Gå til innhold

Termin september/oktober 2020


Blosy

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye med en gutt @autorain 😍.

Helt klart en overvekt av gutter ser jeg! Spent på om det jevner seg ut eller om det fortsetter slik, her er jeg skråsikker på jente så venter bare på å få bekreftet det på OUL som blir til helgen.

Så gøy at dere kjenner liv @Ønskebarnnr2 og @Smashy! Jeg går inn i uke 19 nå å kjenner ingenting, jeg tror kanskje jeg har kjent noe 3-4 ganger men det er så diffust at jeg blir usikker på om det er barnet eller noe annet. Jeg hadde morkaken foran for 5 uker siden så regner med den fortsatt er foran, håper bare den har flyttet seg litt lengre opp så den ikke ligger foran livmoråpningen lenger🤞

Gleder meg virkelig til samboer kan kjenne spark, tror det hele blir litt uvirkelig for dem nå når de ikke får blitt med på noe som helst. Her hadde han gledet seg så utrolig lenge til OUL også får han ikke blimed. Jeg har helt ærlig ikke brydd meg så mye om han kunne blimed eller ikke, men nå når det blir så virkelig at han ikke kan komme så føles det litt trist og ensomt ut?
Får håpe vi får en ny sjanse med nr 2 i fremtiden ❤️.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Carjo4 jeg har inntrykk av at det er mer vanlig å kjenne liv etter uke 20. Blir spent med ultralyd denne uken 😍 Håper morkaken din har kommet seg høyere opp 🤞🏼Du får gjerne oppdatere oss 😀

Kjedelig for alle partnere som ikke får vært med på OUL og evt andre timer, spesielt når det er det første barnet... Håper du får hatt samboer med på FaceTime eller filmet/tatt bilder som dere kan se på i ettertid.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Carjo4, det er nok sikkert lille du har kjent 🥰 om morkaken din ligger fremfor så tar det gjerne litt lengre tid å kjenne noe. Jeg kjente det med førstemann i uke 19, så jeg ble ganske paff at jeg kjenner det så tidlig denne gangen, samtidig som jeg vet at morkaken ligger bak og det virker som om jeg bærer lille veldig frem, for magen ser ut som den gjord når jeg var næremere 7 mnd på vei med første 😅

Når det kommer til det at sambo ikke får være med på OUL så er dette veldig kjipt. Her har jeg ringet til sykehuset for å høre om det er noe endring og spurt om det er lov med facetime da, fikk bare til svar at det er opp til hver enkel jordmor. Så vi kan faktisk være så uheldig at jeg kommer til ei som ikke godtar det en gang.. :( det stod også i innkallingen at det å filme eller ta bilder under undersøkelsen er ikke lov, det var fremhevet med stor skrift og gul tusj! Så jeg vet ikke. Blir trasig da om ingenting er lov. Men det er vel sikkert forskjell fra sykehus til sykehus. 😊 Ønsker deg masse lykke til og håper du oppdaterer 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Carjo4 Takk 😍 Jeg fikk beskjed på TUL at morkaka var foran men på OUL at den var bak 😅 den kan jo egentlig ikke bytte side, bare vokse (og derfor "flytte seg oppover eller nedover") for den gror jo seg fast 😂 derfor man blør en del etter fødsel pga såret den etterlater (har jeg blitt forklart da). Så jordmor skjønte ikke hva forrige lege hadde sett, for denne var absolutt bak 😅 skjønner ikke noe jeg altså 😅 

Men jeg ringte sykehuset morgenen før ultralyd og spurte om far kunne bli med og det kunne han ikke. Og jordmora sa nei til at jeg kunne ringe eller facetime far.. men jeg ser noen private klinikker her vi bor åpner opp for at man kan ha med seg 1 på ultralyd, så vi blir nok å bestille en til så far kan se han også 😊 han så bare i uke 7 liksom, er ikke mye å se da 😅 en liten klump 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, autorain skrev:

@Carjo4 Takk 😍 Jeg fikk beskjed på TUL at morkaka var foran men på OUL at den var bak 😅 den kan jo egentlig ikke bytte side, bare vokse (og derfor "flytte seg oppover eller nedover") for den gror jo seg fast 😂 derfor man blør en del etter fødsel pga såret den etterlater (har jeg blitt forklart da). Så jordmor skjønte ikke hva forrige lege hadde sett, for denne var absolutt bak 😅 skjønner ikke noe jeg altså 😅 

Men jeg ringte sykehuset morgenen før ultralyd og spurte om far kunne bli med og det kunne han ikke. Og jordmora sa nei til at jeg kunne ringe eller facetime far.. men jeg ser noen private klinikker her vi bor åpner opp for at man kan ha med seg 1 på ultralyd, så vi blir nok å bestille en til så far kan se han også 😊 han så bare i uke 7 liksom, er ikke mye å se da 😅 en liten klump 🙈

Så bra at dere har mulighet for å ta en time privat, så far også får se 💙 det er noe med å kunne se lille røre på seg som gjør det enda mere virkelig, spesielt om man ikke har klart å kjenne noe på utsiden enda. 😊 Vurdere dere da å ta 3D ultralyd? 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Så bra at dere har mulighet for å ta en time privat, så far også får se 💙 det er noe med å kunne se lille røre på seg som gjør det enda mere virkelig, spesielt om man ikke har klart å kjenne noe på utsiden enda. 😊 Vurdere dere da å ta 3D ultralyd? 😊 

Ja vi tenker da 3D om vi tar det. Og klinikken anbefaler fra uke 24 (men kan tas fra uke 20 egentlig) for best mulig bilder, så vi venter nok til da. Hadde ikke i utgangspunktet tenkt å bruke mer penger på ultralyd men både jeg og han syns det er trist at han ikke kan se den bevege seg. Innen da kjenner jeg nok noe på utsiden også, men det er noe med å se ungen selv 😅 Jeg kjenner mer og mer på innsiden for hver dag da 🥰 Det er veldig stas! Ingenting "fast" enda, men noen ganger om dagen. Er veldig rart men også så utrolig fint 😍 Gleder meg til han kan kjenne noe på utsiden 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev:

@Carjo4, det er nok sikkert lille du har kjent 🥰 om morkaken din ligger fremfor så tar det gjerne litt lengre tid å kjenne noe. Jeg kjente det med førstemann i uke 19, så jeg ble ganske paff at jeg kjenner det så tidlig denne gangen, samtidig som jeg vet at morkaken ligger bak og det virker som om jeg bærer lille veldig frem, for magen ser ut som den gjord når jeg var næremere 7 mnd på vei med første 😅

Når det kommer til det at sambo ikke får være med på OUL så er dette veldig kjipt. Her har jeg ringet til sykehuset for å høre om det er noe endring og spurt om det er lov med facetime da, fikk bare til svar at det er opp til hver enkel jordmor. Så vi kan faktisk være så uheldig at jeg kommer til ei som ikke godtar det en gang.. :( det stod også i innkallingen at det å filme eller ta bilder under undersøkelsen er ikke lov, det var fremhevet med stor skrift og gul tusj! Så jeg vet ikke. Blir trasig da om ingenting er lov. Men det er vel sikkert forskjell fra sykehus til sykehus. 😊 Ønsker deg masse lykke til og håper du oppdaterer 🥰

Ja, liker å tro det. Ble plutselig så utålmodig i går kveld at jeg prøvde å riste for å kjenne om den lille våknet men måtte bare gi opp. Så nå får jeg irriterende tanker om det egentlig er liv der inne når jeg skal på OUL, men krysser fingrene. 

Ja har også sett det med facetime og filming, men regner med de kanskje kan gjøre noen unntak nå som situasjonen er slik den er? Fikk melding om at ingen pårørende kunne bli med, men har et snev av håp da det skal komme nye retningslinjer i morgen.

Tusen takk, lykke til du også når den tid kommer ☺️ gleder meg til å oppdatere, og håper du gjør det samme neste uke 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, autorain skrev:

@Carjo4 Takk 😍 Jeg fikk beskjed på TUL at morkaka var foran men på OUL at den var bak 😅 den kan jo egentlig ikke bytte side, bare vokse (og derfor "flytte seg oppover eller nedover") for den gror jo seg fast 😂 derfor man blør en del etter fødsel pga såret den etterlater (har jeg blitt forklart da). Så jordmor skjønte ikke hva forrige lege hadde sett, for denne var absolutt bak 😅 skjønner ikke noe jeg altså 😅 

Men jeg ringte sykehuset morgenen før ultralyd og spurte om far kunne bli med og det kunne han ikke. Og jordmora sa nei til at jeg kunne ringe eller facetime far.. men jeg ser noen private klinikker her vi bor åpner opp for at man kan ha med seg 1 på ultralyd, så vi blir nok å bestille en til så far kan se han også 😊 han så bare i uke 7 liksom, er ikke mye å se da 😅 en liten klump 🙈

Ja det er morkaken som vokser seg opp på en måte, for den sitter fast i livmorveggen. Veldig merkelig med din opplevelse, kanskje det ble litt speilvendt på TUL 🤭

Privat UL kan jo faktisk være en mulighet da. Vet samboer ble veldig skuffet når jeg fikk meldingen om at han ikke kunne bli med, så får høre om han vil betale privat for å kunne blimed eller om det går greit uten. Håper så inderlig at jeg i det minste kan ta en liten filmsnutt, jeg tenker de burde ha litt forståelse. Hva gjør en filmsnutt om 10 sek... Hvis jordmødre nekter det så føler jeg de kanskje gjør det bare for å være vrang.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

hvor langt påvei var dere da dere fikk time til UL? Jeg har ikke time før i slutten av Mai og da er jeg 23+4, lenge å vente😅

Endret av Håpefull2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Håpefull2020 skrev:

Hei:)

hvor langt påvei var dere da dere fikk time til UL? Jeg har ikke time før i slutten av Mai og da er jeg 23+4, lenge å vente😅

Ja det er lenge å vente!😳 jeg var 19+0 når jeg hadde timen, men legen henviste meg når jeg var rundt 10-11 uker, og fikk brevet med timen uka etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Håpefull2020 skrev:

Hei:)

hvor langt påvei var dere da dere fikk time til UL? Jeg har ikke time før i slutten av Mai og da er jeg 23+4, lenge å vente😅

Hei 😊 

Jeg tror du skal ta å kontakte dem som har satt opp den timen! Det er en grunn til at OUL skal gjennomføres i uke 18-20! Dem kan ikke la deg vente så lenge! Dette er jo en helseundersøkelse av babyen og mener og huske at den MÅ gjennomføres innen utgangen av uke 20 for å kunne fastslå om det kanskje er noe "feil"! Så der tror jeg virkelig at du burde tatt kontakt og ihvertfall spurt om du ikke kan få tidligere og si hvor langt du er på vei når du har fått timen.. Jeg tror ikke at det er greit å ta den undersøkelsen i uke 24. Men jeg er ingen ekspert! Men jeg ville ha ringt å spurt. 😊 Lykke til! ❤️ 

Jeg er 19+3 når jeg skal på OUL. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, autorain skrev:

Ja det er lenge å vente!😳 jeg var 19+0 når jeg hadde timen, men legen henviste meg når jeg var rundt 10-11 uker, og fikk brevet med timen uka etter.

Jeg skrev feil, mente 21 uker🙈 men uansett lenge å vente. Skulle egentlig ha TUL pga flere SA tidligere, men tror det ble litt rot mtp Corona🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Hei 😊Jeg tror ikke at det er greit å ta den undersøkelsen i uke 24. Men jeg er ingen ekspert! Men jeg ville ha ringt å spurt. 😊 Lykke til! ❤️ 

Jeg er 19+3 når jeg skal på OUL. 😊 

Jeg skal ringe sykehuset i morgen for å spørre om time før☺️ Takk for råd :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, autorain skrev:

Ja det er lenge å vente!😳 jeg var 19+0 når jeg hadde timen, men legen henviste meg når jeg var rundt 10-11 uker, og fikk brevet med timen uka etter.

Enig, legen min sendte henvisning da jeg var 6 uker. Men skal ringe sykehuset imorgen å spørre de om jeg kan komme inn tidligere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Håpefull2020 skrev:

Jeg skal ringe sykehuset i morgen for å spørre om time før☺️ Takk for råd :) 

Det skulle no bare mangle! Jeg håper du får time ihvertfall 1 uke før, slik at du er før utgangen av uke 20. 😊 Du får forklare dem med tanke på tidligere SA også at du har følt deg tilsidesatt når du trenger det som mest å vite om alt er greit! Det må være noen som forstår og er litt imøtekommende. 😊 Lykke til og oppdater når du har fått snakket med dem! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Det skulle no bare mangle! Jeg håper du får time ihvertfall 1 uke før, slik at du er før utgangen av uke 20. 😊 Du får forklare dem med tanke på tidligere SA også at du har følt deg tilsidesatt når du trenger det som mest å vite om alt er greit! Det må være noen som forstår og er litt imøtekommende. 😊 Lykke til og oppdater når du har fått snakket med dem! 😊

Ja, det har vært mange forskjellige tanker som har dukket opp. Jeg skal oppdatere når jeg har snakket med dem😊 takk igjen☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Lykke til og oppdater når du har fått snakket med dem! 😊

Fikk time 4 dager tidligere enn oppsatt... så må bare ta det jeg fikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Håpefull2020 skrev:

Fikk time 4 dager tidligere enn oppsatt... så må bare ta det jeg fikk

Hmm.. Er du langt på vei den dagen du har fått time? Eventuelt ei løsning å dra til privat tidligere om det lar seg gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Hmm.. Er du langt på vei den dagen du har fått time? Eventuelt ei løsning å dra til privat tidligere om det lar seg gjøre? 

Da er jeg ca 20+4. Jeg får se hva jeg gjør, tar 2.5timer å kjøre en vei til UL og det er vel nærmeste plassen de kan ha privat ul, bor uttpå landet😅Men jeg skal undersøke imorgen om de har privat ul der☺️ Vært godt for kropp og sjel å fått tatt en titt før ordinær UL :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Håpefull2020 skrev:

Da er jeg ca 20+4. Jeg får se hva jeg gjør, tar 2.5timer å kjøre en vei til UL og det er vel nærmeste plassen de kan ha privat ul, bor uttpå landet😅Men jeg skal undersøke imorgen om de har privat ul der☺️ Vært godt for kropp og sjel å fått tatt en titt før ordinær UL :)

Oki 😊 bra du ble enig med deg selv om privat ul! ❤️ Har du fått sjekket opp det? Jeg bor selv 3 timer unna nærmeste sykehus der det også blir foretatt ul 😅 så skjønner meget godt hva du mener! Er ikke bare bare å bo på utkanten 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...