Gå til innhold

Termin september/oktober 2020


Blosy

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, autorain skrev:

Jeg sjekket det nå i alle fall😅 Det sier jente det også😅 nei dette blir spennende! Bare et par ukers tid til oul 😍

Ja kanskje du er omvendt😅 Blir interessant å se om teoriene stemmer eller om vi er tilfeller som bekrefter at sånne teorier ikke stemmer nødvendigvis😂

Ja, det hadde vært noe om vi kan bevise det motsatte 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Smashy skrev:

Vi har bestemt oss for at vi vil vite kjønnet 😊 Jeg har ingen magefølelse på hva slags kjønn det er, så det blir veldig spennende 🤰Gleder meg veldig til ultralyd, heldigvis synes jeg dagene går relativt fort 🙈

Hvordan går det med deg? ❤️ 

Hei 🥰 

Når tid har du OUL? ❤️ 

Det går oppover med alt, heldigvis 🥰 kvalmen er mest om jeg er sliten/trøtt eller har spist noe som lille ikke like helt 😅 men har ikke kastet opp på en god stund nå! ❤️ Og det er litt deilig å slippe den konstante kvalmen.. Men det kommer som sagt av og til. Bekkenløsning er et faktum, men fikk et tips av ei som jobbe på den lokale butikken her. Hun plagdes også med bekkenløsning og spiste da trippel dose med omega3, jeg prøver og det ser pinade ut til å fungere 😊 men jeg er også flink til å ikke gjøre så alt for mye, så kanskje den kombinasjon fungerer for meg 😊

Hvordan er det med deg da? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Hei 🥰 

Når tid har du OUL? ❤️ 

Det går oppover med alt, heldigvis 🥰 kvalmen er mest om jeg er sliten/trøtt eller har spist noe som lille ikke like helt 😅 men har ikke kastet opp på en god stund nå! ❤️ Og det er litt deilig å slippe den konstante kvalmen.. Men det kommer som sagt av og til. Bekkenløsning er et faktum, men fikk et tips av ei som jobbe på den lokale butikken her. Hun plagdes også med bekkenløsning og spiste da trippel dose med omega3, jeg prøver og det ser pinade ut til å fungere 😊 men jeg er også flink til å ikke gjøre så alt for mye, så kanskje den kombinasjon fungerer for meg 😊

Hvordan er det med deg da? ❤️

Jeg har OUL den 27. ❤️ Ikke så lenge til nå ❤️

Godt å lese at det går bedre med deg, og at kvalmen ikke er konstant.. Det er så ubehagelig å være kvalm konstant 😩

Så kjekt å kunne få litt tips av andre mtp bekkenløsning etc., og at det kan se ut til at komboen omega3 og ro hjelper 😀 Gravidkroppene kan virkelig få kjørt seg litt disse månedene 😄 

Hos meg forsvant kvalmen i uke 12 og formen ble da også en del bedre 😊 Har heldigvis også sluttet å kaste opp ved tannpuss 😄 Har ingen uttalte plager pr.d.d., og det nyter jeg virkelig, for plutselig kan det snu 😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Smashy skrev:

Jeg har OUL den 27. ❤️ Ikke så lenge til nå ❤️

Godt å lese at det går bedre med deg, og at kvalmen ikke er konstant.. Det er så ubehagelig å være kvalm konstant 😩

Så kjekt å kunne få litt tips av andre mtp bekkenløsning etc., og at det kan se ut til at komboen omega3 og ro hjelper 😀 Gravidkroppene kan virkelig få kjørt seg litt disse månedene 😄 

Hos meg forsvant kvalmen i uke 12 og formen ble da også en del bedre 😊 Har heldigvis også sluttet å kaste opp ved tannpuss 😄 Har ingen uttalte plager pr.d.d., og det nyter jeg virkelig, for plutselig kan det snu 😅 

Ja, den tannpussen ja 😅 nyt så lenge du kan! Plutselig har du en liten en som trår deg på en isjias nerve eller i ribbeinene, da er det ikke så behagelig lengre 😅 så deilig at kvalmen forsvant i uke 12 hos deg! Ååå, den 27 er jo bare noen dager til 😍 gleder meg til å få høre om teorien vårres 😍😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Smashy skrev:

@Alex_rude så bra at du hadde en så fin opplevelse på UL 😀 Ingen tvil om at det er en lillebror som lurer seg i magen din 😄😍

🥰🥰😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Ja, den tannpussen ja 😅 nyt så lenge du kan! Plutselig har du en liten en som trår deg på en isjias nerve eller i ribbeinene, da er det ikke så behagelig lengre 😅 så deilig at kvalmen forsvant i uke 12 hos deg! Ååå, den 27 er jo bare noen dager til 😍 gleder meg til å få høre om teorien vårres 😍😅 

Du har hatt litt trøbbel med tannpuss du også? 😅 Merkelig det der! 
Ja, det blir vel kraftigere spark etter hvert 😅 Det blir en opplevelse det også 😄

Det er jammen ikke lenge til den 27 nei, bare knapt 1 uke igjen 🙈 Skikkelig spent på om alt står bra til.
I følge det kinesiske nfødselskartet blir det gutt her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Smashy, kanskje det blir sånn omvendt hos deg også 😅 altså når kartet sier gutt så er det jente og når den sier jente så er det gutt? 😅 Nei, vi får se 🥰 om vi vente gutt no også så har kartet rett denne gangen 😂

@Alex_rude, er det vanlig nå at dem tar 3D ultralyd? 😊 Ser jo dere har begge deler, men bare lurer om det er vanlig eller om dere har betalt ekstra for den 3D?😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ønskebarnnr2 skrev:

@Smashy, kanskje det blir sånn omvendt hos deg også 😅 altså når kartet sier gutt så er det jente og når den sier jente så er det gutt? 😅 Nei, vi får se 🥰 om vi vente gutt no også så har kartet rett denne gangen 😂

@Alex_rude, er det vanlig nå at dem tar 3D ultralyd? 😊 Ser jo dere har begge deler, men bare lurer om det er vanlig eller om dere har betalt ekstra for den 3D?😊

Jeg vet ikke om det er vanlig el ikke☺️. Hun bare gjorde det for å se han litt bedre sa hun, for han lå med hode så langt nedi bekkenet.

Jeg betalte ikke noe ekstra☺️ 200 kr og da fikk jeg 7 bilder tror jeg det var. 2 i 3d☺️
 

Det 3D bilde jeg la ut her tok jeg bilde av skjermen hennes. For de skrives ut i svart/hvitt ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at formen er på vei opp @Ønskebarnnr2 😍

Blir spennende med kjønnet ja, vi vet på en måte allerede men venter på å få bekreftelse på OUL i starten av mai! Sist så det ut som det var ei jente som lå inni der med hjertefrekvens på 145. Kartet sier også jente 🤭

@Smashy du har jo snart ultralyd!! 😍 Gleder meg sånn til å høre hvordan det gikk, håper de begynner å slippe inn mannfolka snart for gubben her i huset har ikke fått blitt med på noe som helst. Blir spennende å høre hvilket kjønn du får, gi hvilket kjønn generelt det blir mest av i denne termingruppa ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carjo4 skrev:

Så bra at formen er på vei opp @Ønskebarnnr2 😍

Blir spennende med kjønnet ja, vi vet på en måte allerede men venter på å få bekreftelse på OUL i starten av mai! Sist så det ut som det var ei jente som lå inni der med hjertefrekvens på 145. Kartet sier også jente 🤭

@Smashy du har jo snart ultralyd!! 😍 Gleder meg sånn til å høre hvordan det gikk, håper de begynner å slippe inn mannfolka snart for gubben her i huset har ikke fått blitt med på noe som helst. Blir spennende å høre hvilket kjønn du får, gi hvilket kjønn generelt det blir mest av i denne termingruppa ❤️

Er ikke lenge til du skal på OUL heller @Carjo4 😍 Det blir bra! 

Ja, det er neste uke allerede 😍 Synes dagene bare flyr avgårde. Jeg håper også at samboer kan få være med på ultralyden, men tviler på at de har endret på det ila uken.. Han fikk heldigvis vært med på den første ultralyden hvor vi fikk sett hjertet slå, det var et stort øyeblikk ❤️ Jeg tenker å filme og ta bilder mens ultralyden pågår. 

Jeg så litt nøyere på det kinesiske fødselskartet og det er visst jente det sier at jeg skal ha, ikke gutt som jeg skrev litt over her. Jeg hadde en sterk magefølelse på gutt de første ukene, men har blitt mer og mer i tvil. Nå vet jeg ikke riktig hva jeg tror lengre 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. 

 

Her sier kartet gutt, hjertelyd på 145 - guttene før var her også på 145... - håper vi få vite det neste uke på OUL 😍

Synes jo mer balansert hadde det vært med en jente til (da hadde vi hatt to av hver) men vi tar jo det som kommer uansett 😍

 

Synes også det er lit trist med å måtte ta OUL alene. Er jo ikke bare kos men en medisinsk undersøkelse... 

 

Lit usikkert her rund permisjon. Mannen reduserte sist, og med lit utfordringer på jobb (stemning) kommer jeg nok til å enten redusere eller tar noen uker/måneder ulønnet denne gangen, eventuell søke noe annet hvis det ikke har forandret seg etter permisjon. Blir nok 100% løsningen denne gangen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2020 den 7.40, Carjo4 skrev:

Så bra at formen er på vei opp @Ønskebarnnr2 😍

Blir spennende med kjønnet ja, vi vet på en måte allerede men venter på å få bekreftelse på OUL i starten av mai! Sist så det ut som det var ei jente som lå inni der med hjertefrekvens på 145. Kartet sier også jente 🤭

@Smashy du har jo snart ultralyd!! 😍 Gleder meg sånn til å høre hvordan det gikk, håper de begynner å slippe inn mannfolka snart for gubben her i huset har ikke fått blitt med på noe som helst. Blir spennende å høre hvilket kjønn du får, gi hvilket kjønn generelt det blir mest av i denne termingruppa ❤️

Ååå, da er det vel fortsatt håp for at det er ei lita jente som er i magen min 😍😅  men som sagt tidligere, så lenge lille er frisk er det egentlig det samme ❤️ når tid har du OUL? 😍 Gleder meg så til å høre når alle har vært 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.4.2020 den 14.05, Alex_rude skrev:

Jeg vet ikke om det er vanlig el ikke☺️. Hun bare gjorde det for å se han litt bedre sa hun, for han lå med hode så langt nedi bekkenet.

Jeg betalte ikke noe ekstra☺️ 200 kr og da fikk jeg 7 bilder tror jeg det var. 2 i 3d☺️
 

Det 3D bilde jeg la ut her tok jeg bilde av skjermen hennes. For de skrives ut i svart/hvitt ☺️

Her fikk jeg beskjed om i innkallingen at det ikke er lov å filme eller ta bilder mens undersøkelsen pågår.. 😣 Så det blir en litt rar opplevelse med tanke på at man ska være aleine også.. Men håpe jo at mannen får være med over videosamtale om dem fortsatt ikke tillater at han er med.. 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her inne som har startet handlingen?

Har ei venninne med termin noen uker før meg som har handlet inn en del, jeg selv tenkte ikke begynne å handle noe før etter OUL tidligst. Har kjøpt en body men det er vel det..
Hadde besøk ute på verandaen i dag og de spurte om de kunne se babyutstyr og høre noen navneforslag, men vi har hverken noe utstyr eller navneforslag. Så blir så usikker på om vi henger etter her?.

Det er vel individuelt mtp at noen handler før positiv test og andre handler en uke før termin, så blir litt nysgjerrig på hva andre her har gjort?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carjo4 skrev:

Er det noen her inne som har startet handlingen?

Har ei venninne med termin noen uker før meg som har handlet inn en del, jeg selv tenkte ikke begynne å handle noe før etter OUL tidligst. Har kjøpt en body men det er vel det..
Hadde besøk ute på verandaen i dag og de spurte om de kunne se babyutstyr og høre noen navneforslag, men vi har hverken noe utstyr eller navneforslag. Så blir så usikker på om vi henger etter her?.

Det er vel individuelt mtp at noen handler før positiv test og andre handler en uke før termin, så blir litt nysgjerrig på hva andre her har gjort?

Vi har ikke handlet noen ting. Det eneste jeg har gjort, er å strikke 2-3 babyplagg, men det er mest fordi jeg er veldig glad i strikking. 😊

Vi kommer sikkert til å begynne å kikke på for eksempel vogn etter OUL, pga de kan ha leveringstid på flere måneder. Utenom det har ikke jeg noe stort behov for å gå til innkjøp av ting før det nærmer seg. Det tar jo bare opp plass...

Navn har vi heller ikke tenkt på, det vi har gjort mest av er å le av rare/morsomme navn  😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har heller ikke handlet noe enda, blir å vente til etter OUL men stresser ikke:) tenker å ha alt klart til ca 1mnd før termin☺️ Navn har vi snakket litt om men det tar vi også nærmere 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt noen få klesplagg, en dyne, madrass og sprinkelseng. Sengen og madrassen kjøpte vi forrige uke fordi det var på salg, og da tok vi like så godt å kjøpte dyne til også 😄 Ellers har vi tenkt å kjøpe inn litt og litt etter OUL neste uke. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi og har bare kjøpt litt småting, et par bodyer, sokker og et par med baby vans 😅 men burde sikkert begynne å tenke på litt andre ting og, så ikke alt må kjøpes samtidig, er mye greier man trenger 😳

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått igjennom alt vi har igjen etter første, siden vi ikke skulle vite kjønn da er det litt nøytrale klær man har 😊 og de aller største tingene har vi jo. Fant ut at vi må kjøpe oss stellekommode og bedside crib. Dette blir nok gjort etter OUL 😊 når vi ventet første, ble ingenting kjøpt inn før etter OUL, da begynte vi smått med noen få klesplagg og kjøpte vogn og sånt brukt. 😊 Vi va så heldig at vi fikk en del også fra familie og venner som ikke ville ha flere barn 😊 og jeg tenker at det er greit å kjøpe de største tingene brukt. For det er jo ikke noe som er billig når det gjelder barneutstyr 😣 + man sparer miljøet for litt 😊 men klær, blir nok kjøpt en del nytt når vi vet hvem som gjemmer seg i magen 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...