Gå til innhold

Termin september/oktober 2020


Blosy

Anbefalte innlegg

 

På 26.6.2020 den 20.55, Smashy skrev:

Hei jenter! ❤️ Nå er det lenge siden jeg har skrevet her. Jeg har kommet meg til uke 27 (tiden har flydd!) og storkoser meg som gravid. Sånn bortsett fra at det er uutholdelig varmt om dagen, så er formen veldig bra. 

Begynner å få en del utstyr på plass nå, blant annet hentet vi vogn denne uken. Jeg har drømt om dette så lenge, så jeg synes det er så uvirkelig å tenke på at barnet vårt skal ligge i den vognen eller i den sengen. Flere som føler det sånn? 

Hvordan går det med dere, og hvor langt er dere på veg nå? :gravid: 

Heisann! Tiden har virkelig flydd, så bra at formen din er bra. Denne varmen har virkelig vært noe utenom det vanlige, innimellom vanskelig å nyte må jeg innrømme. 

Spennende med vogn da! Hvilken vogn har dere gått for? Her har vi hverken kjøpt vogn eller satt opp seng, men har fått vasket en del klær og merker at det er helt rart å tenke på at vårt barn skal ha på seg disse klærne en dag. 

Jeg har kommet til uke 26, føler egentlig ikke jeg slapper helt av før jeg har bikket uke 30 samtidig som at jeg er livredd for å gå overtid. Kan si jeg allerede føler meg svær og blir nesten bekymret for hvordan de siste mnd blir når det blir enda tyngre? Ellers er formen bra, og skal absolutt ikke klage. Den lille begynner å bli sterk så sparkene er tydlige utenpå magen til tross for at morkaken ligger foran! Hun liker mat og musikk, akkurat som mammaen sin 😂 når jeg letter på skjorta for å filme sparkene så blir hun muse stille, trodde ikke de kunne reagere på lys utenfra men det sto faktisk på gravid appen i dag. 

Det er ikke så mye aktivitet her inne, men det er vel et godt tegn at vi slapper av og bruker tiden på andre ting ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen, 

 

Uke 29 og ja, sliter med varmen og med mage størrelsen allerede nå 🙈 har fortsatt mange harde kynnere og er sykmeldt nå og skal kose meg på hytta ved sjøen snart. 

 

Vi har unntak bilsete alt på plass - og den får vi tilbake fra naboene snart - klær må vaskes ennå, men det tar jeg etter ferie. Også lit innkjøp av bleie, gulpekluter etc - også i August slik at alt står klart 3 uker før terminen. 

 

Det ser ut som jeg skal innlegges før fødselen grunnet lang reisevei og styrtfødsler før (og transportfødsel før), lit spent hvordan det utvikler seg med korona- restriksjoner på sykehus, men takknemlig for muligheten. Flere som har langt reisevei til sykehuset? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2020 den 22.17, Carjo4 skrev:

Heisann! Tiden har virkelig flydd, så bra at formen din er bra. Denne varmen har virkelig vært noe utenom det vanlige, innimellom vanskelig å nyte må jeg innrømme. 

Spennende med vogn da! Hvilken vogn har dere gått for? Her har vi hverken kjøpt vogn eller satt opp seng, men har fått vasket en del klær og merker at det er helt rart å tenke på at vårt barn skal ha på seg disse klærne en dag. 

Jeg har kommet til uke 26, føler egentlig ikke jeg slapper helt av før jeg har bikket uke 30 samtidig som at jeg er livredd for å gå overtid. Kan si jeg allerede føler meg svær og blir nesten bekymret for hvordan de siste mnd blir når det blir enda tyngre? Ellers er formen bra, og skal absolutt ikke klage. Den lille begynner å bli sterk så sparkene er tydlige utenpå magen til tross for at morkaken ligger foran! Hun liker mat og musikk, akkurat som mammaen sin 😂 når jeg letter på skjorta for å filme sparkene så blir hun muse stille, trodde ikke de kunne reagere på lys utenfra men det sto faktisk på gravid appen i dag. 

Det er ikke så mye aktivitet her inne, men det er vel et godt tegn at vi slapper av og bruker tiden på andre ting ❤️❤️

Bra at det går bra med deg ❤️

 Vi gikk for Britax Smile 3. Leste så mye bra om den og den virker til å dekke de behovene vi ønsker. Vi er veldig fornøyde. Har du sett på vogner enda? Noen du kunne tenke deg?

Det hadde vært skikkelig kjedelig å måtte gå overtid, men det er vel stor sjanse for det når man er førstegangsgravid 🤷‍♀️.. Tenker vi er passe lei av å gå gravide mot slutten, da er det vel også ganske så tungt vil jeg tro. Jeg tenker å forberede meg til at det blir overtid (kommer sikkert ikke til å klare å forberede meg til det 😂 ) også får jeg bli positivt overrasket om det ikke blir det 😅😂 

Ja, nå begynner den lille å bli skikkelig sterk. Innimellom skvetter jeg litt når han tar i skikkelig 😄 Hahah kjenner igjen det med at det blir musestille når genseren blir løftet på, eller når jeg sier til samboer "kom og kjenn nå! Han sparker skikkelig." Akkurat som om den lille vet at nå skal de kjenne sparkene. 

På 29.6.2020 den 8.39, Felidays skrev:

Hei alle sammen, 

 

Uke 29 og ja, sliter med varmen og med mage størrelsen allerede nå 🙈 har fortsatt mange harde kynnere og er sykmeldt nå og skal kose meg på hytta ved sjøen snart. 

 

Vi har unntak bilsete alt på plass - og den får vi tilbake fra naboene snart - klær må vaskes ennå, men det tar jeg etter ferie. Også lit innkjøp av bleie, gulpekluter etc - også i August slik at alt står klart 3 uker før terminen. 

 

Det ser ut som jeg skal innlegges før fødselen grunnet lang reisevei og styrtfødsler før (og transportfødsel før), lit spent hvordan det utvikler seg med korona- restriksjoner på sykehus, men takknemlig for muligheten. Flere som har langt reisevei til sykehuset? 

Deilig med ferie på hytta ved sjøen, det må du nyyte 😍 Jeg har også en del kynnere, spesielt plagsomt er de å få når jeg er ute og går tur..

Vi tenker også å vaske klær i august og at alt skal være klart ca 3 uker før termin. Mangler fortsatt alt mulig til stell + litt diverse utstyr, men det kommer vi til å kjøpe i sommer tenker jeg. Tenker å prøve å hente ut sånne babypakker i løpet av juli/august også.

Bra at de har planlagt litt ift fødselen din! Da er det litt tryggere for din del, med lang reiseveg. Jeg har lang reiseveg selv og er veldig spent på den kjøreturen 😄 Hvis raske fødsler er arvelig, så kommer den bilturen til å være ganske spennende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Smashy skrev:

Bra at det går bra med deg ❤️

 Vi gikk for Britax Smile 3. Leste så mye bra om den og den virker til å dekke de behovene vi ønsker. Vi er veldig fornøyde. Har du sett på vogner enda? Noen du kunne tenke deg?

Det hadde vært skikkelig kjedelig å måtte gå overtid, men det er vel stor sjanse for det når man er førstegangsgravid 🤷‍♀️.. Tenker vi er passe lei av å gå gravide mot slutten, da er det vel også ganske så tungt vil jeg tro. Jeg tenker å forberede meg til at det blir overtid (kommer sikkert ikke til å klare å forberede meg til det 😂 ) også får jeg bli positivt overrasket om det ikke blir det 😅😂 

Ja, nå begynner den lille å bli skikkelig sterk. Innimellom skvetter jeg litt når han tar i skikkelig 😄 Hahah kjenner igjen det med at det blir musestille når genseren blir løftet på, eller når jeg sier til samboer "kom og kjenn nå! Han sparker skikkelig." Akkurat som om den lille vet at nå skal de kjenne sparkene. 

Det er faktisk den vogna vi har sett på også, har vurdert bugaboo fox 2 men synes britax var noe enklere å "demontere" i tillegg tror jeg britax sin tåler noen kg ekstra slik at den kan brukes lengre. 

Lurt å forberede seg på overtid slik at man ikke blir skuffet! Skulle vel kanskje brukt sunn fornuft å gjort det samme 😂

Haha ja man må for all del ikke fortelle noen at babyen sparker, nesten litt merkelig det der. 

Har begynt å tenke litt på om barna opprettholder den rutinen de har inne i magen når de kommer ut? Isåfall blir det lange netter i starten her 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Carjo4 skrev:

Det er faktisk den vogna vi har sett på også, har vurdert bugaboo fox 2 men synes britax var noe enklere å "demontere" i tillegg tror jeg britax sin tåler noen kg ekstra slik at den kan brukes lengre. 

Lurt å forberede seg på overtid slik at man ikke blir skuffet! Skulle vel kanskje brukt sunn fornuft å gjort det samme 😂

Haha ja man må for all del ikke fortelle noen at babyen sparker, nesten litt merkelig det der. 

Har begynt å tenke litt på om barna opprettholder den rutinen de har inne i magen når de kommer ut? Isåfall blir det lange netter i starten her 😂

Så gøy! Vi likte også at den er så enkel å slå sammen og at den virker å ha lang brukstid +++. Vi kjøpte den pakkeløsningen med bilstol, likte veldig godt at den bare kan klikkes rett på vognen uten noen adaptere. 

Haha, tror vi kommer til å bli ganske utålmodige mot slutten uansett hvor mye vi prøver å forberede oss 😄

Ja det lurer jeg også på,, i så fall blir det mye aktivitet sent på kveld og tidlig morgen. På natterstid vet jeg ikke hvor mye han er aktiv, jeg sover ganske godt enda (takk og lov). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvordan går det med dere her inne? Begynner ting å lomme på plass i hjemmet? Er folk på ferie? Hvordan går det i varmen, eller i uværet ettersom hvor man bor? 

Her raser ukene avgårde, jeg rekker ikke tenke meg om. Når folk spør hvor langt på vei jeg er må jeg nesten inn å sjekke appen, håper ikke de tror at jeg ikke bryr meg 😂

Her står barnerommet som et halvveis roterom, senga står flatpakket men madrassen er åpnet litt for å få luftet seg. Vogn og bilstol skal vi bestille i løpet av ferien (henger vi litt etter tro?).

Vi reiser snaart på ferie, det blir bilferie noen timer unna byen. Det er meldt dårlig vær men tempeaturmessig kjenner jeg at det er greit, det kjipe er at vi drar dit for å se på naturen som kanskje ikke får vist seg fra sin fineste side da. Kjenner jeg sliter så raskt tempen stiger over 30, men alt under det er levbart! Det er nemlig ikke unormalt at temperaturen er oppe i 40 på verandaen her når det er sol, da sliter hu mor litt. 

Bevegelser fra den lille får jeg masse av, og det er veldig godt. Tror hun fortsatt flyter litt rundt der inne da jeg kjenner spark og slag både her og der. Symfysemålet har en bratt kurve foreløpig men det vil nok vises litt bedre ved kontrollen i uke 32 mtp hvor kurven er på vei hen 🤭. Såå skal jeg bestille gravid fotografering i løpet av sommeren, kjenner at det ikke er helt meg å stille opp på slike ting så jeg håper egentlig vi kanskje kan få til noen fine bilder på ferien slik at jeg kanskje føler at jeg ikke trenger å booke en fotograf. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.7.2020 den 17.01, Carjo4 skrev:

Hvordan går det med dere her inne? Begynner ting å lomme på plass i hjemmet? Er folk på ferie? Hvordan går det i varmen, eller i uværet ettersom hvor man bor? 

Her raser ukene avgårde, jeg rekker ikke tenke meg om. Når folk spør hvor langt på vei jeg er må jeg nesten inn å sjekke appen, håper ikke de tror at jeg ikke bryr meg 😂

Her står barnerommet som et halvveis roterom, senga står flatpakket men madrassen er åpnet litt for å få luftet seg. Vogn og bilstol skal vi bestille i løpet av ferien (henger vi litt etter tro?).

Vi reiser snaart på ferie, det blir bilferie noen timer unna byen. Det er meldt dårlig vær men tempeaturmessig kjenner jeg at det er greit, det kjipe er at vi drar dit for å se på naturen som kanskje ikke får vist seg fra sin fineste side da. Kjenner jeg sliter så raskt tempen stiger over 30, men alt under det er levbart! Det er nemlig ikke unormalt at temperaturen er oppe i 40 på verandaen her når det er sol, da sliter hu mor litt. 

Bevegelser fra den lille får jeg masse av, og det er veldig godt. Tror hun fortsatt flyter litt rundt der inne da jeg kjenner spark og slag både her og der. Symfysemålet har en bratt kurve foreløpig men det vil nok vises litt bedre ved kontrollen i uke 32 mtp hvor kurven er på vei hen 🤭. Såå skal jeg bestille gravid fotografering i løpet av sommeren, kjenner at det ikke er helt meg å stille opp på slike ting så jeg håper egentlig vi kanskje kan få til noen fine bilder på ferien slik at jeg kanskje føler at jeg ikke trenger å booke en fotograf. 

Det er helt merkelig hvor fort tiden går. Og bare det at jeg gikk fra å sjekke kvinneguiden flere ganger om dagen da jeg var prøver, og nå kan det gå uker 😅 Men her går det bra. Barnerommet var frem til i dag et eneste stort rot. Alt var bare stablet inn der, ingenting montert, men i dag fikk jeg nok. Så nå er ting nesten på stell, og vaskemaskinen har gått i hele dag med babytøy😁 Så nå føler jeg meg mer klar for at han skal komme. Så frem til i dag var det egentlig ganske likt som deg. Vogn er bestilt, men ikke hentet enda. Tenker å hente i starten av august.

Og vi tar hjemmeferie i år med noen dagsturer. Mulig en 2 dagerstur til svigerforeldrene mine sin hytte, men ellers tilbringes dagene på terrassen i huset vi kjøpte i vår🥰 Har mye bekkenplager og smerter, så orker ikke så mye uansett. Når det er for varmt kommer jeg meg ikke en gang ut på terrassen, da blir det sofa og aircondition 🙈

Hver mandag har jeg stålkontroll på ukene, for da går jeg inn i ny uke (ganske beileilig), og får diverse varsler fra apper og sånn, men utover uka mister jeg helt oversikt. Så det hender jeg bare sier "tredje trimester" hvis noen spør.

Får håpe dere får en super bilferie, og at naturen viser seg fra sin bedre side😊

Her er det også mye bevegelser 😍 Akkurat nå også. Innimellom kjenner jeg at hele magen beveger seg, eller at føttene sparker ett sted og at hodet er et annet. Så han begynner å bli stor 😍 her jeg bor tilbyr en fotograf gratis drop-in gravidfotografering, så tenkte å gjøre det i august. Tror ikke jeg hadde betalt for det, men, man skal aldri si aldri. Når jeg ser igjennom bildene på mobilen så er det veldig få bilder av meg for tiden, evt bare magen, uten ansikt. Føler meg så stor 😅 Men tenkte å få mannen min til å ta noen bilder i sommer også 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

 

Her også mye bevegelse, og ferie ved sjøen i Trøndelag - så behagelig med temperatur. 

Jeg skal bruke August til å vaske klær, bygge babyseng, bestille en til bilsete, og bygge nest. 

 

Jeg er så heldig å ha en søstra som er flink til å ta bilder, så hun kommer ut hitt om to uker for en uke fellesferie med oss og skal ta noen fine bilder da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det går bra med dere 🤗

Ukene går så fort! Jeg skjønner ikke hvor tiden blir av😅 Jeg er veldig glad for at dagene og ukene går fort frem til termin 😄 

Jeg hadde planer om å vaske babytøy i august, men forrige uke så måtte jeg bare sette på et par vasker med tøy- klarte ikke å vente lengre. Nå er alt babytøy og pledd vasket og sortert i størrelser. Tenkte det var like greit å gjøre det meste klart mens jeg fortsatt er i grei form og ikke er for tung. Alt blir sikkert tyngre dess nærmere termin vi kommer 😅

Føler magen virkelig har vokst de siste to ukene. Kjenner det begynner å bli tungt å snu seg på natten og ikke så lett å finne en behagelig stilling alltid. Formen er som sagt grei, men etter jeg passerte uke 30 har jeg oftere et behov for å hvile i løpet av dagen. 

Her har den lille ligget med hodet ned i flere uker (håper han fortsetter med det😄) og spark/bevegelser kjenner jeg mye av. Etter anbefaling av jordmor (og kjennliv.no), setter jeg av tid hver morgen og kveld for å telle spark. Bruker en sånn app hvor jeg registrerer hvor lang tid han bruker på 10 spark/bevegelser. Synes det er fint å følge litt med. Flere som gjør dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det står bra til @Smashy🥰 Jeg tenkte det samme med babytøy, at det skulle vente, men nå er alt til og med str 68 vasket, og mesteparten er sortert i kommoden 😅

Og jeg kjenner igjen både at magen har vokst mye de siste ukene, òg behovet for mer hvile, selv på dagtid 🙈 magen har faktisk vokst litt for mye her så har fått time på sykehuset i morgen for å se om babyen "bare" er stor eller om det er noe annet, f. Eks for mye fostervann, osv. Så spent på det! Håper han bare er stor 🙈

Det med å telle bevegelser fast har jeg ikke hørt eller lest om, men det tror jeg at jeg skal sjekke ut av! Hvilke app bruker du? Her har ikke babyen hodet ned, tror han ligger mye på tvers egentlig 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, autorain skrev:

Så fint at det står bra til @Smashy🥰 Jeg tenkte det samme med babytøy, at det skulle vente, men nå er alt til og med str 68 vasket, og mesteparten er sortert i kommoden 😅

Og jeg kjenner igjen både at magen har vokst mye de siste ukene, òg behovet for mer hvile, selv på dagtid 🙈 magen har faktisk vokst litt for mye her så har fått time på sykehuset i morgen for å se om babyen "bare" er stor eller om det er noe annet, f. Eks for mye fostervann, osv. Så spent på det! Håper han bare er stor 🙈

Det med å telle bevegelser fast har jeg ikke hørt eller lest om, men det tror jeg at jeg skal sjekke ut av! Hvilke app bruker du? Her har ikke babyen hodet ned, tror han ligger mye på tvers egentlig 🙄

Like greit å få det vasket, det må jo vaskes og sorteres før eller siden 😁 

Skjønner du er spent på morgendagen. Veldig bra at du blir fulgt opp, det er jo veldig betryggende. Oppdater gjerne på hvordan det gikk 😄 

Vil anbefale å lese på www.kjennliv.no (det var denne siden jordmor henviste til da hun snakket om det på en av de første kontrollene mine). Står mye nyttig der. Jeg bruker en app som heter "Pregnancy tracker" til å telle spark (bruker appen kun til det). Finnes sikkert noen andre apper som kan brukes også 🤷‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Smashy skrev:

Like greit å få det vasket, det må jo vaskes og sorteres før eller siden 😁 

Skjønner du er spent på morgendagen. Veldig bra at du blir fulgt opp, det er jo veldig betryggende. Oppdater gjerne på hvordan det gikk 😄 

Vil anbefale å lese på www.kjennliv.no (det var denne siden jordmor henviste til da hun snakket om det på en av de første kontrollene mine). Står mye nyttig der. Jeg bruker en app som heter "Pregnancy tracker" til å telle spark (bruker appen kun til det). Finnes sikkert noen andre apper som kan brukes også 🤷‍♀️ 

Ja det er jo det de må, og det er jo veldig deilig med alt som er gjort!

Og gode nyheter herifra, her er lillegutt helt gjennomsnittlig, det er ikke funnet noen avvik og det er helt riktig mengde fostervann 😊🙏🏻 så trolig har legen målt sf-målet feil eller så lå han i en slik stilling under måling at magen var større 😊 

Ja da skal jeg få sjekket ut den siden! Og kanskje noen av appene jeg allerede har lastet ned har den samme funksjonen, hvis ikke så laster jeg ned pregnancy tracker 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, autorain skrev:

Ja det er jo det de må, og det er jo veldig deilig med alt som er gjort!

Og gode nyheter herifra, her er lillegutt helt gjennomsnittlig, det er ikke funnet noen avvik og det er helt riktig mengde fostervann 😊🙏🏻 så trolig har legen målt sf-målet feil eller så lå han i en slik stilling under måling at magen var større 😊 

Ja da skal jeg få sjekket ut den siden! Og kanskje noen av appene jeg allerede har lastet ned har den samme funksjonen, hvis ikke så laster jeg ned pregnancy tracker 😊

Så bra at alt stod bra til der inne 😀 Som jeg skrev over, så er det veldig betryggende at de følger opp og sjekker det ut. 

På 27.7.2020 den 20.23, Smashy skrev:

Oppdater gjerne på hvordan det gikk 😄 

Ser at jeg har skrevet et latterfjes etter den setningen, gikk litt fort i svingene 😅 Skulle være et smilefjes 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt betryggende ja 🥰 Heller en sjekk for mye enn for lite😊 Og selv om ul var mye mer stas i starten, så var det jo veldig fint å se babyen, og få vite hvor stor han er 😁 Han lå slik til at det ble ikke noen bra bilder, men det var fint for det 🥰

Og det den emojien tenkte jeg ikke noe over, så jeg ble i alle fall ikke fornærmet @Smashy😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere fine damer! ❤️ 

Her går tiden så fort at jeg såvidt rekker å snu meg (snart fullgått 31 uke) 😂 føler at det er så masse som enda skulle ha vært gjort og er litt redd for at jeg ikke får tid til det! Vi har så og si fått alt i hus nå. Klærne i str 50 er vasket og lagt klart på badet i kurver som står under stellebordet. Alle andre klærne er sortert og lagt i tette bokser og merket med str, så det blir lettere å finne frem for å vaske det 😊 Bilstolen er kjøpt inn (brukt) og den er også vasket og gjort klar. Jeg har enda igjen å hente frem vognen så jeg får vasket trekkene. Sengklær må vaskes og legges på plass og det samme må alle de søte små handdukene og vognteppene. Jeg sliter så i den varmen vi har her no oppi nord. Men jeg skal ikke klage! Er det flere her som plages av leggkramper på natten? Jeg får såvidt søvn om natten siden det er så varmt og krampene er så ekstreme til tider. Sønnen min har ferie fra barnehagen, så her er det full rulle fra morgen til kveld. Samboeren min kan ikke steppe inn så masse siden vi hold på med oppussing! Så ja, føler jeg mangler energi til 1000. Jeg har bestilt babyboxen fra apoteket, og tenkte å høre på kiwi om å hente ut en der også 😊 er greit å ha litt stelleprodukter man kan prøve ut før man kjøper noe som viser seg å ikke være til beste for den lille. 😊 Uff, også er det jo alt jeg selv trenger etterpå.. Ammeinnlegg, bind og litt sånn kremer og ting! Amme klærne må finnes frem. Å gud, alt jeg kommer på nå når jeg skriver her 😅 håper dere andre har litt bedre med energi for å komme i mål 🥰 

Klem fra meg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2020 den 8.47, Ønskebarnnr2 skrev:

Hei alle dere fine damer! ❤️ 

Her går tiden så fort at jeg såvidt rekker å snu meg (snart fullgått 31 uke) 😂 føler at det er så masse som enda skulle ha vært gjort og er litt redd for at jeg ikke får tid til det! Vi har så og si fått alt i hus nå. Klærne i str 50 er vasket og lagt klart på badet i kurver som står under stellebordet. Alle andre klærne er sortert og lagt i tette bokser og merket med str, så det blir lettere å finne frem for å vaske det 😊 Bilstolen er kjøpt inn (brukt) og den er også vasket og gjort klar. Jeg har enda igjen å hente frem vognen så jeg får vasket trekkene. Sengklær må vaskes og legges på plass og det samme må alle de søte små handdukene og vognteppene. Jeg sliter så i den varmen vi har her no oppi nord. Men jeg skal ikke klage! Er det flere her som plages av leggkramper på natten? Jeg får såvidt søvn om natten siden det er så varmt og krampene er så ekstreme til tider. Sønnen min har ferie fra barnehagen, så her er det full rulle fra morgen til kveld. Samboeren min kan ikke steppe inn så masse siden vi hold på med oppussing! Så ja, føler jeg mangler energi til 1000. Jeg har bestilt babyboxen fra apoteket, og tenkte å høre på kiwi om å hente ut en der også 😊 er greit å ha litt stelleprodukter man kan prøve ut før man kjøper noe som viser seg å ikke være til beste for den lille. 😊 Uff, også er det jo alt jeg selv trenger etterpå.. Ammeinnlegg, bind og litt sånn kremer og ting! Amme klærne må finnes frem. Å gud, alt jeg kommer på nå når jeg skriver her 😅 håper dere andre har litt bedre med energi for å komme i mål 🥰 

Klem fra meg ❤️

Så fint å se at det går bra med deg og den lille! Virker som du har det viktigste på plass, litt deilig at det kun er litt småplukk her og der som må gjøres. Skjønner at du sliter i varmen, man orker ikke annet enn å sitte foran vifta når man så veldig gjerne skulle vært ut i sola. Å legg krampene dine kan jeg kjenne meg igjen i, de er helt forferdelige enkelte dager!!

Lurt å hente gratisboksene, synes man får mye nytte av dem.

Her har vi ikke satt fram så mye, greier ikke tenke på annet enn at det vil støve ned så føler jeg har så mye som skulle vært gjort men som ikke kan gjøres enda på en måte? Her mangler vi vogn, badebalje, hovedbilstolen og noe småtteri men vi skal nok komme i mål en dag 😂

Gøy å tenke på at vi har fulgt hverandre gjennom prøveperioden, svangerskapet og snart fødsel. Håper du greier å nyte bittelitt av svangerskapet som gjenstår ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 1.8.2020 den 13.32, Carjo4 skrev:

Så fint å se at det går bra med deg og den lille! Virker som du har det viktigste på plass, litt deilig at det kun er litt småplukk her og der som må gjøres. Skjønner at du sliter i varmen, man orker ikke annet enn å sitte foran vifta når man så veldig gjerne skulle vært ut i sola. Å legg krampene dine kan jeg kjenne meg igjen i, de er helt forferdelige enkelte dager!!

Lurt å hente gratisboksene, synes man får mye nytte av dem.

Her har vi ikke satt fram så mye, greier ikke tenke på annet enn at det vil støve ned så føler jeg har så mye som skulle vært gjort men som ikke kan gjøres enda på en måte? Her mangler vi vogn, badebalje, hovedbilstolen og noe småtteri men vi skal nok komme i mål en dag 😂

Gøy å tenke på at vi har fulgt hverandre gjennom prøveperioden, svangerskapet og snart fødsel. Håper du greier å nyte bittelitt av svangerskapet som gjenstår ❤️

Hei @Carjo4🥰

Dere kommer nok i mål dere også ja 🥰 jeg har lagt alt som er ferdig vasket i kurvene også har jeg en pose rundt, for å holde støvet unna 🤭 no er det å finne frem siste rest for å få det ferdig, når minstemannen har begynt i barnehagen igjen 😊 føler at alt burde ha vært vasket her hjemme (sofa, skuffer og skap, tepper, dyner og puter, vinduer, gardiner, ja alt liksom) 😅 men det er nok bare en del av prosessen med å bygge rede 🤭 huske jeg hadde det slik når jeg gikk med sønnen vår også ❤️ 

Ja, tenk! Prøveperiode, graviditeten og snart fødsel og barseltid! Det skal godt gjøres å kunne si at vi faktisk har fulgt hverandre så lenge! ❤️ Og ikke minst at det er ei jente vi vente, begge 2 🤭 hva er oddsene for det liksom? 🥰 

Er det sånn at du har leggkramper kun på dagtid, eller har du dem om natten? Jeg har dem om natten, og det er så grusomt altså! Trur det er ett sånt fenomen som de som venter jente erfarer mye meir enn andre! 😅 Jeg hadde ikke det med sønnen vår! 

Nei, nok om meg! Hvordan går det ellers med deg og den lille? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2020 den 19.55, Ønskebarnnr2 skrev:

Hei @Carjo4🥰

Dere kommer nok i mål dere også ja 🥰 jeg har lagt alt som er ferdig vasket i kurvene også har jeg en pose rundt, for å holde støvet unna 🤭 no er det å finne frem siste rest for å få det ferdig, når minstemannen har begynt i barnehagen igjen 😊 føler at alt burde ha vært vasket her hjemme (sofa, skuffer og skap, tepper, dyner og puter, vinduer, gardiner, ja alt liksom) 😅 men det er nok bare en del av prosessen med å bygge rede 🤭 huske jeg hadde det slik når jeg gikk med sønnen vår også ❤️ 

Ja, tenk! Prøveperiode, graviditeten og snart fødsel og barseltid! Det skal godt gjøres å kunne si at vi faktisk har fulgt hverandre så lenge! ❤️ Og ikke minst at det er ei jente vi vente, begge 2 🤭 hva er oddsene for det liksom? 🥰 

Er det sånn at du har leggkramper kun på dagtid, eller har du dem om natten? Jeg har dem om natten, og det er så grusomt altså! Trur det er ett sånt fenomen som de som venter jente erfarer mye meir enn andre! 😅 Jeg hadde ikke det med sønnen vår! 

Nei, nok om meg! Hvordan går det ellers med deg og den lille? ❤️

Har leggkramper natt og dag, mest på natten da. Greier å holde det unna om jeg ikke sitter så mye, må enten ligge eller gå. Har faktisk sluppet unna de siste nettene (bank i bordet). Hjelper også å gå en kveldstur rett før sengetid 😊

Her går det bra! Har hatt noen blødninger innimellom men de har stoppet av seg selv, så om jeg ikke får ultralyd pga vekstkontroll så kommer jeg nok til å kreve en tilfelle det er morkaken som har flyttet seg om det er mulig? Hvem vet.. Ellers så går dagene i å kjenne på spark, jeg føler jeg kjenner spark døgnet rundt og kjenner det skremmer meg mtp døgnrytmen når hun kommer ut 😂

Hvordan går det med deg og lille, og kommende storebror ikke minst? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2020 den 8.47, Ønskebarnnr2 skrev:

Hei alle dere fine damer! ❤️ 

Her går tiden så fort at jeg såvidt rekker å snu meg (snart fullgått 31 uke) 😂 føler at det er så masse som enda skulle ha vært gjort og er litt redd for at jeg ikke får tid til det! Vi har så og si fått alt i hus nå. Klærne i str 50 er vasket og lagt klart på badet i kurver som står under stellebordet. Alle andre klærne er sortert og lagt i tette bokser og merket med str, så det blir lettere å finne frem for å vaske det 😊 Bilstolen er kjøpt inn (brukt) og den er også vasket og gjort klar. Jeg har enda igjen å hente frem vognen så jeg får vasket trekkene. Sengklær må vaskes og legges på plass og det samme må alle de søte små handdukene og vognteppene. Jeg sliter så i den varmen vi har her no oppi nord. Men jeg skal ikke klage! Er det flere her som plages av leggkramper på natten? Jeg får såvidt søvn om natten siden det er så varmt og krampene er så ekstreme til tider. Sønnen min har ferie fra barnehagen, så her er det full rulle fra morgen til kveld. Samboeren min kan ikke steppe inn så masse siden vi hold på med oppussing! Så ja, føler jeg mangler energi til 1000. Jeg har bestilt babyboxen fra apoteket, og tenkte å høre på kiwi om å hente ut en der også 😊 er greit å ha litt stelleprodukter man kan prøve ut før man kjøper noe som viser seg å ikke være til beste for den lille. 😊 Uff, også er det jo alt jeg selv trenger etterpå.. Ammeinnlegg, bind og litt sånn kremer og ting! Amme klærne må finnes frem. Å gud, alt jeg kommer på nå når jeg skriver her 😅 håper dere andre har litt bedre med energi for å komme i mål 🥰 

Klem fra meg ❤️

Hei! ❤️ 

Så koselig å lese at det går bra med deg, til tross for at dere har mye å gjøre med hus og hjem. Du får prøve å ta deg en pust i bakken innimellom ❤️  Jeg synes også at tiden går helt sykt fort! Er i dag 33 fullgåtte uker og kan ikke skjønne hvor tiden har blitt av 😅 
Jeg har leggkramper på nettene en sjeldent gang, så er heldigvis ikke mye plaget med det.. Men søvnen er blitt et kapittel for seg. Bruker laaang tid på å sovne og våkner mye i løpet av natten. Det er vel kroppen som forbereder seg på et annet søvnmønster 😅 Kjenner også at kroppen er blitt tyngre, klarer f.eks ikke å gå så fort lengre på turer. Føler meg som den gamle damen 😄 

Jammen er det mye man skal ha klart til den lille kommer egentlig.. Har heldigvis det meste på plass til den lille (mangler kun noe småtteri), til meg selv mangler jeg amme-bh og amme-singletter. Tenkte det kunne være lurt å ha med på sykehuset 🤷‍♀️ Har smått begynt å skrive liste for hva jeg skal ha i fødebagen, lurt å bare ha det gjort også. 

Vi har forresten ingen klær til den lille i størrelse 50 😅 Det er vel sikkert lurt å ha et par antrekk i den størrelsen også? Eller hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2020 den 20.35, Carjo4 skrev:

Har leggkramper natt og dag, mest på natten da. Greier å holde det unna om jeg ikke sitter så mye, må enten ligge eller gå. Har faktisk sluppet unna de siste nettene (bank i bordet). Hjelper også å gå en kveldstur rett før sengetid 😊

Her går det bra! Har hatt noen blødninger innimellom men de har stoppet av seg selv, så om jeg ikke får ultralyd pga vekstkontroll så kommer jeg nok til å kreve en tilfelle det er morkaken som har flyttet seg om det er mulig? Hvem vet.. Ellers så går dagene i å kjenne på spark, jeg føler jeg kjenner spark døgnet rundt og kjenner det skremmer meg mtp døgnrytmen når hun kommer ut 😂

Hvordan går det med deg og lille, og kommende storebror ikke minst? ❤️

Det er jo ikke noe særlig med småblødninger heile svangerskapet. Men så finnes jo de som blør stortsett under heile svangerskapet. Slik som din lille sparker nå, blir nok ikke døgnrytmen 😊 må huske på at dem sparker og bokser når dem sover også 😉 her er sparkene og boksingen stortsett konstant, er kanskje bare noen få timer i døgnet der det er helt stilt. Og det er betryggende 🥰 da vet man at den lille har det bra 🥰 

Jeg klarer ikke å gå så veldig mye og det virker som om leggkrampene blir verre av mere bevegelse, for min del. Bekkenet er kranglete og søvn er et kapittel for seg selv 😂 den kommende storebror gleder seg veldig og er med på alle forberedelsene 🥰 han har også fått kjøpt noen klær til lillesøster 😍 

Jeg har det alt i alt ganske greit! Er ikke lei magen enda, selvom det er mange som spørr 😅 mange mener at jeg er større denne gangen, og jeg er i og for seg enig i det. Men så har magen vært tøyd en gang tidligere, så da er det ikke rart at den vokser fortere 🤭 vi skal kjøpe inn siste rest til uken, alt av kremer og olje og ammeinnlegg og sånne ting, så vi får gjort klar fødebaggen 😊 vi er veldig spente på å få møte lillesøster 😍 

Gruer du deg til fødselen? Med tanke på corona? Og er det noe spesiell grunn til at du vil ha vekst kontroll? 😊 Om man hadde bodd nærmere byen så kunne jeg ha tenkt meg å ha 3D ultralyd, men det er nesten 4 timer kjøring og det makter jeg ikke 🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...