Gå til innhold

Termin september/oktober 2020


Blosy

Anbefalte innlegg

På 5.8.2020 den 9.17, Smashy skrev:

Hei! ❤️ 

Så koselig å lese at det går bra med deg, til tross for at dere har mye å gjøre med hus og hjem. Du får prøve å ta deg en pust i bakken innimellom ❤️  Jeg synes også at tiden går helt sykt fort! Er i dag 33 fullgåtte uker og kan ikke skjønne hvor tiden har blitt av 😅 
Jeg har leggkramper på nettene en sjeldent gang, så er heldigvis ikke mye plaget med det.. Men søvnen er blitt et kapittel for seg. Bruker laaang tid på å sovne og våkner mye i løpet av natten. Det er vel kroppen som forbereder seg på et annet søvnmønster 😅 Kjenner også at kroppen er blitt tyngre, klarer f.eks ikke å gå så fort lengre på turer. Føler meg som den gamle damen 😄 

Jammen er det mye man skal ha klart til den lille kommer egentlig.. Har heldigvis det meste på plass til den lille (mangler kun noe småtteri), til meg selv mangler jeg amme-bh og amme-singletter. Tenkte det kunne være lurt å ha med på sykehuset 🤷‍♀️ Har smått begynt å skrive liste for hva jeg skal ha i fødebagen, lurt å bare ha det gjort også. 

Vi har forresten ingen klær til den lille i størrelse 50 😅 Det er vel sikkert lurt å ha et par antrekk i den størrelsen også? Eller hva tenker dere?

Ja, magen veks i rekordfart no på slutten 😊 

Hvor stor var du og faren når dere var født? Det kan være en fin pekepinne med tanke på hvor stor lille i magen kan være 😊 vi selv har kjøpt alt i str 50 og noe i 48. Dette for at sønnen vår var liten og vi var ikke stort større når vi kom til heller 🤭 men de minste str veks dem fort ut av 😊 jeg hadde med meg ammetopp og ammebh, men på fødestuen fikk jeg jo en trøye, som jeg nærmeste bodde i så hadde ikke trengt mere enn 1 av hver 😅 når man får besøk og når man drar hjem 😊

Denne gangen blir det ikke noe barseltid på fødestuen, jeg skal hjem etter 6 timer om alt er bra med lille og meg 😊 dette for at dem stresset meg så med ammingen at det stoppet nesten helt opp, helt til vi kom hjem. Så jeg tok det opp med jordmor stortsett med det samme for å ha det avklart. Men fødebaggen skal pakkes for noen dager, just in case. 😊 Det er anbefalt å ha fødebaggen klar ifra uke 35. Så jeg holder på å lage en handleliste over det vi enda ikke har hjemme og når alt det er på plass blir jeg å pakke klart 🤭 er mere utålmodig denne gangen tror jeg 😅 

 

Endret av Ønskebarnnr2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Det er jo ikke noe særlig med småblødninger heile svangerskapet. Men så finnes jo de som blør stortsett under heile svangerskapet. Slik som din lille sparker nå, blir nok ikke døgnrytmen 😊 må huske på at dem sparker og bokser når dem sover også 😉 her er sparkene og boksingen stortsett konstant, er kanskje bare noen få timer i døgnet der det er helt stilt. Og det er betryggende 🥰 da vet man at den lille har det bra 🥰 

Jeg klarer ikke å gå så veldig mye og det virker som om leggkrampene blir verre av mere bevegelse, for min del. Bekkenet er kranglete og søvn er et kapittel for seg selv 😂 den kommende storebror gleder seg veldig og er med på alle forberedelsene 🥰 han har også fått kjøpt noen klær til lillesøster 😍 

Jeg har det alt i alt ganske greit! Er ikke lei magen enda, selvom det er mange som spørr 😅 mange mener at jeg er større denne gangen, og jeg er i og for seg enig i det. Men så har magen vært tøyd en gang tidligere, så da er det ikke rart at den vokser fortere 🤭 vi skal kjøpe inn siste rest til uken, alt av kremer og olje og ammeinnlegg og sånne ting, så vi får gjort klar fødebaggen 😊 vi er veldig spente på å få møte lillesøster 😍 

Gruer du deg til fødselen? Med tanke på corona? Og er det noe spesiell grunn til at du vil ha vekst kontroll? 😊 Om man hadde bodd nærmere byen så kunne jeg ha tenkt meg å ha 3D ultralyd, men det er nesten 4 timer kjøring og det makter jeg ikke 🤦‍♀️

Så utrolig koselig at storebror får gjort litt innkjøp! 

Ja den magen vokser slik den vil, selv om de utenfor har sine meninger om den. Jeg tenkte det ble vekstkontroll pga stigende kurve sist kontroll og de to irriterende kommentarene jeg har fått om stor mage, men på dagens måling var jeg på gjennomsnittet igjen så da trengs det ikke noen kontroll heldigvis! 

3D ultralyd virker veldig koselig da, men forstår at det blir litt mye å ofre for å kjøre så langt for dere!

Jeg gruer meg ikke til fødselen mtp corona nei, far har alltid fått blitt med her hvor jeg bor (etter 5cm åpning vell og merke). Jeg vet jo heller ikke hva jeg går til så har ingen tanker eller ideer om hvordan jeg vil ha det. Tenker heller mer på tiden etterpå, om vi så skulle havne på barsel og ikke barsel hotellet så risikerer vi at far må bli hjemme og det tror jeg kan oppleves tøft for begge parter.. 

Hva med deg? Noen tanker om fødsel og corona? Du vet jo litt hva du skal igjennom og har kanskje noen tanker og ønsker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Ja, magen veks i rekordfart no på slutten 😊 

Hvor stor var du og faren når dere var født? Det kan være en fin pekepinne med tanke på hvor stor lille i magen kan være 😊 vi selv har kjøpt alt i str 50 og noe i 48. Dette for at sønnen vår var liten og vi var ikke stort større når vi kom til heller 🤭 men de minste str veks dem fort ut av 😊 jeg hadde med meg ammetopp og ammebh, men på fødestuen fikk jeg jo en trøye, som jeg nærmeste bodde i så hadde ikke trengt mere enn 1 av hver 😅 når man får besøk og når man drar hjem 😊

Denne gangen blir det ikke noe barseltid på fødestuen, jeg skal hjem etter 6 timer om alt er bra med lille og meg 😊 dette for at dem stresset meg så med ammingen at det stoppet nesten helt opp, helt til vi kom hjem. Så jeg tok det opp med jordmor stortsett med det samme for å ha det avklart. Men fødebaggen skal pakkes for noen dager, just in case. 😊 Det er anbefalt å ha fødebaggen klar ifra uke 35. Så jeg holder på å lage en handleliste over det vi enda ikke har hjemme og når alt det er på plass blir jeg å pakke klart 🤭 er mere utålmodig denne gangen tror jeg 😅 

 

Jeg har vært og er jevnlig på vekstkontroller og han er målt til å være "gjennomsnittlig" som de sier. Ei av legene sa hun tror han blir rundt 3500 gram til termin. Kanskje lurt å kjøpe et par antrekk i strl 50, så får vi evt kjøpe mer om vi ser at strl 56 blir for stort i starten. 

Nei, man trenger absolutt ikke mye klær på sykehuset 😄 Jeg får se om jeg finner en ammetopp+bh som jeg kan ha med meg i bagen. Er litt usikker på hvilken størrelse jeg må ha i ammebh. Bør jeg kjøpe en som er etter målene jeg får nå? 

Så bra at du har avklart det med at du vil reise hjem etter 6 timer, dersom alt er bra. Dumt at de stresset  sånn med ammingen, har lest mye om det at mange opplever mye stress rundt det å få til ammingen fortest mulig. Da virker det mot sin hensikt 🤷‍♀️ Jeg håper sånn at jeg får til ammingen. Har lest mye om det, og jeg følger også noen kontoer på Instagram som har mye bra informasjon både om amming og fødsel etc. 

Jeg har også skrevet liste og handeliste til fødedag, og tenker å gjøre som deg å kjøpe inn det jeg mangler og pakke så fort alt er på plass. Jeg skal på ny vekstkontroll til uken, så tenker å kjøpe mye av det jeg mangler til meg selv da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 7.8.2020 den 16.19, Carjo4 skrev:

Så utrolig koselig at storebror får gjort litt innkjøp! 

Ja den magen vokser slik den vil, selv om de utenfor har sine meninger om den. Jeg tenkte det ble vekstkontroll pga stigende kurve sist kontroll og de to irriterende kommentarene jeg har fått om stor mage, men på dagens måling var jeg på gjennomsnittet igjen så da trengs det ikke noen kontroll heldigvis! 

3D ultralyd virker veldig koselig da, men forstår at det blir litt mye å ofre for å kjøre så langt for dere!

Jeg gruer meg ikke til fødselen mtp corona nei, far har alltid fått blitt med her hvor jeg bor (etter 5cm åpning vell og merke). Jeg vet jo heller ikke hva jeg går til så har ingen tanker eller ideer om hvordan jeg vil ha det. Tenker heller mer på tiden etterpå, om vi så skulle havne på barsel og ikke barsel hotellet så risikerer vi at far må bli hjemme og det tror jeg kan oppleves tøft for begge parter.. 

Hva med deg? Noen tanker om fødsel og corona? Du vet jo litt hva du skal igjennom og har kanskje noen tanker og ønsker? 

Hei, og beklager seint svar 😊

Vi har fått spurt jordmor angående corona, og her vi bor har far fått være med heile veien. Så da ble jeg litt lettet. Med sønnen vår prøvde jeg badekar som smertelindring, dette er nok noe jeg ikke blir å gjøre en gang til med mindre dem har ordnet med noen fester så man kan holde seg fast i når riene setter inn. Lystgass er vel noe jeg vurdere, så fremst dem passer på at jeg ikke tar for mye. Under pressriene til sønnen vår fikk jeg nemlig litt for mye og va på tur å sovne. Da kastet jeg hele munnstykket på gulvet og nektet mere. 😅 Ikke ha på smykker under fødselen, svigermor måtte ta av mitt for at jeg holdte på å kveles. 🤦‍♀️ 

Det er så bra at det finnes mange steder i norge enda der far får være med etter ett viss tidspunkt. 

Jeg skjønner du ville ha ekstra vekstkontroll, men så er det jo det her med den såkalte streken i midten og "normalen". Jeg er den oppfatning at når det gjelder gravide og magen, finnes det ikke noe "normal" str på magen. Alle er så forskjellige og mange blir bekymret når veksten viser seg å være over eller under den linjen som er satt som "normalen". Unødvendig, føler jeg. Men men.. 😊 Hvordan er det nå med deg? Er det fortsatt varmt der dere bor? Her er høsten kommet og jeg sover endelig litt bedre når det ikke er så varmt. Bekkenet plage meg litt og kvalmen og oppkasten er kommet tilbake. Va så bekymret før vi dro til jordmor på torsdag som va, men jordmor sa at det ikke gjør noe om vekten går ned litt igjen. Lillesøster tar det hun trenger, så det er mine lagre som minsker litt 🤭 kanskje jeg slipper å være så svær etter fødselen da? 😅 Det er vel lov å håpe 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2020 den 20.30, Smashy skrev:

Jeg har vært og er jevnlig på vekstkontroller og han er målt til å være "gjennomsnittlig" som de sier. Ei av legene sa hun tror han blir rundt 3500 gram til termin. Kanskje lurt å kjøpe et par antrekk i strl 50, så får vi evt kjøpe mer om vi ser at strl 56 blir for stort i starten. 

Nei, man trenger absolutt ikke mye klær på sykehuset 😄 Jeg får se om jeg finner en ammetopp+bh som jeg kan ha med meg i bagen. Er litt usikker på hvilken størrelse jeg må ha i ammebh. Bør jeg kjøpe en som er etter målene jeg får nå? 

Så bra at du har avklart det med at du vil reise hjem etter 6 timer, dersom alt er bra. Dumt at de stresset  sånn med ammingen, har lest mye om det at mange opplever mye stress rundt det å få til ammingen fortest mulig. Da virker det mot sin hensikt 🤷‍♀️ Jeg håper sånn at jeg får til ammingen. Har lest mye om det, og jeg følger også noen kontoer på Instagram som har mye bra informasjon både om amming og fødsel etc. 

Jeg har også skrevet liste og handeliste til fødedag, og tenker å gjøre som deg å kjøpe inn det jeg mangler og pakke så fort alt er på plass. Jeg skal på ny vekstkontroll til uken, så tenker å kjøpe mye av det jeg mangler til meg selv da. 

Hei! Og beklager sent svar! 

Jeg har kjøpt ammeklær som er en str større enn hva jeg bruker til vanlig. Dette for at det ikke skal være noe stramt over magen etter fødselen og de første ukene. Brystene kommer til å vokse enda mere når melken slår inn for fult, så er lurt med 1 str større 😊 jeg har stjelt meg 2 boxershorts fra samboer, for de va de eneste jeg klarte å ha på når jeg brukte bind. Man må bruke så store bind i begynnelsen at jeg ikke klarte mine egne, dem ble for smale. Vest du skjønne hva jeg mener? 😊 Det er no bare noen få tips. 😊 Som du ser har jeg svart Carjo4 over med tanke på vekst av magen og eventuell smertelindring jeg brukte sist. 😊 Kanskje dere finner tipsene litt nyttig 😊 

Jeg har fått pakket fldebagen nesten helt ferdig 🤭 det mangler ett sett skifte til far. Man vet jo aldri når tid vannet går og om han eventuelt er i veien da 😅 eller om han må oppi badekaret og blir søkke våt. Så ett sett skifte til far, samt tannbørst og dusjsåpe er lurt å ha med 😊 vi kjøpte sånn reise flaske med både dusjsåpe og shampoo og balsam 😊 det eneste vi mangler nå, er sånne engangs underlag til stellebordet 😊 

Jeg ble overrasket av venner og familie med babyshower på fredagen som var, så nå har vi virkelig alt vi trenger 🥰 

Jeg håper du ellers har det bra. Og at du, og alle andre her inne, er så klar som dere kan bli for å møte den lille 🥰😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @Ønskebarnnr2 ❤️

Så bra at du fikk pratet om fødselen med jordmor, håper reglene holder seg slik selv om smitteantallet stiger for tiden.. Takk for tipset om smykker! Her tilbyr de ikke lystgass, må være streke saker når man nærmest sovner under fødsel 😂

Det med vekstkontroll ja, jeg vet jo så utrolig godt at disse målingene ikke er noe å forholde seg til men ble plutselig så opphengt likevel? Men det har foreløpig gått over, muligens til neste måling 🤭

Høres ikke godt ut med bekkensmerter og oppkast!! Så du fortjener høstværet så du i det minste kan sove bedre. Her har det vært både og, en dag med sommer og en dag med høst omhverandre. Jeg er uansett så varm i dette svangerskapet at jeg må ha gjennomtrekk og aircondition hver natt uansett hvordan været er. 

Her har det gått bra, plages med mye kynnere og får ofte sammentrekninger selv ved hvile. Har vært noen dager til observasjon og har fått oppfølging og lungemodning da det kunne være en risiko for tidlig fødsel. Så nå har jeg fått streng beskjed om å legge med nedpå når jeg får kynnere, men det er jo umulig da jeg ikke kommer meg 50 meter fremover før magen er hard som stein 😂 så det blir hvertfall ikke noe mer jobbing, fått streng beskjed om å avstå fra husarbeid og nå vet jeg ikke hva jeg skal ta meg til om dagene.

Hvordan går det med leggene dine? Verre eller bedre? Her har det tatt seg kraftig opp, var på nippet til å kjøpe fotmassasjeapparat til 3000 kr i desperasjon😂 hjelper litt med magnesium som jeg startet på nå så håper jeg sparer de 3000 lappene! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Carjo4 skrev:

Hei @Ønskebarnnr2 ❤️

Så bra at du fikk pratet om fødselen med jordmor, håper reglene holder seg slik selv om smitteantallet stiger for tiden.. Takk for tipset om smykker! Her tilbyr de ikke lystgass, må være streke saker når man nærmest sovner under fødsel 😂

Det med vekstkontroll ja, jeg vet jo så utrolig godt at disse målingene ikke er noe å forholde seg til men ble plutselig så opphengt likevel? Men det har foreløpig gått over, muligens til neste måling 🤭

Høres ikke godt ut med bekkensmerter og oppkast!! Så du fortjener høstværet så du i det minste kan sove bedre. Her har det vært både og, en dag med sommer og en dag med høst omhverandre. Jeg er uansett så varm i dette svangerskapet at jeg må ha gjennomtrekk og aircondition hver natt uansett hvordan været er. 

Her har det gått bra, plages med mye kynnere og får ofte sammentrekninger selv ved hvile. Har vært noen dager til observasjon og har fått oppfølging og lungemodning da det kunne være en risiko for tidlig fødsel. Så nå har jeg fått streng beskjed om å legge med nedpå når jeg får kynnere, men det er jo umulig da jeg ikke kommer meg 50 meter fremover før magen er hard som stein 😂 så det blir hvertfall ikke noe mer jobbing, fått streng beskjed om å avstå fra husarbeid og nå vet jeg ikke hva jeg skal ta meg til om dagene.

Hvordan går det med leggene dine? Verre eller bedre? Her har det tatt seg kraftig opp, var på nippet til å kjøpe fotmassasjeapparat til 3000 kr i desperasjon😂 hjelper litt med magnesium som jeg startet på nå så håper jeg sparer de 3000 lappene! 😂

Gud så kjedelig med kynnere og at du måtte bli innlagt for observasjon! Det er kjipt å ikke ha noe man kan gjøre! Men desto viktigere at du får oppfølging og at du tar det med ro! ❤️ 

Artig at du spørr om leggene 😅 jeg sliter med krampene enda om natten, men jeg har, i likhet med deg, også begynt med magnesium 😅 og det ser ut til å fungere litt 😊 

Den veksten av magen er noe jeg tror vi alle bekymrer oss litt for! Men det er jo for at dem har laga den "gjennomsnitts linjen" der! 😅 Du har vel mye hyppigere kontroller nå, også med tanke på kynnere? Har du ellers fått alt på plass? Bare tenke med tanke på at dem er litt redd for at jenta di kan komme litt for tidlig? 

Lystgass er sterke saker ja.. Men tror å huske at dem sa at jeg holdt den så fast 😂 så når jeg selv kjente at det ikke gikk så bra, ville jeg ikke ha mere 😂 på fødestuen her tilbyr dem kun badekar og lystgass.. Men jeg tror jeg vil prøve uten noe denne gangen 😊 for alt man vet så går ting mye fortere nå 😅 jeg er uansett spent på hvordan det blir. 😊 

Har du noe formening om hvordan du ønsker at fødselen skal være? 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Hei! Og beklager sent svar! 

Jeg har kjøpt ammeklær som er en str større enn hva jeg bruker til vanlig. Dette for at det ikke skal være noe stramt over magen etter fødselen og de første ukene. Brystene kommer til å vokse enda mere når melken slår inn for fult, så er lurt med 1 str større 😊 jeg har stjelt meg 2 boxershorts fra samboer, for de va de eneste jeg klarte å ha på når jeg brukte bind. Man må bruke så store bind i begynnelsen at jeg ikke klarte mine egne, dem ble for smale. Vest du skjønne hva jeg mener? 😊 Det er no bare noen få tips. 😊 Som du ser har jeg svart Carjo4 over med tanke på vekst av magen og eventuell smertelindring jeg brukte sist. 😊 Kanskje dere finner tipsene litt nyttig 😊 

Jeg har fått pakket fldebagen nesten helt ferdig 🤭 det mangler ett sett skifte til far. Man vet jo aldri når tid vannet går og om han eventuelt er i veien da 😅 eller om han må oppi badekaret og blir søkke våt. Så ett sett skifte til far, samt tannbørst og dusjsåpe er lurt å ha med 😊 vi kjøpte sånn reise flaske med både dusjsåpe og shampoo og balsam 😊 det eneste vi mangler nå, er sånne engangs underlag til stellebordet 😊 

Jeg ble overrasket av venner og familie med babyshower på fredagen som var, så nå har vi virkelig alt vi trenger 🥰 

Jeg håper du ellers har det bra. Og at du, og alle andre her inne, er så klar som dere kan bli for å møte den lille 🥰😍

Takk for gode tips ☺️ Det med å låne boxershorts fra samboer virker ikke så dumt 😁 

Siden jeg jevnlig har vært på vekstkontroller fra starten av har jeg ikke hatt noe behov for å tenke så mye på SF-målene og kurven, ettersom babyen jevnlig blir sjekket uansett. Men kan godt skjønne at det er noe man kan bekymre seg over og tenke mye på, dersom det avviker fra den røde gjennomsnittslinjen... 

Jeg ble ferdig med fødebagen i helgen, men tenker at samboer får pakke sin egen 😄 

Så koselig å bli overrasket med babyshower! Jeg ble det selv for et par uker siden, og jeg hadde virkelig ingen anelse 😄

Her er alt bra ellers ❤️  Nå gleder jeg meg over at for hver dag som går så er jeg en dag nærmere til å bli mamma. Det er heldigvis ikke sååå lenge igjen. Noen spennende uker fremover det blir det ❤️ 

 

@Carjo4 så kjedelig med så mye kynnere, men veldig bra at du har fått blitt observert noen dager. Det er veldig betryggende! ❤️ Har merket i det siste at jeg har mere kynnere nå enn tidligere i svangerskapet, selv når jeg er i hvile. Heldigvis har jeg ikke vært nødt til å sjekkes. Selv om det på lørdags ettermiddag var såpass ofte (mens jeg satt i ro) at jeg begynte å tenke på om dette var normalt eller om det burde sjekkes. Heldigvis ga det seg. Kan jeg spørre om hvor mye kynnere du hadde før du kontaktet sykehuset, eller hva som gjorde at du kontaktet de -- hvis du skjønner? (I skrivende stund kom det jammen meg en kynner også 😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Gud så kjedelig med kynnere og at du måtte bli innlagt for observasjon! Det er kjipt å ikke ha noe man kan gjøre! Men desto viktigere at du får oppfølging og at du tar det med ro! ❤️ 

Artig at du spørr om leggene 😅 jeg sliter med krampene enda om natten, men jeg har, i likhet med deg, også begynt med magnesium 😅 og det ser ut til å fungere litt 😊 

Den veksten av magen er noe jeg tror vi alle bekymrer oss litt for! Men det er jo for at dem har laga den "gjennomsnitts linjen" der! 😅 Du har vel mye hyppigere kontroller nå, også med tanke på kynnere? Har du ellers fått alt på plass? Bare tenke med tanke på at dem er litt redd for at jenta di kan komme litt for tidlig? 

Lystgass er sterke saker ja.. Men tror å huske at dem sa at jeg holdt den så fast 😂 så når jeg selv kjente at det ikke gikk så bra, ville jeg ikke ha mere 😂 på fødestuen her tilbyr dem kun badekar og lystgass.. Men jeg tror jeg vil prøve uten noe denne gangen 😊 for alt man vet så går ting mye fortere nå 😅 jeg er uansett spent på hvordan det blir. 😊 

Har du noe formening om hvordan du ønsker at fødselen skal være? 😊 

Har ikke fått noen beskjed om hyppigere kontroller nei, noe jeg synes er litt merkelig. Så vurderer å bestille en ekstra time til jordmor mtp at det er 3 uker til neste kontroll. Begynner å komme på plass ja, mangler bare vogna som kommer denne uka også må det vaskes litt sengetøy. Begynte å tenke på om jeg burde få på plass fødebag om det plutselig skulle skje noe en dag 😮

Spennende med fødsel da, særlig når man har vært gjennom det før! Så er det utrolig greit at både badekar og lystgass er i nærheten om du skulle ombestemme deg. Jeg har jo ingenting å sammenligne med så helt ærlig så har jeg ingen tanker 😂 kommer nok til å prøve uten noe også får jeg ta det som det kommer mtp smertelindring. Her er det bare badekar og epidural som gjelder så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Smashy skrev:

 ☺️ 😁😄 

@Carjo4 så kjedelig med så mye kynnere, men veldig bra at du har fått blitt observert noen dager. Det er veldig betryggende! ❤️ Har merket i det siste at jeg har mere kynnere nå enn tidligere i svangerskapet, selv når jeg er i hvile. Heldigvis har jeg ikke vært nødt til å sjekkes. Selv om det på lørdags ettermiddag var såpass ofte (mens jeg satt i ro) at jeg begynte å tenke på om dette var normalt eller om det burde sjekkes. Heldigvis ga det seg. Kan jeg spørre om hvor mye kynnere du hadde før du kontaktet sykehuset, eller hva som gjorde at du kontaktet de -- hvis du skjønner? (I skrivende stund kom det jammen meg en kynner også 😄😄

(litt usikker hva som skjedde med smilyene øverst der, får dem ikke bort 😂

Så bra at kynnerne ga seg! Det er utrolig vanskelig å vurdere når man burde ta kontakt å ikke, men nå når det er så nærme så tenker jeg heller en gang for mye enn for lite! Jeg går ikke gjennom disse 9mnd for ingenting altså 😂

Jeg hadde hatt et par dager med mye og sterke kynnere, ble helt øm i hele mageområdet og måtte støtte meg opp å på en måte strekke ut magen for å puste. Til slutt kom jeg meg nesten ikke tur/retur matbutikken MED samboer som gjorde alt av pakking og bæring. På kvelden begynte jeg plutselig å blø så det var det som fikk meg til å kontakte dem. Blødningen stoppet typisk nok rett før legen kom for å undersøke meg da. Fikk utslag på diverse tester så da var det rett på antibiotikakur. 

Har fortsatt kynnere, tok tiden i morrest som viste kynnere i 1min og pause i 5-6min i løpet av en time. Men de tar seg ikke opp, er ikke vonde og kjenner det kun i nederste del av livmoren. Så foreløpig har jeg holdt det på vent fordi innleggelsen nærmest var uutholdelig mtp ensomheten. 

Så blir du i tvil så ville jeg tatt kontakt. Det er jo litt tidlig å komme enda ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Carjo4 skrev:

(litt usikker hva som skjedde med smilyene øverst der, får dem ikke bort 😂

Så bra at kynnerne ga seg! Det er utrolig vanskelig å vurdere når man burde ta kontakt å ikke, men nå når det er så nærme så tenker jeg heller en gang for mye enn for lite! Jeg går ikke gjennom disse 9mnd for ingenting altså 😂

Jeg hadde hatt et par dager med mye og sterke kynnere, ble helt øm i hele mageområdet og måtte støtte meg opp å på en måte strekke ut magen for å puste. Til slutt kom jeg meg nesten ikke tur/retur matbutikken MED samboer som gjorde alt av pakking og bæring. På kvelden begynte jeg plutselig å blø så det var det som fikk meg til å kontakte dem. Blødningen stoppet typisk nok rett før legen kom for å undersøke meg da. Fikk utslag på diverse tester så da var det rett på antibiotikakur. 

Har fortsatt kynnere, tok tiden i morrest som viste kynnere i 1min og pause i 5-6min i løpet av en time. Men de tar seg ikke opp, er ikke vonde og kjenner det kun i nederste del av livmoren. Så foreløpig har jeg holdt det på vent fordi innleggelsen nærmest var uutholdelig mtp ensomheten. 

Så blir du i tvil så ville jeg tatt kontakt. Det er jo litt tidlig å komme enda ❤️❤️

Hahah, teknologien lever sitt eget liv innimellom 😂

Det var jammen meg noen heftige kynnere du har hatt, og det med blødning skal man alltid ta på alvor (i hvert fall sett i sammenhengen med sterke kynnere), så veldig bra du tok kontakt med sykehuset. Bra at de ikke tar seg opp, selv om de fortsatt er tilstede hyppig hos deg. Håper den lille holder seg inne en stund til ❤️ 

Jeg har ikke hatt såå kraftige kynnere som deg og etter lørdagen har jeg ikke hatt det så hyppig. Det var nok bare livmoren som var litt ivrig med treningen en liten stund der 😂 Men som du skriver, man skal så absolutt ringe en gang for mye enn en gang for lite, om man er i tvil om man trenger en sjekk eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klageinnlegg!! 

Jeg skal ikke ramse opp alt, men å være høygravid er ikke greit. Jeg blir så sliten at jeg forstår ikke hvordan jeg skal holde ut?

Vi har endelig fått alt det viktigste inn i huset, det er jeg glad for fordi jeg kommer meg absolutt ikke på noe shopping fremover. 

Det er faktisk stygt å si dette i uke 34 men jeg håper hver dag at fødselen skal starte. Eller om jeg faktisk ønsker det er jeg usikker på, det er vel mer et ønske om at jeg skulle vært nærmere termin enn jeg er. Nå er jeg jo faktisk i litt større risiko for tidlig fødsel enn andre, men det er likevel ikke umulig å gå til termin og vell så det. 

Så plis send meg litt styrke til å holde ut den siste tiden, så håper jeg dere andre her inne kanskje har en litt bedre tid som høygravid enn meg. Jeg kunne absolutt hatt det verre, burde ikke klage men noen ganger så må man.. 

Håper tiden fremover går fort og at vi føder friske tjukke babyer ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Carjo4, jeg sender deg masse styrke og håper at du klarer å holde ut noen uke til! ❤️ Jeg går selv og sier at ho bare skal komme om 4 uke! Jeg er større enn jeg var første gangen og alt er mye tyngre! Masse kynnere i det siste og bekkenet som både låser seg og løsner! Det er ikke noe gøy! Kvalmen og oppkasten gjør ikke saken noe likar!

Nå, når du har fått alt i hus, er det bare å slappe av og prøve å nyte siste ukene! Det er ikke så lenge igjen no ❤️ du får dirigere samboer til husarbeid og slike ting. Jeg skjønner at dette høres kjedelig ut, men det er det beste du kan gjøre for deg selv og lillepia i magen! ❤️ Sender deg en klem! ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Carjo4 Sender deg masse styrke jeg også ❤️ Hold ut :klem: Vet ikke om det hjelper å lese dette, men det viktigste du kan gjøre fremover er å lytte til kroppen din. Det er jo tidvis krevende å bære frem et barn. Ikke tenk på alt du skulle ha gjort og "burde" ha gjort. Veldig bra at dere har fått alt i hus, da trenger du ikke å bruke energi på å tenke på alt du skulle ha kjøpt. 

Håper de siste ukene går skikkelig fort, begynner selv å kjenne på at jeg er litt utålmodig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer seg fødsel hos noen? 

 

37+0 her idag. 38+1 blir jeg innlagt i påvente av fødsel, spennende :) kan ikke tror at hele reisen nærmer seg slutten nå så snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Felidays skrev:

Nærmer seg fødsel hos noen? 

 

37+0 her idag. 38+1 blir jeg innlagt i påvente av fødsel, spennende :) kan ikke tror at hele reisen nærmer seg slutten nå så snart. 

Så spennende 😍 Bor du langt unna sykehuset siden du er lagt inn? Eller er det noen tegn som tilsier at fødsel nærmer seg? Ja tenk at denne reisen nærmer seg slutten😍 og snart har du en baby på brystet 🥰

Er en måned til termin her, er akkurat 36 uker i morgen. Enda senest i dag var det noen som sa "Er du sikker på at det er en måned til?" fordi hun mente jeg så ut til å ha termin nå 😅 ja jeg føler meg som en hval, behøver ikke å kommentere det 😅🐳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velkommen i hval tilstedeværelse 😁

 

Jeg har langt reisevei og jeg har hatt styrtfødsel før, transportfødsel til og med. Så det vil vi unngår. 

 

Men ja, tiden gikk nokså fort nå til slutt :)

 

Permisjon begynner idag :) skal ha lit avskjed på jobb, også var det det for et helt år - jeg bor så pass naer at jeg sikkert komme til noen lunsj pauser men bare som besøk 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med fødsel @Felidays 🥰 jeg er 33+1 idag men gleder meg egentlig mest til permisjon om 4 uker. Har et barn på snart 3 år fra før så ser for meg permisjonen som rene husmorferien 😂 har store planer om å ligge på sofaen, se på guilty pleasure tv, rydde skuffer og skap - og bare kose meg med tiltrengt egentid 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe den lille kommer om ikke så alt for lenge @Felidays så du slipper å være innlagt lenge uten at noe skjer 🙈 Jeg var selv på mitt siste personalmøte på jobb forrige uke. Er sykmeldt nå så skal ikke tilbake før etter perm. Var veldig rart😅

Håper de neste 4 ukene går raskt for deg @snurk! Og at det faktisk vil ende med å føles som en husmorferie😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Felidays, lykke til med den forestående fødselen! ❤️

@Carjo4, hvordan går det med deg? ❤️

Her går det sånn høvelig. Har fått beskjed om å ta det med ro, la husarbeid ligge og ikke gå for masse. Hun har festet seg allerede og jeg har begynt å få masrie. Med sønnen vår skjedde det likens, 2 uke før han kom, så nå er jeg spent på hvor lang tid det tar denne gangen 🤭 er idag 35+5 og har ny kontroll hos jordmor neste onsdag. Jeg skal få henne til å sjekke om modningen har begynt, ettersom slimproppen løsner litt og litt. Ett lite spm til alle her inne, hvor lang tid tok det før dere fikk svar angående foreldrepenger? Jeg skal i utgangspunktet ut i permisjon den 16.09. men har enda ikke fått noe svar fra nav. Det står på vente siden dem kun har registrert arbeidsgivere som jeg hadde i 2014. Å vente på inntektsmelding fra dem er jo ikke noe å vente på, og jeg får ikke endret dette selv. Ringte forrige fredag og fikk til svar at dem skulle fikse dette, uten at det skjer noen ting. Det står enda at dem vente. Blir passelig frustrert over det her. Skal ringe igjen idag bare for å høre hva som skjer. 

Jeg håper dere alle har det bra 🥰 klem ifra meg 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...