12, selv om det er svært sjelden, mens andre sier de ikke har kjent noe før rundt uke 30

 

Som sagt, du må gjerne mene hva du vil. Men ikke sitt her å fortell andre hva de kan kjenne eller ikke kjenne. Det er utrolig bedrevitende og ikke minst frekt.

Ok. Jeg beklager. Det var sikkert litt frekt og bastant av meg.

Men syns det er viktig å presisere til andre at det er meget uvanlig og kjenne liv så tidlig☺️.

Men jeg legger meg flat for litt for bastante uttalelser! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Carjo4 skrev:

Vi kan heller glede oss over den deilige følelsen noen allerede kjenner på og som mange av oss vil kjenne på etter hvert. Vi vet jo alle at det er et eller annet som ligger der inne å spreller om vi så føler det eller ikke. 

Spennende med OUL da! Skal dere vite kjønnet? Det er enda over 1 mnd til min time og føler tiden ikke kunne gått tregere 😂

Det er helt sant☺️. Det ER mye som skjer inni oss no absolutt🤩

Vi skal absolutt vite kjønnet😅. Jeg er altfor nysgjerrig til å vente😂. Så bare håper det er mulig å se😍. Jeg fikk ul hos legen for en uke siden pga blødninger også. Hun sa at hun så ikke noe tegn til gutt men at hun var langt ifra ekspert der. Så blir spennende å se🥰.

Jeg forstår at det føles ut som en evighet til😅. Jeg føler det som en evighet til fredag liksom 😂. Men plutselig er dagen der🥰🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Visdomstannaverker skrev:

Stakkars dere.. De fleste sitter nok med frykt og klump i halsen i denne epidemien.. Skulle ønske terminen deres var i 2021 heller.. Jeg tenker så mye på et kommende tantebarn som kommer i sommer.

Lykke til og hold avstand fra folk ❤️ Fikk nurket mitt i desember og har en 2 åring. Her er vi helt isolerte til i morgen, da far må på jobb igjen... 

Jeg takker for sympatien men kan bare svare for meg selv; jeg sitter absolutt ikke med frykt og klump i halsen. Og jeg skulle ikke ønske termin var neste år. Jeg gleder meg masse til oktober og jeg har tro på at helsevesenet vil ivareta både meg og den lille 😊

Syns det er unødvendig å poste slikt da vi ikke kan gjøre noe fra eller til og om noen er bekymret er det ikke en "stakkars dere"-post man har mest utbytte av å lese.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Visdomstannaverker skrev:

Stakkars dere.. De fleste sitter nok med frykt og klump i halsen i denne epidemien.. Skulle ønske terminen deres var i 2021 heller.. Jeg tenker så mye på et kommende tantebarn som kommer i sommer.

Lykke til og hold avstand fra folk ❤️ Fikk nurket mitt i desember og har en 2 åring. Her er vi helt isolerte til i morgen, da far må på jobb igjen... 

9 minutter siden, autorain skrev:

Jeg takker for sympatien men kan bare svare for meg selv; jeg sitter absolutt ikke med frykt og klump i halsen. Og jeg skulle ikke ønske termin var neste år. Jeg gleder meg masse til oktober og jeg har tro på at helsevesenet vil ivareta både meg og den lille 😊

Syns det er unødvendig å poste slikt da vi ikke kan gjøre noe fra eller til og om noen er bekymret er det ikke en "stakkars dere"-post man har mest utbytte av å lese.

Skulle akkurat til å skrive det samme, enig i hvert eneste ord du skriver @autorain. Ikke noe stakkars oss😊 Null frykt her, og tar mine forhåndsregler. Skulle så absolutt ikke ønske terminen var i 2021. Men takk for lykkeønskning @Visdomstannaverker 😊

Endret av Smashy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...