Gå til innhold

Termin september/oktober 2020


Blosy

Anbefalte innlegg

Tror dere dette var et spark?

Jeg er i uke 21 nå, morkaken på fremre vegg så dette visste jeg kom til å ta litt tid. Har aldri kjent noen tydelige bevegelser fra den lille, kan en sjelden gang kjenne litt romstering men det er så sjeldent at jeg nesten glemmer når det skjedde sist.
Jeg er ofte oppe om natten, gjerne rundt 00-01 og da kan jeg kjenne noe som minner om tarmbevegelser som sikkert er den lille. Dette skjedde også i går men jeg la tilfeldigvis hånda på magen og fikk to skikkelig kraftige spark mot armen, kjente det ikke i selve magen men på hånden min. Så er det meg som tenker at dette er for godt til å være sant, var jeg bare veldig trøtt? rørte jeg armen eller magen slik at jeg trodde det var et spark? altså, jeg vet ingen kan gi meg svar på det men ja..

Kan man plutselig gå fra nesten ingenting til skikkelig spark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Carjo4 skrev:

Tror dere dette var et spark?

Jeg er i uke 21 nå, morkaken på fremre vegg så dette visste jeg kom til å ta litt tid. Har aldri kjent noen tydelige bevegelser fra den lille, kan en sjelden gang kjenne litt romstering men det er så sjeldent at jeg nesten glemmer når det skjedde sist.
Jeg er ofte oppe om natten, gjerne rundt 00-01 og da kan jeg kjenne noe som minner om tarmbevegelser som sikkert er den lille. Dette skjedde også i går men jeg la tilfeldigvis hånda på magen og fikk to skikkelig kraftige spark mot armen, kjente det ikke i selve magen men på hånden min. Så er det meg som tenker at dette er for godt til å være sant, var jeg bare veldig trøtt? rørte jeg armen eller magen slik at jeg trodde det var et spark? altså, jeg vet ingen kan gi meg svar på det men ja..

Kan man plutselig gå fra nesten ingenting til skikkelig spark?

Jeg vet ikke altså, kan hende det er spark 😊 men jeg kjenner alltid bevegelsene og sparkene på innsiden, også de ganger jeg kjenner på utsiden. Og noen tror jeg er sterke nok til å kjenne på utsiden, men når jeg tar hånden over så kjenner jeg bare på innsiden allikevel 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk jeg vært på UL😃

termin 19/10 og venter en gutt💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carjo4 skrev:

Tror dere dette var et spark?

Jeg tenker at hvis du tror det var et spark, så var det et spark 🥰 veldig usikker selv på om jeg har kjent noe eller ikke, kjente det veldig tydelig på ultralyd når hun presset der beina hans var, men vet ikke om jeg faktisk har kjent noe etter, eller om det bare er tarmene 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når fortalte dere familie om graviditeten? Jeg er nå i uke 21 og vi har enda ikke sagt det til noen, tenkte å si det om ett par uker 😅 har dere noen tips til hvordan man kan fortelle det på en morsom måte?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Håpefull2020 said:

Når fortalte dere familie om graviditeten? Jeg er nå i uke 21 og vi har enda ikke sagt det til noen, tenkte å si det om ett par uker 😅 har dere noen tips til hvordan man kan fortelle det på en morsom måte?☺️

Oih, det var sent. Her sa vi det i uke 12 etter tidlig ultralyd. Min far var den første som fikk vite - og han har spredt ordet siden det :) men ikke noe spesielt morsomt da. Er det en spesiell grunn for at dere ventet så (uvanlig) lenge med å si ifra?

 

Jeg skal levere permisjons varsel i dag, mannen og meg har regner mye rundt, og sammen med ferie fra i år og neste år samt 4 uker ulønnet (som jeg har uansett hvert år om sommeren) kommer jeg virkelig på ett år hjemme før han begynner sine uker :) gleder meg veldig. Sist begynte jeg ganske tidlig gradvis og det ønsker jeg ikke å gjenta. 

 

Har flere ofte hard mage/ kynnere allerede? Jordmor vil gjerne at jeg sykmelder meg, hun mener de er stress relatert (utfordrene Ledelse jobb) og at jeg skulle slippe stresset... Jeg var lit imot men merker nok nå etter en uke til på jobb, at kanskje Kanksje skulle jeg lytte til helsepersonell og ikke til  "gravid er ingen sykdom"... 

 

Håper dere andre har det alle bra :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Felidays skrev:

Oih, det var sent. Her sa vi det i uke 12 etter tidlig ultralyd. Min far var den første som fikk vite - og han har spredt ordet siden det :) men ikke noe spesielt morsomt da. Er det en spesiell grunn for at dere ventet så (uvanlig) lenge med å si ifra?

Har flere ofte hard mage/ kynnere allerede? Jordmor vil gjerne at jeg sykmelder meg, hun mener de er stress relatert (utfordrene Ledelse jobb) og at jeg skulle slippe stresset... Jeg var lit imot men merker nok nå etter en uke til på jobb, at kanskje Kanksje skulle jeg lytte til helsepersonell og ikke til  "gravid er ingen sykdom"... 

 

Håper dere andre har det alle bra :)

 

 

 

 

Ja, med første barnet ble det fortalt med en gang til nærmeste familie. Vi ble bare enige om å vente til vi fikk vite kjønnet :) 

skulle egentlig ha tidlig UL men fikk ikke time før forrige fredag, vi blir å fortelle det enten ihelgen eller til neste helg 😄 magen min er synlig når jeg ligger på rygg men vises ikke noe ellers så han ligger godt inn:) 

jeg har ofte hard mage/kynnere, spesielt etter jobb. Tenkte å ta opp dette med jordmor på neste time om jeg skal ta det litt med ro, jobber 100% og går nettstudium i tillegg. Jeg viste ikke at dette kunne være pga stress så skal ta en telefon til lege imorgen:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Håpefull2020 skrev:

Når fortalte dere familie om graviditeten? Jeg er nå i uke 21 og vi har enda ikke sagt det til noen, tenkte å si det om ett par uker 😅 har dere noen tips til hvordan man kan fortelle det på en morsom måte?☺️

Imponert at du har greid å holde det inne så lenge 😅. Sleit med å holde det hemmelig for mamma i hele 2 dager etter positiv test. Ønsket å si det på morsdagen. 🤣 Resten fikk vite etter TUL 11+6 . 
Tenker det kommer litt annpå hvordan familien din reagerer på nyheter. Me (jeg) satt og såg litt på youtube, men fant ut at det ikke kom til å passe til vår familie. Det som gjorde filmene på youtube artige var jo dei STORE reaksjonene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sarah90 skrev:

Imponert at du har greid å holde det inne så lenge 😅. Sleit med å holde det hemmelig for mamma i hele 2 dager etter positiv test. Ønsket å si det på morsdagen. 🤣 Resten fikk vite etter TUL 11+6 . 
Tenker det kommer litt annpå hvordan familien din reagerer på nyheter. Me (jeg) satt og såg litt på youtube, men fant ut at det ikke kom til å passe til vår familie. Det som gjorde filmene på youtube artige var jo dei STORE reaksjonene. 

Det har vært veldig vanskelig, har måtte tenke meg om to ganger før hver setning nesten😂

jeg har kjøpt t-skjorte til datteren med teksten «big sister» så tror vi tar den på hun når vi skal på besøk☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Håpefull2020 skrev:

Når fortalte dere familie om graviditeten? Jeg er nå i uke 21 og vi har enda ikke sagt det til noen, tenkte å si det om ett par uker 😅 har dere noen tips til hvordan man kan fortelle det på en morsom måte?☺️

Oisann! Det var sent 😅 imponerende! Her fikk foreldre vite det noen dager etter positiv test, svigermor en uke etter det og søsken etter tidlig ultralyd (13+3). Øvrige familie fikk vite det etter OUL, da var jeg 19 uker 😊

Foreldrene mine hadde bursdag når de fikk vite det, så skrev i bursdagskortet at det kom en liten gave i dag og en stor til høsten. Den krever litt tid på å gjøre seg klar, nærmere bestemt 9 måneder. Og svigermor fikk vite det på morsdagen. Også hun fikk vite via kort. Hvor jeg skrev at hun ville bli oppgradert til farmor til høsten 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Håpefull2020 skrev:

Når fortalte dere familie om graviditeten? Jeg er nå i uke 21 og vi har enda ikke sagt det til noen, tenkte å si det om ett par uker 😅 har dere noen tips til hvordan man kan fortelle det på en morsom måte?☺️

Imponerende! Blir sikkert veldig gøy når ventetiden for de rundt blir så kort 😄

Vi fortalte det i uke 12, både til venner og familie. Ble ingen spesiell måte da alle de strenge koronatiltakene kom nærmest samtidig, så det ble over telefon/facetime denne gangen.

Dere kan servere kake hvor det står skrevet noe om at det kommer en baby i oktober?
Putte UL bildet i en konvolutt, pakke inn frukten som babyen er på str med akkurat da og la de fundere over hva det kan bety.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carjo4 skrev:

Dere kan servere kake hvor det står skrevet noe om at det kommer en baby i oktober?

Putte UL bildet i en konvolutt, pakke inn frukten som babyen er på str med akkurat da og la de fundere over hva det kan bety.

Det var ikke dumt, takk for tips😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som føler de bare har eksplodert i det siste? 😅 kanskje det bare ble ekstra tydelig nå som det ble varmere og man bruker mindre klær, men følte plutselig jeg var blitt diger 🤪🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, klbw skrev:

Flere som føler de bare har eksplodert i det siste? 😅 kanskje det bare ble ekstra tydelig nå som det ble varmere og man bruker mindre klær, men følte plutselig jeg var blitt diger 🤪🙈

Jeg! Både større i magen men også mer hoven 🙈 men det "hjelper jo ikke" at man bruker mindre klær. Men samtidig kan man fint se at jeg er gravid så trøster meg med det, at folk mest sannsynlig ikke tenker "i helvet** så stor hun er!" (For det er slik jeg føler meg), men heller "åja, hun er gravid"😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, autorain skrev:

Jeg! Både større i magen men også mer hoven 🙈 men det "hjelper jo ikke" at man bruker mindre klær. Men samtidig kan man fint se at jeg er gravid så trøster meg med det, at folk mest sannsynlig ikke tenker "i helvet** så stor hun er!" (For det er slik jeg føler meg), men heller "åja, hun er gravid"😂

Hahaha ja, det er sant, det var en fin måte å se det på! Har bare følt meg litt chubby opp til nå, så godt å kunne vise at jeg ikke bare er blitt ekstra glad i snacks i det siste 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, klbw skrev:

Hahaha ja, det er sant, det var en fin måte å se det på! Har bare følt meg litt chubby opp til nå, så godt å kunne vise at jeg ikke bare er blitt ekstra glad i snacks i det siste 🙈

Ja tidligere har jeg også bare følt meg chubby og virkelig kjent på det. Kunne bruke de gamle klærne men var ikke lenger slank, og følte meg stor i alt. Men nå er magen såpass mye at man ser at det ikke bare er et økt forbruk av snacks 😂 

Men er veldig spent på hvordan det blir i sommer med varme, økende mage og bare generelt å være gravid 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2020 den 17.59, klbw skrev:

Flere som føler de bare har eksplodert i det siste? 😅 kanskje det bare ble ekstra tydelig nå som det ble varmere og man bruker mindre klær, men følte plutselig jeg var blitt diger 🤪🙈

Magen og puppene har i alle fall eksplodert. Hadde store bryst i utgangspunktet, no ser det i overkant vulgært ut 😂 

Hva gjør dere med klær? Har bestilt mye gravidtøy, men sender alt i retur. Dårlig kvalitet og de får meg til å se 30 kg tyngre ut, nei takk. Men dei gamle klærne mine presser sånn på magen nå, at jeg orker ikke ha det på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har termin 14.09.2020 😊 blir vell satt i gang siste uken i august tenker jeg! 
Venter 2 stk jenter 👶🏼👶🏼😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei jenter! ❤️ Nå er det lenge siden jeg har skrevet her. Jeg har kommet meg til uke 27 (tiden har flydd!) og storkoser meg som gravid. Sånn bortsett fra at det er uutholdelig varmt om dagen, så er formen veldig bra. 

Begynner å få en del utstyr på plass nå, blant annet hentet vi vogn denne uken. Jeg har drømt om dette så lenge, så jeg synes det er så uvirkelig å tenke på at barnet vårt skal ligge i den vognen eller i den sengen. Flere som føler det sånn? 

Hvordan går det med dere, og hvor langt er dere på veg nå? :gravid: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...